BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez Karolo » 16 paź 2015, o 19:40

DawidLwa napisał(a):
Karolo napisał(a):Jest możliwość zgrzania półosi o ile są pełne poprzez tarcie, to dużo lepsza opcja niż spawanie. Polecam się rozejrzeć za taką usługą w swoich okolicach, jak nie znajdziesz to podeślij mi dwie roebrane sztyce to ci to ogarnę.

Przepraszam ze w tym temacie zapytam, czy po zgrzaniu nalezy ponownie zahartowac(utwardzic) zewnetrznie półoś ?


Niczego nie musisz robić. W tej metodzie chodzi tylko o połączenie obu elementów, dzieje się to na tyle szybko, że nie ma obawy zmian w strukturze na znacznej powierzchni. Z całą pewnością materiał będzie miał inną "siatkę" w miejscu zgrzania ale nigdy nie zdarzyło się aby pękł akurat w miejscu zgrzewu, rwały się przypadkowo w innych miejscach jeżeli miało to już miejsce. My zgrzewaliśmy pręty, nie wiem jak wyda to w przypadku rury, ale nie podejrzewam aby ktokolwiek łączył w taki sposób półosie rurowe. Choć są różne szkoły, najbliższa prawdzie mówi, że to przekrój robi robotę, a grubość ścianki niekoniecznie, ale jak pokazuje praktyka, różnie z tym bywa. Bardzo twarde (suche) lite materiały, lecą w zastosowaniu udarowym/siłowym raczej szybko.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Avatar użytkownika
Karolo
Moderator
 
Posty: 1425
Dołączył(a): 13 sie 2010, o 22:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez DawidLwa » 16 paź 2015, o 20:23

Dziekuje za rzeczową odpowiedź
DawidLwa
Forumowicz
 
Posty: 288
Dołączył(a): 16 maja 2013, o 21:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez farmer91 » 17 paź 2015, o 12:49

farmer91
Turbo-Team
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 22:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez Karolo » 17 paź 2015, o 13:16

farmer91 napisał(a):chodzi o coś takiego?

https://www.youtube.com/watch?v=5JbnDXw-0pM


Dokładnie tak, tyle tylko, że tą wargę się później zatacza na gładko, żeby to fajniej wyglądało.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Avatar użytkownika
Karolo
Moderator
 
Posty: 1425
Dołączył(a): 13 sie 2010, o 22:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez DawidLwa » 17 paź 2015, o 14:18

Wlasnie seryjne półosie rurkowe maja te wargi. Wrazie przeróbki polosi moze lepiej niech zostaną bo to nikomu przeszkadzać nie będzie pod autem.
DawidLwa
Forumowicz
 
Posty: 288
Dołączył(a): 16 maja 2013, o 21:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez jurekkiller » 19 paź 2015, o 18:33

Co do nowych automatów ze stajni bmw to niestety produkt mocno przereklamowany.... znajomy miał rozebrana ta skrzynie po awarii i generalnie skrzynia zrobiona z papieru, jak wszystko dzis jest wyliczona na tyle kilometrów i nie wiecej....

Nie myslałeś o ultra shifterze?

Projekt swietny jak dla mnie i co mnie urzeka to przecieranie szlaków a nie klepanie w kółko tego samego :ok:
jurekkiller
User
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 lut 2015, o 20:55
Imię: jerzy
lokalizacja: katowice

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez master86 » 19 paź 2015, o 19:47

Kwestia z jakiego modelu był ten automat. Ja będę się rozglądał za skrzynią gdzie producent podaje 700nm pod serie (w miarę tania) ewentualnie na 900nmm ale już gorzej z ceną i dostępnością. Ta słabsza sprawdza się w dieslach przy 800nm, w planach mam wystroić auto właśnie na 800hp i ponad 800nm. Jeśli ostatecznie zdecyduje się na automat i zmieszczę go w moim tunelu, to się okaże co to będzie warte... :piwo:
Avatar użytkownika
master86
Forumowicz
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 15:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez Karolo » 19 paź 2015, o 20:58

Podejrzewam, że bez modyfikacji tunelu może być trudno. Widziałem skrzynie z nowej M5 to jest potwór - 2014 rok. Mechanicznie to swoją drogą, a jak Karolu wygląda kwestia opanowania elektroniki takiego ustrojstwa? Masz już ogląd na ten temat jakiś?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Avatar użytkownika
Karolo
Moderator
 
Posty: 1425
Dołączył(a): 13 sie 2010, o 22:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez master86 » 20 paź 2015, o 04:48

Jeśli chodzi o elektronikę to sterownikiem zajął by się Lamik, i wstępnie jak z nim gadałem to zrobił by swój sterownik od podstaw :wink2: . Sam bym tego nie ogarnął, rzecz jasna :piwo:
Avatar użytkownika
master86
Forumowicz
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 15:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez farmer91 » 20 paź 2015, o 06:46

Parę dni temu na racing forum była debata o adaptacji skrzyni DCT do innego motoru niż bmw i ktoś pisał że jeśli chodzi o elektronikę to ogarniaja to podobno komputery Syvecs i ProEFI.
farmer91
Turbo-Team
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 22:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez hz10 » 20 paź 2015, o 07:48

jest sens dociążania auta o ~100kg?
hz10
Forumowicz
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 08:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez DawidLwa » 20 paź 2015, o 07:58

hz10 napisał(a):jest sens dociążania auta o ~100kg?
nie pomyliło Ci sie cos ? Chodzi Ci o różnicę miedzy skrzyniami ?
DawidLwa
Forumowicz
 
Posty: 288
Dołączył(a): 16 maja 2013, o 21:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez hz10 » 20 paź 2015, o 09:33

tak różnice, miałem okazje dźwignąć coś takiego i we dwóch nie mogliśmy podnieść na wysokość podłogi a6 kombi podczas gdy manuala wkładam sam do samochodu ponad głowe bez pocenia sie :rozczarowany: te 100 kilo różnicy to szacunkowo, wiadomo wagi w rękach nie mam.
hz10
Forumowicz
 
Posty: 684
Dołączył(a): 16 sty 2010, o 08:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez master86 » 20 paź 2015, o 11:34

Nie zastanawiałem się wcześniej jak to wyjdzie wagowo, ale z tego co znalazłem na szybko w sieci skrzynia 8hp70 waży 87kg, a zf s5d310z coś koło 37 kg, faktycznie 50kg dojdzie, ale na reszcie wyjdzie lepiej... (no może poza faktem że będzie ujma na honorze bo to automat) Pożyjemy zobaczymy, jak by nie było trzeba iść do przodu z tematem...
farmer91 napisał(a):Parę dni temu na racing forum była debata o adaptacji skrzyni DCT do innego motoru niż bmw i ktoś pisał że jeśli chodzi o elektronikę to ogarniają to podobno komputery Syvecs i ProEFI.

Elektronikom ja pisałem wcześniej zajmie się Łukasz, raz że nie musze nigdzie jeździć, a dwa większość spraw załatwiam z nim bez gotówkowo :wink2:
Avatar użytkownika
master86
Forumowicz
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 15:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Postprzez Grzesi(E30)k » 20 paź 2015, o 19:34

W jagach ten zf trzyma w serii 680nm z v8 z kompresorem
-chałturnik-
Avatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
 
Posty: 681
Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:21
Lokalizacja: B-stok
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości