e34, m20b25 turbo
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
- Imię: rafał
- lokalizacja: Przemyśl
e34, m20b25 turbo
Witam na forum jestem od wczoraj ale już od 2 miesięcy walczę z e 34 1988 rok m20b25
Na razie obszyłem wnętrze ekoskórą, naprawiłem całą elektrykę, zawieszenie, założyłem obniżające sprężyny na przód samochodu
poprawiłem blacharkę, uszczelniłem skrzynię biegów i silnik. Wszytko robię sam własnoręcznie, głownie wieczorami dlatego długo schodzi
Co do turbiny, samochód na ukończeniu zostało pospinać parę rzeczy. Setup poniżej:
silnik m20b25
kolektor 2.4 td
wydech 2,5 cala cały przelot
turbo od saab 2.3 T
zegary egt i bost
od turbo do intercoolera rura 50
dalej od intercolera do przepustnicy 60
intercooler z forda focusa dość gruby
sportowy regulator ciśnienia paliwa regulowany od 0 do 10 bar
pompa golf II mechaniczny wtrysk 8 barowa
wtryski od 2.8 fioletowe
Na razie obszyłem wnętrze ekoskórą, naprawiłem całą elektrykę, zawieszenie, założyłem obniżające sprężyny na przód samochodu
poprawiłem blacharkę, uszczelniłem skrzynię biegów i silnik. Wszytko robię sam własnoręcznie, głownie wieczorami dlatego długo schodzi
Co do turbiny, samochód na ukończeniu zostało pospinać parę rzeczy. Setup poniżej:
silnik m20b25
kolektor 2.4 td
wydech 2,5 cala cały przelot
turbo od saab 2.3 T
zegary egt i bost
od turbo do intercoolera rura 50
dalej od intercolera do przepustnicy 60
intercooler z forda focusa dość gruby
sportowy regulator ciśnienia paliwa regulowany od 0 do 10 bar
pompa golf II mechaniczny wtrysk 8 barowa
wtryski od 2.8 fioletowe
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
- Imię: rafał
- lokalizacja: Przemyśl
Re: e34, m20b25 turbo
Samochód już poskładany i nawet zapier****, ale pojawił się problem ze sprzęgłem ślizga się
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
- Imię: rafał
- lokalizacja: Przemyśl
Re: e34, m20b25 turbo
poniżej zamieszczam rzeczywiste koszty projektu oraz kilka zdjęć
remont:
uszczelnienie skrzyni biegów - 80
uszczelnienie silnika - 120
planowanie głowicy, prześwietlenie + sprawdzenie szczelności zaworów - 80
nowe pierścienie - 400
honownica ręczna - 100
rozrząd - 115
pompa wody - 65
2 tubki reinsa - 60
kable + świece - 180
uszczelka pod głowice - 90
Łącznie 1290 złotych
turbo bmw:
kolektor wydechowy m21 - 40 PLN
intercooler z focusa - 20
regulator paliwa turbo works - 104
wtryski m50b28 - 95
wskaźnik doładowania VDO - 81
wskaźnik egt Turboworks - 160
obudowa wskaźników augauge - 38
turbosprężarka saab 2.3 T / 30 dni gwarancji rozruchowej / - 250
kolanka silikonowe - 340
Orurowanie dolotu - 120
usługi ślusarsko tokarskie - 280
opaski, wężyki, podkładki miedziane, śruby utwardzane, podkładki, nakrętki - 150
uszczelki wydechu - 60
uszczelki od strony kolektora ssącego - 40
kable do przekładki przepływomierza i akumulatora - 100
Rury na wydech - 120
Tłumik końcowy mini Mugen 2,5 cala - 115
filterki odm - 40
węże olejowe - 80
klej do śrub -15
cement do wydechów -15
łącznie 2266 PLN
Coe jeszcze trzeba, żeby samochód jeździł normalnie:
sprzęgło, wzmocniony docisk + tarcza kevlar - 700
Strojenie na hamowni u kolego - 500 / cały dzień roboty/
W najbliższych planach
1. negatyw przód
2. felgi WZ 138
3. Rozpórka górna przód
4. car audio
5. umyć, wyprać i napastować
Po wystrojeniu wrzucę wykres z hamowni i wsad na 0,6 bara doładowania bez imo
remont:
uszczelnienie skrzyni biegów - 80
uszczelnienie silnika - 120
planowanie głowicy, prześwietlenie + sprawdzenie szczelności zaworów - 80
nowe pierścienie - 400
honownica ręczna - 100
rozrząd - 115
pompa wody - 65
2 tubki reinsa - 60
kable + świece - 180
uszczelka pod głowice - 90
Łącznie 1290 złotych
turbo bmw:
kolektor wydechowy m21 - 40 PLN
intercooler z focusa - 20
regulator paliwa turbo works - 104
wtryski m50b28 - 95
wskaźnik doładowania VDO - 81
wskaźnik egt Turboworks - 160
obudowa wskaźników augauge - 38
turbosprężarka saab 2.3 T / 30 dni gwarancji rozruchowej / - 250
kolanka silikonowe - 340
Orurowanie dolotu - 120
usługi ślusarsko tokarskie - 280
opaski, wężyki, podkładki miedziane, śruby utwardzane, podkładki, nakrętki - 150
uszczelki wydechu - 60
uszczelki od strony kolektora ssącego - 40
kable do przekładki przepływomierza i akumulatora - 100
Rury na wydech - 120
Tłumik końcowy mini Mugen 2,5 cala - 115
filterki odm - 40
węże olejowe - 80
klej do śrub -15
cement do wydechów -15
łącznie 2266 PLN
Coe jeszcze trzeba, żeby samochód jeździł normalnie:
sprzęgło, wzmocniony docisk + tarcza kevlar - 700
Strojenie na hamowni u kolego - 500 / cały dzień roboty/
W najbliższych planach
1. negatyw przód
2. felgi WZ 138
3. Rozpórka górna przód
4. car audio
5. umyć, wyprać i napastować
Po wystrojeniu wrzucę wykres z hamowni i wsad na 0,6 bara doładowania bez imo
-
- User
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 cze 2011, o 15:38
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Częstochowa
Re: e34, m20b25 turbo
witam
na jednym ze zdjęć witać że dospawałeś przejsciówke do sprężarki,jak to spawałeś?
