E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

Pierścienie są dedykowane do M43B19, tak jak i tłoki.
Próbowaliśmy kombinacje z geometrią dolotu, ale nic nie dały. Zostaw geometrię otwartą, a zaworek niech wisi w powietrzu.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Kuba_Aero
User
Posty: 104
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Kuba_Aero »

Witam wszystkich serdecznie!
Ponad to co napisał Miś, dodam kilka rzeczy od siebie od strony codziennego użytkownika.

W projekcie sporo się dzieje. Na tyle dużo, że temat zasłużył na konkretny update. Kilometry lecą, użytkuje samochód na co dzień: miasto, czasem trasa. W ostatnim tygodniu zrobiłem trasę 1050km, bez problemów. Normalne spalanie na trasie 9-13l LPG, miasto 15l. Był mały problem z zamarzniętą odmą (trochę oleju poszło w wydech), ostatecznie oprócz nieplanowanej zmiany oleju nic się nie stało. Na strojeniu okazało się że zapłon był znacznie za ostry, więc pomimo luźniejszego wydechu i tak trzeba było mocno cofać. Boost 0,2-0,3bara jest w okolicach 2000rpm na 2 biegu :clap:. Jak było wspomniane jest 287KM. Oczywiście pozostaje niedosyt, żeby przekroczyć magiczną trójkę z przodu, ale na hamowaniu w 2 osoby wyszło 12.8sek 100-200 z dynometu kalibrowanego z GPS. Nie ma co więcej ruszać, skoro autko spełnia wszystkie założenia: w użytkowaniu i prowadzeniu jest dalej jaki IS, spalanie podobne jak 2.8 i osiągi M3 e36 (a nawet e46!).

Silnik:
Nowy osprzęt, usunięto archaiczne rozwiązanie z paskami klinowymi. Wszedł cały komplet z M43B16 na pasek wielorowkowy: altek z łapą, napinacz, pompa wspomagania, koła pasowe. W końcu nie ma problemu z piszczącymi paskami i wytartymi kołami. Do zmiany pozostała łapa do sprężarki klimy (jest inne odsadzenie). W razie czego jeśli nie znajdę, wjedzie cała sprężarka z M43.
Jak się okazało chłodnica oleju jest zbędna. Zasilanie turbo w olej jest teraz wzięte najprościej jak się da (miałem spory wyciek w tym miejscu). Do śrubki banjo dospawałem nakrętkę z gwintem pod czujnik ciśnienia i voila! Zmieniłem miskę olejową ? do nowej króciec do spływu z turbo został wspawany, więc spływ w końcu nie jest najniższym punktem samochodu;). Dołożony magnes na korku spustowym oleju.

Układ dolotowy:
Na razie bez zmian. Zmienna geometria robiła troszkę zamieszania podczas strojenia zapłonu (nagłe zmiany w przepływie czasem wywoływały stuk). U mnie działa normalnie, aczkolwiek doszliśmy do wniosku że najlepiej ją zablokować i spokój.

Układ wydechowy:
CAŁY nowy. Słaniu odwalił kawał świetnej roboty! :clap:
Uppipe na podstawie starego kolektora, wspawany z jednej średnicy. Termopara w pół-osłonie (half-shield) dla przemysłu lotniczego firmy ThermX z San Diego standardowo na zbiegu runnerów przed turbo. Podpory do sprężarki klimy i do przedniego dekla rozrządu.
Downpipe jedną średnicą 70mm (2.75cala) od turbo aż do Y w ori komorówkę z 2.8 (klapka na stałe otwarta). DP podwieszony we wszystkie ori punkty pod autem. V-band ok. pół metra od turbo, jest dostęp żeby ściągnąć DP z turbo spod maski (wklepany kielich można odklepać na ori!). Całość z nierdzewki. Nic nie obija, nie tłucze, na progach nic nie obciera.

Układ paliwowy / wtryskowy:
W baku zagościła ori Walbro 255 (nie była potrzebna, tak pro forma). Do tego wtryski z Astry OPC z UK (najtańsza opcja). Wszędzie figurują jako 470cc, sprawdzone na flow bench 425cc@3bar.
Wyrzucony filtr węglowy, na jego miejsce zaworek nad-pod ciśnieniowy.
Cały nowy przód LPG:
Wielozawór na butli, miedz 8mm pod autem, reduktor AC Red, wtryski duże Barracudy. Gaz obrabia na 0.6 bara do 5.5k rpm i generuje 220KM. Można się pokusić o większe wtryski (Dragon?) i może udało by się dokręcać na gazie do końca.
Elektronika / wskaźniki:
Ori DME padło (ustalało krokowiec w jednej pozycji i nie regulowało nim w zależności od temp silnika. Efekt ? na zimnym za niskie, na rozgrzanym 1500rpm). Weszło inne DME i po problemie.

Układ chłodzenia:
Bez zmian.

Układ napędowy:
Nowy łącznik elastyczny skrzynia ? wał
Dyfer S2.97 (rewelacja w trasie!)
Świeże powietrze w skrzyni (coraz mniej cieknie, chyba się doszczelnia albo coś :ops:)

Zawieszenie:
Hamulce z e46 325i/328i/320dFL:
300x22 przód
294x19 tył
Nowe amorki tylne, sachs sport czy jakoś tam..

BODY KIT i wnętrze:
Całe nowe wnętrze z wersji indywidual, sportsitze kremowe, zderzaki M-pakiet przygotowuję do malowania.

Zdjęcia całego auta będą jak skończę się babrać lakierami. Na razie dotychczasowe prace:
Nowe wtryski:
Obrazek
Zasilanie turbo:
Obrazek
Nowy wydech:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wykres benzyna 98:
Obrazek
Czad:
Obrazek
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: kamil7s »

330nm od 3 do 7 tys obrotów, musi to dość przyjemnie jeździć. No to hybryda i 300 niech pęka :)
E30 325
hati102
User
Posty: 23
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: hati102 »

Wlasnie miałem katować dalej o kwestie zasilania olejem turbiny, a tu proszę - taki update :) Fajnie podejrzec parę rozwiązań. Jeszcze takie pytanie - zasilanie olejem turbiny jest z jakimś restryktorem po drodze ?
Kuba_Aero
User
Posty: 104
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Kuba_Aero »

hati102 pisze: zasilanie olejem turbiny jest z jakimś restryktorem po drodze ?
Śrubka banjo która wchodzi w turbo miała najpierw zaspawany czubek, a później (kosztem kilku wierteł 1.5mm i 2 godzin wiercenia) była przewiercona. Jak nie zapomnę to na weekendzie zrobię zdjęcie.
hati102
User
Posty: 23
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: hati102 »

Super, wazna informacja ze jest restryktor jednak. Wykresy - bomba, ponad 300 Nm i w takim zakresie to cos co mi sie teraz juz sni po nocach. Ciekawe jak to sie uda wystroic na ihi vf 43, ktora ponoc wstaje dosc wczesnie.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Blacha »

Kuba_Aero pisze: Silnik:
Nowy osprzęt, usunięto archaiczne rozwiązanie z paskami klinowymi. Wszedł cały komplet z M43B16 na pasek wielorowkowy: altek z łapą, napinacz, pompa wspomagania, koła pasowe. W końcu nie ma problemu z piszczącymi paskami i wytartymi kołami.
A koło fonetyczne na wał korbowy też daliście z 1,6 czy raczej m43b18?
Kuba_Aero
User
Posty: 104
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Kuba_Aero »

M43B16 i M43B18 mają takie same koła foniczne. M44B19 i M43B19 mają już czujnik położenia wału z tyłu, więc z nich do M42 nie podejdzie.
hati102
User
Posty: 23
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 00:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: hati102 »

Jak się sprawuje sprzęgło z dociskiem M47N ? Jak czytam wątek o sprzęgłach to najczęstszym zestawem jest docisk M57. M47N daje rade przenieść ponad 300 Nm?
Chycu
User
Posty: 78
Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Chycu »

hati102 pisze:Jak się sprawuje sprzęgło z dociskiem M47N ? Jak czytam wątek o sprzęgłach to najczęstszym zestawem jest docisk M57. M47N daje rade przenieść ponad 300 Nm?
Skoro seryjnie po chipie mają chyba ponad 400? :)
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: kamil7s »

Seria sprzeglo z 318d 122km do 450nm, z 320d wersja ktora podchodzi do alpiny 320d do 550nm.
E30 325
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

Tu jest sprzęgło z E46 320d 150KM lift, więc w serii ma 330Nm, dwumas i docisk pochodzi z auta, które miało 432Nm po programie i nie ślizgało, tarcza nabita na nowo.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Adam
User
Posty: 68
Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: Adam »

Fajnie :ok: Jedzie jak moje cięższe e46 na ekumasterowych 250whp :wink2:
tedef
User
Posty: 90
Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
Imię: Adam
lokalizacja: Białystok

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Post autor: tedef »

Jaka masa auta??
ODPOWIEDZ