E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: krzysiu134 »

Silnik nie został sprzedany a trafiła się dobra baza na swapa wiec silnik zostaje . Jak ktoś pojeździ E36 turbo a następnie przesiądzie się na 1,8i to mocy brakuje :sad: wyprzedzanie masakra .
Zdjęcia dawcy karoserii zaraz po zakupie - opis nastąpi w nowym temacie .

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeszcze jakieś zdjęcia silnika .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Chycu
User
Posty: 78
Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: Chycu »

wiem, że dla większości z Was pytanie które zadam będzie trywialne lub wręcz durne, no ale cóż :down:

Jak przegwintowywałeś blok na m11? Czy trzeba wiercić czy wystarczy sam gwintownik i z m11 "pójdzie" po m10? Z czego zastosowałeś śruby głowicy? Trzeba było przerabiać uszczelkę i wiercić głowicę?
misza
User
Posty: 53
Rejestracja: 19 lut 2011, o 16:06
Imię: Michał
lokalizacja: Polska

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: misza »

Baza wygląda przyzwoicie. To było chyba jedyne sensowne rozwiązanie. Czekamy na postęp prac.

Pozdro
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: Miś »

Chycu pisze:wiem, że dla większości z Was pytanie które zadam będzie trywialne lub wręcz durne, no ale cóż :down:

Jak przegwintowywałeś blok na m11? Czy trzeba wiercić czy wystarczy sam gwintownik i z m11 "pójdzie" po m10? Z czego zastosowałeś śruby głowicy? Trzeba było przerabiać uszczelkę i wiercić głowicę?
M11 idzie po M10 jak masz odpowiedni skok bez rozwiercania. Na M12 z M10 się rozwierca.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: Blacha »

Świetnie że projekt będzie wskrzeszany, świetnie się ogląda twoje foto relacje. Trzymam kciuki
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 425
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: PiotrTF »

Ile planujesz dmuchać że chcesz przechodzić na m11?
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: krzysiu134 »

Blacha pisze:Świetnie że projekt będzie wskrzeszany, świetnie się ogląda twoje foto relacje. Trzymam kciuki
Dzięki
kretfr pisze:Ile planujesz dmuchać że chcesz przechodzić na m11?
Jak wtryski pozwolą to może do 1bara
Miś pisze:
Chycu pisze:wiem, że dla większości z Was pytanie które zadam będzie trywialne lub wręcz durne, no ale cóż :down:

Jak przegwintowywałeś blok na m11? Czy trzeba wiercić czy wystarczy sam gwintownik i z m11 "pójdzie" po m10? Z czego zastosowałeś śruby głowicy? Trzeba było przerabiać uszczelkę i wiercić głowicę?
M11 idzie po M10 jak masz odpowiedni skok bez rozwiercania. Na M12 z M10 się rozwierca.
Przy śrubach m11 nic nie trzeba modyfikować w otwory przy głowicy i uszczelce śruby wchodzą. Gwintownik musi być M11*1,5
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: krzysiu134 »

Witam
Dawno nic nie aktualizowałem z braku czasu . Co się zmieniło, silnik się nie sprzedał więc trafił do nowej budy. Która przeszła pełną reanimację (lakier , nowe przewody hamulcowe, amortyzatory, opony, tarcze klocki , sworznie , zderzak itd.) , tył został wzmocniony i poszerzony pod nowe koła . Doładowanie zostało zwiększone do 1bar (brak hamowni) ,skrzynia wpadła 6b oraz powrót do dyfra 3,45.


MODYFIKACJE

1 Silnik

M52b25 odprężony .
Plus remont silnika.
-uszczelki głowicy -REINZ
-przekładka 0.8mm
-śruby głowicy -PAYEN (na pudełku GLYCO)
-uszczelka pokrywy zaworów - REINZ
-uszczelniacze wału-GEOTZE
-uszczelka obudowy filtra
-uszczelka obudowy rozrządu - SERWIS BMW
-panewki główne -MAHLE
-panewki korbowe - KOLBENSCHMIDT
-pierścienie -PRIMA


