e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger / hybryda T3/T4

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger / hybryda T3/T4

Post autor: dykt »

Model: e30 316

Silnik:
M50B25 - Odprężony przekładką 0.8mm, turbo:KKK K27-2 turbocharger

Układ dolotowy:
Rury ssące kwasówka, Ic Chińczyk z allegro

Układ wydechowy:
Kolektor żeliwny, wydech z kwasówki owinięty bandażem termo 3" przelot z tłumikiem końcowym

Układ paliwowy / wtryskowy:
Seria, wtryski Porche Cayenne Turbo 4,5l

Elektronika / wskaźniki:
Ecumaster det III

Układ chłodzenia:
Chłodnica z diesla, visco, el. wiatrak od klimy

Układ napędowy:
Jednomas m50b20, będzie spiek 6-łopatkowy albo tarcza 240mm i docisk m57, skrzynia zf 2.8, szpera 25%

Zawieszenie:
Poliuretan żółty, czerwone spreżyny i sportowe amortyzatory na grubej ladze

BODY KIT i wnętrze:
Laminaty m3, wnętrze czarna skóra Scirocco 2011r


Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym przedstawić swój projekt, który jest ciągle w realizacji. Nie liczę już czasu i pieniędzy które włożyłem w budowę. Każdy zakup i modyfikacje powodowały następne aż do dziś, mam nadzieje, że wiosną już zakończę. Dlatego postanowiłem opisać swój samochód. Liczę na rady, krytyka też mile widziana.
Moja historia zaczęła się jakieś pięć lat temu gdy stałem się właścicielem czarnej e30 z silnikiem m50b25. Co napisać? Radość z jazdy! Choć serce było Zdrowe do reszty dużo zastrzeżeń, rdza i wiele kitu. Po dwóch latach decydowałem się na gruntowny remont. Chcesz mieć dobry samochód zbuduj go sam :heh:


Rozebrałem cały samochód, i rozpoczął się remont. Karoseria na bok, wycięta została rdza, wspawane łaty, konserwacja. Myślę, że na kilka lat starczy
Obrazek
Obrazek
Całe zawieszenie zostało złożone na żółtych poliuretanach, każdy gumowy element został zastąpiony żółtym, nowe amortyzatory Ta Technix, przednie wymieniłem na grubą lagę, może w przyszłości będzie gwint ale na razie musi wystarczyć. budżet mały a prac sporo :oops: maglownica pochodzi z e36

Podłoga gotowa, plan był prosty. Lakierowanie i montaż silnika z którego byłem zadowolony. Jedynie chciałem dodać kilka-kilkadziesiąt koni. Myślałem nad baranami, może jakieś wałki, program itp. Ale...trafiłem na takie słowa: po co wydać 3-4 tysiące i podnieść moc o 20-30 koni, skoro można wydać 5-8 i moc zwiększyć dwukrotnie :pasuje: odpowiedź była jasna! Zdecydowałem się na uturbienie silnika!
w garażu miałem sprawną turbinę z saaba 9-3 2.0 to chyba dt 04 i intercooler z mercedesa sprintera. dokupiłem zeliwny kolektor i przekładkę do odprężenia. Mówię, że mam wszystko, więc zaczęły się prace nad silnikiem. Po rozmowie z Adamem, :down: okazało się, że nie mam nic!!


Auto nie buduje do sportu wiec żyłem w błędzie, że moja turbinka dt04 wystarczy, zależało mi na tym aby dość wcześnie wstawała. po kilku konsultacjach, kiedy zostałem naprowadzony na właściwe tory, kupiłem z naszego sklepu KKK K27-2 turbocharger
Obrazek
Obrazek


czas na silnik :heh: rozkręciłem na taile. dostał nowy(używany) wał korbowy z 2,8 i tłoki. głowice oddałem do małego remontu, blok do honowania. zakupy: nowe pierścienie, panewki, dwie uszczelki i przekładkę od forti
Obrazek
skręcony na nowych śrubach, wszystkie uszczelniacze nowe, wszystko robione starannie i na zapas by w przyszłości nie było problemów
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

