BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garage

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garage

Postprzez k64 » 8 cze 2013, o 23:06

Witam, chciałbym przedstawić projekt Grzesia który postanowił nieco poprawić swoje e36 sedan (kolejny raz).
Poprzednio był tam kompresor acz kolwiek instalacja nie była zbyt udana wedłóg mnie, wymagała by dużo poprawek a ja nie lubię poprawiac.
całośc stan ogólny prosił o pomoc, wszedzie lało olejem, tu wyciek tam coś stuka , a sam kompresor nie dawał tego co Grześ chciał, a jak by dawał to i tak na moc nie ma rady - zawsze mało.
Tak więc Grześ zawital do k64 garage.
Instalacja cała przerobiona, ze stage 1 zostały właściwie tylko zegary , cała reszta została zrobiona od nowa, łącznie ze sprawdzeniem głowicy.
Ale jest to nadal pełna seria ! 0,9 bara aktualnie i turbineczka z naszej oferty , gt35 63 dupka .

Generalnie cel był taki aby to było przejemnie szybkie auto, o wiele mocniejsze niż m3 , na miasto, doładowanie miało być możliwie jak najszybciej ale wystarczyć miało mocy aż do końca.
Całośc miała opierać sie o bezpieczenstwo żywota całości, bezpieczne doładowanie, bezpieczne strojenie.
Podziękowania dla składu pomagającego , Tomasza (hulia) , Patryka (spawacza generalnego) oraz dla właściciela za testy na replice gt35 i przyjemności za zabicie nudy w soboty ;)
Całość została zrobiona u mnie , przy słabych warunkach i zapleczu, na mrozie ! i trwało to 10 weekendów :) dobra uznajmy - tak naprawde 15 dni w całości ze strojeniem przezemnie. samochod latał juz od początku wiosny ale
Łukasz lamik podłaczył deta z mojej prośby na FuelImplant parę dni temu gdyż moje strojenie to sam wiecie :P mi starczy :P
i oficjalnie zmierzony został samochod na 430 koni 0,9 bara na seryjnych wałkach , pb98 , dobrze co?




Doładowanie jest już od 2500+ , pełne 0,9 bara dopiero przy ok 3800 (czytaj dalej)
samochod nie urywa trakcji za dużo na 3 biegu :) tylko poprostu odlatuje ! Bardzo przyjemnie śmiga ! Wątpię czy które kolwiek m3 seryjne da rady :)
Turbo nie wpada w laga , wypadło idealnie (63ar robi swoje) ,zapewne zakres turbiny powyżej pewnego doładowania spada (zbyt ciasny wydech) ale to w zupełności wystarczy - silnik nie zakuty.

Cel osiągnięty.
pozdrawiam k64


a teraz konkrety i fotorelacja:


Silnik:

Bazą jest silnik ze stage 1 na kompresorze na początku robiony u Korony dawno temu , pozniej poprawiany na strockera u Michała z Poznania a teraz wpadł w moje ręce,

bo wlascicielowi mało :P


wszystko od nowa , zamiast kompresora wpada GT30/35 z 63ar na wydechu - jeśli ktoś chętny zapraszam ! jest to chyba idealne turbo dla bmw 2,5 2,8 !.



MOC:
Przed zmianami: stage1 kompresor: 290KM ...
Po zmianach: przy 0,9 bara poki co 430 koni i mega gorąco pod maską.

MOTOROWNIA itd:


-blok m50b25 (żeliwny) po ponownym planowaniu.
-wał kuty - Skok tłoka: 84.00
-Pojemność skokowa w ten sposób zwiększona do: 2800cm3
-blok splanowany o odpowiednia wartosc.
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 8,5:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość.
- na cylindrach po 11+-
- świece IK22 (2 stopnie zimniejsze) IRIDIUM

Turbina:


Replika GT35 (garretta) ar 63 ~ potencjał do 450+ - napewno
Bez chłodzenia wodą.
lozyska: jorurnal b. - 360 .
strona zimna: AR/70
ssanie: 102mm !
strona goraca: AR/ 63 5 bolt
przód (ssanie 61/83)
tyl (wirnik spalin): 57/64,4 mm
wydech wylot: 58mm


Układ dolotowy:

- intercooler z rdzeniem 700x220x65mm z wyjściami 60mm
- 2,5 cala od turbiny poprzez IC i do przepustnicy. nierdzewka + samco.
- ssanie turbo z 4cali na 2,5cala przejscie. (samco)
- odma odłączona z układu - wypuszczona w atmosfere, separator oleju wyspawany z nierdzewki.
- usunięty filtr węglowy
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- blow off mikro ( performance.. )
- kolektor ssacy seryjny
- przepustnica seryjna

Dodatki:
- zakute przewody smarowania turbo
- trónik nowy, przerobiony pod czujniki oleju / zasilanie turbo
- nowe uszczelku tu i tam - lało wszędzie ! :)
- przerobiona pokrywa klawiatury pod listwe wtryskowa i odmę. , pomalowana proszkowo,
- spływ oleju z turbiny w misce olejowej.
- przerobiona łapa silnika pod gt35.
- przeciążenia urywające mocowanie wózka podczas strojenia gratis



Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy żeliwny , turbo na dole , T3/T4 ,
- zawór WG 38mm replika tiala ( performance.. ) + scrimmer pipe pod auto .
- przelot : 2,5cala
- tłumik końcowy przelotowy , mugen jakiś tam :)
- flansza wydechowa turbiny zamknietą na wg który mógł by tam być umieszczony.


Układ wtryskowy:
- wtryski 412cc - mercedes 0280156072 czarne / przerobiona listwa wtryskowa. (podziękowania dla noname)
- regulator na listwie 3,5bar / seryjny.
- nowe przewody paliwowe, filtr paliwa .


Elektronika:
- ECUMASTER DET 3 z wbudowanym mapem.
- czujniki EGT , BOOST.
- temperatura i ciśnienie oleju z alarmem
- brak sondy lambda - odłączona od sterownika.
- konwersja na map sensor + fuel implant
- przepływka w komorze , podłączona, nie wpięta w dolot.

Układ chłodzenia:
- seria, m50b25.

Układ napędowy / silnik (stage 1)
- koło jednomas + docisk z M57, przerobiona tarcza M57
- szpera S3.15


Zawieszenie: (stage 1)
- sprężyny Weitec, Bilstein B8, stabilizatory m-technik, tuleje wachaczy M3, rozpórka kielichów.



samochód ofijalnie teraz opisuję bo sprawdził sie poprostu i jest wynik , Grześ jest mega zadowolony, wziol udzial pierszy raz w cwiartce
w kamieniu slaskim i zrobil 12,8 na oponach 245/17 8 lat starych?

graty do zbudowania takiego samochodu można dostac u nas ...


Obrazek




dobra dosyc reklamy



pozdrawiam k64
.




foto:





Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
k64
Forumowicz
 
Posty: 1802
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez k64 » 8 cze 2013, o 23:09

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
k64
Forumowicz
 
Posty: 1802
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez k64 » 8 cze 2013, o 23:10

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
k64
Forumowicz
 
Posty: 1802
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez k64 » 8 cze 2013, o 23:11

i filmik z przed 2 miesiecy ?
http://www.youtube.com/watch?v=IYifKYz0 ... -5Yde1iJ0A[/url]
http://www.youtube.com/watch?v=3qm0Sue4 ... -5Yde1iJ0A[/url]



Obrazek

Obrazek
osoby 3cie na zdjeciach nie są przypadkiem :lol: :lol: :lol: leszek zawsze musi miec pozy :P

Obrazek

rekord i świeża fotka ! :) mina bezcenna
Obrazek

Obrazek

tak na takiej gałce która przepolerowała dużo już zaworów można klepać 12stki :lol:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
k64
Forumowicz
 
Posty: 1802
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez k64 » 8 cze 2013, o 23:13

trala :)

Obrazek

kiluje wszystko co na miescie napotka ...

grzes zrobil kilkanascie bo prawie 30 przejazdow? na kamieniu :) pierwsze jego zawody - nigdy sie tym nie interesowal i zrobil na slabych oponach 10 letnich 12,8 !

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 16mK8pq9pw
subaru jedzie ale na mecie juz inaczej to wyglada ;)


i roznica z karolem to 0,8 +- sek na 1/4 . (w doladowaniu prawie wiecej o 0,5 bara mial karol)

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Bf5BzQYfMw

w kazdym razie beda poprawki mocowe ! - kto ma ladniejszy wykres i boost szybciej? :dry: teraz wam powiem ze wlasnie taki setup chcialbym miec na miasto na niedziele !
k64
Forumowicz
 
Posty: 1802
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez szarybmw » 9 cze 2013, o 07:10

Naprawdę nieźle , Replika daje radę :shock:

Wydech 2.5cala nie za ciasny przy takiej mocy ?
Jaką rolę ma pełnić nie wpięta w dolot przepływka .

Gratulacje :pasuje:
Avatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
 
Posty: 616
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 21:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez master86 » 9 cze 2013, o 12:09

Również gratuluje wyniku, a jak samochód wygląda wagowo?
Ps
k64 napisał(a):i roznica z karolem to 0,8 +- sek na 1/4 . (w doladowaniu prawie wiecej o 0,5 bara mial karol)

Jeśli chodzi o 0.8 sec to przy śr prędkości 180km/h (pod koniec przejazdu na 400m) daje nam 40m przewagi na mecie :piwo:
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
master86
Forumowicz
 
Posty: 287
Dołączył(a): 13 sty 2011, o 15:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez g69 » 10 cze 2013, o 13:05

