E39 530i TURBO 441hp 658nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: g-rad »

Silnik:
M50B25NV rozwiert na 85mm + wał M54B30
Tłoki kute JE pistons CR9.0:1
Korbowody kute z chin
ARP na czopach głównych wału
ARP na korbowodach
ARP w głowicy

Turbo: GT35 antisurge AR wydechowe 0.63
Elektronika: Ecumaster EMU
Wtryskiwacze 650cc + dwie pompy paliwa 300lph
Sprzęgło: dwutarcz od kolegi z forum
Wydech: 3 cale + końcowy + środkowy
Obecne doładowanie to ok. 1 Bar + bardzo bezpieczny zapłon
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
chudini3
User
Posty: 105
Rejestracja: 22 wrz 2013, o 12:27
Imię: Dawid
lokalizacja: Zabrze

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: chudini3 »

Daj więcej zdjęć całego samochodu.
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: g-rad »

Auto total cywil w mpakiecie.
Obrazek
chudini3
User
Posty: 105
Rejestracja: 22 wrz 2013, o 12:27
Imię: Dawid
lokalizacja: Zabrze

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: chudini3 »

Bardzo ładna e39, mam nadzieje że doładowanie się zwiększy i wleci większa, lepsza turbina ;-)
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: Drapek »

Zajebisty moment :ok:
Jak to zachowuje się na szosie z wyłączoną trakcją?
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: g-rad »

Kontroli trakcji brak w związku z włożeniem krótszego mostu z M5 i częściowym wycięciu DSC.
Ogólnie nie ma trakcji na 3cim biegu.
Jest pomysł jak to poprawić.

Oto zdjęcie z wagi. Należy odjąć 20 kg na graty w bagażniku ;)
Przy czym auto jest w pełnym wyposażeniu.
Obrazek


Jeszcze kilka smaczków ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: perlik »

Radek a sprzęgło już daje rade ?
zestrojone już jest na cacy ?
BMW e28
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: g-rad »

Czwarte sprzęgło wygląda na to że daje radę :ph34r:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: Karolo »

Dwutarcz jak jest dobrze zrobiony to przeniesie minimum 2x tyle co jednotarcz na podobnym docisku. Moja 2 tarczówka ze wzmocnionym dociskiem m57 jeździ w Niemczech w dragowym e30 turbo 950 ps i starty na kleju z procedury jej nie straszne, także to dobra droga na duże moce i uliczną charakterystykę. Moje pytanie, dlaczego e39 a nie np. lżejsze e46. Jakie przeznaczenie auta i na jakich gumach jeździsz? Moment bardzo wysoki ale to raczej zasługa wysokiego wykorbienia i stopnia sprężania, jest kozak :D
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: leo »

Bardzo mi się podoba.

Jest czysto schludnie, ładne spawy, każdy element ma swoje miejsce i nic nie jest na siłę upychane :ok:

Bardzo lubię oglądać takie projekty gdzie przykłada się uwagę nie tylko żeby nabić km i Nm ale żeby to też wyglądało i cieszyło również oko.

Świetny projekt. Jaki silnik siedział prędzej w aucie?

Bezpieczne zapłony tzn jak bezpieczne ;)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: Karolo »

Na emu nie ma porównania do deta Leo pod względem zapłonów. W decie przyśpieszasz tak naprawdę nie wiadomo co :) A w emu doskonale można to określić po triggerze.
Do autora pytanie, jak jest z zegarami w e39 w przypadku takiego swapa? Tam info idzie po canie? Masz can adapter przy emu?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: leo »

Nie no Karolu ja nawet tu nie mam zamiaru porównywać, ja w DETcie mam zapłon nie ruszany bo ms43 jest na to zbyt inteligentny. Chciałem sie tylko z ciekawości dowiedzieć jaki to bezpieczny zapłon dla takiej konfiguracji silnika i tyle :)

ps. ms43 nie da sie oszukać ecumasterowi niestety i to co cofniesz to sobie sam skoryguje ;)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: g-rad »

Mapa zapłonu w podciśnieniu jest dokładnie taka jak w M50B25. W nadciśnieniu przy WOT zapłon jest cofnięty progresywnie o 1 stopień na każde 0,1 bara.
Zapłon jest na tyle czułym elementem, że zmiana nawet o 1 stopień daje zmiany rzędu 20KM i 30nm.
Fabrycznie siedział tam M54B30. Zegary to seria, został zrobiony mix przedlifta z liftem i działa w zasadzie wszystko, oprócz komputera pokładowego. Nie było zabawy z CAN. Przerobiony gaz na linkę. Chciałem wyrzucić DSC na stałe, jednak znikał wtedy sygnał prędkości, temat do ogarnięcia w stage 2.
Auto to drogowy krążownik i w takim klimacie zostanie utrzymany. Jest super cicho w środku, zawieszenie ładnie wybiera nierówności pomimo dużych kół, które będą zmienione na 18 cali + r888. Obecne opony to śmietniki, ale nie od razu Rzym zbudowano ;)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: k64 »

g-rad pisze:Mapa zapłonu w podciśnieniu jest dokładnie taka jak w M50B25. W nadciśnieniu przy WOT zapłon jest cofnięty progresywnie o 1 stopień na każde 0,1 bara.
Zapłon jest na tyle czułym elementem, że zmiana nawet o 1 stopień daje zmiany rzędu 20KM i 30nm.
Fabrycznie siedział tam M54B30. Zegary to seria, został zrobiony mix przedlifta z liftem i działa w zasadzie wszystko, oprócz komputera pokładowego. Nie było zabawy z CAN. Przerobiony gaz na linkę. Chciałem wyrzucić DSC na stałe, jednak znikał wtedy sygnał prędkości, temat do ogarnięcia w stage 2.
Auto to drogowy krążownik i w takim klimacie zostanie utrzymany. Jest super cicho w środku, zawieszenie ładnie wybiera nierówności pomimo dużych kół, które będą zmienione na 18 cali + r888. Obecne opony to śmietniki, ale nie od razu Rzym zbudowano ;)
hehe przeszles ta sama droga co ja:) ladnie. przepustnica linka albo jak u mnie elektryczna? jaki kolektor wydech ?
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 530i TURBO 441hp 658nm

Post autor: g-rad »

Przerobiony gaz na linkę
jak wyżej ;)
Kolektor custom made, już Ci go kiedyś pokazywałem... było z nim trochę nerwów...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