BMW E30 M50 turbo Marek_W

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: atom1 »

glupie pytanie : a remont to dobrze zrobiles:D??

ostatnio mialem taka sama sytuacje jak doszczelnilem gore i zaraz dol sie zesral, pierscienie olejowe staly- swiece takie same i na denku tloka mazut :-))) (honda)
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

co masz ma myśli czy dobrze remont zrobiłem ?
wymienione w sumie wszystko na nowe, książkowo dokręcone itp

lecę zaraz po czujniki temp wody i w dolocie może one paskudzą i ją przelewa
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Wymiana czujnika niewiele dała, wydaje mi się ze dalej podlewa świece zbyt mocno
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: atom1 »

no czy np pierscienie ulozyles tak zeby zamki nie byly na sobie, kopci na niebiesko czy ni bo juz nie czytalem :-)))

na pewno to nie przeplywka ani czujnik walka- bo to przerobilem i nie zalewalo, sonda tez nie

wiec albo cos z wytryskami ze leja- ale to dziwne ze wszystkie tak samo, regulator jaki masz?
IskraKrK
User
Posty: 81
Rejestracja: 4 sie 2014, o 01:16
Imię: Michał
lokalizacja: Kraków

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: IskraKrK »

Jakiej wielkosci masz wtryski? Bo jak masz powyzej 230 to bedzi Ci zalewac bez ustawienia mapy. A Sam na pisales ,ze masz serie komputer i tyle. Zalozyc deta mi po problemie.
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

z ostatniej chwili


czujnik temp wymieniony na nowy i reaguje dość mocno po wyjęciu wtyczki

czujnik temp w dolocie sprawdzony i wykazuje książkowe wartości 2500ohm

pierścienie włożone poprawnie, żadne z zamków się nie pokrywają

dzisiaj nawet rozebrałem pokrywę żeby jeszcze raz sprawdzić rozrząd i jest wzorowo

czujniki wału i wałka reagują, po odpięciu pokazują błędy ( jedyna opcja to przekłamywanie w ich odczytach)

sonda była kupiona pół roku temu nowa bosch , czy z nią czy bez niej auto dalej chodzi ciulowo ( nie pokazuje na kompie jej wypięcia)

wtryski wyjąłem i sprawdzaliśmy je z kolegą, kazdy z nich podaje równą ( na oko) dawkę paliwa w określonych odstępach)

koło na wale proste, klin na swoim miejscu,

wrzuciłem dzisiaj ori świece i również je zalewa

przepływka podmieniona od znajomego i też bez zmian

sterownik podmieniony, bez zmian

wtryski sa ori od 325i m50

kurde już sam nie wiem, niby ten silnik jest prosty jak budowa cepa, a sprawia problem

najgorszy problem to to że nie ma kompa który pokazuje wartości tylko tester diagnostyczny który pokazuje błąd i tyle.
Inpa łączy się z m50 ? pokazuje wartości ?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Miś »

Regulator ciśnienia 3b sprawny? Podciśnienie ma podpięte? Jaka pompa paliwa jest aktualnie?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Michał_Małecki »

Podepnij manometr na listwę paliwową i sprawdź, jakie masz rzeczywiście ciśnienie. Obstawiam jakiś problem z regulatorem.
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

regulator mam 3,5bar wyjęty z 325i m50
właśnie jutro go sprawdzę bo wyczytałem kilka podobnych przypadków i winowajcom był regulator.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: k64 »

Marek_W pisze:regulator mam 3,5bar wyjęty z 325i m50
właśnie jutro go sprawdzę bo wyczytałem kilka podobnych przypadków i winowajcom był regulator.
Lub pompa
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

regulator i pompa dają na listwę równo 3,5bar i podczas pracy silnika nigdy nie przekroczyło tej wartości

mam jedną wątpliwość co do sondy bo w pudełku leżały 2 nowe jedna od m30b35 druga od m50b25 i mogłem je pomylić
wieczorem sprawdzę i zobaczę co i jak
piotr520
Turbo-Team
Posty: 455
Rejestracja: 4 lut 2012, o 14:43
Imię: Piotr
lokalizacja: Końskie

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: piotr520 »

Do m50 musisz mieć disa.Nie zamieniłeś wtyczek między czujnikami kompa a zegarami?Po takiej dawce paliwa to pewnie olej już ponad stan.
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Nie jest dobrze :((( dzisiaj zrzuciłem wydech i w głowicy oraz dookoła jest cała masa tłustego nalotu który bardziej przypomina olej niż nieprzepalone paliwo :(((

jutro pomiar ciśnienia tak z ciekawości


Nawet nie chcę myśleć że puszcza gdzieś olej ( bo niby skąd jak wszystko nowe)
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

dzisiaj zmierzone ciśnienie paliwa i ciśnienie na cylindrach, od 1 do 6
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

wyspawałem też wydech co by można było własne myśli słyszeć, i silnik nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, pracuje minimalnie nierówno ( huśta się od 700 do 1000) obrotów
no i najgorsze że dymi olejem
kilka fotek

Obrazek
Obrazek
wnętrze kanałów wydechowych, czy jest szansa ze przez te pierwsze kilkadziesiąt km docierają się pierścienie i może pobierać olej ? tak powiedział mi mechanior starej daty, ile w tym prawdy ? na dobrą sprawę mam nalatane całe 35km...
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: marcinsz32 »

Bardziej wygląda na uszczelniacze Na zaworach . A na każdym cylindrze masz taki syf
ODPOWIEDZ