BMW E30 M50 turbo Marek_W

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

jutro jadę do gościa który robił mi głowicę, jak tylko będzie stawiał jakieś opory co do wymiany uszczelniaczy to zabiję chu.....a :)
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

OK, już zamówiony :) nie no, jutro dla potwierdzenia zdejmę kolektor dolotowy i jesli tam też się coś pokazuje to ewidentnie wina uszczelniaczy ?
sprawdzałem juz chyba wszystko co się da, a dalej kopci jak parowóz.....

gość dał Ciała już 2 razy :/
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: kamil7s »

Gdzie robiłeś? Ja polecam jedne zakład jak sie z wrocławia na poznań wyjeżdża, zawsze wszystko cacy jest.
E30 325
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: atom1 »

a na moje to nie uszczelniacze, niemozliwe zeby gosc zjebal misje skoro sie tym zajmuje, poza tym uszczelniaczami nie wali takich wielkich buchow jak mowisz, ile km zrobiles? ciekawe jaki pobor oleju jest- jak duzy to nie uszczelniacze, poza tym sprawdz jeszcze test ktory kolega napisal wczesniej z jazda za toba
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

jeszcze jedna rzecz przychodzi mi do głowy, jak pierwszy raz zrobił mi głowicę to okazała się spękana, kupiłem drugą i nie wiem czy czasem nie przełożył uszczelniaczy z tej pierwszej
mam na myśli to że używane już raz wsadził uszczelniacze wsadził do nowej, nie spękanej
wtedy to by miało sens bo wiem że wsadzone raz nie nadają się do ponownego montażu
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Pan. B »

Atom, nie możliwe to jest włożenie rozłożonego parasola w zad;)
MarekW sprawdzaj co się podziało i dawaj znać.
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: marcinsz32 »

Atom to ty mało widziales z uszczelniacza potrafi się lać ciurkiem już nie raz tak miałem sciaglem kolektor i widziałem skąd leci jak oddaliłem.
lex
Turbo-Team
Posty: 90
Rejestracja: 17 lut 2010, o 19:38
Imię: Dawid
lokalizacja: Kraków

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: lex »

Marek_W pisze:pierścienie założone dobrze, (przynajmniej ich ułożenie) pasowania niestety nie sprawdziłem, wszystko nominał

dzsiaj mam zamiar zrobić nią kilka km i zobaczymy, jak nie będzie innego wyjścia to głowica out
Mój znajomy miał tak samo. Po rozebraniu silnika okazało się że powinien mieć pierścienie 84/1.75 zamiast 84/1.5. a zgarniający 3mm wysokości zamiast 2mm. Po wymianie i wypaleniu oleju z wydechu zero dymku.
marek.s
User
Posty: 51
Rejestracja: 23 wrz 2011, o 18:12
Imię: Marek
lokalizacja: mazowsze

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: marek.s »

lex pisze:
Marek_W pisze:pierścienie założone dobrze, (przynajmniej ich ułożenie) pasowania niestety nie sprawdziłem, wszystko nominał

dzsiaj mam zamiar zrobić nią kilka km i zobaczymy, jak nie będzie innego wyjścia to głowica out
Mój znajomy miał tak samo. Po rozebraniu silnika okazało się że powinien mieć pierścienie 84/1.75 zamiast 84/1.5. a zgarniający 3mm wysokości zamiast 2mm. Po wymianie i wypaleniu oleju z wydechu zero dymku.
tego nie napisałem bo zakładam że Marek_W nie popełnił takiego błędu .Sam się na tym złapałem kilka lat temu ( na szczęście przed złożeniem) bo katalog Goetz'a nie uwzględnia pierścieni dwuczęściowych do pierwszych m50b25.
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Właśnie boje się ze tutaj dałem ciała :(
Dzisiaj się okaże, zaraz idę na garaż zrobić "próbę olejową" może na jej podstawie coś się wywnioskuje
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

O 15 będę znał odpowiedz, na 99 % dostałem w sklepie pierscienie olejowe 2mm, powinny być 3
Opisze wszystko wieczorem
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Witam wszystkich, zagadka rozwikłana

INFORMACJA DLA POTOMNYCH bo kur...a do tej pory nie wyczytałem w internecie jasno i wyraźnie że jest taka sytuacja z pierścieniami do m50
foto pomiaru starego pierścienia olejowego (3mm jak w mordę strzelił)
Obrazek


poniżej foto pierścieni katalogowo zamówionych do m50
Obrazek

fakt, moja wina bo nie zmierzyłem

w goetze wlaściwe pierścienie czyli 1,5 + 1,75+ 3,0 są przypisane do m40/42/

teraz ważna sprawa, pogodziłem się już z myślą o rozbieraniu motoru od nowa

czy jest możliwość w m50 wyjęcia i wsadzenia tłoku z korbą od dołu ??
zawsze to by taniej wyszło i bez rwania głowicy ?


jeżeli okaże się że nie da sie od dołu to czy muszę planować głowicę ?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: korona »

Nie da się wyciągnąć od spodu. W silnikach M50 NV są inne tłoki niż w M50 vanos, więc i pierścienie były inne.
www.turboBMW.pl
marek.s
User
Posty: 51
Rejestracja: 23 wrz 2011, o 18:12
Imię: Marek
lokalizacja: mazowsze

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: marek.s »

korona pisze:W silnikach M50 NV są inne tłoki niż w M50 vanos, więc i pierścienie były inne.
nie do końca tak bo w nv występowały 2 rodzaje tłoków i w tym cała różnica.Trzeba sprawdzać przed zakupem.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: korona »

marek.s pisze:....bo w nv występowały 2 rodzaje tłoków i w tym cała różnica
Skąd taka informacja ?
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