BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez guzbmw30 » 1 lip 2011, o 19:25

Witam wszystkich miłośników marki BMW!
Moja przygoda z bmw zaczeła się pare lat temu od zakupu e30 w Niemczech. :heh:



Model:Obrazek
BMW e30 316 coupe z 1989r

Modyfikacje:
-początkowo swap silnika na 2.0 m52 z e36 coupe.
-zakup silnika m50b25 bez vanosa z e34
-modyfikacja silnika pod instalacje tubo

Silnik:
-całkowita odbudowa silnika
-wał korbowy m52b28
-planowanie głowicy
-śruby głowicy VictorReinz
-panewki korbowe typu SPUTER
-obróbka bloku (szlif i honowanie na 86,00 pasowanie 0,10)
-obróbka korbowodów
-tłoki WOSSNER
Pojemnośc wzrosła do ok 2950cc
Silnik zbudował oczywscie KORONA i wielkie dzięki mu za to!

Układ dolotowy:
-IC z rdzeniem 700x220x50mm z wyjsciem na 60mm
-złączki silikonowe zbrojone SAMCO
-zawór upustoy
-rury kwasowe 2,5cala

Układ wydechowy:
-2,5cala przelot

Układ wtryskowy:
-360cc BOSCH

Elektryka;
-sterownik fabryczny
-ECUMASTER DET II
-map-sensor MPX4250AP
-czujnik EGT i Boost, temp. wody i cisnienia oleju

Układ napędowy:
-skrzinia seria
-dyfer 3,45 zaspawany 100%

Zawieszenie:
-gwintowane z e36
-negatyw

Układ hamulcowy:
-z e36 coupe/compact

Boy kit:
- na razie standart
- kubełkowe siedzenia
guzbmw30
Turbo-Team
 
Posty: 113
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 19:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez korona » 2 lip 2011, o 06:15

Silnik do tego auta składałem ja :heh: jest tu kilka ciekawych rozwiązań, i z pewnością można powiedzieć że jest to jeden z najlepiej przygotowanych silników BMW w kraju.

Wyjściowy materiał to silnik M50B25 z 91r
Obrazek

Kute tłoki Woosner 86mm będą współpracowały z seryjnymi korbowodami z M50 135mm. W połączeniu z wałem 84mm pojemność silnika wynosi prawie 3 litry - całkiem niezły stroker :wink2:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Panewki korbowe z diesla M57 typu SPUTTER - niezniszczalne

Obrazek

Obrazek

Nowe śruby
Obrazek

Głowica splanowana, totarte zawory, wymienione uszczelniacze
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Blok pomalowany oczywiście na czerwono jak wszystkie doładowane BMW które robię :heh: No i wał M52B28 nominał
Obrazek

Obrazek
www.sklep.turboBMW.pl
Avatar użytkownika
korona
Administrator
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 23 paź 2009, o 05:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez korona » 2 lip 2011, o 06:33

Po powrocie głowicy i bloku z obróbki zaczęła się najprzyjemniejsza część czyli składanie :heh: Postanowiłem oringować blok by zapobiec wydmuchiwaniu uszczelki. Dla tych co nie wiedzą co to jest: wokół każdego cylindra wykonuje się malutki rowek, w niego wkłada drut, ale w ten sposób by wystawał nad powierzchnię bloku - powstałe wybrzuszenie nie pozwala przesuwać się uszczelce więc nie ma możliwości jej wydmuchania. Oringowanie wykonywałem własnoręcznie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Głowica po remoncie i planowaniu / miska i smok z E34
Obrazek

Obrazek

Składamy w całość, poniżej widać spływ oleju, nową pompę wody i lekkie koło pasowe z M52

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pokrywa została polakierowana proszkowo na ciemmy grafit, wygląda bardzo ładnie i nie ma obaw że farba odejdzie od wysokiej temperatury
Obrazek

Obrazek

I efekt końcowy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Życzę właścicielowi bezproblemowej eksploatacji, silnik jest już w aucie docierany, chodzi jak nowy - w końcu jest nowy :heh:
www.sklep.turboBMW.pl
Avatar użytkownika
korona
Administrator
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 23 paź 2009, o 05:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez DOHC » 2 lip 2011, o 06:56

Bardzo schludnie to poskładałeś Korona . Ciekaw jestem jak wygląda opakowanie tego silnika . Jakie turbo jest w planach ?
DOHC
Forumowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 29 paź 2009, o 15:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez bartpa » 2 lip 2011, o 07:02

jak zostala przygotowana pokrywa do malowania ?
Avatar użytkownika
bartpa
Turbo-Team
 
Posty: 81
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:41
Imię: bartek
lokalizacja: małopolska

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez korona » 2 lip 2011, o 07:42

bartpa napisał(a):jak zostala przygotowana pokrywa do malowania ?


Rozebrana ze wszystkiego co się dało, wypiaskowana, polakierowana proszkowo i skręcone w całość. Turbo HX40
www.sklep.turboBMW.pl
Avatar użytkownika
korona
Administrator
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 23 paź 2009, o 05:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez bartpa » 2 lip 2011, o 12:16

na jednym z for koles opisywal swoje problemy chyba z m20 NA
Gosc zrobil chyba 2 remonty kazdy konczyl sie tak samo walek smietnik panewki chyba tez etc
okazalo sie ze winny byl piasek, korund pod pokrywa albo i na w kolektorze...
Avatar użytkownika
bartpa
Turbo-Team
 
Posty: 81
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:41
Imię: bartek
lokalizacja: małopolska

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez piotres » 2 lip 2011, o 12:20

Jaka technika wykonales te rowki pod metalowe o-ringi ? Takie oringi da sie kupic w sklepie ?
bmw z3 2.8 roadster N/A
piotres
User
 
Posty: 112
Dołączył(a): 9 lis 2009, o 11:52
Imię: Piotrek
lokalizacja: Okol. Warszawy

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez Grzesi(E30)k » 2 lip 2011, o 12:42

Wreszcie słuszny silnik w słusznej budzie :D Czekam na zdjęcia "opakowania" :D

btw.Korona czy jesteś w stanie zaoferować usługę zaoringowania dowolnego bloku?

bartpa napisał(a):na jednym z for koles opisywal swoje problemy chyba z m20 NA
Gosc zrobil chyba 2 remonty kazdy konczyl sie tak samo walek smietnik panewki chyba tez etc
okazalo sie ze winny byl piasek, korund pod pokrywa albo i na w kolektorze...


W m20 blacha pod deklem jest zanitowana na stałem. W m50 można to wszystko całkiem rozebrać.
-chałturnik-
Avatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
 
Posty: 611
Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:21
Lokalizacja: B-stok
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez korona » 3 lip 2011, o 08:19

Grzesi(E30)k napisał(a):
btw.Korona czy jesteś w stanie zaoferować usługę zaoringowania dowolnego bloku?


Tak, mogę oringować każdy blok, pytania na priv
www.sklep.turboBMW.pl
Avatar użytkownika
korona
Administrator
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 23 paź 2009, o 05:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez DOHC » 3 lip 2011, o 16:49

zadam pytanie które nurtuje wszystkich a jeszcze nie padło : Będzie pińcet ?
DOHC
Forumowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 29 paź 2009, o 15:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez guzbmw30 » 3 lip 2011, o 17:27

liczymy na jakieś 430,450 zobaczymy ile holset da rade dmuchnąc! :heh:
jeszcz 100km i silnik będzie dotarty i mątuje turbo! :clap:
guzbmw30
Turbo-Team
 
Posty: 113
Dołączył(a): 9 mar 2011, o 19:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez k64 » 3 lip 2011, o 22:53

silnik i buda ktore ciagle mi chodzi po glowie, moje marzenie ...

przy tej wadze, i mega lagu z hx40 (zdradz jakie wymiary) przeznaczenie: rozwalanie wszystkiego co sie nadazy w poblizu ... ?

mam nadzieje na ustawke na sam koniec :cool2:


czekam na wiecej fotek , i powodzenia ! urwania wału :piwo:
Avatar użytkownika
k64
Forumowicz
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez korona » 4 lip 2011, o 04:44

Sebastian zdjęcia :hammer: :heh:
www.sklep.turboBMW.pl
Avatar użytkownika
korona
Administrator
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 23 paź 2009, o 05:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Postprzez DOHC » 4 lip 2011, o 08:27

k64 napisał(a):silnik i buda ktore ciagle mi chodzi po glowie, moje marzenie ...

przy tej wadze, i mega lagu z hx40 (zdradz jakie wymiary) przeznaczenie: rozwalanie wszystkiego co sie nadazy w poblizu ... ?

mam nadzieje na ustawke na sam koniec :cool2:


czekam na wiecej fotek , i powodzenia ! urwania wału :piwo:



nie sądzę żeby przy 3.0 z dobrym kolektorem i żeliwem ten holset wstał bardzo późno . Inna sprawa że mocowe wymagania pewnie zaspokoił by hx35

pozdrawiam
DOHC
Forumowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 29 paź 2009, o 15:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Następna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość