E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: M54 turbo - oem parts project
hz10 to tak naprawdę bez frezowania/toczenia cr żadnego nie będzie bo tłok będzie walił w głowice i nie da się złożyć tego . Zmyliło mnie to właśnie że CR jakieś podałeś bez frezowania a tam fizycznie taki tłok bez obróbki nie wejdzie czy dobrze rozumiem ?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
- Imię: arek
- lokalizacja: Jaworzno
Re: M54 turbo - oem parts project
Najlepsze rozwiazanie bez drutu.korona pisze:Można jeszcze wykonać korbowody dowolnej długości i wtedy tłoków nie ruszasz, zresztą korby mogą mieć zrobione główki pod te tłoki http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t= ... sze#p16033" onclick="window.open(this.href);return false;leo pisze: Czyli wyjścia na ori klamotach są 2:
-albo korby m20 i sprawdzenie czy to zabangla jeśli tak to frez bloku u góry
-albo korby z m50 frez bloku i tłoka
Chyba że masz hz10 jeszcze jakiś pomysł?
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
No tak tlok nie wejdzie bo jest on wyzszy od tego z m54. Jak wroce z roboty to zmierze ile tlok z n ma od srodka swoznia do gornej plaszczyzny tloka i wtedy bedzie wiadomo jak to dalej ugryzc. Kute korby to najlepsze rozwiazanie nie ma co owijac... Bede musial to jeszcze raz przeanalizowac co i jak zeby to faktycznie mialo rece i nogi...
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: M54 turbo - oem parts project
tłok mimo że wyższy to nie uderza w głowice bo i tak jest schowany w tulei.elmo0104 pisze:hz10 to tak naprawdę bez frezowania/toczenia cr żadnego nie będzie bo tłok będzie walił w głowice i nie da się złożyć tego . Zmyliło mnie to właśnie że CR jakieś podałeś bez frezowania a tam fizycznie taki tłok bez obróbki nie wejdzie czy dobrze rozumiem ?
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
Czyli wejdzie bez frezowania/toczenia czy nie bardzo?
W sumie to i tak mam zamiar wydłubać m54 z budy więc wszystko sprawdzę i nie omieszkam tu zamieścić
W sumie to i tak mam zamiar wydłubać m54 z budy więc wszystko sprawdzę i nie omieszkam tu zamieścić
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
Panowie liczę liczę i coś mi nie idzie, chce policzyć ile na seryjnych tłokach trzeba by odprężyć silnik żeby stopień sprężania wyniósł ok 8,8:1
wychodzi mi że ok 2mm powinny być ok. Sprawdzi to ktoś?
Dane m54b30
-skok tłoka 89,6mm
-średnica tłoka 84mm
-polejmnosc silnika 2979ccm
-ori stopien sprezania 10,2:1
A i jeszcze jedno założyłem sobie doładowanie w granicach 0.8-0.9 bara i wyszło mi że stopień spreżania dla takiego doładowania powinien być w granicach 8,7-8,8
wychodzi mi że ok 2mm powinny być ok. Sprawdzi to ktoś?
Dane m54b30
-skok tłoka 89,6mm
-średnica tłoka 84mm
-polejmnosc silnika 2979ccm
-ori stopien sprezania 10,2:1
A i jeszcze jedno założyłem sobie doładowanie w granicach 0.8-0.9 bara i wyszło mi że stopień spreżania dla takiego doładowania powinien być w granicach 8,7-8,8
-
- User
- Posty: 59
- Rejestracja: 17 mar 2012, o 16:06
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Gdynia
Re: M54 turbo - oem parts project
stopień sprężania nie jest zależny od doładowania a wskazany niższy przy doładowaniu, choć ciekaw jestem jak to obliczyłeś. Po szybkim policzeniu seryjny tłok siedzący 2mm niżej daje cr ok. 8.86
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
wiem że jest wskazany a nie zalezny,
czyli wyszło Ci podobnie, stopien sprezania liczyłem z takiego wzoru znalezionego w sieci:
E turbo = E wolnossące ? ((P+1)/1,32)
gdzie:
E wolnossące = seryjny stopień sprężania
E turbo = wymagany stopień sprężania dla turbo
P = ciśnienie doładowania
jeśli wzór z dupy prosze o poprawkę
czyli wyszło Ci podobnie, stopien sprezania liczyłem z takiego wzoru znalezionego w sieci:
E turbo = E wolnossące ? ((P+1)/1,32)
gdzie:
E wolnossące = seryjny stopień sprężania
E turbo = wymagany stopień sprężania dla turbo
P = ciśnienie doładowania
jeśli wzór z dupy prosze o poprawkę
-
- User
- Posty: 59
- Rejestracja: 17 mar 2012, o 16:06
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Gdynia
Re: M54 turbo - oem parts project
ja np. uzywam tej stronki http://www.csgnetwork.com/compcalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a łopatologicznie to pojemność 1 cylindra/cr seryjny = pojemność komory spalania
później 1cyl/cr pożądane = pojemność k. sp.'
p.k.sp'-p.k.sp= róźnica ich pojemności, dalej ze wzoru na objętość walca liczysz h czyli szukaną wysokość
56.81-49.01=7.8 cm3
dalej
Vw = h*pi*r2 => h*3.14*4.2^ => h*55 => h= Vw/pi*r2 => h=7.8/55.4~0.15cm wzór najprostszy chyba tyle że nie jakiś super dokładny. Ten Twój wygląda jak ten ze strony Grabowskiego chyba?
a łopatologicznie to pojemność 1 cylindra/cr seryjny = pojemność komory spalania
później 1cyl/cr pożądane = pojemność k. sp.'
p.k.sp'-p.k.sp= róźnica ich pojemności, dalej ze wzoru na objętość walca liczysz h czyli szukaną wysokość
56.81-49.01=7.8 cm3
dalej
Vw = h*pi*r2 => h*3.14*4.2^ => h*55 => h= Vw/pi*r2 => h=7.8/55.4~0.15cm wzór najprostszy chyba tyle że nie jakiś super dokładny. Ten Twój wygląda jak ten ze strony Grabowskiego chyba?
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
tak dokladnie liczylem ze stronki grabowskiego
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: M54 turbo - oem parts project
Przy 2,1mm odsunięciu tłoka w dół/głowicy w górę dostaniesz CR=8,79:1. Pozdr.leo pisze:Panowie liczę liczę i coś mi nie idzie, chce policzyć ile na seryjnych tłokach trzeba by odprężyć silnik żeby stopień sprężania wyniósł ok 8,8:1
wychodzi mi że ok 2mm powinny być ok. Sprawdzi to ktoś?
Maleckis Motorsport
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project
Ok wielki dzięki za pomoc
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: M54 turbo - oem parts project
Według moich obliczeń po obniżeniu tłoka o 2,1mm daje cr=8.57;1
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: M54 turbo - oem parts project
To nie jest prawdą .torell pisze: a łopatologicznie to pojemność 1 cylindra/cr seryjny = pojemność komory spalania
Ty bierzesz pod uwagę pojemnosc skokowa cylindra /cr. A nie pojemnosc całkowita czyli Vs+Vks
Poprawny wzór to .
Vs+Vks/cr=Vks
-
- User
- Posty: 59
- Rejestracja: 17 mar 2012, o 16:06
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Gdynia
Re: M54 turbo - oem parts project
zaiste masz racje ;D Człowiek całe życie się uczy. Dobrze że używam kalkulatora z neta. Ten chyba daje rade, mam nadzieje.szarybmw pisze:To nie jest prawdą .torell pisze: a łopatologicznie to pojemność 1 cylindra/cr seryjny = pojemność komory spalania
Ty bierzesz pod uwagę pojemnosc skokowa cylindra /cr. A nie pojemnosc całkowita czyli Vs+Vks
Poprawny wzór to .
Vs+Vks/cr=Vks