E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
witam!!!
Jako że forum przeglądam od jakiegoś czasu i zainspirowały mnie projekty turbo zarówno te lekkie jak i te konkretne postanowiłem dmuchnąć lekko swoje M20B25 Początkowo chodził mi po głowie SWAP na M60B40, ale dostępność takich silników i skrzyń lekko mnie zdemotywowała. Zacząłem więc ostro śledzić forum i zapadła decyzja o uturbieniu. Zająłem się remontem silnika - dostał nowe panewki, simeringi, oringi i inne pierdółki.
Silnik:
- M20B25 po remoncie
- sfrezowane seryjne tłoki + uszczelka REINZ 2,05mm = CR w granicach 8:1
- nowe pierścienie tłokowe GOETZE
- nowe panewki główne i korbowodowe GLYCO
- nowe wszystkie simeringi ELRING
- nowy rozrząd + pompa wody
- splanowana głowica + dotarte zawory + wymienione uszczelniacze zaworów REINZ
Układ paliwowy:
- wtryski 315cm
- jak da radę zostanie seryjna pompa paliwa
Układ doładowania:
- turbo TD04HL-16T ze zintegrowanym WG oraz DV
Na razie składam motorownię. Reszta potrzebnego osprzętu jest do przemyślenia, ale fmic będzie chyba 550x180x65 (chociaż zastanawiam się czy 550x140x65 by nie starczył). Zegary pewnie AG boost, EGT i ciśnienie oleju. Chyba że polecicie założyć coś jeszcze Elektronika zapewne DET3+map. Będę sukcesywnie uzupełniał wątek o dokupiony osprzęt i mam nadzieję że jeszcze podrzuci ktoś parę dobrych rozwiązań, pomysłów.
Planowane doładowanie nie za duże aby motor wytrzymał jak najdłużej, czyli jakieś 0,5 - 0,6 bara.
No i parę zdjęć z prac przy silniku - buda czeka na cieplejsze dni aby się nią zająć
Jako że forum przeglądam od jakiegoś czasu i zainspirowały mnie projekty turbo zarówno te lekkie jak i te konkretne postanowiłem dmuchnąć lekko swoje M20B25 Początkowo chodził mi po głowie SWAP na M60B40, ale dostępność takich silników i skrzyń lekko mnie zdemotywowała. Zacząłem więc ostro śledzić forum i zapadła decyzja o uturbieniu. Zająłem się remontem silnika - dostał nowe panewki, simeringi, oringi i inne pierdółki.
Silnik:
- M20B25 po remoncie
- sfrezowane seryjne tłoki + uszczelka REINZ 2,05mm = CR w granicach 8:1
- nowe pierścienie tłokowe GOETZE
- nowe panewki główne i korbowodowe GLYCO
- nowe wszystkie simeringi ELRING
- nowy rozrząd + pompa wody
- splanowana głowica + dotarte zawory + wymienione uszczelniacze zaworów REINZ
Układ paliwowy:
- wtryski 315cm
- jak da radę zostanie seryjna pompa paliwa
Układ doładowania:
- turbo TD04HL-16T ze zintegrowanym WG oraz DV
Na razie składam motorownię. Reszta potrzebnego osprzętu jest do przemyślenia, ale fmic będzie chyba 550x180x65 (chociaż zastanawiam się czy 550x140x65 by nie starczył). Zegary pewnie AG boost, EGT i ciśnienie oleju. Chyba że polecicie założyć coś jeszcze Elektronika zapewne DET3+map. Będę sukcesywnie uzupełniał wątek o dokupiony osprzęt i mam nadzieję że jeszcze podrzuci ktoś parę dobrych rozwiązań, pomysłów.
Planowane doładowanie nie za duże aby motor wytrzymał jak najdłużej, czyli jakieś 0,5 - 0,6 bara.
No i parę zdjęć z prac przy silniku - buda czeka na cieplejsze dni aby się nią zająć
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Po opisie widzę że masz dobre podejście do tematu jak robić to kompleksowo i na dodrych częściach . Co do wskaźników AG to polecam o śr. 60mm mam takie u siebie i jestem zadowolony .Pomyśl jeszcze na temat doładowania możesz mi wierzyc że z czasem mocy ci będzie za mało .Ja miałem 0.5 bara a teraz robię do 1bara. Wklejaj dużo zdjęć .
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
zajmuję się hobbystycznie mechaniką, więc trochę znam różne firmy robiące części a wiadomo że nie ma co oszczędzać na częściach. Porównywałem ceny w różnych sklepach i starałem się brać dobre części w najlepszej cenie Dzisiaj idę montować pierścienie, tłoki i korby. Wczoraj wywierciłem otwór w bloku i nagwintowałem go - będzie to spływ oleju z turbo.
