E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
torell
User
Posty: 59
Rejestracja: 17 mar 2012, o 16:06
Imię: Marcin
lokalizacja: Gdynia

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: torell »

http://www.m42club.com/forum/index.php?topic=14554.0" onclick="window.open(this.href);return false;

tylko żywotność i koszt modów jest nie współmierny w porównaniu do m50 zrobionego na te "standardowe" 400hp. M42B20 to rozumiem stroker na wale m47 miałby być? Podejrzewam, że wał klęknie, chyba że planujesz jakieś grube rozwierty ale wiele kuców to nie przyniesie w porownaniu do wału z diesla.

pzdr
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Pan. B »

OT wał korbowy pasuje tylko z wybranych diesli.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

Wczoraj autko przywiozłem z zimowania, stało sobie pod kocem w suchym garażu pod Rzeszowem. Wszystko pracuje jak należy, czas zająć się rozerwanym kolektorem wydechowym, ogarnięciem pierdółek na igłę (termopara EGT, podświetlenie temp. oleju, czujnik zamknięcia drzwi pasażera), zejść z boost'em na okolice 1,1b i finalnie wystroić wóz na hamowni. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Paczek
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 15 lip 2014, o 16:09
Imię: Bartek
lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Paczek »

Fajnie że coś się dzieje , będziecie jakoś przerabiać podparcia kolektora czy po prostu zostanie poprawiony w punktach pęknięcia ?
I mam pytanie co do uszczelki pod głowicę , po rozwiercie bloku była jakaś obróbka czy założyliście całkowicie seryjną ?
Pozdrawiam.
tedef
User
Posty: 90
Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
Imię: Adam
lokalizacja: Białystok

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: tedef »

a moze jak już będzoesz spawał kolektor to i mi wyspawasz?? :)
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

Podpory są profi, tam gdzie rozerwało kolektor zostanie pospawany i wzmocniony.
Uszczelka standard - średnica zwiększyła się zaledwie o 1mm, więc nie trzeba kupować innej, ani roztaczać.
Nie ma czasu własnych aut dłubać, a co dopiero czyichś. :P
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
sensati0n
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 10 cze 2014, o 17:25
Imię: Adam
lokalizacja: Ostrołęka

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: sensati0n »

Dawajcie jakiś filmik jak to jedzie. :pasuje:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

W aucie wszystko dograne, śmiga bezawaryjnie, jedyne awarie to ukręcona półoś. Ostatnimi dniami wystrojone finalnie na 1,2b spadające na 1,05b na PB98, po włączeniu LPG boost wynosi 0,55-0,5b i śmiga do 5200 sobie ekonomicznie.
Ze względu na szybko kończące się biegi wskoczyła duża głowa 2,93 zamiast małej 3,45 ze szperą. Brakuje szpery, więc dołożymy sam wkład oraz półosie od dużej (obecne od małej głowy ukręcają się na zawołanie strzelając na suchym).
Spalanie LPG wynosi 9-15 - w zależności czy to spokojna trasa czy miasto dynamicznie w miarę.

Wczoraj było hamowanko - to już finalne wystrojenie silnika oraz finalny setup auta - teraz tylko jeździć, jeździć i jeździć.
Na dniach pasuje tylko nakręcić coś z zegarów i zmierzyć 100-200.
Boost 1,2b spadający na 1,05b, bezpieczny zapłon i AFR.
Obrazek
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: KonradGT »

Super autko do pośmigania po ulicy :ok:
Milten
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 5 cze 2015, o 13:29
Imię: Artur
lokalizacja: Kraków

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Milten »

Świetny projekt! Od dłuższego czasu szukam odpowiedniej jednostki do mojej e30 318i daily. Cały czas sercem wokół 1.8is, przez chwilę błądziłem w m50b28 ale teraz już wiem , że z Isa będę wstanie mieć tyle samo frajdy! :) :piwo:
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Łysol »

Idealny silnik jesli chodzi o spalanie vs osiągi .
Jadąc bez doladowania pali mało w stosunku do np. m50 .
Nm mogło by być troche więcej, przy tej mocy.
Gratki dobrze to wyszło. :ok:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Karolo »

To jest 1.8 tu przyrosty momentu będą znacznie mniejsze aniżeli we większych pojemnościach. Wszystko jest jak należy, efekt ponad oczekiwania bym rzekł :)
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Łysol »

Efekt super jak najbardziej.
Wrzuce w dziale projekty inne 1.8 tez bedzie wykres.
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: atom1 »

no no jestem ciekaw co w mojej hondzie wyjdzie :-)) mam nadzieje ze podobnie przy znacznie mniejszym doladowaniu
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Post autor: Miś »

Karolo pisze:To jest 1.8 tu przyrosty momentu będą znacznie mniejsze aniżeli we większych pojemnościach. Wszystko jest jak należy, efekt ponad oczekiwania bym rzekł :)
Otóż to, liczyliśmy na 250KM/350Nm, było 365Nm na dokoksowanym zapłonie, ale po nagrzaniu dolotu miał tendencje do stukania, trzeba było odjechać.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