2 Układ wydechowy

Kolektor wydechowy żeliwny 6-1
Turbina GT35 ar82
Wydech średnicy 3 cale plus dwa przelotowe tłumiki na jednej końcówce 80mm
Wastegate zewnętrzny 44mm

3 Układ dolotowy

Kolektor dolotowy własnej produkcji
Intercooler z Mercedesa ML
Orurowanie własnej produkcji z turbiny do IC 50mm od IC do przepustnicy 60mm pomalowane na czarny mat
Blow off - Chińczyk
Komplet złączek silikonowych SAMCO

4 Układ paliwowy

Pompa paliwa Walbro 255 GSS340 :heh:
Wtryski z Saaba 2,3T (czerwone)

5 Elektronika

Seryjny komp Siemens z wpiętym DET3
Wskaźniki AutoGauge 60mm EGT i doładowania

6 Sprzęgło i przeniesienie napędu

Sprzęgło jednomas roztoczony na 240mm , tarcza 240mm plus docisk z M57b30
Dyfer 3.45
Skrzynia 6 biegów

7 Układ chłodzenia

Chłodnica seryjna w miejsce wiska trafił wiatrak elektryczny

8 Zawieszenie i układ hamulcowy

Zawieszenie na odpowiedniej wysokości do warunków na naszych drogach
Zmiana tylniego układu hamulcowego z bębnowego na tarczowe z 323
Zmiana przedniego układu hamulcowego ,tarcze z E46 325mm oraz zaciski czterotłoczkowe z Mercedesa W220 .Zostały zastosowane tarcze o tej średnicy ponieważ miały się zmieścić pod obecne felgi.
Koła Hamann HM2 8j i 10j

9 Karoseria i środek

Remont bacharski
Poszeżenie tyłu pod felgi 10j
Swap na jasne skóry
Remont zawieszenia
Nowy zderzak przód mpakiet
Emblemat 316i

10 Hamownia

0,8 bara : 326 KM /475Nm
1 bar: brak

DAWCA SILNIKA
Obrazek
Obrazek

SILNIK
Obrazek
Obrazek

NOWA E36
Obrazek
Obrazek

WZMOCNIONA PODŁOGA I INNE
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

NOWE HAMULCE
Obrazek
Obrazek
Obrazek

SWAP
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: Miś »

Ale cieszy oko fakt, że wznowiłeś projekt i części z rozbitka będą śmigać dalej u Ciebie. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: krzysiu134 »

Miś pisze:Ale cieszy oko fakt, że wznowiłeś projekt i części z rozbitka będą śmigać dalej u Ciebie. :)
Jak raz przejedzesz się e36T to ciężko jest sie przesiąść do zwykłej :heh: pozdr.
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: Kusy6 »

Czyli mam rozumiec że fabryczna pompa paliwa daje rade na 320KM?
rafuzik
User
Posty: 84
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:01
Imię: Rafal
lokalizacja: PL

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: rafuzik »

Kusy6 pisze:Czyli mam rozumiec że fabryczna pompa paliwa daje rade na 320KM?
16141182842
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: Miś »

Według neta ma 125 litrów na godzinę przy 3bar, ciekawe jak ogromną ma wydajność jak się ma jak się ma regulator 3,5bar i 1bar doładowania (musi nabić 4,5bar pod obciążeniem). :D
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
rafuzik
User
Posty: 84
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:01
Imię: Rafal
lokalizacja: PL

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: rafuzik »

Miś pisze:Według neta ma 125 litrów na godzinę przy 3bar, ciekawe jak ogromną ma wydajność jak się ma jak się ma regulator 3,5bar i 1bar doładowania (musi nabić 4,5bar pod obciążeniem). :D
228-222-005-001z 125l/h 3,5bar przy 13V, 100-160l/h (8-10A, 6-15V) 3,5bar, wiecej nie bede tlumaczyl, zreszta zmierz doswiadczalnie :pasuje:
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Post autor: krzysiu134 »

Kusy6 pisze:Czyli mam rozumiec że fabryczna pompa paliwa daje rade na 320KM?
W opisie wkradł się błąd jak robiłem kopiuj z poprzedniego opisu nie poprawiłem zmian ,już zostało poprawione, jest tam pompa Walbro 255 GSS340 :heh: .
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
ODPOWIEDZ