Co do mocy to martwię się o głowicę bo rzekomo te którą mam u siebie lubią pękać, chociaż podejrzewam że jest to spowodowane złym chłodzeniem i pałowaniem motoru. Z drugiej strony boję się też o uszczelkę pod głowicą - żeby jej nie wydmuchało. Korci mnie zostawienie WG tak jak jest czyli 0,7 - 0,75 bara by ładowało - powinno być wtedy coś koło 300KM i 400Nm - a tyle już by nie bardzo usatysfakcjonowało
Co do mocy to martwię się o głowicę bo rzekomo te którą mam u siebie lubią pękać, chociaż podejrzewam że jest to spowodowane złym chłodzeniem i pałowaniem motoru. Z drugiej strony boję się też o uszczelkę pod głowicą - żeby jej nie wydmuchało. Korci mnie zostawienie WG tak jak jest czyli 0,7 - 0,75 bara by ładowało - powinno być wtedy coś koło 300KM i 400Nm - a tyle już by nie bardzo usatysfakcjonowało
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
-
- Forumowicz
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
- Imię: Michał
- lokalizacja: Częstochowa
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Na razie wygląda obiecująco. W głowicy trzeba zaspawać kanały wodne, żeby nie wydmuchiwało uszczelki. TD04 wydaje mi się za mała do 2,5 ale może celowo chcesz uzyskać taką "dieslową" charakterystykę ?
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Zależało mi właśnie na wczesnym wstawaniu turbo stąd też wybór padł na TD04-16. Wyczytałem na forum że starcza do 300KM więc do tego co chcę osiągnąć da radę.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
-
- Turbo-Team
- Posty: 668
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Turbina TD04 fajna ale do motoru max 2.0l w Twoim silniku wstanie już przy 1800rpm a ful bost 2800rpm później zacznie się problem ze spalinami. Jak tak podchodzisz do tematu konkretnie to pomyśl nad czymś innym co będzie przy większych obrotach wstawać idzie za tym zużycie wachy i komfort jazdy.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
a na moje to idealny setup
td04 full boosta będzie miało szybko, zapewne powyżej 5000obr/min doładowanie może i zacznie spadać, jednak pamiętajmy że jest to 12 zaworówka.
charakterystyka tego silnika jest zupełnie inna od m50 i na górze mniej się dzieje.
wcześniej czy później i tak załadujesz 1 bara
składaj, składaj.. może mnie zmotywujesz do pogrzebania w garażu
td04 full boosta będzie miało szybko, zapewne powyżej 5000obr/min doładowanie może i zacznie spadać, jednak pamiętajmy że jest to 12 zaworówka.
charakterystyka tego silnika jest zupełnie inna od m50 i na górze mniej się dzieje.
wcześniej czy później i tak załadujesz 1 bara
składaj, składaj.. może mnie zmotywujesz do pogrzebania w garażu
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Jeśli delikatnie zacznie spadać przy maks obr to mnie nie zraża bo autem nie będzie pałowane na odcince u piotrka w M50B25 ze skrzynią automatem jest wykres przy 0,65 bara i daje radę praktycznie do końca - moment lekko spada. Korona w stage1 tez miał takie turbo i pisał że jedzie od samego dołu a na wysokich trochę niedomaga - ale on ładował chyba 0,8 bara na niej. Biorąc pod uwagę że u mnie będzie takie turbo w M20 to powinno zdać egzamin tym bardziej że nie jest planowane duże doładowanie. Jeżeli nie będzie to chciało działać jak powinno to nie widzę problemu w zmianie turbo na większe
Pat-325 - 1 bara może i załaduję w przyszłości, ale nie w tym silniku raczej. Może powstanie kiedyś w miarę mocny driftowóz na bazie M50 z momentem dostępnym od dołu
Pat-325 - 1 bara może i załaduję w przyszłości, ale nie w tym silniku raczej. Może powstanie kiedyś w miarę mocny driftowóz na bazie M50 z momentem dostępnym od dołu
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Wczoraj wziąłem się za wkładanie tłoków i korbowodów w blok. Niestety okazało się że jeden pierścień olejowy był pęknięty (nowy w pudełku), więc zostanie włożony dopiero jutro jak przyjdzie drugi komplet pierścieni. Ale 5 sztuk już na miejscu
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Prace przy silniku idą powoli do przodu. Założyłem głowicę na blok, znajomy dotoczył mi krućce do zasilania i spływu oleju z turbo, dzisiaj założyłem miskę olejową. Sprzęgło odbyło regenerację - nowa okładzina tarczy wzmacniana kevlaremm, szlif dociku i koła zamachowego - sprzęgło ma znieść niby 450Nm, więc do tego co chcę osiągnąć będzie idealnie Przy okazji koła pasowe, osłonki i inne pierdółki zostały pomalowane na czarno - podobnie jak miska olejowa. Silnik zaczyna wyglądać
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Dawno nic nie pisałem bo miałem opisywać tutaj głównie mechaniczne przeróbki, ale w dowód że projekt nie umarł wstawiam parę fotek. Zająłem się na razie nadwoziem a motorownia czeka aż złożę budę chociaż w połowie
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Wygląda dobrze, już taki ciekawy niebieski na e30 jest na tym forum. Mam nadzieje, że buda nie będzie tak jak jest w czarnym macie.
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
nadwozie będzie w delikatnym czarnym metaliku (mała ilość ziarna) - w sumie to już część jest Niebieskie zostają: bagażnik, "półka na dach" oraz komora silnika Tak dla kontrastu
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Uff teraz ładnie..