BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: master86 »

Witam
Dzisiaj chciałbym przedstawić wam mój projekt. Większość prac wykonałem w nim sam, w oparciu o wiedzę braci Lamików, którzy to wciągnęli mnie w uturbianie starych wysłużonych aut . Auto powstało głównie z myślą o zawodach na 1/4 mili w klasie street RWD, czasami oczywiście może trafić się jakiś wyjazd po bułki... Z autem walczę już ponad 1.5 roku i nadal końca tak naprawdę nie widać.

Model:

BMW e30 1.6 1990r.

Stage 1 (stage 2 na 5 stronie)
Modyfikacje:

- silnik: M50B28 2xVanos wał+tłoki z 2.8 kute korby PPM, śruby głowicy m12x1.5,
- odprężony kanapką na 8.4,
- zmienione wałki z 228/9 na 240/9.7 i 244/9
- zawory i sprężyny z m50 nv
- pompa oleju z M52B28 (wirnik jest o 20% wyższy niż m50)

Układ napędowy:

- skrzynia biegów ZF z 2.8
- wał napędowy z 2.8
- sprzęgło wzmocnione na podwójnym docisku 240mm z VW, jednomas 6.5 kg- tarcza m30
- przełożenie: dyfer ze szperą 20% 3.45 typ 210 z e32, półosie, piasty, przeguby również z e32.
Układ wydechowy:

- turbina replika gt35 ar70 1.0 TWIN SCROOL jak u . polecam
- kolektor wydechowy równo odległości owy 6-2 TWIN SCROOL
- wastegate 50mm
- wydech: rura 90mm + dwa tłumiki przelotowe

Układ dolotowy:

- krótki aluminiowy kolektor ssący 2 komorowy + przekładka bakelitowa między głowicą
- intercooler z renoult midlum
- blow off 50mm
- czujnik temp powietrza z forda...
- całe o rurowanie 70mm
Układ paliwowy:

- wtryski 850cc
- jakieś dwie zewnętrzne pompy paliwa z audi
- regulator paliwa vr6 4 bary

Elektronika Megasquirt III Łukasz Lamik

- sekwencyjny wtrysk paliwa
- płynne sterowanie Vanosem
- procedura startu, flat shift,
- 2x EGT konfigurowane z Megasquirtem
- Sonda Lambda konfigurowana z Megascuirtem
- solenoid turbiny od Jadzwina

Zawieszenie:

- przód seria z 2.5 po regeneracji
- tył poliuretan, regulacja kątów i zbieżności
- hamulce: BMW E46 3.0 przód tył E36 2.5 (pod 15cali felgi), pompa i serwo z golfa 4 4motion.


Doładowanie: 1.2b 467km 579nm (obecnie 1.4 bara)
Masa samochodu: 1250 kg
W planach dalsze modyfikacje.... Poniżej trochę zdjęć

pierwsze zdjęcie jest zaraz po zakupie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: Karolo »

I proszę, kanapka wytrzymuje i tyle :)
Wspaniały projekt, jakie plany na przyszłość?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
pluto
Turbo-Team
Posty: 219
Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łomża

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: pluto »

Tłoki b28. Jaka jest ich wytrzymałość orientuje się ktoś?
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: Szpera »

500 kobył na seryjnych tłokach ?:O przy ilu masz 0,5 bara ?
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: master86 »

Szpera pisze:500 kobył na seryjnych tłokach ?:O przy ilu masz 0,5 bara ?
Aktualnie nie mam wglądu na loga, ale na ori kolektorze przy 3300 było 0,8 bara na 4 biegu, teraz na nowym kolektorze i wałkach 240/9,7 mam tyle na 5 biegu, 1,2 bara mam przy 4000 na 3 albo 4 nie jestem pewien, jak przejże logi to konkretnie napisze.
Karolo pisze:I proszę, kanapka wytrzymuje i tyle :)
Wspaniały projekt, jakie plany na przyszłość?


