BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez master86 » 7 wrz 2012, o 18:13

Witam
Dzisiaj chciałbym przedstawić wam mój projekt. Większość prac wykonałem w nim sam, w oparciu o wiedzę braci Lamików, którzy to wciągnęli mnie w uturbianie starych wysłużonych aut . Auto powstało głównie z myślą o zawodach na 1/4 mili w klasie street RWD, czasami oczywiście może trafić się jakiś wyjazd po bułki... Z autem walczę już ponad 1.5 roku i nadal końca tak naprawdę nie widać.

Model:

BMW e30 1.6 1990r.

Stage 1 (stage 2 na 5 stronie)
Modyfikacje:

- silnik: M50B28 2xVanos wał+tłoki z 2.8 kute korby PPM, śruby głowicy m12x1.5,
- odprężony kanapką na 8.4,
- zmienione wałki z 228/9 na 240/9.7 i 244/9
- zawory i sprężyny z m50 nv
- pompa oleju z M52B28 (wirnik jest o 20% wyższy niż m50)

Układ napędowy:

- skrzynia biegów ZF z 2.8
- wał napędowy z 2.8
- sprzęgło wzmocnione na podwójnym docisku 240mm z VW, jednomas 6.5 kg- tarcza m30
- przełożenie: dyfer ze szperą 20% 3.45 typ 210 z e32, półosie, piasty, przeguby również z e32.
Układ wydechowy:

- turbina replika gt35 ar70 1.0 TWIN SCROOL jak u k64 polecam
- kolektor wydechowy równo odległości owy 6-2 TWIN SCROOL
- wastegate 50mm
- wydech: rura 90mm + dwa tłumiki przelotowe

Układ dolotowy:

- krótki aluminiowy kolektor ssący 2 komorowy + przekładka bakelitowa między głowicą
- intercooler z renoult midlum
- blow off 50mm
- czujnik temp powietrza z forda...
- całe o rurowanie 70mm
Układ paliwowy:

- wtryski 850cc
- jakieś dwie zewnętrzne pompy paliwa z audi
- regulator paliwa vr6 4 bary

Elektronika Megasquirt III Łukasz Lamik

- sekwencyjny wtrysk paliwa
- płynne sterowanie Vanosem
- procedura startu, flat shift,
- 2x EGT konfigurowane z Megasquirtem
- Sonda Lambda konfigurowana z Megascuirtem
- solenoid turbiny od Jadzwina

Zawieszenie:

- przód seria z 2.5 po regeneracji
- tył poliuretan, regulacja kątów i zbieżności
- hamulce: BMW E46 3.0 przód tył E36 2.5 (pod 15cali felgi), pompa i serwo z golfa 4 4motion.


Doładowanie: 1.2b 467km 579nm (obecnie 1.4 bara)
Masa samochodu: 1250 kg
W planach dalsze modyfikacje.... Poniżej trochę zdjęć

pierwsze zdjęcie jest zaraz po zakupie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
master86
Forumowicz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 15:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez Karolo » 7 wrz 2012, o 19:53

I proszę, kanapka wytrzymuje i tyle :)
Wspaniały projekt, jakie plany na przyszłość?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Avatar użytkownika
Karolo
Moderator
 
Posty: 1425
Dołączył(a): 13 sie 2010, o 22:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez pluto » 7 wrz 2012, o 20:00

Tłoki b28. Jaka jest ich wytrzymałość orientuje się ktoś?
pluto
Turbo-Team
 
Posty: 219
Dołączył(a): 21 sty 2011, o 00:43
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łomża

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez Szpera » 7 wrz 2012, o 21:27

500 kobył na seryjnych tłokach ?:O przy ilu masz 0,5 bara ?
Avatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
 
Posty: 282
Dołączył(a): 13 lis 2010, o 12:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez master86 » 8 wrz 2012, o 10:03

Szpera napisał(a):500 kobył na seryjnych tłokach ?:O przy ilu masz 0,5 bara ?


Aktualnie nie mam wglądu na loga, ale na ori kolektorze przy 3300 było 0,8 bara na 4 biegu, teraz na nowym kolektorze i wałkach 240/9,7 mam tyle na 5 biegu, 1,2 bara mam przy 4000 na 3 albo 4 nie jestem pewien, jak przejże logi to konkretnie napisze.
Karolo napisał(a):I proszę, kanapka wytrzymuje i tyle :)
Wspaniały projekt, jakie plany na przyszłość?


Co do planów to przede wszystkim zrobić konkretny czas 1/4mili :devill2: I w miarę możliwości stopniowo dźwigać doładowanie, odwiedzić hamownie...itp
Avatar użytkownika
master86
Forumowicz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 15:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez szarybmw » 8 wrz 2012, o 12:01

Fajny projekt . A kolektor wygląda jak " ośmiornica " :ok:
Jaki potencjał ma docisk tzn. w jakim aucie latał i o jakiej mocy, nm.
Czekamy na jakiś filmik jak to lata .
Pozdro
Avatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
 
Posty: 616
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 21:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez Karolo » 8 wrz 2012, o 12:42

Ja bym prosił również o więcej fotek kolektora, tzn rzut w TS od góry i ogólnie dookoła. Rozumiem, że wyjście na WG jest dzielone z obu komór TS i przyłączone zaraz przed wyjściem na gorącą strone?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Avatar użytkownika
Karolo
Moderator
 
Posty: 1425
Dołączył(a): 13 sie 2010, o 22:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez master86 » 8 wrz 2012, o 18:15

Karolo napisał(a):Ja bym prosił również o więcej fotek kolektora, tzn rzut w TS od góry i ogólnie dookoła. Rozumiem, że wyjście na WG jest dzielone z obu komór TS i przyłączone zaraz przed wyjściem na gorącą strone?

