E46 S54B32 FORGED TURBO
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
E46 S54B32 FORGED TURBO
Przepraszam za formę posta ale zbieram fotki i na razie taki roboczy styl pomaga mi chronologicznie wszystko poustawiać.
Przedstawiam silnik, który właśnie buduję do swojego auta. Odkupiłem go od naszego forumowego kolegi z Finlandii.
Tłoki JE Pistons, nadwymiar 87,5mm import z USA.
Korbowody kute prosto od skośnookiego przyjaciela.
Znana już wszystkim turbina GT35 1.06 AR
Głowica, która miała być po remoncie, musiała przejść drugi, bardziej rzetelny remont, przy okazji wyregulowany został luz zaworowy.
Szpilki głowicy ARP, jeden komplet dla mnie, drugi komplet dla znajomego, który eksplodował już trzy takie S54
Kolektor wydechowy na razie jest w proszku.
Domek
Przedstawiam silnik, który właśnie buduję do swojego auta. Odkupiłem go od naszego forumowego kolegi z Finlandii.
Tłoki JE Pistons, nadwymiar 87,5mm import z USA.
Korbowody kute prosto od skośnookiego przyjaciela.
Znana już wszystkim turbina GT35 1.06 AR
Głowica, która miała być po remoncie, musiała przejść drugi, bardziej rzetelny remont, przy okazji wyregulowany został luz zaworowy.
Szpilki głowicy ARP, jeden komplet dla mnie, drugi komplet dla znajomego, który eksplodował już trzy takie S54
Kolektor wydechowy na razie jest w proszku.
Domek
-
- Forumowicz
- Posty: 321
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
solidnie , uważaj na ilosć boostu, potrafia w nich pekać bloki między cylindrami bo mają tam mało towaru
p.s. podejscie typowe jak u mnie, "kupię do podjeżdżania i nie będę modyfikował"
p.s. podejscie typowe jak u mnie, "kupię do podjeżdżania i nie będę modyfikował"
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
planuje dmuchnąć 1 bar, ale fakt że towaru jest mało pomiędzy cylindrami
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
Będę obserwował bo te chciał bym to do swojej furmanki zasadzić
Uszczelka pod głowicę idzie z oryginału czy jakis cometic czy athena?
gt35 rozumiem wschodniej produkcji?
Uszczelka pod głowicę idzie z oryginału czy jakis cometic czy athena?
gt35 rozumiem wschodniej produkcji?
BMWexpert Motorsport
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
idzie ori uszczelka stalowa i turbo z chin
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
Buda to oryginalne M3? Czym masz zamiar sterować silnik i czy vanosy zostaną?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
No to mnie kolego wyprzedziłeś
Właśnie kupiłem 2 silniki s54b32 bo swój niestety uszkodziłem.
Jeden seria na razie żebym miał czym jeździć a drugi też będę sobie budować pod turbo dokładnie na takich samych gratach no tylko kolektor chyba sobie tym razem ściągnę z HPF .
Więc możemy sobie życzyć powodzenia bo czeka nas nie lada wyzwanie.
Emu bezproblemowo ogarnie ten silnik,MS3 też a Aem to najlepszy wybór ale i najdroższy.
Myślę że chyba wybór u Was padnie na Emu
Właśnie kupiłem 2 silniki s54b32 bo swój niestety uszkodziłem.
Jeden seria na razie żebym miał czym jeździć a drugi też będę sobie budować pod turbo dokładnie na takich samych gratach no tylko kolektor chyba sobie tym razem ściągnę z HPF .
Więc możemy sobie życzyć powodzenia bo czeka nas nie lada wyzwanie.
Emu bezproblemowo ogarnie ten silnik,MS3 też a Aem to najlepszy wybór ale i najdroższy.
Myślę że chyba wybór u Was padnie na Emu
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
spokojnie ! moze bedzie nas 3Mario pisze:No to mnie kolego wyprzedziłeś
Właśnie kupiłem 2 silniki s54b32 bo swój niestety uszkodziłem.
Jeden seria na razie żebym miał czym jeździć a drugi też będę sobie budować pod turbo dokładnie na takich samych gratach no tylko kolektor chyba sobie tym razem ściągnę z HPF .
Więc możemy sobie życzyć powodzenia bo czeka nas nie lada wyzwanie.
Emu bezproblemowo ogarnie ten silnik,MS3 też a Aem to najlepszy wybór ale i najdroższy.
Myślę że chyba wybór u Was padnie na Emu
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
Jeszcze mogę polecić filmik od HPF. Budowali S54 1000+ i były pokazane na nim rzeczy, które należało uwzględnić lub wzmocnić w trakcie budowy. Filmik dostępny jest na YT. Bardzo się cieszę, że era tych jednostek wstępuje w fazę turbo.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- Forumowicz
- Posty: 321
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
Silnik jest bardzo fajny to fakt ale z racji na jego konstrukcje, budowanie go do mocngo turbo jest mocno ryzykowne. Moim zdaniem bar to bezpieczny cel.
Plusy to swietny flow glowicy, wysokie obroty, mechanika w glowicy, zajebisty vanos przy ktorym turbo wstanie jak poje**ne. Zastanow sie nad lepszym turbo bo chinczyk nadaje sie do podpierania stolu bez nogi
Plusy to swietny flow glowicy, wysokie obroty, mechanika w glowicy, zajebisty vanos przy ktorym turbo wstanie jak poje**ne. Zastanow sie nad lepszym turbo bo chinczyk nadaje sie do podpierania stolu bez nogi
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
filip a jakie turbo byś proponował?
Z tego co wiem EMU nie obsłuży w tym silniku:
1. vanosa - MS3 spokojnie daje sobie z tym radę
2. eletronicznej przepustnicy - tutaj też MS3 daje radę
Wysyłałem silniczek do Jadźwina i cytuję odpowiedź:
Co do kolektorów HPF to:
Tych już nie sprzedają
Zastąpione zostały takim odlewem
Przy czym cena nie uległa zmianie $895.00 to strasznie drogo jak za tego typu wyrób.
Z tego co wiem EMU nie obsłuży w tym silniku:
1. vanosa - MS3 spokojnie daje sobie z tym radę
2. eletronicznej przepustnicy - tutaj też MS3 daje radę
Wysyłałem silniczek do Jadźwina i cytuję odpowiedź:
Jednak i tak skłaniam się ku EMU, będę musiał tylko pokombinować z linką, a vanosy ponoć mają kiedyś ruszyćBedzie tylko problem z przepustnica od BMW (itb) bo jej silnik wymaga bardzo duzych pradow i nasz modul tego nie obsluzy
Co do kolektorów HPF to:
Tych już nie sprzedają
Zastąpione zostały takim odlewem
Przy czym cena nie uległa zmianie $895.00 to strasznie drogo jak za tego typu wyrób.
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
przy takiej glowicy cudownej z walkami i pojemnosia do tego silnika laduja wszystko co popadnie, lacznie z ogromnymi holsetami ,g-rad pisze:filip a jakie turbo byś proponował?
Z tego co wiem EMU nie obsłuży w tym silniku:
1. vanosa - MS3 spokojnie daje sobie z tym radę
2. eletronicznej przepustnicy - tutaj też MS3 daje radę
Wysyłałem silniczek do Jadźwina i cytuję odpowiedź:Jednak i tak skłaniam się ku EMU, będę musiał tylko pokombinować z linką, a vanosy ponoć mają kiedyś ruszyćBedzie tylko problem z przepustnica od BMW (itb) bo jej silnik wymaga bardzo duzych pradow i nasz modul tego nie obsluzy
chinczykami czy borgwarnerem na slizgu (oczywiscie przy odrobienie wiedzy), wstaje mega dziko i przy
1 barze dalo lukaszowi wynik 580KM i 800nM + dokladnie w tym silniku (Wiecej juz ssacy nie podawał -samochod do driftu).
Zreszta sam poprzedni nieco starszy s50 od korony ktory byl na gt40 i slizgu robil mega robote nawet bez vanosow, CO bys nie wlozyl majtki brazowe beda kwestia tego jak bardzo.
na tym chinczyku dobijesz do 600 i wiecej nie urwiesz sprawdzone na r32 i pb98.
Masz piekny silnik ktory potrafi generowac mega moce
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
580 to chyba nie na s54b32 jeżeli mowa o 1 barze?
Bo 530KM można osiągnąć już przy 0.55b.
Podobno vanosy EMU już obsługuje, przynajmniej ja mam takie info od Jadzwina.
Odlew jest faktycznie drogi ale niezawodny, nie popęka, nie będzie przedmuchów i wystarczy pod każde doładowanie tylko faktycznie cena zabija. No chyba że ktoś zrobi kopie to chętnie odkupię.
Bo 530KM można osiągnąć już przy 0.55b.
Podobno vanosy EMU już obsługuje, przynajmniej ja mam takie info od Jadzwina.
Odlew jest faktycznie drogi ale niezawodny, nie popęka, nie będzie przedmuchów i wystarczy pod każde doładowanie tylko faktycznie cena zabija. No chyba że ktoś zrobi kopie to chętnie odkupię.
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
tam byl maly chinczyk na poczatek, wszystko zalezy z czego dmuchasz, ale zobacz jakie roznice jak 1 bar daje 580 z 343. z s54 mario.Mario pisze:580 to chyba nie na s54b32 jeżeli mowa o 1 barze?
Bo 530KM można osiągnąć już przy 0.55b.
Podobno vanosy EMU już obsługuje, przynajmniej ja mam takie info od Jadzwina.
Odlew jest faktycznie drogi ale niezawodny, nie popęka, nie będzie przedmuchów i wystarczy pod każde doładowanie tylko faktycznie cena zabija. No chyba że ktoś zrobi kopie to chętnie odkupię.
zrobcie swoj kolektor
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E46 S54B32 FORGED TURBO
HPF do tego koletora używa pompki do cyrkulacji oleju
ja bym chciał jednak górny montaż
A z ciekawostek udało mi się nabyć te oto białe kruki .25. Ponoć już nie są produkowane.
ja bym chciał jednak górny montaż
A z ciekawostek udało mi się nabyć te oto białe kruki .25. Ponoć już nie są produkowane.
Mario pisze:580 to chyba nie na s54b32 jeżeli mowa o 1 barze?
Bo 530KM można osiągnąć już przy 0.55b.
Podobno vanosy EMU już obsługuje, przynajmniej ja mam takie info od Jadzwina.
Odlew jest faktycznie drogi ale niezawodny, nie popęka, nie będzie przedmuchów i wystarczy pod każde doładowanie tylko faktycznie cena zabija. No chyba że ktoś zrobi kopie to chętnie odkupię.