BMW e36 Compact m50b25 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
krejzer
User
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2013, o 12:23
Imię: Daniel
lokalizacja: Płock

BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: krejzer »

Witam jest to mój 1 temat i projekt ogólnie także postaram się opisać wszystko co było zrobione .
Na pomysł z Turbo wpadłem z kolegą gdyż obaj jesteśmy fanami mocy to chcieliśmy zbudować coś co będzie dawało dużo frajdy i się udało .
Samochód ściągnięty z Torunia z silnikiem 1.6 , zależało nam tylko na budzie gdyż reszta i tak by była zastąpiona nowymi czy zregenerowanymi elementami i się udało znaleźć , ludzie pytają czemu Compact jak zaczęliśmy składac naszego to był może 1 compact turbo i chodziło nam żeby maksymalnie zejść z masy która jest wrogiem przyśpieszenia :). Dzięki Wielkiej Pomocy FTWL_Motorsport udało się osiągnąć coś o czymś kiedyś nawet nie marzyliśmy .

Modyfikacje

Silnik: M50B25, przebieg 210 tyś . km. Brak owalizacji cylindrów, doskonale wyczuwalne ślady honowania. Odprężony przekładką 0.8 mm od FTWL i dwoma uszczelkami VR 1.75 + Loctite 3020. Rozebrany w drobny mak, wymyty, wyczyszczony i złożony ponownie na nowych uszczelkach z ASO.

Układ dolotowy: dolot z kwasówki, intercooler 450x300x76mm , aluminiowy customowy kolektor ssący , wielokrotnie wzmocniony, łączniki sylikonowe FMIC.pl. Kolektor wydechowy top mount i replika GT3582 antisurge od FTWL. BOV HKS SQV 4 i zawór WG 35 mm. Króćce smarujące, złączki, spływ i inne tematy od FTWL. EBC MAC.

Układ wydechowy: przelot 3", środkowy magnaflow, końcowy RM Motors

Układ paliwowy / wtryskowy: pompa replika 040 oraz wtryski 440 cc przy 3b Siemens Deka od FTWL. Seryjny regulator ciśnienia paliwa. Cała sekcja węży paliwowych i filtrów nowa.

Elektronika / wskaźniki: det3 w trybie FIT, strojenie Michał Szary. Wskaźniki boost i egt autogauge.

Układ chłodzenia: nowa chłodnica z E46 ze zbiorniczkiem z boku. 2 biegowy elektryczny wentylator chłodnicy.

Układ napędowy: sprzęgło jednomasowe jednotarczowe na bazie koła 240 mm (6.5 kg), sztywna tarcza kewlar 240 mm oraz docisk z M57 od FTWL. Szpera 25% po kapitalnej regeneracji w FTWL. Toyo R888 255/40 R17 na tyle. Short shifter Ori M3 E36

Układ hamulcowy: aluminiowe zaciski 4 tłoczkowe Brembo z E38 + tarcze e46 325x25 i klocki Ferrodo. Set od FTWL. Na dniach wleci serwo z pompą z E46 330d. Tył seria na tarczy 318 ti.

Zawieszenie: przód gwint FK, tył gwint Weitec, wszystkie tuleje to żółty poliuretan, przerobiona belka tylna - pochylenie oraz zbieżność od FTWL.

BODY KIT i wnętrze: body to wyrolowana do oporu seria, wnętrze wyprute, skórzane grzane fotele sportsitze BMW. Szyby przyciemnione czarnym sprayem :D W planach zejście z masy za pomocą maski drzwi oraz tylnej klapy z laminatu i wrzucenie lekkich kubłów oraz zdarcie mat wygłuszających. Myślę, że do urwania ze 150 kg.


Jest to 1 projekt zbudowany z kumplem i jak na 1 raz to jesteśmy ostro zadowoleni i mamy nadzieje że nie jest to 1 projekt gdyż już są plany żeby coś pozmieniać i wzmocnić naszego turbo lota . Obecnie ładujemy 1.5 bara moc jest niestety nieznana gdyż często ja jak i ziomek jesteśmy w rozjazdach i nie było kiedy ale myślimy że 400 pękło .
Obecnie na przyszły sezon mamy plany na :
-Sprzęgło 2 tarczowe
-Szpilki M12
-Wtryski 850cc
-Zmiane turbo na Borg Warnera i załadować 1.6 bara

Niestety nie mam dużo fotek z budowania projektu ale te co mam to postaram się wrzucić wszystkie
Wszystko zaczęło się tak, ogólnie cały projekt składaliśmy przez rok czasu jak policzyliśmy ile czasu przy tym siedzieliśmy to wyszło że w 2.5 tygodnia licząc po 10h dziennie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pierwsze Odpalenie
https://www.youtube.com/watch?v=tpIwqQW ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Jakieś filmiki na razie mało tego ale z czasem kolekcja będzie się powiększać :)
https://youtu.be/pIiraHZLpl0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=uyDCSTPnmMI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/RUzp7fHrIC8" onclick="window.open(this.href);return false;


Obecnie sezon przelataliśmy bez większych problemów opony już się prawie skończyły i dziś spróbowaliśmy zdjąć filtr z turbiny i efekt był oszałamiający
na 1 , 2 i 3 biegu i paliwku z Shella 100 oktanów spowodowało że bez strzelania ze sprzęgła za nami została chmura białego dymu :)

Jest to nasz 1 projekt także jeżeli czegoś nie opisałem czy może macie jakieś inne sugestie co zmienić jeszcze patrząc po opisie to będę wdzięczny za każde porady ludzi którzy przerobili tych projektów sporo , dla nas jak na 1 projekt efekt jest kosmiczny a satysfakcja że osiągnęliśmy to sami z małą pomocą ludzi chcących podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem jest również kosmiczna :)
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: Blacha »

krejzer pisze: Układ dolotowy: dolot z kwasówki, ... , aluminiowy customowy kolektor wydechowy...
Chyba na odwrót, dolot z alu a wydech z kwasiaka.

Fajny projekt, bardzo mi się podobają compacty pomodzone i szybkie. Daj więcej fot, jak nie ma z budowy to przynajmniej stan obecny.

Zaciski przednie są na adapterze czy jest zmodyfikowana zwrotnica? Fajnie to spasowane bo tarcza siedzi bezpośrednio na piaście i chciałbym coś takiego u siebie.
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: DawidLwa »

Coś mało zdjeć ... :tongue:
krejzer
User
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2013, o 12:23
Imię: Daniel
lokalizacja: Płock

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: krejzer »

Do zwrotnic jest zastosowany adapter żeby siadły te zaciski , co do fotek to wiem że mało musze przetrzepać kompa bo gdzieś mam ale jak coś potrzeba to nagle nie ma ale na dniach uzupełnię
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: k64 »

Na 1.5 bara 440cc i replika 040?
krejzer
User
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2013, o 12:23
Imię: Daniel
lokalizacja: Płock

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: krejzer »

Nom tyle ładujemy a coś w tym dziwnego bo nie czaje ?
krejzer
User
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2013, o 12:23
Imię: Daniel
lokalizacja: Płock

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: krejzer »

Blacha pisze:
krejzer pisze: Układ dolotowy: dolot z kwasówki, ... , aluminiowy customowy kolektor wydechowy...
Chyba na odwrót, dolot z alu a wydech z kwasiaka.

Wszystko jest z kwasa zrobione :)
Biały1980
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 4 lip 2013, o 19:03
Imię: Maciek
lokalizacja: Kraków

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: Biały1980 »

Kolego jaki rozmiar tarczy do tych brembo? Wstaw jakieś fotki.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: Karolo »

325x25 z e46.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
krejzer
User
Posty: 31
Rejestracja: 28 wrz 2013, o 12:23
Imię: Daniel
lokalizacja: Płock

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: krejzer »

tak jak pisze Karolo , tarcze są Zimmermanna z e46 330 . 325mm

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: Blacha »

Do kogo można się odezwać o adaptery pod te zaciski co masz u siebie ?

Auto wygląda niepozornie można się nieźle pomylić :clap:
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: kamil7s »

Nie wiem jak w kompakcie ale w normalnym kebabie wkłada sie jarzma i zaciski z e46 330d i jest 325mm.
E30 325
sawblade
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2015, o 14:18
Imię: Tomek
lokalizacja: Płock

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: sawblade »

no tak ale masz seryjne zaciski z e46 jedno tloczkowe, a tu sa 4 tloki z e38 i musi byc adepter na zwrotnicy
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: kamil7s »

Rzeczywiście twoja racja bo niedoczytałem, jednak to przerost formy nad treścią przy tonowym autku.
E30 325
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo

Post autor: farmer91 »

to zależy jak kto jeździ i czego oczekuje od hebli... mi też na początku w moim daily wydawało się że mam super heble ale z czasem jednak słabe się wydają.
ODPOWIEDZ