E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Post autor: Miś »

Dwóch kiepskich znawców zbudowało taką oto wydumkę siedząc po nocach i ucząc się na własnych błędach, robiąc praktycznie wszystko samemu (mechanika, strojenie).

Model: E36 coupe 318is

Modyfikacje

Silnik:
- blok E30 M42B18 splanowany pod głowicę, rozwiercony na 85mm, dołożone czujniki spalania stukowego;
- głowica po regeneracji (16 nowych luźniej spasowanych zaworów, planowanie, czyszczenie ultradźwięk, nowe uszczelniacze, dotarte zawory);
- tłoki M43B19, CR 9,1:1, spasowane na 0,05mm;
- korbowody M50B25V (140mm);
- kapitalny remont i rewizja co do śrubki;
- nowe panewki korbowodowe nominał Mahle;
- nowe pierścienie nominał Goetze;
- oliwa Valvo 10W60;
- zasilanie oleju w oplocie spod czujnika ciśnienia oleju na nyplach, kolankach i trójnikach z Unimetu;
- spływ z turbo do miski;
- przygotowane wyjścia na chłodnicę oleju (na razie niepotrzebna, max temp. 106 stopni);
- świece NGK 7-mki (stopień zimniejsze od serii);
- rozrząd ustawiony na zero uwzględniając planowane płaszczyzny;

Układ dolotowy:
- IC duży Valeo ze Sprintera (bardzo wydajny);
- Silikony + alu;
- stożek Simota;
- odma atmosfera;
- usunięta przepływka;
- TD04HL-16T z Volvo 2.3T + fabryczny Dump Valve + wastegate ustawiony na 0,6b, po myciu ultradźwiękowym, rewizji, doważeniu, obróceniu obu muszli;
- MBC typu pressure Pro Perfekt 1,2b i 1,3b w peak'u;
- seryjny kolektor ssący M42B18 ze zmienną geometrią;

Układ wydechowy:
- Kolektor wydechowy top mount custom z dwóch wydechowych M52 (dodany 4-ty gar), ze splanowaną pod głowicę płaszczyzna po spawaniu;
- Downpipe 2.5 cala --> seryjny układ;
- flansze ze stali by BlueLine Łańcut;
- bandaż termiczny 1200 stopni 2mm;
- dwie podpory (flansza turbosprężarki podparta do sprężarki klimy, downpipe podparty do bloku);

Układ paliwowy / wtryskowy:
- pompa paliwa seria;
- wtryski Saab 2.3T 350ccm/min@3b;
- regulator ciśnienia 3,5b z M52;
- gaziutek (Reg Fast bez dysz, KME SIlver, Stag 4 plus, ciśnienie 1,4b, wyrabia do boostu 0,3b);

Elektronika / wskaźniki:
- DET3 w trybie FIT, limiter 6800rpm;
- konwersja MAF -> MAP;
- EGT straight from China na zejściu runnerów przed turbo;
- Boost straight from China;
- temperatura oliwy straight from China;
- swap na cewkofajki z M52;

Układ chłodzenia:
- termostat z 325 TDS 80 stopni C;
- seryjna duża chłodnica;

Układ napędowy:
- sprzęgło hybryda 240mm (dwumas E46 320d M47N, tarcza nowo obita E36 328i M52B28, docisk z samoregulatorem E46 320d M47N);
- przerobiona łapa wysprzęglika (skrócona);
- dyfer 3,45 mała głowa, szpera 25% 45Nm;

Zawieszenie:
- staby + amorki M-technik;
- sprężyny obniżające;

Układ hamulcowy:
- swap hamulców z E36 328;
- nowy DOT4;
- regeneracja + lakierowanie zacisków;

BODY KIT i wnętrze:
- zdrowiuteńka buda 92 rok;
- aku przeniesione do bagażnika (wszystko ori od R6);
- znaczek 316i na klapie;
- seryjna rurka tłumika o niewielkiej średnicy;
- progi M-technik;
- felgi Styling 32 17x7,5 + 17x8,5;
- opony Conti Sport 3 225/45 + 235/40;
- Sportsitze + fotochrom + 2-strefowa klima + podłokietnik + oryginalne E36 Hi-Fi 10 głośników ze wzmacniaczem;

Projekt powstał w oparciu o stukającą i obróconą panewkę w M42 lutym tego roku oraz chęć zbudowania czegoś nieszablonowego. Założeniami były zachowanie rozkładu mas i prowadzenia ISa, działająca klima, oszczędna eksploatacja na gaziutku, wygląd sleepera, cichy wydech, złoić 350Z i E36 M3 3.0, nie wydanie worka kasy, robienie samemu ile się da, kupa śmiechu i zabawy...
Ostatecznie wszystko łącznie z zakupem drugiego silnika do budowy wyszło 6500pln, a zostało kupe rzeczy na sprzedaż.

