E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Model: E36

325iA coupe

Modyfikacje

Silnik:


Na ta chwile żadnych modów nie ma, jest to seryjny M50B25 z vanosem. I tak pozostanie do pierwszego wydmuchnięcia uszczelki:D

Układ dolotowy:

Kolana silikonowe, rury itp.

Układ wydechowy:

Przelotowy średnica 2.5" . Dwa tłumiki w szeregu

Układ paliwowy / wtryskowy:

Wtryski 360cc , reszta seria

Elektronika / wskaźniki:

DET3, wskaźniki EGT i boossssssssssst :D

Układ chłodzenia:

Całkowicie seryjny i tak zostanie, Dodałem aluminiową obudowę termostatu

Układ napędowy:

skrzynia ZF automat 5 biegów + wstek , nawet nie wiem jaki jest tam dyfer

Zawieszenie:

wszystko seryjne, sprężyny również

BODY KIT i wnętrze:

Zewnętrznie: czarny metalic troche rdzy, czarne stalowe felgi, przyciemnione tylne szyby, tylne lampy z białymi kierunkami, z przodu xenony i lampy soczewkowe.

Wewnątrz:
zadbane czarne skórzane wnętrze :)

--------------------------------------------

Trochę w setupie się zmieniło:

Silnik

M50 z wałem od 2.8, odprężony przekładką

Układ paliwowy

Wtryski 440-tki, pompa paliwa zostanie zmieniona albo dołożona druga.

Wydech

teraz będzie 3" z nierdzewki z dwoma tłumikami wszystko custom made

Napęd

Sprzęgło jednomas M50 przerobiony pod tarczę m30 i docisk M57, Skrzynia manual getrag. Dyfer jeszcze nie został określony.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Dziś troche siedziałem w piwnicy, wczoraj też i kilka dni wstecz również. Postanowiłem przerobić tłumik, który pierwotnie siedział w mojej e36. Kupiłem auto z tym głośnym wydechem, poprzedni właściciel mówił że to sportowy wydech założony w niemczech. No ok niech se będzie ale bania bolała po dłuższej jezdzie. Wymieniłem na jakiś zamiennik orginału. Co się okazało ten "sportowy" tłumik to wybebeszona seria. No nic, rozciąłem go jeszcze raz. Ruru były ucięte przy wlocie i przy wylocie, całkowicie pusty tłumik :) Dorobiłem rury przelotowe i zrobiłem nacięcia kontówką:

Obrazek

Obrazek

Nastepnie podkorbiłem bratu troche tkaniny szklanej :P i owinąłem rury z nacięciami dość szczelnie i grubo, nastepnie jak widać owinąłem drutem tak żeby się to wszystko jakoś trzymało:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i na sam koniec pozostało mi wypchanie całego tłumika wełna mineralną:D:D

Obrazek
Obrazek

cdn...
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Postanowiłem też, ze zrobie coś w kierunku kolektora, narazie stary kolektor jest jeszcze w aucie no i nie mam turbo do przymiarek więc robie co mogę. Flansza juz jest coprawda bez otworów na szpilki(sa natrasowane) otwory wywiercę własnoręcznie:

Obrazek

Zrobiłem taki sobie stempel;) do formowania otworu w kolanach

Obrazek
Obrazek
Obrazek

pierwotni był to wałek, trochę go napawałem a potem poddałem bardzo skomplikowanej obróbce skrawaniem-ręczne szlifowanie na szlifierce stołowej :D

a tak wygląda w kolanku
Obrazek

tak we flanszy
Obrazek

a tak wygląda gotowe kolanko
Obrazek

potrzebne jest jeszcze imadło:) i takie ładne kolanka wychodzą.

cdn...
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: forti »

No ladnie ci te poszerzenie wyszly, wlasnie myslalem nad czyms podobnym :D gratuluje i zycze sukcesow w dalszej robocie :pasuje:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Dziękuje i wzajemnie:)

Znalazłem kilka stron o spawaniu TIG'iem, ustawienia spawarki, kąty, prędkość itp. i taki oto spaw wyszedł :) trochę poćwiczę i będzie ładniejszy jeszcze. Mimo wszystko myślę że i tak będzie taki spaw za słaby, co myślicie? pęknie? moge dać większy prąd i więcej spoiwa...

Obrazek


Tak wyglądają moje kolanka po formowaniu jednej ze stron w owal jaki występuje we flanszy:

Obrazek

A tak pasuje do flanszy, mało widać bo cień jest :/ ale pasuje idealnie:)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie mogę kontynuować prac nad kolektorem bo nie mam jeszcze dmuchawki w domu, jak będę znał jej wymiary to będe robił dalej kolektor:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
artix
User
Posty: 42
Rejestracja: 30 paź 2009, o 20:39
Imię: Artur
lokalizacja: Sweden
Lokalizacja: Malmö Szwecja

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: artix »

Do formowania kolanek wystarczy imadlo bez stepla i wychodzi naprawde dobrze.
I jeszcze jedno , gdy bedziesz dospawywal kolanka pomysl o tym aby dostep do szpilek mocujacych byl jak najlatwiejszy .

Czasem dokrecenie jednej nakretki zajmuje 30 min. lub nieda sie wcale .
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Być może, ja jednak jak robie takie coś to tam gdzie mogę to robie wszystko dokładnie jak tylko można. Chciałem zeby otwory w w zupełności pokrywały sie z otworami we flanszy:P a samym imadłem zajęłoby mi to więcej czasu i chyba jednak nie wyszłyby takie "w deche":D heh. Co masz na myśli mówiąc o przykręcaniu nakrętek? chodzi o to żeby spawy nie były zbyt blisko otworów na szpilki?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: mcgiver »

elmo0104 pisze:Być może, ja jednak jak robie takie coś to tam gdzie mogę to robie wszystko dokładnie jak tylko można. Chciałem zeby otwory w w zupełności pokrywały sie z otworami we flanszy:P a samym imadłem zajęłoby mi to więcej czasu i chyba jednak nie wyszłyby takie "w deche":D heh. Co masz na myśli mówiąc o przykręcaniu nakrętek? chodzi o to żeby spawy nie były zbyt blisko otworów na szpilki?
artixowi raczej chyba chodzi o to by rurki nie były zablisko otworów na szpilki , a spawy to już swoją drogą.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: Michał_Małecki »

mcgiver pisze:
elmo0104 pisze:Być może, ja jednak jak robie takie coś to tam gdzie mogę to robie wszystko dokładnie jak tylko można. Chciałem zeby otwory w w zupełności pokrywały sie z otworami we flanszy:P a samym imadłem zajęłoby mi to więcej czasu i chyba jednak nie wyszłyby takie "w deche":D heh. Co masz na myśli mówiąc o przykręcaniu nakrętek? chodzi o to żeby spawy nie były zbyt blisko otworów na szpilki?
artixowi raczej chyba chodzi o to by rurki nie były zablisko otworów na szpilki , a spawy to już swoją drogą.
Przy spawaniu kolanek kolektora wydechowego do jego flanszy po prostu weź pod uwagę odpowiednią ilość miejsca na nasadkę na nakrętkę i możliwość jej swobodnego przykręcenia. Żeby czasem nie trzeba było jej szlifować, aby w ogóle można było ją dokręcić.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
artix
User
Posty: 42
Rejestracja: 30 paź 2009, o 20:39
Imię: Artur
lokalizacja: Sweden
Lokalizacja: Malmö Szwecja

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: artix »

Dokladnie tak jak mowia przedmowcy co do spawow i nakretek.

A jezeli chodzi o wewnetrzne spasowanie to niestety jest to bardzo pracochlonne aby spasowac na 100%, wrecz niemozliwe .

Dlatego najprostrzym sposobem jest frez wiertarkowy , na racing.pl sa zdjecia jak sie z tym meczylem :heh:
powodzenia !

Obrazek
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

mam nadzieję że mówisz o wlotach do kolektora i o wylocie z niego do turbo bo głębiej to raczej nie ma szans coś po spawaniu zrobić:P chyba że masz wiertarkę z endoskopem:P Gdzie mogę nabyć drogą kupna takie frezy(jakieś trwałe a nie takie co mi po jednym przyłożeniu ząbki odpadną)?? Domyślam się ze mogą się przydać
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: Mario »

Spaw bardzo ładny.
Mogło by być trochę więcej topnika dodanego ale jest O.K.
Staliczarnej nie spawałem już wieki :heh:
Jeszcze torchę pocwiczysz i może takie spawy będziesz robił ale do tego przydał by się pedał spawalniczy, przyjnajmniej źródła tak podają
Obrazek
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

zaczęło się kolekcjonowanie elementów. Pierwszy przyszedł det ale były małe problemy :P niedługo będzie kolejny;) Tymczasem odebrałem dziś dmuchawkę

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wtryski z tego co wiem też już są w drodze. Pewnie przyjdą w poniedziałek:) Zabieram się za zrobienie flansz do turbo w Cadzie
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: mcgiver »

co to za dmuchawka i jaki to ma potencjał? jakie koszty?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

To jest TD04HL-16T. Korona miał w pierwszym setupie taką turbosprężarkę. Potencjał do jakichś 300 koni może 320KM. Wybrałem taką bo chciałem mieć też "dół" jako taki.

nie wiem ile kosztuje taka w normalnych pieniądzach, Ja za tą zapłaciłęm 250 zł + dwa turba do regeneracji(które przywiozłem z wycieczki, miałem je za darmo), tylko jedno z nich bylo zdolne do dalszej pracy, drugie na części. Plusem jest też to że ma wbudowany DumpValve;)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
ODPOWIEDZ