Widze projekt mojego auta,więc pare słów i ode mnie. Głownie chciałbym podziekować Kamilowi i jego ekipie,za kawał wykonanej roboty, oraz podziekowania dla Łukasza Lamika za koncowe strojenie i równiez cenne rady :) auto pewnie bedzie jeszcze coś udoskonalane,ale powiem,że juz teraz daje dużo frajdy i jestem zadowolony z dotychczasowych efektów :) Jest to projekt w załozeniu jako DD wiec szaleństw raczej tu nie bedzie :heh: . Bardziej stawiam na bezawaryjnośc (w miare mozliwości ;) i ekonomie w codziennym uzytkowaniu.
>Karol
Twoje auto jest poza moim zasiegiem (pełny szacun,sa pomiary,czasy a nie 'gołosłowie' :pasuje: ) i to chyba wiadomo juz po lekturze projektów i ich zaawansowaniu,Twoje auto traktuje raczej jako wzór do nasladowania i inspiracji do lepszych rozwiazań niż konkurencje,bo mam swiadomośc,ze to nie ta liga przy 'ćwiartce' (bardziej więc kibicuje Twojemu bmw) ,ale tez nawet nie zamierzam tu konkurowac. Na zawody pojechałem tak z ciekawości i z marszu,bo było blisko :) a i czas jaki moge tym projektem zrobic był do sprawdzenia.
Pozdrawiam wszystkich! :)
g69
User
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 18:09
Imię: greg
lokalizacja: śląsk

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez tdserek » 10 cze 2013, o 15:06

Bardzo sensowna wypowiedz:D nic gratki wyniku oby furak byl upalany DD i na zawodach :D gratki furacza czekamy na wiesci z placu boju i jakis onboard:D w tym mile widziany 100-200
tdserek
Forumowicz
 
Posty: 775
Dołączył(a): 17 sty 2010, o 22:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez k64 » 10 cze 2013, o 15:14

tdserek napisał(a):Bardzo sensowna wypowiedz:D nic gratki wyniku oby furak byl upalany DD i na zawodach :D gratki furacza czekamy na wiesci z placu boju i jakis onboard:D w tym mile widziany 100-200

jeszcze palce wloze do silnika niebawem :dry: 0,9 bara to jak pierdniecie komara :dry:

p.s. tdserek - wkladasz silnik? :wink2: sorki za ot
k64
Forumowicz
 
Posty: 1802
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez tdserek » 10 cze 2013, o 18:27

Sorka za o.t tak silnik sie wklada ale najpierw komora odmalowana bedzie. no i zamiast det 3 wpada emu bo znalazlem na magazynie:D

Jak znosi moc u ciebie dyfer poloski itp.. bo u mnie ukrecalem a wg danych z 1.1 bara mialem miej mocy:/
tdserek
Forumowicz
 
Posty: 775
Dołączył(a): 17 sty 2010, o 22:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez spooch » 10 cze 2013, o 19:26

Jak by się miał zestaw ze stage1 w moim m20b25? :cool2: Poza tym fajny wykres :)
pozdro :devill2:
Avatar użytkownika
spooch
User
 
Posty: 58
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 20:31
Imię: Arek
lokalizacja: NMR

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez g69 » 10 cze 2013, o 20:04

Z tym pytaniem proponuje uderzyc bezposrednio do Kamila,prowadzi równiez swoja strone . więc znajdziesz tam namiary. Jak widzisz jego projekty jeżdza,przeszły hamownie więc jest jakas wiarygodność i za swej strony polecam kontakt z nim,chłopak ma pasje a nie tylko parcie za kasą.
g69
User
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 18:09
Imię: greg
lokalizacja: śląsk

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez k64 » 10 cze 2013, o 21:35

tdserek napisał(a):Sorka za o.t tak silnik sie wklada ale najpierw komora odmalowana bedzie. no i zamiast det 3 wpada emu bo znalazlem na magazynie:D

Jak znosi moc u ciebie dyfer poloski itp.. bo u mnie ukrecalem a wg danych z 1.1 bara mialem miej mocy:/

poki co jest ok, dyfer duza leb, szpera 25, wszystko zalezy jak walisz nM w odpowiednim zakresie obrotow. tutaj jednak u grzesia jest ok, nie traci trakcji na 3 biegu zbytnio ale za to odfruwa :śmiech:

spooch napisał(a):Jak by się miał zestaw ze stage1 w moim m20b25? :cool2: Poza tym fajny wykres :)
pozdro :devill2:


tak samo ;)

g69 napisał(a):Z tym pytaniem proponuje uderzyc bezposrednio do Kamila,prowadzi równiez swoja strone . więc znajdziesz tam namiary. Jak widzisz jego projekty jeżdza,przeszły hamownie więc jest jakas wiarygodność i za swej strony polecam kontakt z nim,chłopak ma pasje a nie tylko parcie za kasą.

dzieki :dry: swoją drogą kocyk na turbo już ci zalozylem...
k64
Forumowicz
 
Posty: 1802
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ

Re: BMW Turbo dla Grzesia / stage 2 430KM 0,9 bara k64 garag

Postprzez Jajnik » 12 cze 2013, o 21:21

Macie jakiś wykres do tego?
Jajnik
User
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 gru 2011, o 18:31
Imię: Jarek
lokalizacja: Ząbki/Warszawa

Następna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości