m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
Na razie nie zdradzę auta w jakim będzie ten silnik siedział, bo ta kwestia jeszcze nie została do końca zamknięta.
Silnik zbudowałem dla siebie jako wyzwanie i spełnienie jakichś tam aspiracji, które od dawna chodziły mi po głowie.
Chciałbym podziękować za pomoc dla forumowiczów, którzy wspierali mnie poradami technicznymi lub dostarczali niezbędnych części Z drugiej strony chciałbym uczulić osoby, które czytają opisy projektów w necie i bezgranicznie wierzą, że coś będzie pasować, bo przecież ktoś tak napisał na forum. Wiele opinii, z którymi się zetknąłem, opierało się o domysły i radosne twórczości ludzi, którzy w życiu nie widzieli wału korbowego od m54b30.
W skrócie:
Świstak dostarczył wał
Perlik pomógł w zdobyciu dobrej głowicy do tego silnika
Korona niejednokrotnie pomógł mi rozwiązać bieżące problemy przez telefon
Temat jest chyba pionierski, bo nie widziałem nigdzie w necie silnika w takim setupie.
Tłoki z silnika n54b30, korbowody z silnika m50b25, wał m54b30, blok m50b25
Każda z wyżej wymienionych części musiała być odpowiednio przerobiona, aby wszystko mogło współgrać.
Korbowody zostały sfrezowane pod nowy kształt gniazda sworznia w tłoku,
Blok został dopasowany do nowego wykorbienia, tak, żeby korbowody nie dotykały skrzyni korbowej.
Blok został splanowany tak, aby dostosować go do żądanego stopnia sprężania.
Wał został pozbawiony koła zębatego 60-2, wypolerowany i ponownie wyważony razem z zespołem korobowo-tłokowym z dokładnością do 0,1 grama.
Pasowanie tłoków zrobione na osiem setek.
Nowe panewki główne nominały, nowe panewki korbowodowe nominały tzw. sputery z m51.
Uszczelka Goetze 2.0mm, nowe śruby głowicy.
Wyremontowana głowica, wymieniona część prowadnic, wymienione uszczelniacze, zrobione gniazda i zawory.
Wszystkie części zostały umyte chemicznie pod ciśnieniem, wyleciało sporo wiórów i syfu, tak, że było warto wydać kilka złotych na profi mycie.
Na razie muszę skompletować zdjęcia, które będę tu wrzucać partiami.
Silnik zbudowałem dla siebie jako wyzwanie i spełnienie jakichś tam aspiracji, które od dawna chodziły mi po głowie.
Chciałbym podziękować za pomoc dla forumowiczów, którzy wspierali mnie poradami technicznymi lub dostarczali niezbędnych części Z drugiej strony chciałbym uczulić osoby, które czytają opisy projektów w necie i bezgranicznie wierzą, że coś będzie pasować, bo przecież ktoś tak napisał na forum. Wiele opinii, z którymi się zetknąłem, opierało się o domysły i radosne twórczości ludzi, którzy w życiu nie widzieli wału korbowego od m54b30.
W skrócie:
Świstak dostarczył wał
Perlik pomógł w zdobyciu dobrej głowicy do tego silnika
Korona niejednokrotnie pomógł mi rozwiązać bieżące problemy przez telefon
Temat jest chyba pionierski, bo nie widziałem nigdzie w necie silnika w takim setupie.
Tłoki z silnika n54b30, korbowody z silnika m50b25, wał m54b30, blok m50b25
Każda z wyżej wymienionych części musiała być odpowiednio przerobiona, aby wszystko mogło współgrać.
Korbowody zostały sfrezowane pod nowy kształt gniazda sworznia w tłoku,
Blok został dopasowany do nowego wykorbienia, tak, żeby korbowody nie dotykały skrzyni korbowej.
Blok został splanowany tak, aby dostosować go do żądanego stopnia sprężania.
Wał został pozbawiony koła zębatego 60-2, wypolerowany i ponownie wyważony razem z zespołem korobowo-tłokowym z dokładnością do 0,1 grama.
Pasowanie tłoków zrobione na osiem setek.
Nowe panewki główne nominały, nowe panewki korbowodowe nominały tzw. sputery z m51.
Uszczelka Goetze 2.0mm, nowe śruby głowicy.
Wyremontowana głowica, wymieniona część prowadnic, wymienione uszczelniacze, zrobione gniazda i zawory.
Wszystkie części zostały umyte chemicznie pod ciśnieniem, wyleciało sporo wiórów i syfu, tak, że było warto wydać kilka złotych na profi mycie.
Na razie muszę skompletować zdjęcia, które będę tu wrzucać partiami.
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: m50b30 + tłoki n54 pierwszy taki stroker w Polsce
Niezle Dawaj dalej ze zdjeciami.
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
jeżeli dopasowałeś korby do tłoka to lepiej nawet tego nie odpalaj będzie taniej.
