BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: Karolo »

DawidLwa pisze:
Karolo pisze:Jest możliwość zgrzania półosi o ile są pełne poprzez tarcie, to dużo lepsza opcja niż spawanie. Polecam się rozejrzeć za taką usługą w swoich okolicach, jak nie znajdziesz to podeślij mi dwie roebrane sztyce to ci to ogarnę.
Przepraszam ze w tym temacie zapytam, czy po zgrzaniu nalezy ponownie zahartowac(utwardzic) zewnetrznie półoś ?
Niczego nie musisz robić. W tej metodzie chodzi tylko o połączenie obu elementów, dzieje się to na tyle szybko, że nie ma obawy zmian w strukturze na znacznej powierzchni. Z całą pewnością materiał będzie miał inną "siatkę" w miejscu zgrzania ale nigdy nie zdarzyło się aby pękł akurat w miejscu zgrzewu, rwały się przypadkowo w innych miejscach jeżeli miało to już miejsce. My zgrzewaliśmy pręty, nie wiem jak wyda to w przypadku rury, ale nie podejrzewam aby ktokolwiek łączył w taki sposób półosie rurowe. Choć są różne szkoły, najbliższa prawdzie mówi, że to przekrój robi robotę, a grubość ścianki niekoniecznie, ale jak pokazuje praktyka, różnie z tym bywa. Bardzo twarde (suche) lite materiały, lecą w zastosowaniu udarowym/siłowym raczej szybko.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: DawidLwa »

Dziekuje za rzeczową odpowiedź
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: farmer91 »

chodzi o coś takiego?

https://www.youtube.com/watch?v=5JbnDXw-0pM" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: Karolo »

farmer91 pisze:chodzi o coś takiego?

https://www.youtube.com/watch?v=5JbnDXw-0pM" onclick="window.open(this.href);return false;
Dokładnie tak, tyle tylko, że tą wargę się później zatacza na gładko, żeby to fajniej wyglądało.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: DawidLwa »

Wlasnie seryjne półosie rurkowe maja te wargi. Wrazie przeróbki polosi moze lepiej niech zostaną bo to nikomu przeszkadzać nie będzie pod autem.
jurekkiller
User
Posty: 33
Rejestracja: 1 lut 2015, o 21:55
Imię: jerzy
lokalizacja: katowice

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: jurekkiller »

Co do nowych automatów ze stajni bmw to niestety produkt mocno przereklamowany.... znajomy miał rozebrana ta skrzynie po awarii i generalnie skrzynia zrobiona z papieru, jak wszystko dzis jest wyliczona na tyle kilometrów i nie wiecej....

Nie myslałeś o ultra shifterze?

Projekt swietny jak dla mnie i co mnie urzeka to przecieranie szlaków a nie klepanie w kółko tego samego :ok:
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: master86 »

Kwestia z jakiego modelu był ten automat. Ja będę się rozglądał za skrzynią gdzie producent podaje 700nm pod serie (w miarę tania) ewentualnie na 900nmm ale już gorzej z ceną i dostępnością. Ta słabsza sprawdza się w dieslach przy 800nm, w planach mam wystroić auto właśnie na 800hp i ponad 800nm. Jeśli ostatecznie zdecyduje się na automat i zmieszczę go w moim tunelu, to się okaże co to będzie warte... :piwo:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: Karolo »

Podejrzewam, że bez modyfikacji tunelu może być trudno. Widziałem skrzynie z nowej M5 to jest potwór - 2014 rok. Mechanicznie to swoją drogą, a jak Karolu wygląda kwestia opanowania elektroniki takiego ustrojstwa? Masz już ogląd na ten temat jakiś?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: master86 »

Jeśli chodzi o elektronikę to sterownikiem zajął by się Lamik, i wstępnie jak z nim gadałem to zrobił by swój sterownik od podstaw :wink2: . Sam bym tego nie ogarnął, rzecz jasna :piwo:
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: farmer91 »

Parę dni temu na racing forum była debata o adaptacji skrzyni DCT do innego motoru niż bmw i ktoś pisał że jeśli chodzi o elektronikę to ogarniaja to podobno komputery Syvecs i ProEFI.
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: hz10 »

jest sens dociążania auta o ~100kg?
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: DawidLwa »

hz10 pisze:jest sens dociążania auta o ~100kg?
nie pomyliło Ci sie cos ? Chodzi Ci o różnicę miedzy skrzyniami ?
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: hz10 »

tak różnice, miałem okazje dźwignąć coś takiego i we dwóch nie mogliśmy podnieść na wysokość podłogi a6 kombi podczas gdy manuala wkładam sam do samochodu ponad głowe bez pocenia sie :rozczarowany: te 100 kilo różnicy to szacunkowo, wiadomo wagi w rękach nie mam.
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: master86 »

Nie zastanawiałem się wcześniej jak to wyjdzie wagowo, ale z tego co znalazłem na szybko w sieci skrzynia 8hp70 waży 87kg, a zf s5d310z coś koło 37 kg, faktycznie 50kg dojdzie, ale na reszcie wyjdzie lepiej... (no może poza faktem że będzie ujma na honorze bo to automat) Pożyjemy zobaczymy, jak by nie było trzeba iść do przodu z tematem...
farmer91 pisze:Parę dni temu na racing forum była debata o adaptacji skrzyni DCT do innego motoru niż bmw i ktoś pisał że jeśli chodzi o elektronikę to ogarniają to podobno komputery Syvecs i ProEFI.

Elektronikom ja pisałem wcześniej zajmie się Łukasz, raz że nie musze nigdzie jeździć, a dwa większość spraw załatwiam z nim bez gotówkowo :wink2:
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: Grzesi(E30)k »

W jagach ten zf trzyma w serii 680nm z v8 z kompresorem
-chałturnik-
ODPOWIEDZ