E46 S54B32 FORGED TURBO

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: g-rad »

Przepraszam za formę posta ale zbieram fotki i na razie taki roboczy styl pomaga mi chronologicznie wszystko poustawiać.

Przedstawiam silnik, który właśnie buduję do swojego auta. Odkupiłem go od naszego forumowego kolegi z Finlandii.
Obrazek

Tłoki JE Pistons, nadwymiar 87,5mm import z USA.
Obrazek

Korbowody kute prosto od skośnookiego przyjaciela.
Obrazek
Znana już wszystkim turbina GT35 1.06 AR
Głowica, która miała być po remoncie, musiała przejść drugi, bardziej rzetelny remont, przy okazji wyregulowany został luz zaworowy.
Obrazek

Szpilki głowicy ARP, jeden komplet dla mnie, drugi komplet dla znajomego, który eksplodował już trzy takie S54 ;)
Obrazek

Kolektor wydechowy na razie jest w proszku.
Obrazek
Obrazek
Domek
Obrazek
filip
Forumowicz
Posty: 321
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: filip »

solidnie :piwo:, uważaj na ilosć boostu, potrafia w nich pekać bloki między cylindrami bo mają tam mało towaru


p.s. podejscie typowe jak u mnie, "kupię do podjeżdżania i nie będę modyfikował" :pasuje:
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: g-rad »

planuje dmuchnąć 1 bar, ale fakt że towaru jest mało pomiędzy cylindrami
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: leo »

Będę obserwował bo te chciał bym to do swojej furmanki zasadzić :)

Uszczelka pod głowicę idzie z oryginału czy jakis cometic czy athena?

gt35 rozumiem wschodniej produkcji?
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: g-rad »

idzie ori uszczelka stalowa i turbo z chin ;)
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: Karolo »

Buda to oryginalne M3? Czym masz zamiar sterować silnik i czy vanosy zostaną?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: Mario »

No to mnie kolego wyprzedziłeś :)
Właśnie kupiłem 2 silniki s54b32 bo swój niestety uszkodziłem.
Jeden seria na razie żebym miał czym jeździć a drugi też będę sobie budować pod turbo dokładnie na takich samych gratach no tylko kolektor chyba sobie tym razem ściągnę z HPF :).
Więc możemy sobie życzyć powodzenia bo czeka nas nie lada wyzwanie.
Emu bezproblemowo ogarnie ten silnik,MS3 też a Aem to najlepszy wybór ale i najdroższy.
Myślę że chyba wybór u Was padnie na Emu ;)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: k64 »

Mario pisze:No to mnie kolego wyprzedziłeś :)
Właśnie kupiłem 2 silniki s54b32 bo swój niestety uszkodziłem.
Jeden seria na razie żebym miał czym jeździć a drugi też będę sobie budować pod turbo dokładnie na takich samych gratach no tylko kolektor chyba sobie tym razem ściągnę z HPF :).
Więc możemy sobie życzyć powodzenia bo czeka nas nie lada wyzwanie. :wink2:
Emu bezproblemowo ogarnie ten silnik,MS3 też a Aem to najlepszy wybór ale i najdroższy.
Myślę że chyba wybór u Was padnie na Emu ;)
spokojnie ! moze bedzie nas 3 :wink2:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: Karolo »

Jeszcze mogę polecić filmik od HPF. Budowali S54 1000+ i były pokazane na nim rzeczy, które należało uwzględnić lub wzmocnić w trakcie budowy. Filmik dostępny jest na YT. Bardzo się cieszę, że era tych jednostek wstępuje w fazę turbo. :cool2:
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
filip
Forumowicz
Posty: 321
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: filip »

Silnik jest bardzo fajny to fakt ale z racji na jego konstrukcje, budowanie go do mocngo turbo jest mocno ryzykowne. Moim zdaniem bar to bezpieczny cel.

Plusy to swietny flow glowicy, wysokie obroty, mechanika w glowicy, zajebisty vanos przy ktorym turbo wstanie jak poje**ne. Zastanow sie nad lepszym turbo bo chinczyk nadaje sie do podpierania stolu bez nogi
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: g-rad »

filip a jakie turbo byś proponował?

