E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: krzysiu134 »

Witam
Chciałem przedstawić moje auto E36 318i takie wyjechało z fabryki.Po pewnym czasie użytkowania auta okazało się, że moc jaką dysponuje ten silnik jest za mała a że stan techniczny auta był w b.dobrej formie ,wybór padł na swap . Większość silników m50b25 które były oglądane były trupami trafił się silnik w stanie idealnym m52b25 ( nie było w planach turbo) więc taki silnik trafił do budy gdzie spisywał się idealnie. Pewnego dnia przyszedł pomysł na turbo a ze auto jest rodzinnym doładowanie ma być do 0.5bara i dostępne od niskich obrotów. Wiem, że silnik m52 nie nadaje się pod turbo, ale jest w stanie idealnym i szkoda mi go rozbierać jak nastąpi awaria czeka już blok i korby z m50.

Stage 1 ? swap silnika ? WYKONANY

Stage 2 ? doładowanie do 0,5 bara -K27 ?WYKONANE

Stage 3 ? doładowanie do 0,8 bara-GT35 ? WYKONANE

>>>>>> Stage 1 <<<<<<

MODYFIKACJE

1 Silnik

M40b18 swap na M52b25 (170KM)


2 Układ wydechowy

Przelotowy o średnicy 60mm na dwóch tłumikach

3 Układ dolotowy

Srryjny
4 Układ paliwowy

Pompa paliwa seryjna

5 Elektronika

Seryjny komp Siemens

6 Sprzęgło i przeniesienie napędu

Sprzęgło seria
Dyfer 3.45

7 Układ chłodzenia

Chłodnica seryjna w miejsce wiska trafił wiatrak elektryczny

8 Zawieszenie i układ hamulcowy

Zawieszenie na odpowiedniej wysokości do warunków na naszych drogach
Zmiana tylniego układu hamulcowego z bębnowego na tarczowe z 323
Koła Borber 16cali z przodu 7,5 z tyłu 9cali

9 Tuning

Na tylniej klapie emblemat 316i na pytanie kierowców że dobrze idzie te 1,6 zawsze pada odpowiedz że jest strumienica ,stożek i czip z allegro ???

Parę fotek ze swapu .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak ktoś jest zainteresowany opisem swapu to zapraszam tutaj http://www../forum/viewtopic. ... 5&t=128821" onclick="window.open(this.href);return false; .
>>>>>> Stage 2 <<<<<<
Wszystko zaczęło się od kupieniem turbiny oraz IC .Na zdjęciach niżej widać jak był robiony kolektor wydechowy z seryjnej flanszy kolanek oraz kawałka rury .

MODYFIKACJE

1 Silnik

M52b25 (170KM) -seryjny


2 Układ wydechowy
Kolektor wydechowy wykonany na seryjnych flanszach z m52 3-2-1 ,po zmianie turbiny 6-1
Turbina GARRETT GT20 została zastąpiona THM K27
Wydech średnicy 65mm z dwoma przelotowymi tłumikami ,po zmianie turbiny wydech został zwiększony na 3 cale również tłumiki zostały przerobione
Wastegate zewnętrzny 38mm

3 Układ dolotowy
Intercooler z Mercedesa ML
Orurowanie własnej produkcji z turbiny do IC 50mm od IC do przepustnicy 60mm pomalowane na czarny mat
Blow off - Chińczyk
Komplet złączek silikonowych SAMCO

4 Układ paliwowy

Pompa paliwa seryjna
Wtryski z Saaba 2,3T (czerwone)

5 Elektronika

Seryjny komp Siemens z wpiętym DET3
Wskaźniki AutoGauge 60mm EGT i doładowania zamontowane w słupku