Parę fotek z budowy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Trąba od WG jest włączona w ruły zbiorcze przed turbiną i przedzielona na pół leci do WG. Na rułach zbiorczych mam wpięte 2 czujniki egt po jednym na stronę.
Spawy może nie wyglądają najlepiej ale kolektor był spawany po elemencie potem szlifowany od wewnątrz, aż ostatnie elementy zostały zespawane w osłonie argonu.
szarybmw napisał(a):Fajny projekt . A kolektor wygląda jak " ośmiornica " :ok:
Jaki potencjał ma docisk tzn. w jakim aucie latał i o jakiej mocy, nm.
Czekamy na jakiś filmik jak to lata .
Pozdro

Docisk jest projektu Lamika na bazie 2 docisków z diesla VW na 240mm, taki sam ma u siebie w golfie 2 vr62.8T gdzie ładował na nim pod 2.5 bara w 4 napędach...(na tarczy organicznej nie spieku :heh: ) Pod bmw trzeba było zmienić kołki centrujące i minimalnie rozwiercić dziury, bo był rozstaw o 1mm mniejszy.
Avatar użytkownika
master86
Forumowicz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 15:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez master86 » 2 paź 2012, o 19:56

Korzystając z okazji wraz z kumplem wybrałem się dzisiaj na hamownie... Przy doładowaniu 1.2 bara wyszło nam niecałe 580 Nm i 466 km. Tak to mniej więcej wygląda:
Obrazek

Wygląda na to że przekombinowałem z wałkami, obecnie ssący mam opóźniony o 10 stopni (przy strojeniu wcześniej się turbina budziła i góra w miarę się nie zmieniała), wydechowy również jest przestawiony tak aby był lepszy dół (Jak ustawiałem wydechowy to sprawdzałem w 6 pozycjach jak się zachowują dawki paliwa, pokrywę zaworów łącznie ściągałem z 10 razy aż mi się śniła po nocach). Musiał bym ustawić wałki na 0 i wtedy sprawdzić jak by się moment trzymał u góry. Na przyszły rok mam zamiar przerobić głowice na 2x vanos i założyć wydechowy również z m54. W końcu na tych wałkach 3 litrówka w serii robi 230 koni więc trzeba szukać dziury w całym :devill2:
Avatar użytkownika
master86
Forumowicz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 15:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez tdserek » 2 paź 2012, o 20:21

gratki wynik zacny jak na 2.8 pokusze sie cos podeslac jak tylko ogarne co nieco swoje:D jaka waga u ciebie 1100? pozdrawiam:D
tdserek
Forumowicz
 
Posty: 775
Dołączył(a): 17 sty 2010, o 22:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez g-rad » 2 paź 2012, o 20:49

bardzo dobry wynik! gratuluje! temat z podwojnym vanosem z m54 jest bardzo kuszacy, tym bardziej ma o wiele wiekszy zakres regulacji. Tylko jak ubrac go w pokrywe zaworow ;)
Strojenie silników BMW
Avatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
 
Posty: 731
Dołączył(a): 6 lis 2009, o 12:05
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez pluto » 2 paź 2012, o 21:22

A nie wystarczy założyć głowicy z m54? Ewentualnie z m52 na podwójnym vanosie i wpasować tam wałki z m54 ?
pluto
Turbo-Team
 
Posty: 219
Dołączył(a): 21 sty 2011, o 00:43
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łomża

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez g-rad » 3 paź 2012, o 08:21

Głowica z m54/m52tu nie pasuje do bloku m50/m52. Ma inny układ kanałów wodnych.

Obrazek
Obrazek
Strojenie silników BMW
Avatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
 
Posty: 731
Dołączył(a): 6 lis 2009, o 12:05
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez k64 » 3 paź 2012, o 12:08

pieknie wyszlo pb98? albo vpower? a moze e85?

teraz pora na mnie :ph34r:
k64
Forumowicz
 
Posty: 1802
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ

Re: BMW e30 M50B28VT

Postprzez master86 » 3 paź 2012, o 12:51

tdserek napisał(a):gratki wynik zacny jak na 2.8 pokusze sie cos podeslac jak tylko ogarne co nieco swoje:D jaka waga u ciebie 1100? pozdrawiam:D


Waga w okolicy 1250, kompletne wnętrze itp...

k64 napisał(a):pieknie wyszlo pb98? albo vpower? a moze e85?

teraz pora na mnie :ph34r:


Hamowane na pb98, w Częstochowie zrobiłem dwa podejścia, za pierwszym było coś koło 450 km jak ujęliśmy trochę paliwa przy drugiej próbie było już lepiej, można było dalej kombinować ale jechaliśmy tam ponieważ Lamik miał stroić jednemu gościowi e46 V8 na kompresorze do driftu (Auto zdaje się jest od Lamówek) wyszło mu ponad 592 koni i około 500nm.

Jak by Ktoś z okolicy miał na przymiarkę pokrywę i vanosy to chętnie bym się ugadał. A tak w ogóle przymierzał ktoś pokrywę z zaworów 2xvanos do m50?
Avatar użytkownika
master86
Forumowicz
 
Posty: 285
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 15:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Następna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

cron