E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Post autor: leo »

Vin:

Składanie Dane pojazdu
Art.

Wartość
Numer podwozia WBABN51070JT71251
Kod typu BN51
Typ 330CI (EUR)
Typoszereg E E46 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M54
Pojemność skokowa 3.00
Moc 170
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor STAHLGRAU METALLIC (400)
Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Data prod. 2002-09-27

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S167A EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM Norma spalinowa EU 4
S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia
S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S338A M SPORTS PACKAGE II M Pakiet sportowy II
S358A CLIMATE COMFORT WINDSCREEN Szyba frontowa klimatyzacji komfort
S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S415A SUNBLIND FOR REAR WINDOW Roleta przeciwsłoneczna tylna
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S464A SKIBAG Worek na narty
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S493A STORAGE COMPARTMENT PACKAGE Zespół schowków
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów
S521A RAIN SENSOR Czujnik deszczu
S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM System głośników HiFi
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk.
S716A M AERODYNAMICS PACKAGE II Pakiet aerodynamiczny
S760A INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME Wysoki połysk Shadow-Line
S772A INTERIOR TRIM ALU BLACK CUBE Listwy wewnętrzne Alu Black Cube
S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Podsufitka antracyt
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
S788A M LT/ALY WHEELS Obr. BMW, st. le. indywid.
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

Składanie Wyposażenie seryjne
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik

kilometrów
S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy
S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki

Model: e46 z m54b30 pod maską

Modyfikacje

Silnik:
-dół m54 po remoncie
-głowica: dotarte zawory, rozwiert kanałów wydechowych, polerka zaworów
-panewki korbowodowe sputtery z e60 535d
-tłoki z N54
-korby m54
-uszczelka nadwymiarowa 1mm VR
-odprężenie na 9,1:1
-turbo replika gt35
-WG zewnętrzny

Układ dolotowy:
-IC z e60 3.0 D, jeśli będzie mały zalożymy custom
-OCT + seryjny separator
-BOV SSQv
-dolot z nierdzewki 76mm
-złączki silikonowe

Układ wydechowy:
-kolektor zeliwny
-przelot 2,5 cala
-końcowa puszka z 2 rurką na końcu

Układ paliwowy / wtryskowy:
-wtryski bosch 440ccm
-regulator zostaje seryjny na filtrze

Elektronika / wskaźniki:
-wysmienity siemens ms43 + DET3
-strojenei w fuel implant
-ori przepływomierz przed turbiną

Układ chłodzenia:
-pompa ruville z metalowym wirnikiem

Układ napędowy:
-jednomas, organiczne sprzęgło i docisk z M57N + przerobiona łapa
-szpera 25% (najprawdopodobniej będę przerabiał wózek pod dyfer z e34, e38 lub e36

Zawieszenie:
-ori m-technik
-gwint AP

BODY KIT i wnętrze:
-full m-pakiet
-przedni zderzak aeropakiet
-felgi 19` 8,5 + 10` rh phoenix

W końcu mam czas żeby zabrać się za doładowanie mojego m54. Jest to mój pierwszy projekt także każda rada i uwaga będzie bardzo cenna.
Założenie było od początku jedno: chciał bym wykorzystać jak najwięcej oemowych części.

Idąc tym tropem plan jest taki:
-tłoki N54
-korby M50
-wał i reszta M54

Jeśli chodzi o samo doładowanie to będę rozkminiał jak silnik odpali i będzie jezdził po tym małym upgradzie.

Większość dodatkowych modyfikacji wyjdzie pewnie w planie ale myślę że do wiosny coś z tego wystrugam. Chciał bym aby samochód był czystym streetem i powiedzmy do 3k obr jezdził jak N/A a później robił mały przecąg :)

Zdaję sobie sprawę że łatwo nie będzie z uwagi na to że M54 nie jest zbyt wdzięczną bazą do modów ze względu choćby na alu blok czy 4 sondy lambda ale chce żeby mimo wszystko był to modzony m54. Wiem że łatwiej było by wziąć żeliwniaka i mieć jeden problem z głowy no ale....

Teraz do rzeczy, w zeszłym tygodniu zrobiłem sobie wycieczkę do Piaseczna po dawcę organów:

Obrazek

Na początku szukamy muki no bo gdzieś być musi, może wałki:

Obrazek

Nie to na pewno nie wałki, to coś zupełnie innego:

Obrazek

Pieknie się wykręciło koło pasowe luzując kółko od łańcucha napędzającego pompę paliwa i oleju oraz wałki.

No to jak wiemy co to jedziemy z tematem żeby wydobyć to co najcenniejsze:

Obrazek


Uoj a co to?

Obrazek

Chyba coś nie pykło na jednym z wałków...

Sprawdźmy może czy pompa oleju jest na miejscu

Obrazek

Niby wszystko jest ok więc załóżmy że nie będziemy wnikać co było przyczyną :)



Obrazek

Dzisiaj za duzo nie popracowałem bo czekam na stojaczek do silników bo na oponie nie da się normalnie pracować niestety, jutro powinien być więc silnik mam nadzieję rozbiorę w drobiazgi

Przy wszystkich pracach wspiera mnie mój dzielny pomocnik a raczej pomocniczka ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - m54 w częściach

Post autor: leo »

Sobota rano to idealna pora na pracę :D

Dzisiaj w końcu ściągnąłem głowicę, niespodzianka w srodku była dość duża nie powiem :D

Wszystkie zawory cudownie podparte i panewki korbowodowe pozacierane :cwaniak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Widać silnik przed klopsem nie miał lekko, wszystkie te nowe silniki z oznaczeniem N to niezła kaszana ;)

Tutaj silnik już bez czapki, zabieramy się za wyciągnięcie tego jak że nietypowego wału

Obrazek

Tutaj pozostałośći pompa oleju, miska, kółka zebate łancuszki itd (jak by ktoś czegoś potrzebował to pisać :heh: )

Obrazek

Technologia montażu wału w silnikach serii N się znacznie zmieniła, zamiast mostków na wał korbowy mamy cały płaszcz z panewkami który skręcamy do spodu silnika. Już widzę jak ktoś to idealnie równo skręci tak żeby uszczelniacze nei puszczały :wstyd:

Obrazek

Tutaj panewki na wale nie ruszone stan igła :rotfl:

Obrazek

Obrazek


No i dół bez wspomnianego wyżej płaszcza:

Obrazek

A teraz czas na to na czym mi najbardziej zależało, no bo po coś w końcu tego klamota kupiłem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tłoki jeszcze brudne i nie poczyszczone ale do wieczora jeszcze sporo czasu :)
Na tłokach są delikatne ślady odbicia zaworów ale nie są groźne więc zakup udany :)

tak więc pierwszy small stage za mną, czas wytargać m54 z budy :)
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

no to zanim wymyjesz tłoki to najpierw je frezuj z wysokości niestety nie pamiętam ile :rozczarowany: oraz frezowanie miejsca pod korbe od m50
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: g-rad »

Jak rozbierałem ten motor to duże wrażenie zrobiła na mnie waga śrubek (aluminiowe).Teraz żałuję, że rozebrałem mojego dawcę, bo był całkiem sprawny, wystarczyło zaślepić otwory wtryskiwaczy i dorobić koło pasowe z zębami + uchwyt na czujnik wału.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Raczej nie będę frezował tłoków bo podobno są wzmacniane na powierzchni, co do korb to wiem że trzeba je przyszlifować w stożek u góry ale to już jest ogarnięte brakuje tylko korb ;)

Mój motor nie byłw tak świetnej kondycji, rzekł bym, nawet że był bez kondycji zupełnie :śmiech:

Śrubki fakt mega lekkie a od głowicy jakieś takie krótkie mi się wydawały :)

Zabrałem się za dokładne czyszczenie ich z nagaru bo mają go sporo na sobie, praca mozolna ale przyjemna.
Patrzyłem dzisiaj ile nowe pierścienie pod te tłoki i o mało z fotela nie spadłem jak w detalu wołają 300zł na jeden tłok jakaś chora cena.... no ale oem to oem :)
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: tdserek »

kute korby m50 135mm zainteresowany komplet ze srubami arp 2000:D info na priv
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

nie wiem czy wiesz ale tymi tłokami nie odprężysz silnika a frezując główki korbowodów tak je osłabisz że nie wróże im długiego życia. tłoki nie są wzmacniane
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: Karolo »

Ten silnik miał chyba ze 300 tyś przebiegu jak to tak wyglądało:D Na razie pokazujesz tylko serce a w czym to ma jeździć? Jakie przeznaczenie wozu?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

W jaki sposób niby miał bym je osłabić hm?

Przecież największy nacisk w trakcie pracy w doładowanym silniku jest na dolną część górnej tulejki nie na górna więc to i tak nic nie zmieni bo dolna cześć zostanie seryjna albo będzie minimalnie liźnięta...

Odpręzony będzie uszczelką i tym że ma zupełnie inną konstrukcję niż te w m54 które nie mają miseczki u góry tak więc w pewnym stopniu odprężają..

Silnik miał ok 30tys i panowie w serwisie nie dokręcili koła pasowego które tutaj ściska dolne kółko do wału i niestety stało się jak się stało....

Jeździć to ma w tej furmance :

http://img850.imageshack.us/img850/1417 ... 006005.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img10.imageshack.us/img10/1417/b ... 006005.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

i ma to być 100% street czyli do 3 tys spokój a później ma być zabawa :)
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: hz10 »

leo pisze:W jaki sposób niby miał bym je osłabić hm?

Przecież największy nacisk w trakcie pracy w doładowanym silniku jest na dolną część górnej tulejki nie na górna więc to i tak nic nie zmieni bo dolna cześć zostanie seryjna albo będzie minimalnie liźnięta...
1. zeby w ori tłok weszła korba od m50 i miała jeszcze wymagany luz na sworzniu to na górze korby nie zostanie praktycznie nic ponieważ na samym czubku jest dziura do smarowania sworznia.
2. na korbe działaja nie tylko siły ściskajace ale także rozrywające, jedne pochodzą od generowanego nacisku na tłok drugie od masy tłoka ze sworzniem i prędkości .
zrobisz jak uważasz tylko przyjrzyj sie ile grubsza jest na górze w miejscu przewężenia korba od silnika "n" i zastanów sie czy inżynier bmw był głupi że tak zrobił czy może było to konieczne.
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: elmo0104 »

Górna część small endu korbowodu odpowiada za jego wytrzymałość na rozerwanie. Może się tak zdarzyć że przy pełnych obrotach urwie Ci się tłok jak za bardzo osłabisz tą część korbowodu. W zależności od obrotów silnika, długości suwu, masy tłoka(wszystkich elementów pracujących w ruchu posuwisto-zwrotnym) na główkę korbowodu działają różne siły. Teraz jak zjedziesz dużo to bardzo osłabisz tą część. Po za tym no Radek (g-rad)chyba ma tak zrobione u siebie z tego co pamiętam więc warto przyjrzeć się jego projektowi.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: g-rad »

halo halo, a u mnie działa :ph34r:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: elmo0104 »

Radek :) sam pisałeś że na razie masz odcięcie na 4500RPM . Przy takich obrotach raczej działać będzie, ciekaw jestem jak wyżej. Oby dobrze i tego życzę! :piwo:
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: g-rad »

dzisiaj kręciłem do 7200, nic się nie urwalo :piwo:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: elmo0104 »

:piwo: no i się wyjaśniło!
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
ODPOWIEDZ