BMW E30 M50 turbo Marek_W

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Pat-325 »

Mój silnik m50b28 po poskładaniu nie pobierał oleju. Docierałem 500km, zmiana oleju i już dostawał wciry. Teraz z turbo, bez ubytków na bagnecie (przejechane jakieś 2000-2500km).
Głowice robiłeś sam czy zlecałeś? Może się ktoś nie popisał?
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Głowice robiłem w zakładzie który specjalizuje sie tylko w szlifowaniu wałów i regeneracji głowic
nie wiem juz sam o co tu chodzi, w ostateczności zrzucę głowicę ale to znów koszt 2x uszczelka + wyjmowanie silnika itp itp

jutro postaram się zrobić kilka km i zobaczymy czy dymienie ustanie czy nie, jeśli nie to zrzucam czapkę i tyle
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: DOHC »

ale gnój :/. Ściągałeś kolektor ssący ?
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Nie jeszcze go nie zdejmowalem ale jeśli nic się nie poprawi to zdejmuje
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: k64 »

Q moze z odmy tak wali?
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

odma jest puszczona wężem pod auto, a w kolektorze otwór zaślepiłem więc tam nie ma skąd brać oleju
lex
Turbo-Team
Posty: 90
Rejestracja: 17 lut 2010, o 19:38
Imię: Dawid
lokalizacja: Kraków

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: lex »

A pierścienie dobre założyłeś? Na ile pasowane ?
marek.s
User
Posty: 51
Rejestracja: 23 wrz 2011, o 18:12
Imię: Marek
lokalizacja: mazowsze

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: marek.s »

Marek rozgrzej silnik,poproś kolegę żeby jechał za Tobą i przyhamuj biegami.Kolega w aucie z tyłu niech obserwuje czy wtedy mocno zadymi na niebiesko ,przy zamkniętej przepustnicy silnik zasysa którędy się da i być może okaże się że to uszczelniacze.
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

pierścienie założone dobrze, (przynajmniej ich ułożenie) pasowania niestety nie sprawdziłem, wszystko nominał

dzsiaj mam zamiar zrobić nią kilka km i zobaczymy, jak nie będzie innego wyjścia to głowica out
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Pan. B »

Ktoś chyba spartolił robotę...wygląda na uszczelniacze zaworowe jak już marcinsz32 napisał stronę wcześniej.
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: szarybmw »

Ewidentnie widać że to uszczelniacze zaworowe , Na trzonkach zaworów jest masa nagaru (oleju) im bliżej prowadnicy tym go więcej .
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

przyjmijmy że to jednak uszczelniacze, da się je wymienić bez zrzucania głowicy ?
waszym zdaniem ciśnie jest ok ?
marcinsz32
User
Posty: 132
Rejestracja: 2 sty 2011, o 10:40
Imię: marcin
lokalizacja: wałbrzych

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: marcinsz32 »

Raczej dasz rade podepszyj zawór tlokiem i myślę ze się uda tylko ciekawe czy nie trzeba będzie docierać zaworów
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Pan. B »

Albo adapter na wąż do kompresora, wkręcasz zamiast świecy i wymieniasz. Możesz kapnąć trochę oleju do komory dla uszczelnienia.
Zaworom dałbym spokój, widać na fotkach że motor ładnie trzyma ciśnienie.
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: sztymc »

Wymienisz uszczelniacze bez problemu, tylko spokojnie, musisz być pewien ze tłok jest u samej góry na danym cylindrze, na którym zmieniasz.
ODPOWIEDZ