E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Miś » 10 sie 2015, o 07:05

ZTCP to w Saab Viggen taką miał w serii, niestety na żeliwie 5cm2 zaledwie (tutaj jest 16T, ale żeliwo 7cm2 aż). Produkt rarytasowy, jeździ chyba więcej hybryd, niż oryginałów tych 19T. :)
Wydech na tłumiku końcowym z M54B30 dwururka oraz nierdzewce fi66-67 wewnątrz się buduje, gdyby zapodać mu 21-23T ssącą stronę to ładny bonus mocy musiałby być. Żeliwo 7cm2 nie przytrzyma, wydech będzie ponad 2,5 cala, pewnie trzebaby 440stki już pakować. Myślę, że grubo ponad 300KM byłoby do ugrania.
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez wojtekm17 » 12 sie 2015, o 17:13

Czy z 15stki takie same hybrydy mozna robic jak z 16stki? Są bardziej dostepne i tansze.Ile jest do ugrania jakby do td04hl16t załozyc koło kompresji 21.Oczywiscie chodzi mi o silnik m42b18 do wiekszych pojemnosci to chyba nie ma sensu bo dupcia 7cm mała.
wojtekm17
Forumowicz
 
Posty: 336
Dołączył(a): 28 wrz 2010, o 21:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez k64 » 12 sie 2015, o 20:24

wojtekm17 napisał(a):Czy z 15stki takie same hybrydy mozna robic jak z 16stki? Są bardziej dostepne i tansze.Ile jest do ugrania jakby do td04hl16t załozyc koło kompresji 21.Oczywiscie chodzi mi o silnik m42b18 do wiekszych pojemnosci to chyba nie ma sensu bo dupcia 7cm mała.

Do 15stki mozesz wlozysz co bedziesz chciec ale wydech maly.


Wpis oczyszczony z treści komercyjnej.
Mod.
k64
Forumowicz
 
Posty: 1802
Dołączył(a): 24 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Miś » 3 wrz 2015, o 15:04

No właśnie 16t ma tą zaletę, że występuje z żeliwem 6cm2 i 7cm2, a kupując 15t masz kiblowate 5cm2, które się zapycha przy 300KM już dawno.
Na razie wjedzie wydech 2,6 cala na końcowym z 328, strojenie i ewentualnie wtryski, będzie 300+. Sądzę, że na hybrydzie na 19-21t wstyd byłoby nie zrobić 360+ w M42. ;)
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez kaban » 6 wrz 2015, o 10:34

TD04hl-15g było z 6cm2 żeliwem w Volvo 850 2.3turbo, jest to do dostania. Najlepsze zaczyna się od C70 2.3 t5, bo 16T z 7cm żeliwem. W s70r i v70r do 98r włącznie było jeszcze 18t a w v70r Igen 99 i 00 były już fabrycznie 19t. Nie ma kółka 21t. 19t było fabrycznie, następne było 20t jako billet cnc i 23t. Śmiało można robić 19t cnc, 330km pęknie przy dobrym spoolu :) 360km to już optymizm... Na pewno nie z seryjnym wirnikiem spalin...
kaban
Nowy na forum
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6 wrz 2015, o 09:56
Imię: Konrad
lokalizacja: WPR

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Miś » 6 wrz 2015, o 16:15

kaban napisał(a):TD04hl-15g było z 6cm2 żeliwem w Volvo 850 2.3turbo, jest to do dostania. Najlepsze zaczyna się od C70 2.3 t5, bo 16T z 7cm żeliwem. W s70r i v70r do 98r włącznie było jeszcze 18t a w v70r Igen 99 i 00 były już fabrycznie 19t. Nie ma kółka 21t. 19t było fabrycznie, następne było 20t jako billet cnc i 23t. Śmiało można robić 19t cnc, 330km pęknie przy dobrym spoolu :) 360km to już optymizm... Na pewno nie z seryjnym wirnikiem spalin...

Dobrze prawisz, ale na hybrydzie 16T na 21-23T i seryjnej dupie 7cm2 rekord w PL to 385KM na PB98.
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez kaban » 6 wrz 2015, o 17:09

Na 23t, nie ma 21t, jest jeszcze 20t ale mniejsza z tym, motory bmw juz wolnossace są dość dopracowane.

Przyjemnie musi jeździć :ok: Niezawodności
kaban
Nowy na forum
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6 wrz 2015, o 09:56
Imię: Konrad
lokalizacja: WPR

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez matt_matt » 28 wrz 2015, o 21:07

Mam właśnie taka hybryde td04hl 19t z 7cm żeliwem bo została mi po saabie właśnie i zastanawiam się nad tym czy by nie zapakować is-a do mojego e46 318 bo z tego co widzę to wiele więcej radości dostarczył by mi taki silnik. Auta używam do wycieczek i dojazdów do pracy. Ma lpg. Jak to się sprawa ma z przekładką m43 na m42 w e46? Co najlepsze mam już na swap zakupionego kloca m50b25nv ale to ciężkie i duże i przeczytałem cały ten temat i jestem w tej chwili całkiem innego zdania niż godzinę temu. :shock:
matt_matt
Nowy na forum
 
Posty: 1
Dołączył(a): 12 lis 2013, o 08:14
Imię: Mateusz
lokalizacja: Radom

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Miś » 28 wrz 2015, o 21:57

Pewnie zmienisz zdanie na stałe jak do końca roku pojawi się wykres w tym temacie z trójką z przodu jeśli chodzi o moc. :)
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez hati102 » 7 lut 2016, o 19:00

Jak się miewa projekt 1.8 IS turbo? Pytam bo wlasnie zacząłem zbierac graty aby powtórzyc ten eksperyment, tylko prawdopodobnie na innej turbinie (mam dostęp do IHI z subaru STI). Silnik kompletny na razie zakupiony i zbieram pozostałe graty. Zastanawiam się czy daloby się uzyc korb z m50b25 NV, bo pisales ze są grubsze od tych ktore uzyles z m50b25 V. Akurat mam w tej chwili przegrzany silnik m50b25 NV i korby w sumie mialbym z niego. MIerzyles moze twardosci tych korb z NV?
Pozdrawiam
hati
hati102
Nowy na forum
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10 wrz 2015, o 22:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez tedef » 8 lut 2016, o 10:09

zmiana samych korb za bardzo ci obniży CR bo są krótsze o 5mm.
tedef
User
 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 07:44
Imię: Adam
lokalizacja: Białystok

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez hati102 » 8 lut 2016, o 10:25

tedef napisał(a):zmiana samych korb za bardzo ci obniży CR bo są krótsze o 5mm.


Czyli korby z m50b25 NV są krótsze o 5mm od m50b25 z Vanosem ?
hati102
Nowy na forum
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10 wrz 2015, o 22:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez elmo0104 » 8 lut 2016, o 15:35

Tak.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Avatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
 
Posty: 2041
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 12:09
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Miś » 15 lut 2016, o 20:17

hati102 napisał(a):Jak się miewa projekt 1.8 IS turbo?

Dobrze, żyje, jeździ, dosponuje 287KM i 331Nm przy 1,1b na bezpiecznym zapłonie. Przez dłuższy okres czasu był problem z jałowymi obrotami (na zimnym za niskie, na gorącym za wysokie), okazało się, że padł sterownik silnika, na drugim jest perfekcyjnie. W międzyczasie zamarzła odma przy mrozach, ale już ogarnięte. Kręci kilometry w traskach co jakiś czas i na mieście (można się zaskoczyć cichym wydechem i 316 na klapie, auto kręci poniżej 12-13s 100-200km/h wg Dynometu).
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez hati102 » 15 lut 2016, o 21:19

Dobrze slyszec, zwlaszcza że się zabrałem za powtórzenie tego projektu. W moim przypadku silnik za duzo km nie nakręci, za to bedzie okazja przetestowac tą konfigurację w dość ekstremalnych warunkach, bo moja e36 lata w lokalnych zawodach amatorskich, gdzie zdarza się czasem na ostatnim biegu chwilę na odcince jechac :) Dlatego zalezy mi zeby tak to zmontowac aby nie wyciskac moze maks mocy, za to wazne zeby reakcja na gaz byla natychmiastowa i zeby za szybko nie wybuchlo. Jak wyjdzie 200 - 250 KM, to bede zadowolony, da sie tym juz spokojnie powalczyc, zwlaszcza ze waga IS'a jest tutaj duzym atutem.
Móglbys zdradzic co nieco na temat dylematów jakie miałes z pierscieniami(pisales o tym w rozpisce konfiguracji)? No i drugeie pytanie - czy modyfikowales moze jakos ten zestaw szalonych rurek z klapkami w najdziwniejszych miejscach, ktory robi w tym silniku za dolot? Nie wiem czy nie warto tej jakiejs dziwnej przepustnicy sterowanej podcisnieniem - zdemontowac?
hati102
Nowy na forum
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10 wrz 2015, o 22:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości

cron