6 Sprzęgło i przeniesienie napędu

Sprzęgło seria
Dyfer 3.45

7 Układ chłodzenia

Chłodnica seryjna w miejsce wiska trafił wiatrak elektryczny

8 Zawieszenie i układ hamulcowy

Zawieszenie na odpowiedniej wysokości do warunków na naszych drogach
Zmiana tylniego układu hamulcowego z bębnowego na tarczowe z 323
Zmiana przedniego układu hamulcowego ,tarcze z M3 315mm oraz zaciski czterotłoczkowe z Mercedesa W220 .Zostały zastosowane tarcze o tej średnicy ponieważ miały się zmieścić pod obecne felgi.
Koła Borber 16cali z przodu 7,5 z tyłu 9cali


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
CDN
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

Silnik został wyjęty z auta celem lepszego dostępu do kolektorów oraz wymiany uszczelki pod miską olejową .Spływ oleju został zrobiony do osłony rozrządu a zasilanie z węża zasilającego wanosa za pomocą podwójnej śruby .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mocowanie intrcoolera do pasa przedniego. Rury dolotowe zostały wykonane z zakupionych gotowych kształtek które zostały pocięte a następnie odpowiednio pospawane co widać na fotkach.
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dolot do turbiny został seryjny czyli kolanko i przepływka zostały przeniesione przed turbo i zakończone stożkiem .
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeszcze porównanie seryjnych wtrysków a od saaba 2.3T, oraz jednostka sterująca plus det3

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Auto tak zrobione pojechało do Poznania na strojenie gdzie został zamontowany det3 oraz wtryski .Podczas strojenia okazało się że nie można zejść doładowania było około 1bara wewnętrzny zawór był za mały .Auto wróciło do domu na wspawanie dodatkowego zaworu ale jak się okazało jest problem z montażem i dlatego zostanie wykonany nowy kolektor wydechowy. CDN
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: Szary »

Jak masz zamiar robić nowy kolektor to od razu zainwestuj w większą turbosprężarkę. Ta jest o wiele wiele za mała do 2,5.
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: szarybmw »

NIe mozliwe że seryjny wategate jest za mały . Przeciez jak bys go otwożył całkiem to turbo by wogóle nie wstawało . albo by dmuchało 0.1bar
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: g-rad »

Przy okazji wymień pokrywę zaworów na alu.
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: DOHC »

bardzo schludnie to poskładałes
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: k64 »

szarybmw pisze:NIe mozliwe że seryjny wategate jest za mały . Przeciez jak bys go otwożył całkiem to turbo by wogóle nie wstawało . albo by dmuchało 0.1bar
jest mozliwe ze tak sie dzieje, pomysl dlaczego :heh:




co do turbiny to faktycznie ,dmuchaj tyle samo ale wloz wieksza, mocy bedzie o wiele wiecej :wink2: a od razu WG zew zapodaj.

Po co od razu zmieniac kolektor?

co do reszty, podoba mi sie, latwo zrobiles kolektor widac tzn na zdjeciach tak ladnie sprawnie :heh:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: k64 »

g-rad pisze:Przy okazji wymień pokrywę zaworów na alu.
a czemu?zeby nie zjaralo od wydechu?

kto stroil? :wink2:

jak widac m52 tez mozna ladowac :heh:
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: szarybmw »

. pisze:
szarybmw pisze:NIe mozliwe że seryjny wategate jest za mały . Przeciez jak bys go otwożył całkiem to turbo by wogóle nie wstawało . albo by dmuchało 0.1bar
jest mozliwe ze tak sie dzieje, pomysl dlaczego :heh:

To cie zaskoczę bo ja jezdze u siebie na jednej turbinie od 2.5 tds,a i przy calkiem otwartym miałem ledwo 0.1 bar . A teraz mam tak ustawiony ze ładuje 0.5bar przy 3tys dopiero wstaje . Wiec jednak mozna , pozdro
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

