E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona 7!

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Miś » 19 lut 2016, o 12:34

Pierścienie są dedykowane do M43B19, tak jak i tłoki.
Próbowaliśmy kombinacje z geometrią dolotu, ale nic nie dały. Zostaw geometrię otwartą, a zaworek niech wisi w powietrzu.
E36 328i 4xxHP 6xxNM @1,4bar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 953
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Kuba_Aero » 21 lut 2016, o 20:52

Witam wszystkich serdecznie!
Ponad to co napisał Miś, dodam kilka rzeczy od siebie od strony codziennego użytkownika.

W projekcie sporo się dzieje. Na tyle dużo, że temat zasłużył na konkretny update. Kilometry lecą, użytkuje samochód na co dzień: miasto, czasem trasa. W ostatnim tygodniu zrobiłem trasę 1050km, bez problemów. Normalne spalanie na trasie 9-13l LPG, miasto 15l. Był mały problem z zamarzniętą odmą (trochę oleju poszło w wydech), ostatecznie oprócz nieplanowanej zmiany oleju nic się nie stało. Na strojeniu okazało się że zapłon był znacznie za ostry, więc pomimo luźniejszego wydechu i tak trzeba było mocno cofać. Boost 0,2-0,3bara jest w okolicach 2000rpm na 2 biegu :clap:. Jak było wspomniane jest 287KM. Oczywiście pozostaje niedosyt, żeby przekroczyć magiczną trójkę z przodu, ale na hamowaniu w 2 osoby wyszło 12.8sek 100-200 z dynometu kalibrowanego z GPS. Nie ma co więcej ruszać, skoro autko spełnia wszystkie założenia: w użytkowaniu i prowadzeniu jest dalej jaki IS, spalanie podobne jak 2.8 i osiągi M3 e36 (a nawet e46!).

Silnik:
Nowy osprzęt, usunięto archaiczne rozwiązanie z paskami klinowymi. Wszedł cały komplet z M43B16 na pasek wielorowkowy: altek z łapą, napinacz, pompa wspomagania, koła pasowe. W końcu nie ma problemu z piszczącymi paskami i wytartymi kołami. Do zmiany pozostała łapa do sprężarki klimy (jest inne odsadzenie). W razie czego jeśli nie znajdę, wjedzie cała sprężarka z M43.
Jak się okazało chłodnica oleju jest zbędna. Zasilanie turbo w olej jest teraz wzięte najprościej jak się da (miałem spory wyciek w tym miejscu). Do śrubki banjo dospawałem nakrętkę z gwintem pod czujnik ciśnienia i voila! Zmieniłem miskę olejową – do nowej króciec do spływu z turbo został wspawany, więc spływ w końcu nie jest najniższym punktem samochodu;). Dołożony magnes na korku spustowym oleju.

Układ dolotowy:
Na razie bez zmian. Zmienna geometria robiła troszkę zamieszania podczas strojenia zapłonu (nagłe zmiany w przepływie czasem wywoływały stuk). U mnie działa normalnie, aczkolwiek doszliśmy do wniosku że najlepiej ją zablokować i spokój.

Układ wydechowy:
CAŁY nowy. Słaniu odwalił kawał świetnej roboty! :clap:
Uppipe na podstawie starego kolektora, wspawany z jednej średnicy. Termopara w pół-osłonie (half-shield) dla przemysłu lotniczego firmy ThermX z San Diego standardowo na zbiegu runnerów przed turbo. Podpory do sprężarki klimy i do przedniego dekla rozrządu.
Downpipe jedną średnicą 70mm (2.75cala) od turbo aż do Y w ori komorówkę z 2.8 (klapka na stałe otwarta). DP podwieszony we wszystkie ori punkty pod autem. V-band ok. pół metra od turbo, jest dostęp żeby ściągnąć DP z turbo spod maski (wklepany kielich można odklepać na ori!). Całość z nierdzewki. Nic nie obija, nie tłucze, na progach nic nie obciera.

Układ paliwowy / wtryskowy:
W baku zagościła ori Walbro 255 (nie była potrzebna, tak pro forma). Do tego wtryski z Astry OPC z UK (najtańsza opcja). Wszędzie figurują jako 470cc, sprawdzone na flow bench 425cc@3bar.
Wyrzucony filtr węglowy, na jego miejsce zaworek nad-pod ciśnieniowy.
Cały nowy przód LPG:
Wielozawór na butli, miedz 8mm pod autem, reduktor AC Red, wtryski duże Barracudy. Gaz obrabia na 0.6 bara do 5.5k rpm i generuje 220KM. Można się pokusić o większe wtryski (Dragon?) i może udało by się dokręcać na gazie do końca.
Elektronika / wskaźniki:
Ori DME padło (ustalało krokowiec w jednej pozycji i nie regulowało nim w zależności od temp silnika. Efekt – na zimnym za niskie, na rozgrzanym 1500rpm). Weszło inne DME i po problemie.

Układ chłodzenia:
Bez zmian.

Układ napędowy:
Nowy łącznik elastyczny skrzynia – wał
Dyfer S2.97 (rewelacja w trasie!)
Świeże powietrze w skrzyni (coraz mniej cieknie, chyba się doszczelnia albo coś :ops:)

Zawieszenie:
Hamulce z e46 325i/328i/320dFL:
300x22 przód
294x19 tył
Nowe amorki tylne, sachs sport czy jakoś tam..