Fotki:
- zbieranie gratów przez przedwiośnie:
Obrazek
- składanie silnika na słoneczku;
Obrazek
- długie wieczory z przejściem kolektorem obok klimy:
Obrazek
- budowa układu olejowego:
Obrazek
- montaż IC:
Obrazek
- kolektor gotowy do montażu:
Obrazek
- pierwsze strojenia na 0,9b przed zbudowaniem dolotu na silikonach+alu:
Obrazek
- duży Mugen i znaczek M3 to podstawa:
Obrazek

Film - pierwsze odpalenie z turbo:
https://www.youtube.com/watch?v=BDg8pXiDOAI

Podziękowania:
- ABT motors (rurki, pożyczki części, swap IS, itd.);
- Filip (lakierowanie), Maciek (DET, ogólną pomoc);
- Grzesiu (sprzęgło, dwumas, składanie sprzęgła);
- Słaniu (spawanie wydechu i łapy wysprzęglika);
- . (mapa startowa, porady);
- FilipWWA (dylemat z pierścieniami);
- Krzysiu134 (porady, rozkminy z DET);
- Gomez (długoterminowe pożyczki sondy AFR z zegarem);
- Bartek (sonda AFR, porady);
- wszystkim, który mówili, że 4 cylindry to kupa, że lepiej zrobić swapa na 6cyl, że M54B30 będzie szybsze, itd...

Obecnie silnik przyjmuje do 1,3b bezawaryjnie, jeździ lepiej, niż M54B30, czeka na uszczelnienie IC (pęknięty rdzeń), lepsze opaski dolotu oraz dostrojenie (obecnie AFR 10-10,5 na WOT, bardzo bezpieczne zapłony).
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Karolo »

Te silniki są wspaniałą bazą pod tego typu modyfikacje. Dopiero bardzo wolno zaczyna się ich era, która zobaczycie, że jeszcze nadejdzie bo mają wszelkie predyspozycje ku doładowaniu :) Technicznie bombowo to wygląda, dobre dobranie gratów. Wrzuć trochę więcej fotek, przydałby się wykres z hamowni, który ukazałby możliwości jednostki is. WOT celuj na przyszłość w okolice 11.5
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 424
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: PiotrTF »

Orientacyjnie ile to mocy generuje przy 1,3b ?
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: k64 »

ladnie wkoncu wyjechales
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

Karolo pisze:Te silniki są wspaniałą bazą pod tego typu modyfikacje. Dopiero bardzo wolno zaczyna się ich era, która zobaczycie, że jeszcze nadejdzie bo mają wszelkie predyspozycje ku doładowaniu :) Technicznie bombowo to wygląda, dobre dobranie gratów. Wrzuć trochę więcej fotek, przydałby się wykres z hamowni, który ukazałby możliwości jednostki is. WOT celuj na przyszłość w okolice 11.5
Cieszę się, że nie tylko ja uważam, że M42 ma potencjał zarówno jako N/A, ale też pod doładowanie. Pomimo, że z lat 80-tych to nie ma jakichś szczególnych bolączek, a chęć do kręcenia się, fajne wałki i wał korbowy oraz seryjnie regulowane kółka rozrządu tylko zachęcają do dłubania.
Opisywany samochód należy do mojego przyjaciela, a sam odrobinę doświadczenia z M42 zdobyłem budując mojego N/A w zeszłym roku, za około 1000zł udało się zrobić remont (panewki, głowica, pierścienie, uszczelki, simmeringi), doprężenie, kręcenie wałkami, własny remap Motronica i uzyskać 154KM/183Nm na PB98, gdzie przed tymi zabiegami było zaledwie 131KM/152Nm...
Więcej fotek to nie problem, jest ich trochę, zgramy coś i dorzucimy tutaj, spodziewałem się, że jak będzie dużo fotek to będzie krzyk, że się długo ładuje i nic ciekawego...
Wykresik będzie, ale najpierw naprawa IC, porządne opaski, finalne strojenie i można jechać na rolki.
Z AFR doskonale zdaję sobie z tego sprawę, ale na ostatnim strojeniu padło EGT, więc musiałem zalać silnik, chociaż maksymalne odczytywane wcześniej EGT wynosiło 870 stopni przy końcu sprintu do 200km/h na jeszcze bardziej wycofanych zapłonach. AFR będzie 11-11,5 na WOT, cel dla mnie to EGT nieprzekraczające 900 stopni na limiterze 5-tego biegu.
kretfr pisze:Orientacyjnie ile to mocy generuje przy 1,3b ?
Ciężko wróżyć, szkoda się napalać na wykres. Samochód waży dokładnie 1290-1300kg, z nieszczelnym IC (boost spadający na 1,05b), bezpiecznym zapłonem, AFRem 10-10,5 jest szybszy od E36 cabrio M54B30, Imprezy STI 280KM. Przy 1,2b fajnie byłoby gdyby wyszło przynajmniej 250KM/300Nm...
1,3b zostaje w peak'u i raczej nie będziemy przekraczać stałego boost'u 1,2b ze względu na dół silnika przy tym CR, jakie jest.
Jedyne, co może wejdzie to pełny, cichy wydech 2,5 cala jeśli będzie taka potrzeba.
. pisze:ladnie wkoncu wyjechales
Dzięki Kamil za porady, zdaję sobie sprawę, że pewnie dużo osób do Ciebie pisze z różnymi pierdołami, a mało z nich rzeczywiście wciela plany w życie. Bez Twojej mapki nie udałoby się tak szybko odpalić FITa i wyjechać na ulicę na strojenia.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: k64 »

alez prosze :wink2: .

jestem zdania ze ten silnik mozna bylo by bo przerobkach krecic jak 2.0 silniki vw abf , walki, zawory, sprezyny, kute graty i wio
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

. pisze:alez prosze :wink2: .

jestem zdania ze ten silnik mozna bylo by bo przerobkach krecic jak 2.0 silniki vw abf , walki, zawory, sprezyny, kute graty i wio
Na seryjnych gratach hameryka mówi, że 7100rpm zawory pływają w M42.
W swoim N/A ustawiłem limiter 6930rpm, w opisywanym turbo 6800rpm.
Gdyby zakręcić M42 7500-8000rpm z TD05 to mogłoby być ciekawie.
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: krzysiu134 »

Daj więcej fotek z pod maski oraz z montażu . Do takiego doładowania to najlepsze są obejmy SGB .Szpera jest dorobiona do małej głowy masz jakieś zdjęcia.
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

krzysiu134 pisze:Daj więcej fotek z pod maski oraz z montażu . Do takiego doładowania to najlepsze są obejmy SGB .Szpera jest dorobiona do małej głowy masz jakieś zdjęcia.
Witaj Krzysiek,zapomniałem Cię dołączyć do podziękować, już to robię.
Dodam więcej fotek panowie na dniach, pstryknę też fotkę całego auta oraz obecnego wyglądu pod maską.
Szpera to oryginalna mała głowa 3,45 z ISa 25% płytkowa, po czyszczeniu, malowaniu, wymianie simmeringu oraz zalaniu Castrola dedykowanego do dyfrów LSD. Statycznie z spina na 45Nm mierząc przy kole kluczem dynamometrycznym.
Obejmy SGB z mojego doświadczenia ściskają wyjątkowo mocno, ale niestety pod śrubą skręcającą lubią puszczać, raczej postawimy na obejmy klasyczne ślimakowe, ale porządne i szerokie z Tubes'a.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Karolo »

Osobiście sąduje, że ten silnik 1.5 bara zniesie bez kłopotu, być może nawet na seryjnych śrubach głowicy. Dół poza korbami niczym nie ustępuje M50. Pamiętajmy też, że to R4 a więc bardziej kompaktowa głowica niż długi banan r6. IC kup sobie tuningowy z fmic w tej cenie są super i zero problemów.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: DawidLwa »

Gratuluje zmieniaj walki i 350 kunia jest twoje ... Masz podwójne sprężyny na zawór ?

wierzę ze is jest w stanie przyjąć 100 km/cylinder tak jak m50b25nv
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

Karolo pisze:Osobiście sąduje, że ten silnik 1.5 bara zniesie bez kłopotu, być może nawet na seryjnych śrubach głowicy. Dół poza korbami niczym nie ustępuje M50. Pamiętajmy też, że to R4 a więc bardziej kompaktowa głowica niż długi banan r6. IC kup sobie tuningowy z fmic w tej cenie są super i zero problemów.
Raczej nie będziemy przekraczać 1,2b (1,3b w peak'u) ze względu na dół, wtryski, pompę paliwa i brak chęci budowania kolejnego silnika w razie wybuchu obecnego.
Pewnie zniósłby 1,5b, czekam na odważnego, który tyle dmuchnie w M42.
Korby ustępują tym z M50? Przecież są z M50, nie rozumiem. Tłoki ciężko powiedzieć, tylko FilipWWA dmuchał na nich więcej, jednak setup setupowi nie równy. A wał korbowy w M42 podobno kuty i pancerny, więc tu nie ma co się martwić.
Głowica też mi się wydaje, że w R4 ma mniejszą tendencję do dmuchania uszczelki, przez swoją kompaktowość, ciężko potwierdzić - ta się trzyma, znosi 870 EGT, boost 1,3b na seryjnych śrubach i zwykłej uszczelce, może za sprawą planowania obu powierzchni i temu, że żadna śruba się nie ciągnęła przy skręcaniu.
IC ma fajne mocowania i wyjścia do tyłu, poza tym jest niezwykle wydajny (zimne rury za IC po dłuższym pałowaniu), jeśli nie naprawimy tego to pewnie następny ze Sprintera wejdzie P&P.
DawidLwa pisze:Gratuluje zmieniaj walki i 350 kunia jest twoje ... Masz podwójne sprężyny na zawór ?

wierzę ze is jest w stanie przyjąć 100 km/cylinder tak jak m50b25nv
Wałki zostaną seryjne (ani jedna krzywka nie jest wytarta), bo to daily driver, który ma ładnie odpalać, być elastyczny, oszczędnie śmigać i równo pracować.
Podwójnych sprężynek niestety nie ma, M42 w E30 ma podwójne z tego, co pamiętam.
Też w to wierzę - wał korbowy, blok i głowica zachęcają do zrobienia 100km z cylindra, w tym setupie pierwsze pewnie poddałyby się tłoki albo korby (M50B25V są cieńsze od M50B25NV).

Tak przy okazji powiem, że po nabyciu korb z M50B25V nastąpiło nasze zdziwienie, bo wyglądają identycznie z korbami z M42. Dopiero waga precyzyjna oraz twardościomierz prawdę powiedziały. Korba z M42 ma twardość około 37HRC, a z M50B25V około 42HRC, a różnica w ich wadze to 25g, stąd większa wytrzymałość.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Miś »

Czas na mały update.
Cooler uratowany - klej do szyb zalał na amen pęknięcie kształtu rysku na końcu rdzenia (niespawalne, bo do plastiku kilka mm, więc TIG przepaliłby tanka). Na dolocie wylądowały porządne opaski - ślimakowe, ale szerokie na duży wkręt, teraz nawet 4 calowy silikon na przepustnicy siedzi elegancko.
Autko śmiga nadal bezawaryjnie czekając na strojenie finalne, na ostatnich pojeżdżawkach jedząc z rolki bezproblemowo Civica 7gen coupe 1.7T 220KM i zdrowe S4 B5 2.7Bit 265KM (dmuchające 0,7b, więc chyba ok). Na dniach pewnie uda się też porównać z 350Z i A8 D3 4.0TDI 340KM.
Porobię dziś fotki i późnym wieczorkiem wrzucę na forum. :)

EDIT:
To się pochwaliłem - 5,5b na 2 cylindrze, pozostałe równiutko 11b. :rolleyes2:
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: Pan. B »

Fajny "dupowoz" wyszedl.
Duzo km natlukla nim polegl 2gar?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - daily z LPG i klimą

Post autor: leo »

kurde szkoda :/
ale liczę że ogarniecie na szybciochu i będzie latać dalej :)
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