BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: tdserek »

fajny kolektorek... ktos liczyl ile by kosztowalo zrobienie takiego do seryjnie zamontowanego silnika w e36 ? jaki wlot na przepustnice?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Dzisiaj udało się silnik odpalić:

http://www.youtube.com/watch?v=0cEXB5lZ0Wg" onclick="window.open(this.href);return false;

Niestety jest jeszcze sporo pracy przed nami, a czasu przed wtorkowym treningiem na torze już niewiele. Trzymajcie kciuki!

Pozdr

Michał i Marcin.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Aquaz
Forumowicz
Posty: 554
Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
Imię: Beniamin
lokalizacja: Glasgow/Shotts

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Aquaz »

A co tam tak grzechota ? :)
Adddam
User
Posty: 19
Rejestracja: 16 sty 2011, o 16:39
Imię: Adam
lokalizacja: Radom

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Adddam »

Dało by radę upchnąć te turbosprężarki w e36 bez zbędnych komplikacji?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Michał_Małecki »

Aquaz pisze:A co tam tak grzechota ? :)
W sumie nic, mój aparat dziwnie oddaje dźwięk.
Adddam pisze:Dało by radę upchnąć te turbosprężarki w e36 bez zbędnych komplikacji?
Generalnie biturbo wiąże się z komplikacjami, obojętnie jakie turbiny zostaną zastosowane :wink2: . Jednak 2xGT2056 powinno się udać zmieścić w E36, ale będzie bardzo ciasno.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Michał_Małecki »

Zapraszam do 1. postu. Zaraz dalsza część fotorelacji.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Michał_Małecki »

Zbiorniki paliwa

Obrazek

Tylnia belka ? poliuretany i nowe łożyska

Obrazek

Belka podwieszona

Obrazek

Obrazek

Dekiel na dużą głowę przyszedł pęknięty, trzeba było pospawać; do tego poliuretan

Obrazek

Na gotowo z półosiami

Obrazek

Obrazek

Hamowanie na przodzie

Obrazek

Mniejsze serwo z Opla Omegi

Obrazek

Zamocowany główny zbiornik paliwa w miejscu na koło zapasowe

Obrazek

Układ paliwowy w trakcie prac

Obrazek

Obrazek

Tradycyjnie już jednomas od M50

Obrazek

4-łapkowy spiek

Obrazek

? z dociskiem

Obrazek

Na silniku

Obrazek

Obrazek

Łapa skrzyni biegów i poliuretany

Obrazek

Pozycja silnika w karoserii

Obrazek

Nasz niedawny warsztatowy nabytek ? praktykant Kuba - szlifuje ucięty kolektor ssący

Obrazek

Seryjne miejsca łapania silnika do włożenia/wyjęcia zawsze ustawiają silnik w pochylonej pozycji, musieliśmy dorobić swoje, aby wkładać silnik w pionie

Obrazek

Najmłodsi w warsztacie :)

Obrazek

Od spodu

Obrazek

Pracujemy dalej

Obrazek

Kręcimy grzechotką

Obrazek

Szlifujemy flanszę na przepustnicę do nowego kolektora ssącego

Obrazek

Testujemy świeżo pomalowaną pokrywę cewek

Obrazek

Obrazek

Chłodnica wody od 2.4TDS

Obrazek

Starczyło miejsca na visco

Obrazek

Pod maską po włożeniu silnika

Obrazek

GT20tki słyną ze sporych przeładowań w związku z za małymi otworami na wastegate, dlatego powiększyliśmy ich rozmiary

Obrazek

Zmieniliśmy także mocowanie puszki aktuatora dla wygodniejszego montażu

Obrazek

20tka po modyfikacjach

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cdn.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Michał_Małecki »

Flansza turbo na kolektorze wydechowym

Obrazek

W końcu znalazły się w aucie

Obrazek

Do zrobienia kolektorów wykorzystaliśmy stalowe z M52

Obrazek

Spojrzenie z bliska na turbiny

Obrazek

Sporo miejsca na downpipe?y

Obrazek

Intercooler

Obrazek

? wystając zza nerek

Obrazek

Dodatkowy czujnik temperatury wody AG

Obrazek

Dolny przewód chłodnicy

Obrazek

Wycięliśmy szyberdach, w jego miejsce element not-so-wide body kitu :)

Obrazek

Obrazek

Kolektory zostały owinięte bandażem

Obrazek

Konieczne było stworzenie kolektora ssącego od postaw. Początkowo był pomysł wykorzystania kolektora od Alfy 3.0 Turbo, ale wymagał za dużo przeróbek.