dużo zastanawiałem się nad sprzęgłem. Stanęło na jednomasie z m50, docisk z m57 i tarcza 240mm z sprężynkami z jakiegoś mercedesa. jednomas wysłałem Radomska, roztoczyć na 240mm i zdjąć kilka kilogramów. po tygodniu wróciło gotowe- wyglądalo dobrze
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

silnik prawie gotowy, połączony z skrzynią biegów, prace wróciły do budy, komora silnika wyczyszczona i pomalowana.
Obrazek
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

kolejny zakup: felgi 17" przód 8,5" a tył 10" wyglądają super, duży polerowany rant, brakuje tylko dekielków ale z tym będę walczył później. Bo mam kolejny problem, felgi nie mieszczą się w karoserii :kwasny:
problem chce rozwiązać na allegro, długo szukałem i nic ciekawego. Auto budowane na drogę więc tak zostać nie może. znalazłem :ok: laminaty m3, trochę bolało, Czekałem miesiąc aż przyszły, od razu montaż. I kolejny problem. Ja mam budę na szerokiej lampie a komplet wykonany był pod wąską. A co dopiero wstawiłem nowy tylni pas :frusty:
znów szukanie...nowy pas pod wąską lampę był nie dostępny, kupiłem używany. Po kilku dniach miałem w domu, niestety do wspawania się nie nadawał, zbyt zgniły na dole. Jedynie góra jako taka. Wykorzystałem tylko mocowanie lamp i to wstawiłem do mojego pasu. Nawet jest ok. Prace ruszyły nad laminatami, poszło dość sprawnie i po dwóch dniach roboczych moja e30 przypominała m3. tylko przypominała :dry: . Nie jest to wierna replika ani kopia m3, miałem rozwiązać problem z szerszymi nadkolami i to mi wyszło. 10" felga weszła, wygląda super :heh:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

Do karoserii teraz pasuje intercooler, miałem wspominany z mercedesa sprintera 2007r dość dużych rozmiarów, myślałem, że będzie dobrze. na kilka tygodni było :kwasny:
Obrazek
Obrazek
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

buda gotowa, montujemy silnik :heh:
Obrazek
Obrazek
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

Silnik na miejscu :clap: podłączyłem wszystko. test sprzęgła :eee: w trakcie odpowietrzania usłyszałem dziwne dźwięki, zgrzyty nagle jeden głośny :oops: i pedał wpadł do podłogi. nie było już nic!! no cóż, skrzynia pójdzie w dól. Nie wiem co poszło nie tak, wszystko robiłem jak wyczytałem tu, przedłużyłem wysprzęglik, miało być dobrze a nie było. Kupiłem kolejny jedmomas z m50 i na razie złożyłem na seryjnej tarczy 220mm. Gdy auto już będzie jeździć wrócę do tego tematu. Pomysł z dociskiem z m57 i jednomasem m50 odstawiłem na boczny tor!. Na dzień dzisiejszy jestem nastawiony na oryginał tj. jednomasa z m50, oryginalny wysprzęglik, tarcza na sprężynkach 220mm z sześcioma spiekami i wzmocniony docisk. Myślę, że będzie to mniej awaryjne, a do tego co potrzebuje powinno wystarczyć.
Jak wspomniałem, temat sprzęgła pominąłem i wziąłem się za hamulce. standard nie zatrzyma tej bestii :D . i znów allegro :down:
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: krzysiu134 »

Widzę że masz już dużo zrobione na duzy plus :ok: , tylko nie za bardzo pasuje mi ten IC w tym zderzaku jak auto ma być na drogę .W jakie doładowanie celujesz ?
ps widzę że na śląsku jest coraz więcej aut na doładowaniu. :clap:
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
caserwis
Turbo-Team
Posty: 668
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: caserwis »

Ładnie to wygląda choć nie jestem fanem laminatów i spojlerów po sam asfalt. Mam nadzieje że kolor będzie jakiś w sytlu GS. No i jeden problem widzę ze aku musisz do bagażnika wyrzucić bo sie stopi zanim strojenie skończysz. Mam taki ori przewód jakby co :wink2: .
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

caserwis pisze:Ładnie to wygląda choć nie jestem fanem laminatów i spojlerów po sam asfalt. Mam nadzieje że kolor będzie jakiś w sytlu GS. No i jeden problem widzę ze aku musisz do bagażnika wyrzucić bo sie stopi zanim strojenie skończysz. Mam taki ori przewód jakby co :wink2: .
spojlerów nie będzie, tylko dokładka przedniego zderzaka, tez nie jestem fanem ale zależało mi tylko na poszerzeniach, zobaczymy jaki będzie finał. kolor z palety bmw z nowej m5
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

krzysiu134 pisze:Widzę że masz już dużo zrobione na duzy plus :ok: , tylko nie za bardzo pasuje mi ten IC w tym zderzaku jak auto ma być na drogę .W jakie doładowanie celujesz ?
ps widzę że na śląsku jest coraz więcej aut na doładowaniu. :clap:

doładowanie? myślę, że w granicach 0,6-0,8, celuje w 350-400km a intercooler został wymieniony, gdy wciągałem auto na lawetę zahaczał o ziemię. musiałem odkręcić i już na miejsce nie wrócił. zamówiłem na allegro chińczyznę :down:
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

Hamulce dopasowane :heh: Tarcze nowe nawiercane 312x25 , przerobione na 4x100 ot cent 66 a zaciski z e39 540 a tył został na serii tylko tarcze nawiercane
Obrazek
do kompletu pompa hamulcowa z E32 750, seryjna nie dawała rady, pedał szybko wpadał w podłogę..dlugo nic a na dnie blokował koła
Obrazek
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: krzysiu134 »

dykt pisze:Silnik na miejscu :clap: podłączyłem wszystko. test sprzęgła :eee: w trakcie odpowietrzania usłyszałem dziwne dźwięki, zgrzyty nagle jeden głośny :oops: i pedał wpadł do podłogi. nie było już nic!! no cóż, skrzynia pójdzie w dól. Nie wiem co poszło nie tak, wszystko robiłem jak wyczytałem tu, przedłużyłem wysprzęglik, miało być dobrze a nie było.

Sprawdzałeś co ci się stało że sprzęgłem?
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
dykt
User
Posty: 61
Rejestracja: 28 wrz 2011, o 22:15
Imię: przemek
lokalizacja: slask

Re: e30 m50b25-KKK K27-2 turbocharger

Post autor: dykt »

krzysiu134 pisze:
dykt pisze:Silnik na miejscu :clap: podłączyłem wszystko. test sprzęgła :eee: w trakcie odpowietrzania usłyszałem dziwne dźwięki, zgrzyty nagle jeden głośny :oops: i pedał wpadł do podłogi. nie było już nic!! no cóż, skrzynia pójdzie w dól. Nie wiem co poszło nie tak, wszystko robiłem jak wyczytałem tu, przedłużyłem wysprzęglik, miało być dobrze a nie było.

Sprawdzałeś co ci się stało że sprzęgłem?
Eksplodował wysprzęglik, wszystkie elementy były osobno. Na pewno jest to wina tarczy sprzęgłowej ta ze sprężynkami z merca, bo docisk o nie wadził w trakcie wysprzeglania, szkoda, że nie sprawdziłem to na prasie przed założeniem, bo działać to nie miało prawa. Dziękuję za porady jak zastąpić wydłużenie wysprzęglika by to działało. i teraz dylemat. zostawić? docisk m57 i te koło m50, tylko muszę poszukać tarczę sztywną czy wzmocniony docisk m50 i spiek. jeszcze się zastanowie :eee: więc z odsprzedażą kompletu sie wstrzymam
ODPOWIEDZ