Kolektor będzie zrobiony taki jak ma "elmo0104" tylko upmount przy takim kolektorze będę miał łatwiej zamontować turbina na górze a wastegate pod nią , co do turbiny to zastanawiam się nad większą .Seryjny zawór w turbinie ma średnicę około 18mm teraz już wiem że to za mało napewno zostanie rozwiercony i dołożony zewnętrzny .
Obrazek
Co do aluminiowej pokrywy to zobaczymy czy ta plastikowa wytrzyma turbina i rura wydechowa są owinięte paroma warstwami taśmy termoizolacyjnej były owinięte po zrobieniu tych zdjęć dlatego tego nie widać.
Strojone było w Poznaniu przez Michała M. i napewno do niego jeszce trafi
Jeszcze parę zdjęć z pasowania intercoolera które nie zmieściły się wyżej
Obrazek
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: k64 »

szarybmw pisze:
. pisze:
szarybmw pisze:NIe mozliwe że seryjny wategate jest za mały . Przeciez jak bys go otwożył całkiem to turbo by wogóle nie wstawało . albo by dmuchało 0.1bar
jest mozliwe ze tak sie dzieje, pomysl dlaczego :heh:

To cie zaskoczę bo ja jezdze u siebie na jednej turbinie od 2.5 tds,a i przy calkiem otwartym miałem ledwo 0.1 bar . A teraz mam tak ustawiony ze ładuje 0.5bar przy 3tys dopiero wstaje . Wiec jednak mozna , pozdro
nie zaskoczysz mnie :devill2:
nie chodzi mi o to ze moze byc za maly, ale ze upuszcza tj otwiera sie pozniej bo ma za twarda sprezyne w srodku :wink2: i dlatego wali tak duzo i albo zmiana gruchu/sprezyny albo zew i tyle.
To ze ty go otwierasz predzej to tylko spowalniasz wstawanie turbiny, a chodzi o to ze wstawalo mega szybko dup 0,5 i czymalo do konca :wink2:
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: szarybmw »

. pisze:
szarybmw pisze:
. pisze:
szarybmw pisze:NIe mozliwe że seryjny wategate jest za mały . Przeciez jak bys go otwożył całkiem to turbo by wogóle nie wstawało . albo by dmuchało 0.1bar
jest mozliwe ze tak sie dzieje, pomysl dlaczego :heh:

To cie zaskoczę bo ja jezdze u siebie na jednej turbinie od 2.5 tds,a i przy calkiem otwartym miałem ledwo 0.1 bar . A teraz mam tak ustawiony ze ładuje 0.5bar przy 3tys dopiero wstaje . Wiec jednak mozna , pozdro
nie zaskoczysz mnie :devill2:
nie chodzi mi o to ze moze byc za maly, ale ze upuszcza tj otwiera sie pozniej bo ma za twarda sprezyne w srodku :wink2: i dlatego wali tak duzo i albo zmiana gruchu/sprezyny albo zew i tyle.
To ze ty go otwierasz predzej to tylko spowalniasz wstawanie turbiny, a chodzi o to ze wstawalo mega szybko dup 0,5 i czymalo do konca :wink2:
Dokładnie jest tak jak mowisz . leczy była mowa o tym ze jest za mały a nie kiedy sie otwiera ,bo tylko i wyłacznie o to mi chodziło ,pozdro :piwo:
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: g-rad »

To nie lepiej pokombinować z aktuatorem zamiast robić nowy kolektor ? Ten kolektor wygląda całkiem nieźle
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

g-rad pisze:To nie lepiej pokombinować z aktuatorem zamiast robić nowy kolektor ? Ten kolektor wygląda całkiem nieźle
Robiąc tamten kolektor w planie było zostawienie sond lambda więc zrobiłem taki jak na fotkach ale co sie okazało sondy wyleciały i nie było mowy o zewnętrznym WG do mojego obecnego nie miałem pomysłu jak go zamontować . Więc jestem w trakcie robienia nowego - skrzynkowy wykonany na seryjnych flanszach z m52, parę fotek z pobytu w garażu .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: hz10 »

to nie jest wina aktuatora tylko za małej średnicy wg... można otworzyć na max a i tak będzie 1 bar , tylko później
ODPOWIEDZ