Co do planów to przede wszystkim zrobić konkretny czas 1/4mili :devill2: I w miarę możliwości stopniowo dźwigać doładowanie, odwiedzić hamownie...itp
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: szarybmw »

Fajny projekt . A kolektor wygląda jak " ośmiornica " :ok:
Jaki potencjał ma docisk tzn. w jakim aucie latał i o jakiej mocy, nm.
Czekamy na jakiś filmik jak to lata .
Pozdro
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: Karolo »

Ja bym prosił również o więcej fotek kolektora, tzn rzut w TS od góry i ogólnie dookoła. Rozumiem, że wyjście na WG jest dzielone z obu komór TS i przyłączone zaraz przed wyjściem na gorącą strone?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: master86 »

Karolo pisze:Ja bym prosił również o więcej fotek kolektora, tzn rzut w TS od góry i ogólnie dookoła. Rozumiem, że wyjście na WG jest dzielone z obu komór TS i przyłączone zaraz przed wyjściem na gorącą strone?
Parę fotek z budowy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Trąba od WG jest włączona w ruły zbiorcze przed turbiną i przedzielona na pół leci do WG. Na rułach zbiorczych mam wpięte 2 czujniki egt po jednym na stronę.
Spawy może nie wyglądają najlepiej ale kolektor był spawany po elemencie potem szlifowany od wewnątrz, aż ostatnie elementy zostały zespawane w osłonie argonu.
szarybmw pisze:Fajny projekt . A kolektor wygląda jak " ośmiornica " :ok:
Jaki potencjał ma docisk tzn. w jakim aucie latał i o jakiej mocy, nm.
Czekamy na jakiś filmik jak to lata .
Pozdro
Docisk jest projektu Lamika na bazie 2 docisków z diesla VW na 240mm, taki sam ma u siebie w golfie 2 vr62.8T gdzie ładował na nim pod 2.5 bara w 4 napędach...(na tarczy organicznej nie spieku :heh: ) Pod bmw trzeba było zmienić kołki centrujące i minimalnie rozwiercić dziury, bo był rozstaw o 1mm mniejszy.
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: master86 »

Korzystając z okazji wraz z kumplem wybrałem się dzisiaj na hamownie... Przy doładowaniu 1.2 bara wyszło nam niecałe 580 Nm i 466 km. Tak to mniej więcej wygląda:
Obrazek

Wygląda na to że przekombinowałem z wałkami, obecnie ssący mam opóźniony o 10 stopni (przy strojeniu wcześniej się turbina budziła i góra w miarę się nie zmieniała), wydechowy również jest przestawiony tak aby był lepszy dół (Jak ustawiałem wydechowy to sprawdzałem w 6 pozycjach jak się zachowują dawki paliwa, pokrywę zaworów łącznie ściągałem z 10 razy aż mi się śniła po nocach). Musiał bym ustawić wałki na 0 i wtedy sprawdzić jak by się moment trzymał u góry. Na przyszły rok mam zamiar przerobić głowice na 2x vanos i założyć wydechowy również z m54. W końcu na tych wałkach 3 litrówka w serii robi 230 koni więc trzeba szukać dziury w całym :devill2:
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: tdserek »

gratki wynik zacny jak na 2.8 pokusze sie cos podeslac jak tylko ogarne co nieco swoje:D jaka waga u ciebie 1100? pozdrawiam:D
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: g-rad »

bardzo dobry wynik! gratuluje! temat z podwojnym vanosem z m54 jest bardzo kuszacy, tym bardziej ma o wiele wiekszy zakres regulacji. Tylko jak ubrac go w pokrywe zaworow ;)
pluto
Turbo-Team
Posty: 219
Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łomża

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: pluto »

A nie wystarczy założyć głowicy z m54? Ewentualnie z m52 na podwójnym vanosie i wpasować tam wałki z m54 ?
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: g-rad »

Głowica z m54/m52tu nie pasuje do bloku m50/m52. Ma inny układ kanałów wodnych.

Obrazek
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: k64 »

pieknie wyszlo pb98? albo vpower? a moze e85?

teraz pora na mnie :ph34r:
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT

Post autor: master86 »

tdserek pisze:gratki wynik zacny jak na 2.8 pokusze sie cos podeslac jak tylko ogarne co nieco swoje:D jaka waga u ciebie 1100? pozdrawiam:D
Waga w okolicy 1250, kompletne wnętrze itp...
. pisze:pieknie wyszlo pb98? albo vpower? a moze e85?

teraz pora na mnie :ph34r:
Hamowane na pb98, w Częstochowie zrobiłem dwa podejścia, za pierwszym było coś koło 450 km jak ujęliśmy trochę paliwa przy drugiej próbie było już lepiej, można było dalej kombinować ale jechaliśmy tam ponieważ Lamik miał stroić jednemu gościowi e46 V8 na kompresorze do driftu (Auto zdaje się jest od Lamówek) wyszło mu ponad 592 koni i około 500nm.

Jak by Ktoś z okolicy miał na przymiarkę pokrywę i vanosy to chętnie bym się ugadał. A tak w ogóle przymierzał ktoś pokrywę z zaworów 2xvanos do m50?
ODPOWIEDZ