BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Coś w trawie piszczy? Auto jeździ? Czy zapomniany temat??
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
właśnie?farmer91 pisze:Coś w trawie piszczy? Auto jeździ? Czy zapomniany temat??
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Hmm, czy coś piszczy... I tak i nie, e30 aktualnie czeka na lepsze czasy, miała wpaść klatka laminaty itp ale finalnie kupiłem e36 od DawidLwa (niebieskie e36 do drag racingu) silnik z e30 wpadł do niej i tak e30 stoi na bocznym torze.
A że ostatnio krucho z czasem (spore zapotrzebowanie na sprzęgła) nowy projekt idzie ślimaczym tempem...
W zeszłym miesiącu kończyłem instalacje, i odpalałem silnik w zasadzie została kosmetyka i jak się uda to może zaliczę jakieś zawody w tym roku, oczywiście m50b32 na automacie który kupiłem w 2015, (z ciekawostek to na nim powstawał pierwszy sterownik do skrzyń od Lamików .)
Co do specyfikacji silnika to bez zmian 3.2L bi vanos, wałek ssący catcams (specyfikacja pod NV turbo z wyjściem na vanosa) wydech m54 przesazlifowany o 0.5mm na krzywce (zbliżona charakterystyka do catcamsa NV turbo) Z nowości to zastosowałem pompę oleju z 3.0 Bi Turbo o zmiennej geometrii z wstępnych testów to na oleju do płukania 10w40 przy 90 stopniach 2bary na wolnych, na pompie z m52 i na gęstym motulu miałem 1bar...
A że ostatnio krucho z czasem (spore zapotrzebowanie na sprzęgła) nowy projekt idzie ślimaczym tempem...
W zeszłym miesiącu kończyłem instalacje, i odpalałem silnik w zasadzie została kosmetyka i jak się uda to może zaliczę jakieś zawody w tym roku, oczywiście m50b32 na automacie który kupiłem w 2015, (z ciekawostek to na nim powstawał pierwszy sterownik do skrzyń od Lamików .)
Co do specyfikacji silnika to bez zmian 3.2L bi vanos, wałek ssący catcams (specyfikacja pod NV turbo z wyjściem na vanosa) wydech m54 przesazlifowany o 0.5mm na krzywce (zbliżona charakterystyka do catcamsa NV turbo) Z nowości to zastosowałem pompę oleju z 3.0 Bi Turbo o zmiennej geometrii z wstępnych testów to na oleju do płukania 10w40 przy 90 stopniach 2bary na wolnych, na pompie z m52 i na gęstym motulu miałem 1bar...
-
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Rzeszów
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Możesz podesłać zdjęcie jak zamontowales pompę oleju n54 na blok m50? Ewentualnie jakiś opis?
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Niestety jeśli chodzi o pompę to sprawa nie jest prosta, ze względu na fakt że ma inaczej kanały poprowadzone oraz otwory montażowe są przesunięte. Dodatkowo zębatka z napędu jest dużo mniejsza. Żeby to zagrało trzeba zrobić adapter około 2cm między pompę a blok, zespawać org zębatkę z pompy z tą od np m54 i zastosować dłuższy łańcuch napędowy od m3 e36. Opcjonalnie można dać napinacz. Do tego trzeba też wyprofilować miskę pod inny kształt pompy i dopasować smog.
Gra warta świeczki iż jest to pompa o klasę wyżej. Ma zmienną geometrie i niema zaworka przelewowego tylko jak ma za duże ciśnienie to zmniejsza wydajność po przez zmniejszenie długości łopatek. przez co maksymalne nie obciąża tak napędu gdyż działa pod stałym obciążenie niezbędnym tylko do utrzymanie stałego ciśnienia a nie tak jak org że pompuje ile może i wali na przelew...
Oczywiście w moim przypadku i tak zanim turbo wstanie org pompa już by nabiła ciśnienie, ale nie był bym sobą, gdybym nie wprowadził kolejnych zmian w silniku
Gra warta świeczki iż jest to pompa o klasę wyżej. Ma zmienną geometrie i niema zaworka przelewowego tylko jak ma za duże ciśnienie to zmniejsza wydajność po przez zmniejszenie długości łopatek. przez co maksymalne nie obciąża tak napędu gdyż działa pod stałym obciążenie niezbędnym tylko do utrzymanie stałego ciśnienia a nie tak jak org że pompuje ile może i wali na przelew...
Oczywiście w moim przypadku i tak zanim turbo wstanie org pompa już by nabiła ciśnienie, ale nie był bym sobą, gdybym nie wprowadził kolejnych zmian w silniku
-
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 8 lut 2017, o 11:12
- Imię: Patryk
- lokalizacja: zgorzelec
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Jak tam się sprawy mają?
Jakieś postępy?
Coś się dzieje?
Jakieś postępy?
Coś się dzieje?