m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Na razie nie zdradzę auta w jakim będzie ten silnik siedział, bo ta kwestia jeszcze nie została do końca zamknięta.
Silnik zbudowałem dla siebie jako wyzwanie i spełnienie jakichś tam aspiracji, które od dawna chodziły mi po głowie.
Chciałbym podziękować za pomoc dla forumowiczów, którzy wspierali mnie poradami technicznymi lub dostarczali niezbędnych części ;) Z drugiej strony chciałbym uczulić osoby, które czytają opisy projektów w necie i bezgranicznie wierzą, że coś będzie pasować, bo przecież ktoś tak napisał na forum. Wiele opinii, z którymi się zetknąłem, opierało się o domysły i radosne twórczości ludzi, którzy w życiu nie widzieli wału korbowego od m54b30.

W skrócie:
Świstak dostarczył wał
Perlik pomógł w zdobyciu dobrej głowicy do tego silnika
Korona niejednokrotnie pomógł mi rozwiązać bieżące problemy przez telefon

Temat jest chyba pionierski, bo nie widziałem nigdzie w necie silnika w takim setupie.

Tłoki z silnika n54b30, korbowody z silnika m50b25, wał m54b30, blok m50b25

Każda z wyżej wymienionych części musiała być odpowiednio przerobiona, aby wszystko mogło współgrać.
Korbowody zostały sfrezowane pod nowy kształt gniazda sworznia w tłoku,
Blok został dopasowany do nowego wykorbienia, tak, żeby korbowody nie dotykały skrzyni korbowej.
Blok został splanowany tak, aby dostosować go do żądanego stopnia sprężania.
Wał został pozbawiony koła zębatego 60-2, wypolerowany i ponownie wyważony razem z zespołem korobowo-tłokowym z dokładnością do 0,1 grama.
Pasowanie tłoków zrobione na osiem setek.
Nowe panewki główne nominały, nowe panewki korbowodowe nominały tzw. sputery z m51.
Uszczelka Goetze 2.0mm, nowe śruby głowicy.
Wyremontowana głowica, wymieniona część prowadnic, wymienione uszczelniacze, zrobione gniazda i zawory.

Wszystkie części zostały umyte chemicznie pod ciśnieniem, wyleciało sporo wiórów i syfu, tak, że było warto wydać kilka złotych na profi mycie.

Na razie muszę skompletować zdjęcia, które będę tu wrzucać partiami.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: m50b30 + tłoki n54 pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: forti »

Niezle :pasuje: :clap: Dawaj dalej ze zdjeciami.
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: hz10 »

jeżeli dopasowałeś korby do tłoka to lepiej nawet tego nie odpalaj :ok: będzie taniej.
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Dziękuję kolego że troszczysz się o moje finanse ;) Jednak jak nie byłbyś takim pianobijcą to napisał byś o co Ci dokładnie chodzi zamiast pisać głupie farmazony. Tydzień temu miałeś problemy z policzeniem stopnia sprężania a nagle zrobiłeś się fachowcem od materiałoznawstwa ?
Awatar użytkownika
tommo21
Forumowicz
Posty: 319
Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
Imię: Tomek
lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: tommo21 »

Gruby projekt. Można wiedzie jakich przeróbek wymagał wał żeby go wszczepić do m50?
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: hz10 »

g-rad pisze:Dziękuję kolego że troszczysz się o moje finanse ;) Jednak jak nie byłbyś takim pianobijcą to napisał byś o co Ci dokładnie chodzi zamiast pisać głupie farmazony. Tydzień temu miałeś problemy z policzeniem stopnia sprężania a nagle zrobiłeś się fachowcem od materiałoznawstwa ?
to ty masz problem z policzeniem skoro planowałeś blok, bo po moich pomiarach pojemności komór wychodzi że to tłoki trzeba sfrezować a nie blok, po ich założeniu na seryjny blok i głowice stopień sprężania wychodzi około 10.2 przy uszczelce 0.6mm , co do korbowodów to nie trzeba być fachowcem żeby stwierdzić że po sfrezowaniu główek tak aby weszły w te tłoki nie zostaje nic co będzie trzymać sworzeń. obejrzyj sobie seryjny korbowód i porównaj grubością do tego dorabianego. o dziurze na smarowanie sworznia nie wspomne. moje posty nie mają na celu atak tylko pomoc bo tydzień temu też takie coś poskładałem tylko ja sfrezowałem tłoki do stopnia 9.2 (około 3mm jak pamiętam) oraz dopasowałem tłoki do korb
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Pokaż zdjęcia bo nie wierzę :clap:
No i napisz po co doprężyłeś uszczelką 0.6 mm frezując przy tym tłok o 3 mm.
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: hz10 »

ja nic nie doprężałem, do mojego bloku nie ma innych uszczelek ja 0.6mm a w kanapki nie chce sie bawić, czego dokładnie chcesz zdjęcia?
TOMMY
User
Posty: 17
Rejestracja: 23 lis 2010, o 17:54
Imię: Tomek
lokalizacja: Pruszków

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: TOMMY »

a jakie doładowanie wytrzymaja te tłoczki skoro to seria i ile zamierzasz wyciągnąć z tego projektu :heh:
misza
User
Posty: 53
Rejestracja: 19 lut 2011, o 16:06
Imię: Michał
lokalizacja: Polska

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: misza »

n54b30 to chyba jest silnik z e90 335i, po za tym widać że tłoki są wklęsłe, seria to 305HP i dużo momentu obotowego, mógłbyś pokazać jak te korbowody zostały sfrezowane?
Pytanie po co frezować tłoki kiedy już po samych zdj. widać że stopień sprężania jest b.mały, ogólnie niezły meksyk tam masz, ale najważniejsze że udało się to poskładać, pytanie czy będzie jeździć? i kiedy
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: forti »

TOMMY pisze:a jakie doładowanie wytrzymaja te tłoczki skoro to seria i ile zamierzasz wyciągnąć z tego projektu :heh:
Mi sie wydaje ze te tloki wytrzymaja duzo wiecej niz normalne bo w koncu to z silnika uturbionego z fabryki
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: g-rad »

Na razie nie chcę celować w określoną moc. Zobaczymy jak będzie napędzał hx35 z częścią wydechową 16cm. Na pewno będę dmuchał więcej niż obecne 1.2 bara.
Pierwsze odpalenie chciałbym przeprowadzić po za autem.
O terminach nie chcę pisać, bo zostało jeszcze kilka pierdół, takich jak np. dorobienie spływu w pokrywie rozrządu ala forti i przerobienie sworznia ślizgu głównego pod ten plastikowy z m52.
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: sierRKA »

wiedziałem Radku, że nie wytrzymasz, tym bardziej że w Twoim poprzednim projekcie nastała cisza.
trzymam kciuki i kibicuję.
pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: korona »

Ja też kibicuję, jako że jestem fanem takich mega kombinacji :heh: Brawo za całą pracę i przecieranie nowych szlaków, ciekawe ile te tłoki zniosą
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: m50b30 + tłoki n54 = pierwszy taki stroker w Polsce

Post autor: k64 »

ja tez kibicuje , moze i nie jestes pierwszy a moze i jestes mniejsza z tym, ale kibicuje, szkoda tylko ze glowica m50 ktora ma swoj ograniczony flow.
ODPOWIEDZ