BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: farmer91 »

Coś w trawie piszczy? Auto jeździ? Czy zapomniany temat??
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: Kusy6 »

farmer91 pisze:Coś w trawie piszczy? Auto jeździ? Czy zapomniany temat??
właśnie?
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: master86 »

Hmm, czy coś piszczy... I tak i nie, e30 aktualnie czeka na lepsze czasy, miała wpaść klatka laminaty itp ale finalnie kupiłem e36 od DawidLwa (niebieskie e36 do drag racingu) silnik z e30 wpadł do niej i tak e30 stoi na bocznym torze.
A że ostatnio krucho z czasem (spore zapotrzebowanie na sprzęgła) nowy projekt idzie ślimaczym tempem...

W zeszłym miesiącu kończyłem instalacje, i odpalałem silnik w zasadzie została kosmetyka i jak się uda to może zaliczę jakieś zawody w tym roku, oczywiście m50b32 na automacie który kupiłem w 2015, (z ciekawostek to na nim powstawał pierwszy sterownik do skrzyń od Lamików :śmiech: .)

Co do specyfikacji silnika to bez zmian 3.2L bi vanos, wałek ssący catcams (specyfikacja pod NV turbo z wyjściem na vanosa) wydech m54 przesazlifowany o 0.5mm na krzywce (zbliżona charakterystyka do catcamsa NV turbo) Z nowości to zastosowałem pompę oleju z 3.0 Bi Turbo o zmiennej geometrii z wstępnych testów to na oleju do płukania 10w40 przy 90 stopniach 2bary na wolnych, na pompie z m52 i na gęstym motulu miałem 1bar...
Diego
User
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2014, o 01:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Rzeszów

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: Diego »

Możesz podesłać zdjęcie jak zamontowales pompę oleju n54 na blok m50? Ewentualnie jakiś opis?
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: master86 »

Niestety jeśli chodzi o pompę to sprawa nie jest prosta, ze względu na fakt że ma inaczej kanały poprowadzone oraz otwory montażowe są przesunięte. Dodatkowo zębatka z napędu jest dużo mniejsza. Żeby to zagrało trzeba zrobić adapter około 2cm między pompę a blok, zespawać org zębatkę z pompy z tą od np m54 i zastosować dłuższy łańcuch napędowy od m3 e36. Opcjonalnie można dać napinacz. Do tego trzeba też wyprofilować miskę pod inny kształt pompy i dopasować smog.

Gra warta świeczki iż jest to pompa o klasę wyżej. Ma zmienną geometrie i niema zaworka przelewowego tylko jak ma za duże ciśnienie to zmniejsza wydajność po przez zmniejszenie długości łopatek. :ok: przez co maksymalne nie obciąża tak napędu gdyż działa pod stałym obciążenie niezbędnym tylko do utrzymanie stałego ciśnienia a nie tak jak org że pompuje ile może i wali na przelew...

Oczywiście w moim przypadku i tak zanim turbo wstanie org pompa już by nabiła ciśnienie, ale nie był bym sobą, gdybym nie wprowadził kolejnych zmian w silniku :śmiech:
banan1274
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 8 lut 2017, o 11:12
Imię: Patryk
lokalizacja: zgorzelec

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Post autor: banan1274 »

Jak tam się sprawy mają?
Jakieś postępy?
Coś się dzieje? 😉😁
ODPOWIEDZ