e34, m20b25 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

e34, m20b25 turbo

Post autor: makii »

Witam na forum jestem od wczoraj ale już od 2 miesięcy walczę z e 34 1988 rok m20b25
Na razie obszyłem wnętrze ekoskórą, naprawiłem całą elektrykę, zawieszenie, założyłem obniżające sprężyny na przód samochodu
poprawiłem blacharkę, uszczelniłem skrzynię biegów i silnik. Wszytko robię sam własnoręcznie, głownie wieczorami dlatego długo schodzi

Co do turbiny, samochód na ukończeniu zostało pospinać parę rzeczy. Setup poniżej:
silnik m20b25
kolektor 2.4 td
wydech 2,5 cala cały przelot
turbo od saab 2.3 T
zegary egt i bost
od turbo do intercoolera rura 50
dalej od intercolera do przepustnicy 60
intercooler z forda focusa dość gruby
sportowy regulator ciśnienia paliwa regulowany od 0 do 10 bar
pompa golf II mechaniczny wtrysk 8 barowa
wtryski od 2.8 fioletowe
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: makii »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Samochód już poskładany i nawet zapier****, ale pojawił się problem ze sprzęgłem ślizga się :blink2: :eee: :sad: :ops:
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: makii »

poniżej zamieszczam rzeczywiste koszty projektu oraz kilka zdjęć

remont:

uszczelnienie skrzyni biegów - 80
uszczelnienie silnika - 120
planowanie głowicy, prześwietlenie + sprawdzenie szczelności zaworów - 80
nowe pierścienie - 400
honownica ręczna - 100
rozrząd - 115
pompa wody - 65
2 tubki reinsa - 60
kable + świece - 180
uszczelka pod głowice - 90

Łącznie 1290 złotych

turbo bmw:

kolektor wydechowy m21 - 40 PLN
intercooler z focusa - 20
regulator paliwa turbo works - 104
wtryski m50b28 - 95
wskaźnik doładowania VDO - 81
wskaźnik egt Turboworks - 160
obudowa wskaźników augauge - 38
turbosprężarka saab 2.3 T / 30 dni gwarancji rozruchowej / - 250
kolanka silikonowe - 340
Orurowanie dolotu - 120
usługi ślusarsko tokarskie - 280
opaski, wężyki, podkładki miedziane, śruby utwardzane, podkładki, nakrętki - 150
uszczelki wydechu - 60
uszczelki od strony kolektora ssącego - 40
kable do przekładki przepływomierza i akumulatora - 100
Rury na wydech - 120
Tłumik końcowy mini Mugen 2,5 cala - 115
filterki odm - 40
węże olejowe - 80
klej do śrub -15
cement do wydechów -15

łącznie 2266 PLN


Coe jeszcze trzeba, żeby samochód jeździł normalnie:

sprzęgło, wzmocniony docisk + tarcza kevlar - 700
Strojenie na hamowni u kolego - 500 / cały dzień roboty/

W najbliższych planach

1. negatyw przód
2. felgi WZ 138
3. Rozpórka górna przód
4. car audio
5. umyć, wyprać i napastować :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Po wystrojeniu wrzucę wykres z hamowni i wsad na 0,6 bara doładowania bez imo
sutores
User
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2011, o 15:38
Imię: Rafał
lokalizacja: Częstochowa

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: sutores »

witam

na jednym ze zdjęć witać że dospawałeś przejsciówke do sprężarki,jak to spawałeś?
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: makii »

sutores pisze:witam

na jednym ze zdjęć witać że dospawałeś przejsciówke do sprężarki,jak to spawałeś?
elektrycznie, elektrodą do żeliwa
sutores
User
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2011, o 15:38
Imię: Rafał
lokalizacja: Częstochowa

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: sutores »

ja kolektor od m41 dałem do spawacza, bardzo dobry nawiasem mowiąc, w celu przespawania mocowań. Próbował migiem to zrobić i niby da rade ale też mi sie wydaje że lepiej by było elektrycznie ale co tam sie zobaczy :)
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: makii »

sutores pisze:ja kolektor od m41 dałem do spawacza, bardzo dobry nawiasem mowiąc, w celu przespawania mocowań. Próbował migiem to zrobić i niby da rade ale też mi sie wydaje że lepiej by było elektrycznie ale co tam sie zobaczy :)

migomatem będzie słabo, ja także spawałem ten kolektor, gdyż dolne mocowania trzeba było przesunąć. Wszystko elektrodą do żeliwa i trzyma się to wszystko rewelacyjnie
DamianoDRIFT
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 7 sty 2016, o 18:31
Imię: Damian
lokalizacja: Warszawa

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: DamianoDRIFT »

Witam.
Mam takie pytanie czy do silnika m20b25 będą pasować kolektory wydechowe od silnika m51 tds 2.5 ?
Czy one totalnie nie pasują i tylko zostaje opcja z kolektorem od silnika m21 ?
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: Pan. B »

Strojone na oem ecu?
Wtryski z B28 mają 230ccm przy 3.5B ciśnienia. Na długo nie starczą. Bo chyba nie zamierzacie ładować w nie 8b?
Na nie wystrojonym ecu z tak małymi wtryskami to uważałbym z tym zapierdalaniem, bo możesz niedługo szukać kpl. tłoków;)
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: KonradGT »

makii pisze:
Po wystrojeniu wrzucę wykres z hamowni i wsad na 0,6 bara doładowania bez imo
czyli strojenie na ori kompie? Co z przepływomierzem?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: Miś »

KonradGT pisze:
makii pisze:
Po wystrojeniu wrzucę wykres z hamowni i wsad na 0,6 bara doładowania bez imo
czyli strojenie na ori kompie? Co z przepływomierzem?
Widać na zdjęciach, że został, zresztą musiał, bo jak wyznaczałbyś obciążenie by ustalić zapłon i paliwo?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: KonradGT »

Nie no jasne, widzę, że został i wiem, jak się stroi auta, ale czy on się po prostu za wcześnie nie zamknie nawet po stronie ssącej?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: Miś »

KonradGT pisze:Nie no jasne, widzę, że został i wiem, jak się stroi auta, ale czy on się po prostu za wcześnie nie zamknie nawet po stronie ssącej?
Oczywiście, że zamknie się ekspresowo, u nas w M42 przy TD04 zamknął się przy zaledwie 0,3b i wtedy nie ma powyżej tego jak sterować zapłonem i boostem. :mellow:
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: KonradGT »

I właśnie tego dotyczyło moje pytanie ;) jestem ciekaw jak to ma zamiar autor tematu rozwiązać.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 668
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: caserwis »

Pewnie tak jak się robi czyli DET3 i wtryski BOSCH 440 ale podobno da się na przepływce m54b30 i wtryskach z m52b22tu to takie nie dokońca potwierdzone info.
Jak ktoś wie więcej to poprosze o więcej szczegółów.
ODPOWIEDZ