Obrazek

Pozostał z niego jedynie napis ?TURBO?

Obrazek

Sytuacja pod maską zaczyna się klarować

Obrazek

Przepustnica i krótki dolot

Obrazek

BOV

Obrazek

W oddali trójnik dla czujników związnych z olejem oraz wyjście zasilania turbin

Obrazek

Przewody w oplocie

Obrazek

Turbiny na gotowo ze stożkami

Obrazek

Mieliśmy trening we wtorek. W poniedziałek popołudniu zrobiliśmy pierwszą przejażdżkę. Od razu były problemy z rozrusznikiem, który dostaliśmy w raz z zakupionym silnikiem. Niestety sprzedawca chyba dał nam najgorszy jaki miał. Po drodze wyszły także problemy z pompką do hydraulicznego ręcznego ? pompa Girling, która miała działać? nie działała. Mieliśmy więc co robić jeszcze. Dlatego też, aby Olek mógł śmigać na treningu, strojenie skonczyliśmy tylko na 0.7bar.

W efekcie Mrówczan przejeździł trening.

Obrazek

Obrazek

Do ogarnięcia jest jeszcze zawias D2, który jak na D2 to jest bardzo miękki, oraz dostrojenie silnika na gotowo na większym doładowaniu.

Stay tuned,

Małecki Michał & Wittchen Marcin.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: g-rad »

Fantastyczna robota! Zawsze pytałem mrowczana, kiedy zamieni fiata na bardziej męską markę :ph34r: Tłumik bym poprawił, bo źle to wygląda, ale reszta jest tip top :ok: No i ten roof scoop :D
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Żołnierz »

Aż miło pooglądać tak dopracowany projekt. Gratulacje :)

Te końcówki do zbiornika paliwa i swirl pota dorabialiście czy kupiliście gotowe? Na jakiej średnicy węże są przygotowane?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Michał_Małecki »

Żołnierz pisze:Aż miło pooglądać tak dopracowany projekt. Gratulacje :)

Te końcówki do zbiornika paliwa i swirl pota dorabialiście czy kupiliście gotowe? Na jakiej średnicy węże są przygotowane?
Mamy pod ręką Hansa-Flex, także nie ma u nas problemu praktycznie z żadnymi końcówkami. Przygotowane są pod węże 8mm średnicy wewn. Pozdr.
Maleckis Motorsport
filip
Forumowicz
Posty: 321
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: filip »

ciekawy projekt ;)
lukas87
User
Posty: 31
Rejestracja: 13 lis 2010, o 16:35
Imię: łuki
lokalizacja: *************

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: lukas87 »

Michał czy masz jakieś foto spływu oleju z turbin?? Ewentualnie jak to rozwiązaliście?? Każda ma odrębny, czy są połączone w jeden większy? Pzdr.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Michał_Małecki »

lukas87 pisze:Michał czy masz jakieś foto spływu oleju z turbin?? Ewentualnie jak to rozwiązaliście?? Każda ma odrębny, czy są połączone w jeden większy? Pzdr.
Każda turbosprężarka ma swój oddzielny spływ. Na poniższym zdjęciu widać (są zatkane szmatkami):

Obrazek

Na dobrą sprawę - jeżeli Tobie wygodniej - możesz zrobić 1 spływ. Wystarczy, że będzie odpowiednio drożny dla obu turbosprężarek.

W międzyczasie wystroiliśmy E30tkę na równym 1.0bar. Nie mieliśmy już czasu zmierzyć jej u nas w Poznaniu, ale mam nadzieję, że w wolnej chwili Mrówczan wpadnie na hamownię już u siebie.

Pozdrawiam,

Michał Małecki.
Maleckis Motorsport
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra

Post autor: Pablo01 »

Były juz pomiary na hamowni ?
ODPOWIEDZ