e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger / hybryda T3/T4
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
- Imię: przemek
- lokalizacja: slask
e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger / hybryda T3/T4
Model: e30 316
Silnik:
M50B25 - Odprężony przekładką 0.8mm, turbo:KKK K27-2 turbocharger
Układ dolotowy:
Rury ssące kwasówka, Ic Chińczyk z allegro
Układ wydechowy:
Kolektor żeliwny, wydech z kwasówki owinięty bandażem termo 3" przelot z tłumikiem końcowym
Układ paliwowy / wtryskowy:
Seria, wtryski Porche Cayenne Turbo 4,5l
Elektronika / wskaźniki:
Ecumaster det III
Układ chłodzenia:
Chłodnica z diesla, visco, el. wiatrak od klimy
Układ napędowy:
Jednomas m50b20, będzie spiek 6-łopatkowy albo tarcza 240mm i docisk m57, skrzynia zf 2.8, szpera 25%
Zawieszenie:
Poliuretan żółty, czerwone spreżyny i sportowe amortyzatory na grubej ladze
BODY KIT i wnętrze:
Laminaty m3, wnętrze czarna skóra Scirocco 2011r
Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym przedstawić swój projekt, który jest ciągle w realizacji. Nie liczę już czasu i pieniędzy które włożyłem w budowę. Każdy zakup i modyfikacje powodowały następne aż do dziś, mam nadzieje, że wiosną już zakończę. Dlatego postanowiłem opisać swój samochód. Liczę na rady, krytyka też mile widziana.
Moja historia zaczęła się jakieś pięć lat temu gdy stałem się właścicielem czarnej e30 z silnikiem m50b25. Co napisać? Radość z jazdy! Choć serce było Zdrowe do reszty dużo zastrzeżeń, rdza i wiele kitu. Po dwóch latach decydowałem się na gruntowny remont. Chcesz mieć dobry samochód zbuduj go sam
Rozebrałem cały samochód, i rozpoczął się remont. Karoseria na bok, wycięta została rdza, wspawane łaty, konserwacja. Myślę, że na kilka lat starczy
Całe zawieszenie zostało złożone na żółtych poliuretanach, każdy gumowy element został zastąpiony żółtym, nowe amortyzatory Ta Technix, przednie wymieniłem na grubą lagę, może w przyszłości będzie gwint ale na razie musi wystarczyć. budżet mały a prac sporo maglownica pochodzi z e36
Podłoga gotowa, plan był prosty. Lakierowanie i montaż silnika z którego byłem zadowolony. Jedynie chciałem dodać kilka-kilkadziesiąt koni. Myślałem nad baranami, może jakieś wałki, program itp. Ale...trafiłem na takie słowa: po co wydać 3-4 tysiące i podnieść moc o 20-30 koni, skoro można wydać 5-8 i moc zwiększyć dwukrotnie odpowiedź była jasna! Zdecydowałem się na uturbienie silnika!
w garażu miałem sprawną turbinę z saaba 9-3 2.0 to chyba dt 04 i intercooler z mercedesa sprintera. dokupiłem zeliwny kolektor i przekładkę do odprężenia. Mówię, że mam wszystko, więc zaczęły się prace nad silnikiem. Po rozmowie z Adamem, okazało się, że nie mam nic!!
Auto nie buduje do sportu wiec żyłem w błędzie, że moja turbinka dt04 wystarczy, zależało mi na tym aby dość wcześnie wstawała. po kilku konsultacjach, kiedy zostałem naprowadzony na właściwe tory, kupiłem z naszego sklepu KKK K27-2 turbocharger
czas na silnik rozkręciłem na taile. dostał nowy(używany) wał korbowy z 2,8 i tłoki. głowice oddałem do małego remontu, blok do honowania. zakupy: nowe pierścienie, panewki, dwie uszczelki i przekładkę od forti
skręcony na nowych śrubach, wszystkie uszczelniacze nowe, wszystko robione starannie i na zapas by w przyszłości nie było problemów
Silnik:
M50B25 - Odprężony przekładką 0.8mm, turbo:KKK K27-2 turbocharger
Układ dolotowy:
Rury ssące kwasówka, Ic Chińczyk z allegro
Układ wydechowy:
Kolektor żeliwny, wydech z kwasówki owinięty bandażem termo 3" przelot z tłumikiem końcowym
Układ paliwowy / wtryskowy:
Seria, wtryski Porche Cayenne Turbo 4,5l
Elektronika / wskaźniki:
Ecumaster det III
Układ chłodzenia:
Chłodnica z diesla, visco, el. wiatrak od klimy
Układ napędowy:
Jednomas m50b20, będzie spiek 6-łopatkowy albo tarcza 240mm i docisk m57, skrzynia zf 2.8, szpera 25%
Zawieszenie:
Poliuretan żółty, czerwone spreżyny i sportowe amortyzatory na grubej ladze
BODY KIT i wnętrze:
Laminaty m3, wnętrze czarna skóra Scirocco 2011r
Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym przedstawić swój projekt, który jest ciągle w realizacji. Nie liczę już czasu i pieniędzy które włożyłem w budowę. Każdy zakup i modyfikacje powodowały następne aż do dziś, mam nadzieje, że wiosną już zakończę. Dlatego postanowiłem opisać swój samochód. Liczę na rady, krytyka też mile widziana.
Moja historia zaczęła się jakieś pięć lat temu gdy stałem się właścicielem czarnej e30 z silnikiem m50b25. Co napisać? Radość z jazdy! Choć serce było Zdrowe do reszty dużo zastrzeżeń, rdza i wiele kitu. Po dwóch latach decydowałem się na gruntowny remont. Chcesz mieć dobry samochód zbuduj go sam
Rozebrałem cały samochód, i rozpoczął się remont. Karoseria na bok, wycięta została rdza, wspawane łaty, konserwacja. Myślę, że na kilka lat starczy
Całe zawieszenie zostało złożone na żółtych poliuretanach, każdy gumowy element został zastąpiony żółtym, nowe amortyzatory Ta Technix, przednie wymieniłem na grubą lagę, może w przyszłości będzie gwint ale na razie musi wystarczyć. budżet mały a prac sporo maglownica pochodzi z e36
Podłoga gotowa, plan był prosty. Lakierowanie i montaż silnika z którego byłem zadowolony. Jedynie chciałem dodać kilka-kilkadziesiąt koni. Myślałem nad baranami, może jakieś wałki, program itp. Ale...trafiłem na takie słowa: po co wydać 3-4 tysiące i podnieść moc o 20-30 koni, skoro można wydać 5-8 i moc zwiększyć dwukrotnie odpowiedź była jasna! Zdecydowałem się na uturbienie silnika!
w garażu miałem sprawną turbinę z saaba 9-3 2.0 to chyba dt 04 i intercooler z mercedesa sprintera. dokupiłem zeliwny kolektor i przekładkę do odprężenia. Mówię, że mam wszystko, więc zaczęły się prace nad silnikiem. Po rozmowie z Adamem, okazało się, że nie mam nic!!
Auto nie buduje do sportu wiec żyłem w błędzie, że moja turbinka dt04 wystarczy, zależało mi na tym aby dość wcześnie wstawała. po kilku konsultacjach, kiedy zostałem naprowadzony na właściwe tory, kupiłem z naszego sklepu KKK K27-2 turbocharger
czas na silnik rozkręciłem na taile. dostał nowy(używany) wał korbowy z 2,8 i tłoki. głowice oddałem do małego remontu, blok do honowania. zakupy: nowe pierścienie, panewki, dwie uszczelki i przekładkę od forti
skręcony na nowych śrubach, wszystkie uszczelniacze nowe, wszystko robione starannie i na zapas by w przyszłości nie było problemów
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
- Imię: przemek
- lokalizacja: slask
e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
dużo zastanawiałem się nad sprzęgłem. Stanęło na jednomasie z m50, docisk z m57 i tarcza 240mm z sprężynkami z jakiegoś mercedesa. jednomas wysłałem Radomska, roztoczyć na 240mm i zdjąć kilka kilogramów. po tygodniu wróciło gotowe- wyglądalo dobrze
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
- Imię: przemek
- lokalizacja: slask
e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
silnik prawie gotowy, połączony z skrzynią biegów, prace wróciły do budy, komora silnika wyczyszczona i pomalowana.
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
- Imię: przemek
- lokalizacja: slask
e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
kolejny zakup: felgi 17" przód 8,5" a tył 10" wyglądają super, duży polerowany rant, brakuje tylko dekielków ale z tym będę walczył później. Bo mam kolejny problem, felgi nie mieszczą się w karoserii
problem chce rozwiązać na allegro, długo szukałem i nic ciekawego. Auto budowane na drogę więc tak zostać nie może. znalazłem laminaty m3, trochę bolało, Czekałem miesiąc aż przyszły, od razu montaż. I kolejny problem. Ja mam budę na szerokiej lampie a komplet wykonany był pod wąską. A co dopiero wstawiłem nowy tylni pas
znów szukanie...nowy pas pod wąską lampę był nie dostępny, kupiłem używany. Po kilku dniach miałem w domu, niestety do wspawania się nie nadawał, zbyt zgniły na dole. Jedynie góra jako taka. Wykorzystałem tylko mocowanie lamp i to wstawiłem do mojego pasu. Nawet jest ok. Prace ruszyły nad laminatami, poszło dość sprawnie i po dwóch dniach roboczych moja e30 przypominała m3. tylko przypominała . Nie jest to wierna replika ani kopia m3, miałem rozwiązać problem z szerszymi nadkolami i to mi wyszło. 10" felga weszła, wygląda super
problem chce rozwiązać na allegro, długo szukałem i nic ciekawego. Auto budowane na drogę więc tak zostać nie może. znalazłem laminaty m3, trochę bolało, Czekałem miesiąc aż przyszły, od razu montaż. I kolejny problem. Ja mam budę na szerokiej lampie a komplet wykonany był pod wąską. A co dopiero wstawiłem nowy tylni pas
znów szukanie...nowy pas pod wąską lampę był nie dostępny, kupiłem używany. Po kilku dniach miałem w domu, niestety do wspawania się nie nadawał, zbyt zgniły na dole. Jedynie góra jako taka. Wykorzystałem tylko mocowanie lamp i to wstawiłem do mojego pasu. Nawet jest ok. Prace ruszyły nad laminatami, poszło dość sprawnie i po dwóch dniach roboczych moja e30 przypominała m3. tylko przypominała . Nie jest to wierna replika ani kopia m3, miałem rozwiązać problem z szerszymi nadkolami i to mi wyszło. 10" felga weszła, wygląda super
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
- Imię: przemek
- lokalizacja: slask
e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
Do karoserii teraz pasuje intercooler, miałem wspominany z mercedesa sprintera 2007r dość dużych rozmiarów, myślałem, że będzie dobrze. na kilka tygodni było
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
- Imię: przemek
- lokalizacja: slask
Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
buda gotowa, montujemy silnik
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
- Imię: przemek
- lokalizacja: slask
e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
Silnik na miejscu podłączyłem wszystko. test sprzęgła w trakcie odpowietrzania usłyszałem dziwne dźwięki, zgrzyty nagle jeden głośny i pedał wpadł do podłogi. nie było już nic!! no cóż, skrzynia pójdzie w dól. Nie wiem co poszło nie tak, wszystko robiłem jak wyczytałem tu, przedłużyłem wysprzęglik, miało być dobrze a nie było. Kupiłem kolejny jedmomas z m50 i na razie złożyłem na seryjnej tarczy 220mm. Gdy auto już będzie jeździć wrócę do tego tematu. Pomysł z dociskiem z m57 i jednomasem m50 odstawiłem na boczny tor!. Na dzień dzisiejszy jestem nastawiony na oryginał tj. jednomasa z m50, oryginalny wysprzęglik, tarcza na sprężynkach 220mm z sześcioma spiekami i wzmocniony docisk. Myślę, że będzie to mniej awaryjne, a do tego co potrzebuje powinno wystarczyć.
Jak wspomniałem, temat sprzęgła pominąłem i wziąłem się za hamulce. standard nie zatrzyma tej bestii . i znów allegro
Jak wspomniałem, temat sprzęgła pominąłem i wziąłem się za hamulce. standard nie zatrzyma tej bestii . i znów allegro
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
Widzę że masz już dużo zrobione na duzy plus , tylko nie za bardzo pasuje mi ten IC w tym zderzaku jak auto ma być na drogę .W jakie doładowanie celujesz ?
ps widzę że na śląsku jest coraz więcej aut na doładowaniu.
ps widzę że na śląsku jest coraz więcej aut na doładowaniu.
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
-
- Turbo-Team
- Posty: 668
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
Ładnie to wygląda choć nie jestem fanem laminatów i spojlerów po sam asfalt. Mam nadzieje że kolor będzie jakiś w sytlu GS. No i jeden problem widzę ze aku musisz do bagażnika wyrzucić bo sie stopi zanim strojenie skończysz. Mam taki ori przewód jakby co .
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
- Imię: przemek
- lokalizacja: slask
Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
spojlerów nie będzie, tylko dokładka przedniego zderzaka, tez nie jestem fanem ale zależało mi tylko na poszerzeniach, zobaczymy jaki będzie finał. kolor z palety bmw z nowej m5caserwis pisze:Ładnie to wygląda choć nie jestem fanem laminatów i spojlerów po sam asfalt. Mam nadzieje że kolor będzie jakiś w sytlu GS. No i jeden problem widzę ze aku musisz do bagażnika wyrzucić bo sie stopi zanim strojenie skończysz. Mam taki ori przewód jakby co .
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
- Imię: przemek
- lokalizacja: slask
Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
krzysiu134 pisze:Widzę że masz już dużo zrobione na duzy plus , tylko nie za bardzo pasuje mi ten IC w tym zderzaku jak auto ma być na drogę .W jakie doładowanie celujesz ?
ps widzę że na śląsku jest coraz więcej aut na doładowaniu.
doładowanie? myślę, że w granicach 0,6-0,8, celuje w 350-400km a intercooler został wymieniony, gdy wciągałem auto na lawetę zahaczał o ziemię. musiałem odkręcić i już na miejsce nie wrócił. zamówiłem na allegro chińczyznę
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
- Imię: przemek
- lokalizacja: slask
e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
Hamulce dopasowane Tarcze nowe nawiercane 312x25 , przerobione na 4x100 ot cent 66 a zaciski z e39 540 a tył został na serii tylko tarcze nawiercane
do kompletu pompa hamulcowa z E32 750, seryjna nie dawała rady, pedał szybko wpadał w podłogę..dlugo nic a na dnie blokował koła
do kompletu pompa hamulcowa z E32 750, seryjna nie dawała rady, pedał szybko wpadał w podłogę..dlugo nic a na dnie blokował koła
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
- Imię: przemek
- lokalizacja: slask
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
dykt pisze:Silnik na miejscu podłączyłem wszystko. test sprzęgła w trakcie odpowietrzania usłyszałem dziwne dźwięki, zgrzyty nagle jeden głośny i pedał wpadł do podłogi. nie było już nic!! no cóż, skrzynia pójdzie w dól. Nie wiem co poszło nie tak, wszystko robiłem jak wyczytałem tu, przedłużyłem wysprzęglik, miało być dobrze a nie było.
Sprawdzałeś co ci się stało że sprzęgłem?
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
-
- User
- Posty: 61
- Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
- Imię: przemek
- lokalizacja: slask
Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger
Eksplodował wysprzęglik, wszystkie elementy były osobno. Na pewno jest to wina tarczy sprzęgłowej ta ze sprężynkami z merca, bo docisk o nie wadził w trakcie wysprzeglania, szkoda, że nie sprawdziłem to na prasie przed założeniem, bo działać to nie miało prawa. Dziękuję za porady jak zastąpić wydłużenie wysprzęglika by to działało. i teraz dylemat. zostawić? docisk m57 i te koło m50, tylko muszę poszukać tarczę sztywną czy wzmocniony docisk m50 i spiek. jeszcze się zastanowie więc z odsprzedażą kompletu sie wstrzymamkrzysiu134 pisze:dykt pisze:Silnik na miejscu podłączyłem wszystko. test sprzęgła w trakcie odpowietrzania usłyszałem dziwne dźwięki, zgrzyty nagle jeden głośny i pedał wpadł do podłogi. nie było już nic!! no cóż, skrzynia pójdzie w dól. Nie wiem co poszło nie tak, wszystko robiłem jak wyczytałem tu, przedłużyłem wysprzęglik, miało być dobrze a nie było.
Sprawdzałeś co ci się stało że sprzęgłem?