e34, m20b25 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 668
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: caserwis »

Pewnie tak jak się robi czyli DET3 i wtryski BOSCH 440 ale podobno da się na przepływce m54b30 i wtryskach z m52b22tu to takie nie dokońca potwierdzone info.
Jak ktoś wie więcej to poprosze o więcej szczegółów.
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: Miś »

caserwis pisze:Pewnie tak jak się robi czyli DET3 i wtryski BOSCH 440 ale podobno da się na przepływce m54b30 i wtryskach z m52b22tu to takie nie dokońca potwierdzone info.
Jak ktoś wie więcej to poprosze o więcej szczegółów.
Ale autor pisał, że stroi na ori sterowniku i już.
Podobno piszesz głupoty, nie ma takiego silnika jak M52B22TU, a przepływka od M54B30 w M20B25 to rzeczywiście niesprawdzone info - to jakiś kosmos.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
caserwis
Turbo-Team
Posty: 668
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: caserwis »

Dzięki za sprostowanie chodziło mi o m52TUb25.
Co jednak nie zmienia faktu że w UA takie rzeczy robili. Bo przeoływka z m50 to żadna nowina w m20 i to też bzdury?
Popek_666
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:14
Imię: Mateusz
lokalizacja: Wrocław

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: Popek_666 »

Hej, też jestem w trakcie turbienia m20b25 i zastanawiam się czy na razie nie zrobić "tańszym kosztem" tak jak Ty, a później dokładać więcej. Jestem ciekaw ile Ci wydmuchała buma na hamowni i przy jakim doładowaniu na tej turbince z Saaba?
Awatar użytkownika
Preiss
Turbo-Team
Posty: 100
Rejestracja: 24 lip 2015, o 21:54
Imię: Maciej
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: Preiss »

Proponuję przerzucić gdzież regulator ciśnienia paliwa z dala od alternatora. Lubią puszczać, albo zegar pęka i wywala paliwo na zewnątrz.

Paliwo + alternator to nie najlepsze połączenie :heh:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: Miś »

caserwis pisze:Dzięki za sprostowanie chodziło mi o m52TUb25.
Co jednak nie zmienia faktu że w UA takie rzeczy robili. Bo przeoływka z m50 to żadna nowina w m20 i to też bzdury?
Przepływka na klapce, a przepływka z gorącym drutem mają inną liniowość oraz zakres i to jest dość duży problem, żeby skalibrować to jak ori.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
caserwis
Turbo-Team
Posty: 668
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: caserwis »

Nie róbmy off topu koledze temacie ale jak sie postarasz to znajdziesz informacje że można i działa dardzo dobrze a do tego kultura pracy silnika jest dużo lepsza.
Popek_666
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:14
Imię: Mateusz
lokalizacja: Wrocław

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: Popek_666 »

Jak kolega posiada det3 to jaki problem w ogóle wywalić przepływkę?? Moim zdaniem najlepszy pomysł :)
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 831
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: KonradGT »

Tak, ale wszystko rozchodzi się o to, że autor stroi na ori kompie. Czytaj dobrze :tongue:
Popek_666
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 20 lut 2015, o 18:14
Imię: Mateusz
lokalizacja: Wrocław

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: Popek_666 »

Ajć mój błąd. No to najlepied DET3 jak juz mam podpowiedac 600zł kosztuje z mapem 2.5bar ok.
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: Jeeet »

Co do strojenia myślę że regulator na 10 bar nie jest przypadkowo , A nie od razu wtryski po 440 i det . Hmm kiedyś była dyskusja o umieszczaniu przepławki w rurze o większej średnicy i tym sposobem zwiększania jej zakresu , wniosków dyskusji nie pamietam . Jako posiadacz e34 kibicuje projektowi. :piwo:
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1799
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e34, m20b25 turbo

Post autor: Miś »

Jeeet pisze:Hmm kiedyś była dyskusja o umieszczaniu przepławki w rurze o większej średnicy i tym sposobem zwiększania jej zakresu , wniosków dyskusji nie pamietam .
Dokładnie tak to działa i sprawdza się, gdy potrzebujemy powiększyć jej zakres - np. robiąc 500KM na przepływce, która seryjnie obsługiwała 200KM. Najtrudniejsze jest odpowiednie przeliczenie i przeskalowanie samej przepływki i osi map, które z niej korzystają w sterowniku. Na domiar złego najczęściej jej linearyzacja to funkcja eksponencjalna, więc jakiekolwiek "przemnażanie" wartości nie wchodzi w grę, więcej tu matematyki, niż tuningu, by zrobić to poprawnie.

Czekam niecierpliwie na jakieś wyniki tego projektu, szczególnie, że w tym roku zamierzam doładować turbosprężarką swoje M52B28 na ori sterowniku, adaptując większe wtryskiwacze, zostawiając ori sondy, by korygowały mieszankę przy spokojnej jeździe, fabryczną przepływkę w większej obudowie. :)
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