E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: elmo0104 »

hz10 to tak naprawdę bez frezowania/toczenia cr żadnego nie będzie bo tłok będzie walił w głowice i nie da się złożyć tego . Zmyliło mnie to właśnie że CR jakieś podałeś bez frezowania a tam fizycznie taki tłok bez obróbki nie wejdzie czy dobrze rozumiem ?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: noname »

korona pisze:
leo pisze: Czyli wyjścia na ori klamotach są 2:
-albo korby m20 i sprawdzenie czy to zabangla jeśli tak to frez bloku u góry
-albo korby z m50 frez bloku i tłoka

Chyba że masz hz10 jeszcze jakiś pomysł?
Można jeszcze wykonać korbowody dowolnej długości i wtedy tłoków nie ruszasz, zresztą korby mogą mieć zrobione główki pod te tłoki http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t= ... sze#p16033" onclick="window.open(this.href);return false;
Najlepsze rozwiazanie bez drutu.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

No tak tlok nie wejdzie bo jest on wyzszy od tego z m54. Jak wroce z roboty to zmierze ile tlok z n ma od srodka swoznia do gornej plaszczyzny tloka i wtedy bedzie wiadomo jak to dalej ugryzc. Kute korby to najlepsze rozwiazanie nie ma co owijac... Bede musial to jeszcze raz przeanalizowac co i jak zeby to faktycznie mialo rece i nogi...
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

elmo0104 pisze:hz10 to tak naprawdę bez frezowania/toczenia cr żadnego nie będzie bo tłok będzie walił w głowice i nie da się złożyć tego . Zmyliło mnie to właśnie że CR jakieś podałeś bez frezowania a tam fizycznie taki tłok bez obróbki nie wejdzie czy dobrze rozumiem ?
tłok mimo że wyższy to nie uderza w głowice bo i tak jest schowany w tulei.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Czyli wejdzie bez frezowania/toczenia czy nie bardzo?

W sumie to i tak mam zamiar wydłubać m54 z budy więc wszystko sprawdzę i nie omieszkam tu zamieścić :)
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Panowie liczę liczę i coś mi nie idzie, chce policzyć ile na seryjnych tłokach trzeba by odprężyć silnik żeby stopień sprężania wyniósł ok 8,8:1

wychodzi mi że ok 2mm powinny być ok. Sprawdzi to ktoś?
Dane m54b30
-skok tłoka 89,6mm
-średnica tłoka 84mm
-polejmnosc silnika 2979ccm
-ori stopien sprezania 10,2:1


A i jeszcze jedno założyłem sobie doładowanie w granicach 0.8-0.9 bara i wyszło mi że stopień spreżania dla takiego doładowania powinien być w granicach 8,7-8,8
torell
User
Posty: 59
Rejestracja: 17 mar 2012, o 16:06
Imię: Marcin
lokalizacja: Gdynia

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: torell »

stopień sprężania nie jest zależny od doładowania a wskazany niższy przy doładowaniu, choć ciekaw jestem jak to obliczyłeś. Po szybkim policzeniu seryjny tłok siedzący 2mm niżej daje cr ok. 8.86
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

wiem że jest wskazany a nie zalezny,

czyli wyszło Ci podobnie, stopien sprezania liczyłem z takiego wzoru znalezionego w sieci:

E turbo = E wolnossące ? ((P+1)/1,32)

gdzie:

E wolnossące = seryjny stopień sprężania

E turbo = wymagany stopień sprężania dla turbo

P = ciśnienie doładowania

jeśli wzór z dupy prosze o poprawkę :)
torell
User
Posty: 59
Rejestracja: 17 mar 2012, o 16:06
Imię: Marcin
lokalizacja: Gdynia

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: torell »

ja np. uzywam tej stronki http://www.csgnetwork.com/compcalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;

a łopatologicznie to pojemność 1 cylindra/cr seryjny = pojemność komory spalania
później 1cyl/cr pożądane = pojemność k. sp.'
p.k.sp'-p.k.sp= róźnica ich pojemności, dalej ze wzoru na objętość walca liczysz h czyli szukaną wysokość

56.81-49.01=7.8 cm3
dalej
Vw = h*pi*r2 => h*3.14*4.2^ => h*55 => h= Vw/pi*r2 => h=7.8/55.4~0.15cm wzór najprostszy chyba tyle że nie jakiś super dokładny. Ten Twój wygląda jak ten ze strony Grabowskiego chyba?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

tak dokladnie liczylem ze stronki grabowskiego
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: Michał_Małecki »

leo pisze:Panowie liczę liczę i coś mi nie idzie, chce policzyć ile na seryjnych tłokach trzeba by odprężyć silnik żeby stopień sprężania wyniósł ok 8,8:1

wychodzi mi że ok 2mm powinny być ok. Sprawdzi to ktoś?
Przy 2,1mm odsunięciu tłoka w dół/głowicy w górę dostaniesz CR=8,79:1. Pozdr.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Ok wielki dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: szarybmw »

Według moich obliczeń po obniżeniu tłoka o 2,1mm daje cr=8.57;1
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: szarybmw »

torell pisze: a łopatologicznie to pojemność 1 cylindra/cr seryjny = pojemność komory spalania
To nie jest prawdą .
Ty bierzesz pod uwagę pojemnosc skokowa cylindra /cr. A nie pojemnosc całkowita czyli Vs+Vks

Poprawny wzór to .
Vs+Vks/cr=Vks
torell
User
Posty: 59
Rejestracja: 17 mar 2012, o 16:06
Imię: Marcin
lokalizacja: Gdynia

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: torell »

szarybmw pisze:
torell pisze: a łopatologicznie to pojemność 1 cylindra/cr seryjny = pojemność komory spalania
To nie jest prawdą .
Ty bierzesz pod uwagę pojemnosc skokowa cylindra /cr. A nie pojemnosc całkowita czyli Vs+Vks

Poprawny wzór to .
Vs+Vks/cr=Vks
zaiste masz racje ;D Człowiek całe życie się uczy. Dobrze że używam kalkulatora z neta. Ten chyba daje rade, mam nadzieje.
ODPOWIEDZ