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
Dziękuję kolego że troszczysz się o moje finanse Jednak jak nie byłbyś takim pianobijcą to napisał byś o co Ci dokładnie chodzi zamiast pisać głupie farmazony. Tydzień temu miałeś problemy z policzeniem stopnia sprężania a nagle zrobiłeś się fachowcem od materiałoznawstwa ?
- tommo21
- Forumowicz
- Posty: 319
- Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WWY
- Kontakt:
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
Gruby projekt. Można wiedzie jakich przeróbek wymagał wał żeby go wszczepić do m50?
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
to ty masz problem z policzeniem skoro planowałeś blok, bo po moich pomiarach pojemności komór wychodzi że to tłoki trzeba sfrezować a nie blok, po ich założeniu na seryjny blok i głowice stopień sprężania wychodzi około 10.2 przy uszczelce 0.6mm , co do korbowodów to nie trzeba być fachowcem żeby stwierdzić że po sfrezowaniu główek tak aby weszły w te tłoki nie zostaje nic co będzie trzymać sworzeń. obejrzyj sobie seryjny korbowód i porównaj grubością do tego dorabianego. o dziurze na smarowanie sworznia nie wspomne. moje posty nie mają na celu atak tylko pomoc bo tydzień temu też takie coś poskładałem tylko ja sfrezowałem tłoki do stopnia 9.2 (około 3mm jak pamiętam) oraz dopasowałem tłoki do korbg-rad pisze:Dziękuję kolego że troszczysz się o moje finanse Jednak jak nie byłbyś takim pianobijcą to napisał byś o co Ci dokładnie chodzi zamiast pisać głupie farmazony. Tydzień temu miałeś problemy z policzeniem stopnia sprężania a nagle zrobiłeś się fachowcem od materiałoznawstwa ?
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
Pokaż zdjęcia bo nie wierzę
No i napisz po co doprężyłeś uszczelką 0.6 mm frezując przy tym tłok o 3 mm.
No i napisz po co doprężyłeś uszczelką 0.6 mm frezując przy tym tłok o 3 mm.
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
ja nic nie doprężałem, do mojego bloku nie ma innych uszczelek ja 0.6mm a w kanapki nie chce sie bawić, czego dokładnie chcesz zdjęcia?
-
- User
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 lis 2010, o 17:54
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Pruszków
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
a jakie doładowanie wytrzymaja te tłoczki skoro to seria i ile zamierzasz wyciągnąć z tego projektu
-
- User
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 lut 2011, o 16:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Polska
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
n54b30 to chyba jest silnik z e90 335i, po za tym widać że tłoki są wklęsłe, seria to 305HP i dużo momentu obotowego, mógłbyś pokazać jak te korbowody zostały sfrezowane?
Pytanie po co frezować tłoki kiedy już po samych zdj. widać że stopień sprężania jest b.mały, ogólnie niezły meksyk tam masz, ale najważniejsze że udało się to poskładać, pytanie czy będzie jeździć? i kiedy
Pytanie po co frezować tłoki kiedy już po samych zdj. widać że stopień sprężania jest b.mały, ogólnie niezły meksyk tam masz, ale najważniejsze że udało się to poskładać, pytanie czy będzie jeździć? i kiedy
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
Mi sie wydaje ze te tloki wytrzymaja duzo wiecej niz normalne bo w koncu to z silnika uturbionego z fabrykiTOMMY pisze:a jakie doładowanie wytrzymaja te tłoczki skoro to seria i ile zamierzasz wyciągnąć z tego projektu
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
Na razie nie chcę celować w określoną moc. Zobaczymy jak będzie napędzał hx35 z częścią wydechową 16cm. Na pewno będę dmuchał więcej niż obecne 1.2 bara.
Pierwsze odpalenie chciałbym przeprowadzić po za autem.
O terminach nie chcę pisać, bo zostało jeszcze kilka pierdół, takich jak np. dorobienie spływu w pokrywie rozrządu ala forti i przerobienie sworznia ślizgu głównego pod ten plastikowy z m52.
Pierwsze odpalenie chciałbym przeprowadzić po za autem.
O terminach nie chcę pisać, bo zostało jeszcze kilka pierdół, takich jak np. dorobienie spływu w pokrywie rozrządu ala forti i przerobienie sworznia ślizgu głównego pod ten plastikowy z m52.
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
wiedziałem Radku, że nie wytrzymasz, tym bardziej że w Twoim poprzednim projekcie nastała cisza.
trzymam kciuki i kibicuję.
pozdrawiam
trzymam kciuki i kibicuję.
pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
Ja też kibicuję, jako że jestem fanem takich mega kombinacji Brawo za całą pracę i przecieranie nowych szlaków, ciekawe ile te tłoki zniosą
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce
ja tez kibicuje , moze i nie jestes pierwszy a moze i jestes mniejsza z tym, ale kibicuje, szkoda tylko ze glowica m50 ktora ma swoj ograniczony flow.