Z tego co wiem EMU nie obsłuży w tym silniku:
1. vanosa - MS3 spokojnie daje sobie z tym radę
2. eletronicznej przepustnicy - tutaj też MS3 daje radę
Wysyłałem silniczek do Jadźwina i cytuję odpowiedź:
Bedzie tylko problem z przepustnica od BMW (itb) bo jej silnik wymaga bardzo duzych pradow i nasz modul tego nie obsluzy
Jednak i tak skłaniam się ku EMU, będę musiał tylko pokombinować z linką, a vanosy ponoć mają kiedyś ruszyć ;)

Co do kolektorów HPF to:
Tych już nie sprzedają
Obrazek
Zastąpione zostały takim odlewem
Obrazek


Przy czym cena nie uległa zmianie :eee: $895.00 to strasznie drogo jak za tego typu wyrób.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: k64 »

g-rad pisze:filip a jakie turbo byś proponował?

Z tego co wiem EMU nie obsłuży w tym silniku:
1. vanosa - MS3 spokojnie daje sobie z tym radę
2. eletronicznej przepustnicy - tutaj też MS3 daje radę
Wysyłałem silniczek do Jadźwina i cytuję odpowiedź:
Bedzie tylko problem z przepustnica od BMW (itb) bo jej silnik wymaga bardzo duzych pradow i nasz modul tego nie obsluzy
Jednak i tak skłaniam się ku EMU, będę musiał tylko pokombinować z linką, a vanosy ponoć mają kiedyś ruszyć ;)
przy takiej glowicy cudownej z walkami i pojemnosia do tego silnika laduja wszystko co popadnie, lacznie z ogromnymi holsetami ,
chinczykami czy borgwarnerem na slizgu (oczywiscie przy odrobienie wiedzy), wstaje mega dziko i przy
1 barze dalo lukaszowi wynik 580KM i 800nM + dokladnie w tym silniku (Wiecej juz ssacy nie podawał -samochod do driftu).

Zreszta sam poprzedni nieco starszy s50 od korony ktory byl na gt40 i slizgu robil mega robote nawet bez vanosow, CO bys nie wlozyl majtki brazowe beda kwestia tego jak bardzo.
na tym chinczyku dobijesz do 600 i wiecej nie urwiesz sprawdzone na r32 i pb98.

Masz piekny silnik ktory potrafi generowac mega moce
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: Mario »

580 to chyba nie na s54b32 jeżeli mowa o 1 barze?
Bo 530KM można osiągnąć już przy 0.55b.
Podobno vanosy EMU już obsługuje, przynajmniej ja mam takie info od Jadzwina.
Odlew jest faktycznie drogi ale niezawodny, nie popęka, nie będzie przedmuchów i wystarczy pod każde doładowanie tylko faktycznie cena zabija. No chyba że ktoś zrobi kopie to chętnie odkupię.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: k64 »

Mario pisze:580 to chyba nie na s54b32 jeżeli mowa o 1 barze?
Bo 530KM można osiągnąć już przy 0.55b.
Podobno vanosy EMU już obsługuje, przynajmniej ja mam takie info od Jadzwina.
Odlew jest faktycznie drogi ale niezawodny, nie popęka, nie będzie przedmuchów i wystarczy pod każde doładowanie tylko faktycznie cena zabija. No chyba że ktoś zrobi kopie to chętnie odkupię.
tam byl maly chinczyk na poczatek, wszystko zalezy z czego dmuchasz, ale zobacz jakie roznice jak 1 bar daje 580 z 343. z s54 mario.

zrobcie swoj kolektor
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E46 S54B32 FORGED TURBO

Post autor: g-rad »

HPF do tego koletora używa pompki do cyrkulacji oleju
ja bym chciał jednak górny montaż

A z ciekawostek udało mi się nabyć te oto białe kruki .25. Ponoć już nie są produkowane.

Obrazek
Mario pisze:580 to chyba nie na s54b32 jeżeli mowa o 1 barze?
Bo 530KM można osiągnąć już przy 0.55b.
Podobno vanosy EMU już obsługuje, przynajmniej ja mam takie info od Jadzwina.
Odlew jest faktycznie drogi ale niezawodny, nie popęka, nie będzie przedmuchów i wystarczy pod każde doładowanie tylko faktycznie cena zabija. No chyba że ktoś zrobi kopie to chętnie odkupię.
ODPOWIEDZ