Składanie Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBABN51070JT71251
Kod typu BN51
Typ 330CI (EUR)
Typoszereg E E46 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M54
Pojemność skokowa 3.00
Moc 170
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor STAHLGRAU METALLIC (400)
Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Data prod. 2002-09-27
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S167A EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM Norma spalinowa EU 4
S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia
S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S338A M SPORTS PACKAGE II M Pakiet sportowy II
S358A CLIMATE COMFORT WINDSCREEN Szyba frontowa klimatyzacji komfort
S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S415A SUNBLIND FOR REAR WINDOW Roleta przeciwsłoneczna tylna
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S464A SKIBAG Worek na narty
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S493A STORAGE COMPARTMENT PACKAGE Zespół schowków
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów
S521A RAIN SENSOR Czujnik deszczu
S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM System głośników HiFi
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk.
S716A M AERODYNAMICS PACKAGE II Pakiet aerodynamiczny
S760A INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME Wysoki połysk Shadow-Line
S772A INTERIOR TRIM ALU BLACK CUBE Listwy wewnętrzne Alu Black Cube
S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Podsufitka antracyt
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
S788A M LT/ALY WHEELS Obr. BMW, st. le. indywid.
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik
kilometrów
S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy
S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki
Model: e46 z m54b30 pod maską
Modyfikacje
Silnik:
-dół m54 po remoncie
-głowica: dotarte zawory, rozwiert kanałów wydechowych, polerka zaworów
-panewki korbowodowe sputtery z e60 535d
-tłoki z N54
-korby m54
-uszczelka nadwymiarowa 1mm VR
-odprężenie na 9,1:1
-turbo replika gt35
-WG zewnętrzny
Układ dolotowy:
-IC z e60 3.0 D, jeśli będzie mały zalożymy custom
-OCT + seryjny separator
-BOV SSQv
-dolot z nierdzewki 76mm
-złączki silikonowe
Układ wydechowy:
-kolektor zeliwny
-przelot 2,5 cala
-końcowa puszka z 2 rurką na końcu
Układ paliwowy / wtryskowy:
-wtryski bosch 440ccm
-regulator zostaje seryjny na filtrze
Elektronika / wskaźniki:
-wysmienity siemens ms43 + DET3
-strojenei w fuel implant
-ori przepływomierz przed turbiną
Układ chłodzenia:
-pompa ruville z metalowym wirnikiem
Układ napędowy:
-jednomas, organiczne sprzęgło i docisk z M57N + przerobiona łapa
-szpera 25% (najprawdopodobniej będę przerabiał wózek pod dyfer z e34, e38 lub e36
Zawieszenie:
-ori m-technik
-gwint AP
BODY KIT i wnętrze:
-full m-pakiet
-przedni zderzak aeropakiet
-felgi 19` 8,5 + 10` rh phoenix
W końcu mam czas żeby zabrać się za doładowanie mojego m54. Jest to mój pierwszy projekt także każda rada i uwaga będzie bardzo cenna.
Założenie było od początku jedno: chciał bym wykorzystać jak najwięcej oemowych części.
Idąc tym tropem plan jest taki:
-tłoki N54
-korby M50
-wał i reszta M54
Jeśli chodzi o samo doładowanie to będę rozkminiał jak silnik odpali i będzie jezdził po tym małym upgradzie.
Większość dodatkowych modyfikacji wyjdzie pewnie w planie ale myślę że do wiosny coś z tego wystrugam. Chciał bym aby samochód był czystym streetem i powiedzmy do 3k obr jezdził jak N/A a później robił mały przecąg

Zdaję sobie sprawę że łatwo nie będzie z uwagi na to że M54 nie jest zbyt wdzięczną bazą do modów ze względu choćby na alu blok czy 4 sondy lambda ale chce żeby mimo wszystko był to modzony m54. Wiem że łatwiej było by wziąć żeliwniaka i mieć jeden problem z głowy no ale....
Teraz do rzeczy, w zeszłym tygodniu zrobiłem sobie wycieczkę do Piaseczna po dawcę organów:

Na początku szukamy muki no bo gdzieś być musi, może wałki:

Nie to na pewno nie wałki, to coś zupełnie innego:

Pieknie się wykręciło koło pasowe luzując kółko od łańcucha napędzającego pompę paliwa i oleju oraz wałki.
No to jak wiemy co to jedziemy z tematem żeby wydobyć to co najcenniejsze:

Uoj a co to?

Chyba coś nie pykło na jednym z wałków...
Sprawdźmy może czy pompa oleju jest na miejscu

Niby wszystko jest ok więc załóżmy że nie będziemy wnikać co było przyczyną


Dzisiaj za duzo nie popracowałem bo czekam na stojaczek do silników bo na oponie nie da się normalnie pracować niestety, jutro powinien być więc silnik mam nadzieję rozbiorę w drobiazgi
Przy wszystkich pracach wspiera mnie mój dzielny pomocnik a raczej pomocniczka

