E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka
Model: E36
325iA coupe
Modyfikacje
Silnik:
Na ta chwile żadnych modów nie ma, jest to seryjny M50B25 z vanosem. I tak pozostanie do pierwszego wydmuchnięcia uszczelki:D
Układ dolotowy:
Kolana silikonowe, rury itp.
Układ wydechowy:
Przelotowy średnica 2.5" . Dwa tłumiki w szeregu
Układ paliwowy / wtryskowy:
Wtryski 360cc , reszta seria
Elektronika / wskaźniki:
DET3, wskaźniki EGT i boossssssssssst
Układ chłodzenia:
Całkowicie seryjny i tak zostanie, Dodałem aluminiową obudowę termostatu
Układ napędowy:
skrzynia ZF automat 5 biegów + wstek , nawet nie wiem jaki jest tam dyfer
Zawieszenie:
wszystko seryjne, sprężyny również
BODY KIT i wnętrze:
Zewnętrznie: czarny metalic troche rdzy, czarne stalowe felgi, przyciemnione tylne szyby, tylne lampy z białymi kierunkami, z przodu xenony i lampy soczewkowe.
Wewnątrz:
zadbane czarne skórzane wnętrze
--------------------------------------------
Trochę w setupie się zmieniło:
Silnik
M50 z wałem od 2.8, odprężony przekładką
Układ paliwowy
Wtryski 440-tki, pompa paliwa zostanie zmieniona albo dołożona druga.
Wydech
teraz będzie 3" z nierdzewki z dwoma tłumikami wszystko custom made
Napęd
Sprzęgło jednomas M50 przerobiony pod tarczę m30 i docisk M57, Skrzynia manual getrag. Dyfer jeszcze nie został określony.
325iA coupe
Modyfikacje
Silnik:
Na ta chwile żadnych modów nie ma, jest to seryjny M50B25 z vanosem. I tak pozostanie do pierwszego wydmuchnięcia uszczelki:D
Układ dolotowy:
Kolana silikonowe, rury itp.
Układ wydechowy:
Przelotowy średnica 2.5" . Dwa tłumiki w szeregu
Układ paliwowy / wtryskowy:
Wtryski 360cc , reszta seria
Elektronika / wskaźniki:
DET3, wskaźniki EGT i boossssssssssst
Układ chłodzenia:
Całkowicie seryjny i tak zostanie, Dodałem aluminiową obudowę termostatu
Układ napędowy:
skrzynia ZF automat 5 biegów + wstek , nawet nie wiem jaki jest tam dyfer
Zawieszenie:
wszystko seryjne, sprężyny również
BODY KIT i wnętrze:
Zewnętrznie: czarny metalic troche rdzy, czarne stalowe felgi, przyciemnione tylne szyby, tylne lampy z białymi kierunkami, z przodu xenony i lampy soczewkowe.
Wewnątrz:
zadbane czarne skórzane wnętrze
--------------------------------------------
Trochę w setupie się zmieniło:
Silnik
M50 z wałem od 2.8, odprężony przekładką
Układ paliwowy
Wtryski 440-tki, pompa paliwa zostanie zmieniona albo dołożona druga.
Wydech
teraz będzie 3" z nierdzewki z dwoma tłumikami wszystko custom made
Napęd
Sprzęgło jednomas M50 przerobiony pod tarczę m30 i docisk M57, Skrzynia manual getrag. Dyfer jeszcze nie został określony.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Dziś troche siedziałem w piwnicy, wczoraj też i kilka dni wstecz również. Postanowiłem przerobić tłumik, który pierwotnie siedział w mojej e36. Kupiłem auto z tym głośnym wydechem, poprzedni właściciel mówił że to sportowy wydech założony w niemczech. No ok niech se będzie ale bania bolała po dłuższej jezdzie. Wymieniłem na jakiś zamiennik orginału. Co się okazało ten "sportowy" tłumik to wybebeszona seria. No nic, rozciąłem go jeszcze raz. Ruru były ucięte przy wlocie i przy wylocie, całkowicie pusty tłumik Dorobiłem rury przelotowe i zrobiłem nacięcia kontówką:
Nastepnie podkorbiłem bratu troche tkaniny szklanej :P i owinąłem rury z nacięciami dość szczelnie i grubo, nastepnie jak widać owinąłem drutem tak żeby się to wszystko jakoś trzymało:
No i na sam koniec pozostało mi wypchanie całego tłumika wełna mineralną:D:D
cdn...
Nastepnie podkorbiłem bratu troche tkaniny szklanej :P i owinąłem rury z nacięciami dość szczelnie i grubo, nastepnie jak widać owinąłem drutem tak żeby się to wszystko jakoś trzymało:
No i na sam koniec pozostało mi wypchanie całego tłumika wełna mineralną:D:D
cdn...
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Postanowiłem też, ze zrobie coś w kierunku kolektora, narazie stary kolektor jest jeszcze w aucie no i nie mam turbo do przymiarek więc robie co mogę. Flansza juz jest coprawda bez otworów na szpilki(sa natrasowane) otwory wywiercę własnoręcznie:
Zrobiłem taki sobie stempel;) do formowania otworu w kolanach
pierwotni był to wałek, trochę go napawałem a potem poddałem bardzo skomplikowanej obróbce skrawaniem-ręczne szlifowanie na szlifierce stołowej
a tak wygląda w kolanku
tak we flanszy
a tak wygląda gotowe kolanko
potrzebne jest jeszcze imadło:) i takie ładne kolanka wychodzą.
cdn...
Zrobiłem taki sobie stempel;) do formowania otworu w kolanach
pierwotni był to wałek, trochę go napawałem a potem poddałem bardzo skomplikowanej obróbce skrawaniem-ręczne szlifowanie na szlifierce stołowej
a tak wygląda w kolanku
tak we flanszy
a tak wygląda gotowe kolanko
potrzebne jest jeszcze imadło:) i takie ładne kolanka wychodzą.
cdn...
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
No ladnie ci te poszerzenie wyszly, wlasnie myslalem nad czyms podobnym gratuluje i zycze sukcesow w dalszej robocie
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Dziękuje i wzajemnie:)
Znalazłem kilka stron o spawaniu TIG'iem, ustawienia spawarki, kąty, prędkość itp. i taki oto spaw wyszedł trochę poćwiczę i będzie ładniejszy jeszcze. Mimo wszystko myślę że i tak będzie taki spaw za słaby, co myślicie? pęknie? moge dać większy prąd i więcej spoiwa...
Tak wyglądają moje kolanka po formowaniu jednej ze stron w owal jaki występuje we flanszy:
A tak pasuje do flanszy, mało widać bo cień jest :/ ale pasuje idealnie:)
Nie mogę kontynuować prac nad kolektorem bo nie mam jeszcze dmuchawki w domu, jak będę znał jej wymiary to będe robił dalej kolektor:)
Znalazłem kilka stron o spawaniu TIG'iem, ustawienia spawarki, kąty, prędkość itp. i taki oto spaw wyszedł trochę poćwiczę i będzie ładniejszy jeszcze. Mimo wszystko myślę że i tak będzie taki spaw za słaby, co myślicie? pęknie? moge dać większy prąd i więcej spoiwa...
Tak wyglądają moje kolanka po formowaniu jednej ze stron w owal jaki występuje we flanszy:
A tak pasuje do flanszy, mało widać bo cień jest :/ ale pasuje idealnie:)
Nie mogę kontynuować prac nad kolektorem bo nie mam jeszcze dmuchawki w domu, jak będę znał jej wymiary to będe robił dalej kolektor:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- artix
- User
- Posty: 42
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 20:39
- Imię: Artur
- lokalizacja: Sweden
- Lokalizacja: Malmö Szwecja
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Do formowania kolanek wystarczy imadlo bez stepla i wychodzi naprawde dobrze.
I jeszcze jedno , gdy bedziesz dospawywal kolanka pomysl o tym aby dostep do szpilek mocujacych byl jak najlatwiejszy .
Czasem dokrecenie jednej nakretki zajmuje 30 min. lub nieda sie wcale .
I jeszcze jedno , gdy bedziesz dospawywal kolanka pomysl o tym aby dostep do szpilek mocujacych byl jak najlatwiejszy .
Czasem dokrecenie jednej nakretki zajmuje 30 min. lub nieda sie wcale .
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Być może, ja jednak jak robie takie coś to tam gdzie mogę to robie wszystko dokładnie jak tylko można. Chciałem zeby otwory w w zupełności pokrywały sie z otworami we flanszy:P a samym imadłem zajęłoby mi to więcej czasu i chyba jednak nie wyszłyby takie "w deche":D heh. Co masz na myśli mówiąc o przykręcaniu nakrętek? chodzi o to żeby spawy nie były zbyt blisko otworów na szpilki?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
artixowi raczej chyba chodzi o to by rurki nie były zablisko otworów na szpilki , a spawy to już swoją drogą.elmo0104 pisze:Być może, ja jednak jak robie takie coś to tam gdzie mogę to robie wszystko dokładnie jak tylko można. Chciałem zeby otwory w w zupełności pokrywały sie z otworami we flanszy:P a samym imadłem zajęłoby mi to więcej czasu i chyba jednak nie wyszłyby takie "w deche":D heh. Co masz na myśli mówiąc o przykręcaniu nakrętek? chodzi o to żeby spawy nie były zbyt blisko otworów na szpilki?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Przy spawaniu kolanek kolektora wydechowego do jego flanszy po prostu weź pod uwagę odpowiednią ilość miejsca na nasadkę na nakrętkę i możliwość jej swobodnego przykręcenia. Żeby czasem nie trzeba było jej szlifować, aby w ogóle można było ją dokręcić.mcgiver pisze:artixowi raczej chyba chodzi o to by rurki nie były zablisko otworów na szpilki , a spawy to już swoją drogą.elmo0104 pisze:Być może, ja jednak jak robie takie coś to tam gdzie mogę to robie wszystko dokładnie jak tylko można. Chciałem zeby otwory w w zupełności pokrywały sie z otworami we flanszy:P a samym imadłem zajęłoby mi to więcej czasu i chyba jednak nie wyszłyby takie "w deche":D heh. Co masz na myśli mówiąc o przykręcaniu nakrętek? chodzi o to żeby spawy nie były zbyt blisko otworów na szpilki?
Maleckis Motorsport
- artix
- User
- Posty: 42
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 20:39
- Imię: Artur
- lokalizacja: Sweden
- Lokalizacja: Malmö Szwecja
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Dokladnie tak jak mowia przedmowcy co do spawow i nakretek.
A jezeli chodzi o wewnetrzne spasowanie to niestety jest to bardzo pracochlonne aby spasowac na 100%, wrecz niemozliwe .
Dlatego najprostrzym sposobem jest frez wiertarkowy , na racing.pl sa zdjecia jak sie z tym meczylem
powodzenia !
A jezeli chodzi o wewnetrzne spasowanie to niestety jest to bardzo pracochlonne aby spasowac na 100%, wrecz niemozliwe .
Dlatego najprostrzym sposobem jest frez wiertarkowy , na racing.pl sa zdjecia jak sie z tym meczylem
powodzenia !
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
mam nadzieję że mówisz o wlotach do kolektora i o wylocie z niego do turbo bo głębiej to raczej nie ma szans coś po spawaniu zrobić:P chyba że masz wiertarkę z endoskopem:P Gdzie mogę nabyć drogą kupna takie frezy(jakieś trwałe a nie takie co mi po jednym przyłożeniu ząbki odpadną)?? Domyślam się ze mogą się przydać
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
Spaw bardzo ładny.
Mogło by być trochę więcej topnika dodanego ale jest O.K.
Staliczarnej nie spawałem już wieki
Jeszcze torchę pocwiczysz i może takie spawy będziesz robił ale do tego przydał by się pedał spawalniczy, przyjnajmniej źródła tak podają
Mogło by być trochę więcej topnika dodanego ale jest O.K.
Staliczarnej nie spawałem już wieki
Jeszcze torchę pocwiczysz i może takie spawy będziesz robił ale do tego przydał by się pedał spawalniczy, przyjnajmniej źródła tak podają
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
zaczęło się kolekcjonowanie elementów. Pierwszy przyszedł det ale były małe problemy :P niedługo będzie kolejny;) Tymczasem odebrałem dziś dmuchawkę
Wtryski z tego co wiem też już są w drodze. Pewnie przyjdą w poniedziałek:) Zabieram się za zrobienie flansz do turbo w Cadzie
Wtryski z tego co wiem też już są w drodze. Pewnie przyjdą w poniedziałek:) Zabieram się za zrobienie flansz do turbo w Cadzie
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
co to za dmuchawka i jaki to ma potencjał? jakie koszty?
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka
To jest TD04HL-16T. Korona miał w pierwszym setupie taką turbosprężarkę. Potencjał do jakichś 300 koni może 320KM. Wybrałem taką bo chciałem mieć też "dół" jako taki.
nie wiem ile kosztuje taka w normalnych pieniądzach, Ja za tą zapłaciłęm 250 zł + dwa turba do regeneracji(które przywiozłem z wycieczki, miałem je za darmo), tylko jedno z nich bylo zdolne do dalszej pracy, drugie na części. Plusem jest też to że ma wbudowany DumpValve;)
nie wiem ile kosztuje taka w normalnych pieniądzach, Ja za tą zapłaciłęm 250 zł + dwa turba do regeneracji(które przywiozłem z wycieczki, miałem je za darmo), tylko jedno z nich bylo zdolne do dalszej pracy, drugie na części. Plusem jest też to że ma wbudowany DumpValve;)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx