Jak włożysz sam lekkiego getraga manuala rękami ponad głowę bez pocenia to stawiam 4 paka A teraz na poważnie wymienalem skrzynie w m57 z automatu 5hp na manuala i mialem okazje porównać wagowo i różnica byla ok 25 kg. W tym Karola przypadku różnica miedzy 8hp a obecnym zf stawiam na 40-45 kg . Nie ważne co tam waga ważne zeby byly lepsze czasyhz10 pisze:tak różnice, miałem okazje dźwignąć coś takiego i we dwóch nie mogliśmy podnieść na wysokość podłogi a6 kombi podczas gdy manuala wkładam sam do samochodu ponad głowe bez pocenia sie te 100 kilo różnicy to szacunkowo, wiadomo wagi w rękach nie mam.
BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Jaka ujma? Znakomita większość projektów na świecie jeździ na "automatach" albo skrzyniach zautomatyzowanych w jakiś sposób. Dla mnie to daleko idący upgrade, który daje ogromne możliwości. Tego typu skrzynie dużo płynniej przenoszą parametry, odciążają zespół napędowy itd. Masa oczywiście jest wadą, ale porównując do zalet, ma marginalne znaczenie. Poza tym jej rozkład znajdzie się dokładnie po środku auta, więc zapewne na trakcję nie wpłynie negatywnie. Jedyny problem to jej wielkość, bo są naprawdę ogromne te nowe mocne skrzynki. Poza tym myśl świetna.master86 pisze:Nie zastanawiałem się wcześniej jak to wyjdzie wagowo, ale z tego co znalazłem na szybko w sieci skrzynia 8hp70 waży 87kg, a zf s5d310z coś koło 37 kg, faktycznie 50kg dojdzie, ale na reszcie wyjdzie lepiej... (no może poza faktem że będzie ujma na honorze bo to automat) Pożyjemy zobaczymy, jak by nie było trzeba iść do przodu z tematem...
Elektronikom ja pisałem wcześniej zajmie się Łukasz, raz że nie musze nigdzie jeździć, a dwa większość spraw załatwiam z nim bez gotówkowo
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Druga sprawa ze przy tej mocy nalezalo by sie juz skupic na kierownicy
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
master, liczyłeś ile taka operacja przeszczepu może kosztować? bo cene wkładu kłowego znam i mnie ciekawi czy duża różnica wyjdzie.
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
No za skrzynie trzeba liczyć 2-3 tyś, z elektroniką załatwię po znajomości, mam nadzieje że konwerter uda mi się kupić w cenie skrzyni, jakieś pierdołki i pewnie trochę robot z tym będzie. Połowa kosztów i tak się zwróci jak sprzedam obecne sprzęgło...
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Odkopie trochę temat... (Ćwiartka była )
Po raz kolejny udało się zejść z czasem z 11.19 na 11.09, była był potencjał na 10.99 ale zrobiłem tylko 2 czyste przejazdy... (problemy z zmianą biegów)
Przed zawodami auto wystrojone było na 1.4 bara, i na próbach takie też trzymało doładowanie, ale tak jak poprzednim razem na zawodach w Czechach znowu było 1.2 bara... Wcześniej myślałem że wg mi świruje, teraz doszłem do wniosku że to kwestia różnicy wysokości/ciśnień i mac potrzebuje inne ustawienia żeby utrzymać żądany boost...Jeśli macie inne teorie chętnie wysłucham...
Co do przebiegu samej imprezy jak zwykle na plus, jedynie to że wrzucili mnie do grupy z dragami (silnik nie z tej budy) w zeszłym roku nie robili problemów w tym już tak... Mój rekord oczywiście był zrobiony na pełnym wnętrzu, jedynie na finały wyrzuciłem fotele ale bieg mi nie wszedł i nie pobiłem czasu... Nie weszła mi czwórka, a czas który wykręciłem to 11.1
Na zawodach na tym 1.2 bara metę przekraczałem z prędkością 225km/h i 100-200 miałem 5.6 sec (na poprzednich zawodach było 216 i 6sec). Względem ostatnich zawodów jedynie co były robione korekty dawek pod mniejsze turbo (które już w tedy było na aucie) i niestety na pb98 więcej jak 620km nie ogarnie... Jak robiłem próby u nas na 1.45 bara to 100-200 miałem 5 sec (przy ruszaniu z miejsca), jak robiłem próbę z rolki to udało mi się zrobić 4.7 (jedna zmiana biegu mniej)
A tak poza tym to wyleczyłem się z pompy oleju m54 po zeszłym sezonie. Mimo szczerych chęci i przeróbek nie chciała współpracować z wysokimi obrotami... (ukręcony wieloklin-uwalony wałek (wieloklin na kleju) -uszkodzony łańcuch,pęknięty korpus (grubszy wałek na zębatce m50/m52) -i znowu uszkodzony korpus i łańcuch (zębatka z m54) - powrót do pompy m52... Jako ciekawostka jedynie dodam tyle że pompa z m54 trzymająca się na 2 śrubach, luźnym łańcuchu, urwaną łapą bezpośrednio przed wymianą dawała większe ciśnienie w całym zakresie niż ta którą obecnie mam z m52 (ten sam olej, ta sama temp, obroty itp) Jedyne co można zrobić to zastosować zębatke co ma 30 zębów i w tedy by to miało prawo chodzić, tyle że mija się to z celem i lepiej dać z m52...