BODY KIT i wnętrze:
Całe nowe wnętrze z wersji indywidual, sportsitze kremowe, zderzaki M-pakiet przygotowuję do malowania.

Zdjęcia całego auta będą jak skończę się babrać lakierami. Na razie dotychczasowe prace:
Nowe wtryski:
Obrazek
Zasilanie turbo:
Obrazek
Nowy wydech:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wykres benzyna 98:
Obrazek
Czad:
Obrazek
Kuba_Aero
User
 
Posty: 17
Dołączył(a): 21 lut 2016, o 09:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez kamil7s » 22 lut 2016, o 00:45

330nm od 3 do 7 tys obrotów, musi to dość przyjemnie jeździć. No to hybryda i 300 niech pęka :)
Rusz głową, szukaj na forum oraz na google.pl
kamil7s
Turbo-Team
 
Posty: 425
Dołączył(a): 22 kwi 2012, o 13:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez hati102 » 22 lut 2016, o 19:11

Wlasnie miałem katować dalej o kwestie zasilania olejem turbiny, a tu proszę - taki update :) Fajnie podejrzec parę rozwiązań. Jeszcze takie pytanie - zasilanie olejem turbiny jest z jakimś restryktorem po drodze ?
hati102
Nowy na forum
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10 wrz 2015, o 22:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Kuba_Aero » 22 lut 2016, o 21:26

hati102 napisał(a): zasilanie olejem turbiny jest z jakimś restryktorem po drodze ?


Śrubka banjo która wchodzi w turbo miała najpierw zaspawany czubek, a później (kosztem kilku wierteł 1.5mm i 2 godzin wiercenia) była przewiercona. Jak nie zapomnę to na weekendzie zrobię zdjęcie.
Kuba_Aero
User
 
Posty: 17
Dołączył(a): 21 lut 2016, o 09:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez hati102 » 23 lut 2016, o 00:14

Super, wazna informacja ze jest restryktor jednak. Wykresy - bomba, ponad 300 Nm i w takim zakresie to cos co mi sie teraz juz sni po nocach. Ciekawe jak to sie uda wystroic na ihi vf 43, ktora ponoc wstaje dosc wczesnie.
hati102
Nowy na forum
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10 wrz 2015, o 22:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Blacha » 6 mar 2016, o 19:23

Kuba_Aero napisał(a):Silnik:
Nowy osprzęt, usunięto archaiczne rozwiązanie z paskami klinowymi. Wszedł cały komplet z M43B16 na pasek wielorowkowy: altek z łapą, napinacz, pompa wspomagania, koła pasowe. W końcu nie ma problemu z piszczącymi paskami i wytartymi kołami.


A koło fonetyczne na wał korbowy też daliście z 1,6 czy raczej m43b18?
Blacha
Forumowicz
 
Posty: 734
Dołączył(a): 25 maja 2010, o 07:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Kuba_Aero » 6 mar 2016, o 21:33

M43B16 i M43B18 mają takie same koła foniczne. M44B19 i M43B19 mają już czujnik położenia wału z tyłu, więc z nich do M42 nie podejdzie.
Kuba_Aero
User
 
Posty: 17
Dołączył(a): 21 lut 2016, o 09:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez hati102 » 13 mar 2016, o 20:41

Jak się sprawuje sprzęgło z dociskiem M47N ? Jak czytam wątek o sprzęgłach to najczęstszym zestawem jest docisk M57. M47N daje rade przenieść ponad 300 Nm?
hati102
Nowy na forum
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10 wrz 2015, o 22:32
Imię: Pawel
lokalizacja: DW

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Chycu » 13 mar 2016, o 20:53

hati102 napisał(a):Jak się sprawuje sprzęgło z dociskiem M47N ? Jak czytam wątek o sprzęgłach to najczęstszym zestawem jest docisk M57. M47N daje rade przenieść ponad 300 Nm?

Skoro seryjnie po chipie mają chyba ponad 400? :)
Chycu
User
 
Posty: 24
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 18:57
Imię: Mateusz
lokalizacja: Zakopane

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez kamil7s » 13 mar 2016, o 22:15

Seria sprzeglo z 318d 122km do 450nm, z 320d wersja ktora podchodzi do alpiny 320d do 550nm.
Rusz głową, szukaj na forum oraz na google.pl
kamil7s
Turbo-Team
 
Posty: 425
Dołączył(a): 22 kwi 2012, o 13:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Miś » 18 mar 2016, o 01:31

Tu jest sprzęgło z E46 320d 150KM lift, więc w serii ma 330Nm, dwumas i docisk pochodzi z auta, które miało 432Nm po programie i nie ślizgało, tarcza nabita na nowo.
E36 328i 4xxHP 6xxNM @1,4bar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 953
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres strona 4!

Postprzez Miś » 22 mar 2016, o 12:45

E36 328i 4xxHP 6xxNM @1,4bar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 953
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Postprzez Adam » 22 mar 2016, o 13:13

Fajnie :ok: Jedzie jak moje cięższe e46 na ekumasterowych 250whp :wink2:
Adam
User
 
Posty: 68
Dołączył(a): 20 lut 2014, o 13:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E36 coupe 318is M42B18@TD04HL-16T - wykres i film strona

Postprzez tedef » 22 mar 2016, o 16:11

Jaka masa auta??
tedef
User
 
Posty: 84
Dołączył(a): 5 mar 2011, o 07:44
Imię: Adam
lokalizacja: Białystok

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości