E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: elmo0104 »

No może tak rzadko że teraz żadnej nie idzie kupić oryginalnej tylko przerabiane albo same koła kompresji :) W czym to bywało seryjnie jeśli można wiedzieć?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

ZTCP to w Saab Viggen taką miał w serii, niestety na żeliwie 5cm2 zaledwie (tutaj jest 16T, ale żeliwo 7cm2 aż). Produkt rarytasowy, jeździ chyba więcej hybryd, niż oryginałów tych 19T. :)
Wydech na tłumiku końcowym z M54B30 dwururka oraz nierdzewce fi66-67 wewnątrz się buduje, gdyby zapodać mu 21-23T ssącą stronę to ładny bonus mocy musiałby być. Żeliwo 7cm2 nie przytrzyma, wydech będzie ponad 2,5 cala, pewnie trzebaby 440stki już pakować. Myślę, że grubo ponad 300KM byłoby do ugrania.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
wojtekm17
Forumowicz
Posty: 466
Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: wojtekm17 »

Czy z 15stki takie same hybrydy mozna robic jak z 16stki? Są bardziej dostepne i tansze.Ile jest do ugrania jakby do td04hl16t załozyc koło kompresji 21.Oczywiscie chodzi mi o silnik m42b18 do wiekszych pojemnosci to chyba nie ma sensu bo dupcia 7cm mała.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: k64 »

wojtekm17 pisze:Czy z 15stki takie same hybrydy mozna robic jak z 16stki? Są bardziej dostepne i tansze.Ile jest do ugrania jakby do td04hl16t załozyc koło kompresji 21.Oczywiscie chodzi mi o silnik m42b18 do wiekszych pojemnosci to chyba nie ma sensu bo dupcia 7cm mała.
Do 15stki mozesz wlozysz co bedziesz chciec ale wydech maly.


Wpis oczyszczony z treści komercyjnej.
Mod.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

No właśnie 16t ma tą zaletę, że występuje z żeliwem 6cm2 i 7cm2, a kupując 15t masz kiblowate 5cm2, które się zapycha przy 300KM już dawno.
Na razie wjedzie wydech 2,6 cala na końcowym z 328, strojenie i ewentualnie wtryski, będzie 300+. Sądzę, że na hybrydzie na 19-21t wstyd byłoby nie zrobić 360+ w M42. ;)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
kaban
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 6 wrz 2015, o 11:56
Imię: Konrad
lokalizacja: WPR

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: kaban »

TD04hl-15g było z 6cm2 żeliwem w Volvo 850 2.3turbo, jest to do dostania. Najlepsze zaczyna się od C70 2.3 t5, bo 16T z 7cm żeliwem. W s70r i v70r do 98r włącznie było jeszcze 18t a w v70r Igen 99 i 00 były już fabrycznie 19t. Nie ma kółka 21t. 19t było fabrycznie, następne było 20t jako billet cnc i 23t. Śmiało można robić 19t cnc, 330km pęknie przy dobrym spoolu :) 360km to już optymizm... Na pewno nie z seryjnym wirnikiem spalin...
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

kaban pisze:TD04hl-15g było z 6cm2 żeliwem w Volvo 850 2.3turbo, jest to do dostania. Najlepsze zaczyna się od C70 2.3 t5, bo 16T z 7cm żeliwem. W s70r i v70r do 98r włącznie było jeszcze 18t a w v70r Igen 99 i 00 były już fabrycznie 19t. Nie ma kółka 21t. 19t było fabrycznie, następne było 20t jako billet cnc i 23t. Śmiało można robić 19t cnc, 330km pęknie przy dobrym spoolu :) 360km to już optymizm... Na pewno nie z seryjnym wirnikiem spalin...
Dobrze prawisz, ale na hybrydzie 16T na 21-23T i seryjnej dupie 7cm2 rekord w PL to 385KM na PB98.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
kaban
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 6 wrz 2015, o 11:56
Imię: Konrad
lokalizacja: WPR

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: kaban »

Na 23t, nie ma 21t, jest jeszcze 20t ale mniejsza z tym, motory bmw juz wolnossace są dość dopracowane.

Przyjemnie musi jeździć :ok: Niezawodności
matt_matt
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 12 lis 2013, o 09:14
Imię: Mateusz
lokalizacja: Radom

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: matt_matt »

Mam właśnie taka hybryde td04hl 19t z 7cm żeliwem bo została mi po saabie właśnie i zastanawiam się nad tym czy by nie zapakować is-a do mojego e46 318 bo z tego co widzę to wiele więcej radości dostarczył by mi taki silnik. Auta używam do wycieczek i dojazdów do pracy. Ma lpg. Jak to się sprawa ma z przekładką m43 na m42 w e46? Co najlepsze mam już na swap zakupionego kloca m50b25nv ale to ciężkie i duże i przeczytałem cały ten temat i jestem w tej chwili całkiem innego zdania niż godzinę temu. :shock:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

Pewnie zmienisz zdanie na stałe jak do końca roku pojawi się wykres w tym temacie z trójką z przodu jeśli chodzi o moc. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
hati102
User
Posty: 23
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: hati102 »

Jak się miewa projekt 1.8 IS turbo? Pytam bo wlasnie zacząłem zbierac graty aby powtórzyc ten eksperyment, tylko prawdopodobnie na innej turbinie (mam dostęp do IHI z subaru STI). Silnik kompletny na razie zakupiony i zbieram pozostałe graty. Zastanawiam się czy daloby się uzyc korb z m50b25 NV, bo pisales ze są grubsze od tych ktore uzyles z m50b25 V. Akurat mam w tej chwili przegrzany silnik m50b25 NV i korby w sumie mialbym z niego. MIerzyles moze twardosci tych korb z NV?
Pozdrawiam
hati
tedef
User
Posty: 90
Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
Imię: Adam
lokalizacja: Białystok

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: tedef »

zmiana samych korb za bardzo ci obniży CR bo są krótsze o 5mm.
hati102
User
Posty: 23
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: hati102 »

tedef pisze:zmiana samych korb za bardzo ci obniży CR bo są krótsze o 5mm.
Czyli korby z m50b25 NV są krótsze o 5mm od m50b25 z Vanosem ?
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: elmo0104 »

Tak.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

hati102 pisze:Jak się miewa projekt 1.8 IS turbo?
Dobrze, żyje, jeździ, dosponuje 287KM i 331Nm przy 1,1b na bezpiecznym zapłonie. Przez dłuższy okres czasu był problem z jałowymi obrotami (na zimnym za niskie, na gorącym za wysokie), okazało się, że padł sterownik silnika, na drugim jest perfekcyjnie. W międzyczasie zamarzła odma przy mrozach, ale już ogarnięte. Kręci kilometry w traskach co jakiś czas i na mieście (można się zaskoczyć cichym wydechem i 316 na klapie, auto kręci poniżej 12-13s 100-200km/h wg Dynometu).
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