Co do planów to oczywiście skrzynia z automata stoi w garażu, jak zwykle niema czasu na spasowanie wszystkie do kupy i druga sprawa bez cięcia budy nie wejdzie... Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt że w streecie mnie już nie chcą auto prawdopodobnie podzieli los e36 Dawida...
Doszły wyniki:
http://online.automotosprint.cz/info/de ... eventid=25" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko 1 i 3 przejazd był czysty, finały bez foteli...
Po raz kolejny udało się zejść z czasem z 11.19 na 11.09, była był potencjał na 10.99 ale zrobiłem tylko 2 czyste przejazdy... (problemy z zmianą biegów)
Przed zawodami auto wystrojone było na 1.4 bara, i na próbach takie też trzymało doładowanie, ale tak jak poprzednim razem na zawodach w Czechach znowu było 1.2 bara... Wcześniej myślałem że wg mi świruje, teraz doszłem do wniosku że to kwestia różnicy wysokości/ciśnień i mac potrzebuje inne ustawienia żeby utrzymać żądany boost...Jeśli macie inne teorie chętnie wysłucham...
Co do przebiegu samej imprezy jak zwykle na plus, jedynie to że wrzucili mnie do grupy z dragami (silnik nie z tej budy) w zeszłym roku nie robili problemów w tym już tak... Mój rekord oczywiście był zrobiony na pełnym wnętrzu, jedynie na finały wyrzuciłem fotele ale bieg mi nie wszedł i nie pobiłem czasu... Nie weszła mi czwórka, a czas który wykręciłem to 11.1
Na zawodach na tym 1.2 bara metę przekraczałem z prędkością 225km/h i 100-200 miałem 5.6 sec (na poprzednich zawodach było 216 i 6sec). Względem ostatnich zawodów jedynie co były robione korekty dawek pod mniejsze turbo (które już w tedy było na aucie) i niestety na pb98 więcej jak 620km nie ogarnie... Jak robiłem próby u nas na 1.45 bara to 100-200 miałem 5 sec (przy ruszaniu z miejsca), jak robiłem próbę z rolki to udało mi się zrobić 4.7 (jedna zmiana biegu mniej)
A tak poza tym to wyleczyłem się z pompy oleju m54 po zeszłym sezonie. Mimo szczerych chęci i przeróbek nie chciała współpracować z wysokimi obrotami... (ukręcony wieloklin-uwalony wałek (wieloklin na kleju) -uszkodzony łańcuch,pęknięty korpus (grubszy wałek na zębatce m50/m52) -i znowu uszkodzony korpus i łańcuch (zębatka z m54) - powrót do pompy m52... Jako ciekawostka jedynie dodam tyle że pompa z m54 trzymająca się na 2 śrubach, luźnym łańcuchu, urwaną łapą bezpośrednio przed wymianą dawała większe ciśnienie w całym zakresie niż ta którą obecnie mam z m52 (ten sam olej, ta sama temp, obroty itp) Jedyne co można zrobić to zastosować zębatke co ma 30 zębów i w tedy by to miało prawo chodzić, tyle że mija się to z celem i lepiej dać z m52...
Co do planów to oczywiście skrzynia z automata stoi w garażu, jak zwykle niema czasu na spasowanie wszystkie do kupy i druga sprawa bez cięcia budy nie wejdzie... Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt że w streecie mnie już nie chcą auto prawdopodobnie podzieli los e36 Dawida...
Doszły wyniki:
http://online.automotosprint.cz/info/de ... eventid=25" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko 1 i 3 przejazd był czysty, finały bez foteli...
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
p.s. a ja ciebie z Ela podzielemaster86 pisze:Odkopie trochę temat... (Ćwiartka była )
Po raz kolejny udało się zejść z czasem z 11.19 na 11.09, była był potencjał na 10.99 ale zrobiłem tylko 2 czyste przejazdy... (problemy z zmianą biegów)
Przed zawodami auto wystrojone było na 1.4 bara, i na próbach takie też trzymało doładowanie, ale tak jak poprzednim razem na zawodach w Czechach znowu było 1.2 bara... Wcześniej myślałem że wg mi świruje, teraz doszłem do wniosku że to kwestia różnicy wysokości/ciśnień i mac potrzebuje inne ustawienia żeby utrzymać żądany boost...Jeśli macie inne teorie chętnie wysłucham...
Co do przebiegu samej imprezy jak zwykle na plus, jedynie to że wrzucili mnie do grupy z dragami (silnik nie z tej budy) w zeszłym roku nie robili problemów w tym już tak... Mój rekord oczywiście był zrobiony na pełnym wnętrzu, jedynie na finały wyrzuciłem fotele ale bieg mi nie wszedł i nie pobiłem czasu... Nie weszła mi czwórka, a czas który wykręciłem to 11.1
Na zawodach na tym 1.2 bara metę przekraczałem z prędkością 225km/h i 100-200 miałem 5.6 sec (na poprzednich zawodach było 216 i 6sec). Względem ostatnich zawodów jedynie co były robione korekty dawek pod mniejsze turbo (które już w tedy było na aucie) i niestety na pb98 więcej jak 620km nie ogarnie... Jak robiłem próby u nas na 1.45 bara to 100-200 miałem 5 sec (przy ruszaniu z miejsca), jak robiłem próbę z rolki to udało mi się zrobić 4.7 (jedna zmiana biegu mniej)
A tak poza tym to wyleczyłem się z pompy oleju m54 po zeszłym sezonie. Mimo szczerych chęci i przeróbek nie chciała współpracować z wysokimi obrotami... (ukręcony wieloklin-uwalony wałek (wieloklin na kleju) -uszkodzony łańcuch,pęknięty korpus (grubszy wałek na zębatce m50/m52) -i znowu uszkodzony korpus i łańcuch (zębatka z m54) - powrót do pompy m52... Jako ciekawostka jedynie dodam tyle że pompa z m54 trzymająca się na 2 śrubach, luźnym łańcuchu, urwaną łapą bezpośrednio przed wymianą dawała większe ciśnienie w całym zakresie niż ta którą obecnie mam z m52 (ten sam olej, ta sama temp, obroty itp) Jedyne co można zrobić to zastosować zębatke co ma 30 zębów i w tedy by to miało prawo chodzić, tyle że mija się to z celem i lepiej dać z m52...
Co do planów to oczywiście skrzynia z automata stoi w garażu, jak zwykle niema czasu na spasowanie wszystkie do kupy i druga sprawa bez cięcia budy nie wejdzie... Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt że w streecie mnie już nie chcą auto prawdopodobnie podzieli los e36 Dawida...
Doszły wyniki:
http://online.automotosprint.cz/info/de ... eventid=25" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko 1 i 3 przejazd był czysty, finały bez foteli...
gratulacje najszybszego aktualnie bmw w kraju i czechach jest mega petarda.
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Gratulacje bardzo szybkie auto, teraz laminaty hoosiery pełny drag i ogień. Tylko taki minus ze juz po drogach nie pojezdzisz jak wczesniej,czego mi bardzo brakuje zrobić rundke po miescie
Macie jakieś filmiki ?
Macie jakieś filmiki ?
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Karol sterowanie boostem masz w open loopie? Jeśli tak to zawsze będą pewne rozbieżności w innych temperaturach i ciśnieniach atmo.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Kiedy będziesz w okolicach Warszawy? Chętnię zgarnę tego 4-paka, a potem jeszcze mój brat drugiego Sorry ale musiałemDawidLwa pisze: Jak włożysz sam lekkiego getraga manuala rękami ponad głowę bez pocenia to stawiam 4 paka
Auto oczywiście roxuje
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Nagraj filmik pokaz go tutaj i dostaniesz paczuszkę od listonosza nie żartuje Sory Karol ale musialem
-
- Turbo-Team
- Posty: 668
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
No właśnie jakieś video z czeskiej ćwiartki by się przydało. Słyszałem że było grubo.
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
W kompie mam stary soft który nie miał jeszcze funkcji ustawienia sterownika w pętli, a póki co nie wgrywałem nowszego, bo inaczej rozwiązane jest sterowanie kontrolą trakcji i znowu musiał bym wszystko kalibrować...elmo0104 pisze:Karol sterowanie boostem masz w open loopie? Jeśli tak to zawsze będą pewne rozbieżności w innych temperaturach i ciśnieniach atmo.
Mam jedynie dwa onbordy z czego w obu nie weszła czwórka... Jeden z nich jest bez foteli i gdyby nie bieg była by 10 a nie 11.14caserwis pisze:No właśnie jakieś video z czeskiej ćwiartki by się przydało. Słyszałem że było grubo.
A tak przy okazji macie może jakiś sprawdzony program do obróbki filmów?
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Kumpel używa Sony Vegas czy jakoś tak
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar
Movie maker taki prosty program