na jednym ze zdjęć witać że dospawałeś przejsciówke do sprężarki,jak to spawałeś?
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
- Imię: rafał
- lokalizacja: Przemyśl
Re: e34, m20b25 turbo
elektrycznie, elektrodą do żeliwasutores pisze:witam
na jednym ze zdjęć witać że dospawałeś przejsciówke do sprężarki,jak to spawałeś?
-
- User
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 cze 2011, o 15:38
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Częstochowa
Re: e34, m20b25 turbo
ja kolektor od m41 dałem do spawacza, bardzo dobry nawiasem mowiąc, w celu przespawania mocowań. Próbował migiem to zrobić i niby da rade ale też mi sie wydaje że lepiej by było elektrycznie ale co tam sie zobaczy
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
- Imię: rafał
- lokalizacja: Przemyśl
Re: e34, m20b25 turbo
sutores pisze:ja kolektor od m41 dałem do spawacza, bardzo dobry nawiasem mowiąc, w celu przespawania mocowań. Próbował migiem to zrobić i niby da rade ale też mi sie wydaje że lepiej by było elektrycznie ale co tam sie zobaczy
migomatem będzie słabo, ja także spawałem ten kolektor, gdyż dolne mocowania trzeba było przesunąć. Wszystko elektrodą do żeliwa i trzyma się to wszystko rewelacyjnie
-
- Nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 7 sty 2016, o 18:31
- Imię: Damian
- lokalizacja: Warszawa
Re: e34, m20b25 turbo
Witam.
Mam takie pytanie czy do silnika m20b25 będą pasować kolektory wydechowe od silnika m51 tds 2.5 ?
Czy one totalnie nie pasują i tylko zostaje opcja z kolektorem od silnika m21 ?
Mam takie pytanie czy do silnika m20b25 będą pasować kolektory wydechowe od silnika m51 tds 2.5 ?
Czy one totalnie nie pasują i tylko zostaje opcja z kolektorem od silnika m21 ?
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: e34, m20b25 turbo
Strojone na oem ecu?
Wtryski z B28 mają 230ccm przy 3.5B ciśnienia. Na długo nie starczą. Bo chyba nie zamierzacie ładować w nie 8b?
Na nie wystrojonym ecu z tak małymi wtryskami to uważałbym z tym zapierdalaniem, bo możesz niedługo szukać kpl. tłoków;)
Wtryski z B28 mają 230ccm przy 3.5B ciśnienia. Na długo nie starczą. Bo chyba nie zamierzacie ładować w nie 8b?
Na nie wystrojonym ecu z tak małymi wtryskami to uważałbym z tym zapierdalaniem, bo możesz niedługo szukać kpl. tłoków;)
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: e34, m20b25 turbo
czyli strojenie na ori kompie? Co z przepływomierzem?makii pisze:
Po wystrojeniu wrzucę wykres z hamowni i wsad na 0,6 bara doładowania bez imo
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1799
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: e34, m20b25 turbo
Widać na zdjęciach, że został, zresztą musiał, bo jak wyznaczałbyś obciążenie by ustalić zapłon i paliwo?KonradGT pisze:czyli strojenie na ori kompie? Co z przepływomierzem?makii pisze:
Po wystrojeniu wrzucę wykres z hamowni i wsad na 0,6 bara doładowania bez imo
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: e34, m20b25 turbo
Nie no jasne, widzę, że został i wiem, jak się stroi auta, ale czy on się po prostu za wcześnie nie zamknie nawet po stronie ssącej?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1799
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: e34, m20b25 turbo
Oczywiście, że zamknie się ekspresowo, u nas w M42 przy TD04 zamknął się przy zaledwie 0,3b i wtedy nie ma powyżej tego jak sterować zapłonem i boostem.KonradGT pisze:Nie no jasne, widzę, że został i wiem, jak się stroi auta, ale czy on się po prostu za wcześnie nie zamknie nawet po stronie ssącej?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: e34, m20b25 turbo
I właśnie tego dotyczyło moje pytanie jestem ciekaw jak to ma zamiar autor tematu rozwiązać.
-
- Turbo-Team
- Posty: 668
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: e34, m20b25 turbo
Pewnie tak jak się robi czyli DET3 i wtryski BOSCH 440 ale podobno da się na przepływce m54b30 i wtryskach z m52b22tu to takie nie dokońca potwierdzone info.
Jak ktoś wie więcej to poprosze o więcej szczegółów.
Jak ktoś wie więcej to poprosze o więcej szczegółów.