BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: guzbmw30 »

a tu pare fotek z swapu silnika
Obrazek



Obrazek
owiec
User
Posty: 57
Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:48
Imię: Marcin
lokalizacja: [RJS]

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: owiec »

guzbmw30 pisze:a tu pare fotek z swapu silnika
[img]javascript:void(0);[/img]
popraw linka :wink2:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: k64 »

DOHC pisze:
. pisze:silnik i buda ktore ciagle mi chodzi po glowie, moje marzenie ...

przy tej wadze, i mega lagu z hx40 (zdradz jakie wymiary) przeznaczenie: rozwalanie wszystkiego co sie nadazy w poblizu ... ?

mam nadzieje na ustawke na sam koniec :cool2:


czekam na wiecej fotek , i powodzenia ! urwania wału :piwo:

nie sądzę żeby przy 3.0 z dobrym kolektorem i żeliwem ten holset wstał bardzo późno . Inna sprawa że mocowe wymagania pewnie zaspokoił by hx35

pozdrawiam
a jest ktos z hx40 w pl Kamilu ze jestes tego pewny? ja mysle ze bedzie kolo 4tys pelny boost nie wczesnie a nawet i pozniej , 64mm ma hx40 wydech a ssanie 58mm wirnik (przynajmniej ten ktory lezy u mnie na stole) :wink2: Mega locha na 700 kuca :wink2:
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: hz10 »

. pisze: Mega locha na 700 kuca :wink2:
chyba we śnie :śmiech:
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: Grzesi(E30)k »

Z Holsetami jest zazwyczaj tak że niby jeden HX ,a wariacji milion :P

Pewnie każdy marzy o "super HX40" :D . Tak czy siak troche dm3 jest do rozpędzenia tego
-chałturnik-
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: DOHC »

Wiadomo że dużo zależy od żeliwa , jak założą 12-16 cm to pewnie nie będzie tak źle . Zobacz na projekt g-rad jaką robote tam robi hx35
wykres z jego tematu :
Obrazek

hx35 nie jest znowu tak dużo większy od hx40 skoro ponoć da się do 40 założyć małe żeliwka od 35 . Tu dochodzi jeszcze pol litra pojemności więc ostatecznie ( z małym żeliwkiem) może byc całkiem dobrze z wstawaniem tej turbiny . Nie ma co dywagować ja kupuje popcorn i czekam na kreski .

pozdrawiam

edit

znalazłem jeszcze wykres M3 3.2 robionego na hx40 przez Michała , tak po wykresie niutona to rzeczywiście trzeba by strzelać że full boost jest gdzieś koło 4000 ale tam jest żeliwny kolektor bez wykożystania twin scrolla . Może michał się wypowie jak sie boost zachowuje w tym aucie
Obrazek
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: Michał_Małecki »

HX40 na muszli gorącej 10-12cm2 na dobrym kolektorze wydechowym w 3.0-litrowym silniku spokojnie będzie wstawać od 3 tys. obr. silnika. Tutaj wykres innej M3 Turbo na HX40, które zrobiliśmy:

Obrazek

Na wykres M3 3.2 Turbo raczej nie ma co patrzeć. Tam mocno moc i moment na dole ograniczałem strojeniem - seryjne sprzęgło, skrzynia SMG, seryjne tłoki. Nie można było łupnąć full boost od 3 tys. na sporym armagedonie, bo pewnie silnik nie dożył by dzisiejszych czasów.

Pozdr.
Maleckis Motorsport
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: DOHC »

Właśnie jak zobaczyłem ten wykres to mi coś nie pasowało a nie mam czasu zgłębiać tamtego tematu od nowa , dlatego napisałem żebyś ty się wypowiedział . Holsety to spoko turbiny . nie wiem dlaczego jesteś do nich tak uprzedzony .

[ot] Michał , są wogóle żeliwa 10 do holsetów z twinscrollem ?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: k64 »

hz10 pisze:
. pisze: Mega locha na 700 kuca :wink2:
chyba we śnie :śmiech:
:wink2: poszukaj w sieci, dlaczego by nie mozna miec 700? wszystko zalezy od dmuchania . na hx35 robia po 500 ...
chyba nie sadzisz ze sa to jakies moce nie do osiagniecia :wink2:
DOHC pisze:Właśnie jak zobaczyłem ten wykres to mi coś nie pasowało a nie mam czasu zgłębiać tamtego tematu od nowa , dlatego napisałem żebyś ty się wypowiedział . Holsety to spoko turbiny . nie wiem dlaczego jesteś do nich tak uprzedzony .
dohc - z takiego prostego przykladu jakim jest u mnie 394hp przy smiesnym doladowaniu, a u innych na holsecie prawie 50 mniej ...
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: DOHC »

To że holset ma dużą sprawność przy wysokich doładowaniach nie jest wadą a raczej zaletą . Weź silnik z nie dużą pojemnością i nie najlepszą głowicą i próbuj z tego robić chore moce , bez dużego boostu sie nie obejdzie i wtedy holset jest jak znalazł . W saabowe 2.0 dmuchają i po 2.5 bara z hx35 , hx40 i wychodzi po 250-300 KM z litra .
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: k64 »

DOHC pisze:To że holset ma dużą sprawność przy wysokich doładowaniach nie jest wadą a raczej zaletą . Weź silnik z nie dużą pojemnością i nie najlepszą głowicą i próbuj z tego robić chore moce , bez dużego boostu sie nie obejdzie i wtedy holset jest jak znalazł . W saabowe 2.0 dmuchają i po 2.5 bara z hx35 , hx40 i wychodzi po 250-300 KM z litra .
i ja to wiem, i tez czytam projekty innych - ale piszemy o 6cyl gdzie jest troche spalin a i dobrze :dry: , zreszta wiesz o co biega, szkoda ot robic.

dawac zdjecia :heh: najlepiej porno w wysokiej rozdzielczosci :wink2:
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: guzbmw30 »

rwanie starego silnika 2.0m52

Obrazek


Obrazek

i tyle po nim zostało :heh:

Obrazek

a tu już nowe serce

Obrazek

Obrazek
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: guzbmw30 »

pół soboty i cała niedziela i silnik gada jak marzenie

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: guzbmw30 »

a tu długo oczekiwana paczka z szczecina :clap:

Obrazek


Obrazek
Awatar użytkownika
LukiE30
User
Posty: 15
Rejestracja: 4 lis 2009, o 11:47
Imię: Łukasz
lokalizacja: Szczecin

Re: BMW E30 Turbo!!! Zakuty M50 3.0

Post autor: LukiE30 »

O ładna przesyłeczka z mojego miasta . Wręcz ciesząca oko :heh:
E30 2.7/2.5 + T Małymi kroczkami ale wciąż do przodu
ODPOWIEDZ