BMW e36 Compact m50b25 turbo
-
- User
- Posty: 31
- Rejestracja: 28 wrz 2013, o 12:23
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Płock
BMW e36 Compact m50b25 turbo
Witam jest to mój 1 temat i projekt ogólnie także postaram się opisać wszystko co było zrobione .
Na pomysł z Turbo wpadłem z kolegą gdyż obaj jesteśmy fanami mocy to chcieliśmy zbudować coś co będzie dawało dużo frajdy i się udało .
Samochód ściągnięty z Torunia z silnikiem 1.6 , zależało nam tylko na budzie gdyż reszta i tak by była zastąpiona nowymi czy zregenerowanymi elementami i się udało znaleźć , ludzie pytają czemu Compact jak zaczęliśmy składac naszego to był może 1 compact turbo i chodziło nam żeby maksymalnie zejść z masy która jest wrogiem przyśpieszenia . Dzięki Wielkiej Pomocy FTWL_Motorsport udało się osiągnąć coś o czymś kiedyś nawet nie marzyliśmy .
Modyfikacje
Silnik: M50B25, przebieg 210 tyś . km. Brak owalizacji cylindrów, doskonale wyczuwalne ślady honowania. Odprężony przekładką 0.8 mm od FTWL i dwoma uszczelkami VR 1.75 + Loctite 3020. Rozebrany w drobny mak, wymyty, wyczyszczony i złożony ponownie na nowych uszczelkach z ASO.
Układ dolotowy: dolot z kwasówki, intercooler 450x300x76mm , aluminiowy customowy kolektor ssący , wielokrotnie wzmocniony, łączniki sylikonowe FMIC.pl. Kolektor wydechowy top mount i replika GT3582 antisurge od FTWL. BOV HKS SQV 4 i zawór WG 35 mm. Króćce smarujące, złączki, spływ i inne tematy od FTWL. EBC MAC.
Układ wydechowy: przelot 3", środkowy magnaflow, końcowy RM Motors
Układ paliwowy / wtryskowy: pompa replika 040 oraz wtryski 440 cc przy 3b Siemens Deka od FTWL. Seryjny regulator ciśnienia paliwa. Cała sekcja węży paliwowych i filtrów nowa.
Elektronika / wskaźniki: det3 w trybie FIT, strojenie Michał Szary. Wskaźniki boost i egt autogauge.
Układ chłodzenia: nowa chłodnica z E46 ze zbiorniczkiem z boku. 2 biegowy elektryczny wentylator chłodnicy.
Układ napędowy: sprzęgło jednomasowe jednotarczowe na bazie koła 240 mm (6.5 kg), sztywna tarcza kewlar 240 mm oraz docisk z M57 od FTWL. Szpera 25% po kapitalnej regeneracji w FTWL. Toyo R888 255/40 R17 na tyle. Short shifter Ori M3 E36
Układ hamulcowy: aluminiowe zaciski 4 tłoczkowe Brembo z E38 + tarcze e46 325x25 i klocki Ferrodo. Set od FTWL. Na dniach wleci serwo z pompą z E46 330d. Tył seria na tarczy 318 ti.
Zawieszenie: przód gwint FK, tył gwint Weitec, wszystkie tuleje to żółty poliuretan, przerobiona belka tylna - pochylenie oraz zbieżność od FTWL.
BODY KIT i wnętrze: body to wyrolowana do oporu seria, wnętrze wyprute, skórzane grzane fotele sportsitze BMW. Szyby przyciemnione czarnym sprayem W planach zejście z masy za pomocą maski drzwi oraz tylnej klapy z laminatu i wrzucenie lekkich kubłów oraz zdarcie mat wygłuszających. Myślę, że do urwania ze 150 kg.
Jest to 1 projekt zbudowany z kumplem i jak na 1 raz to jesteśmy ostro zadowoleni i mamy nadzieje że nie jest to 1 projekt gdyż już są plany żeby coś pozmieniać i wzmocnić naszego turbo lota . Obecnie ładujemy 1.5 bara moc jest niestety nieznana gdyż często ja jak i ziomek jesteśmy w rozjazdach i nie było kiedy ale myślimy że 400 pękło .
Obecnie na przyszły sezon mamy plany na :
-Sprzęgło 2 tarczowe
-Szpilki M12
-Wtryski 850cc
-Zmiane turbo na Borg Warnera i załadować 1.6 bara
Niestety nie mam dużo fotek z budowania projektu ale te co mam to postaram się wrzucić wszystkie
Wszystko zaczęło się tak, ogólnie cały projekt składaliśmy przez rok czasu jak policzyliśmy ile czasu przy tym siedzieliśmy to wyszło że w 2.5 tygodnia licząc po 10h dziennie
Pierwsze Odpalenie
https://www.youtube.com/watch?v=tpIwqQW ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Jakieś filmiki na razie mało tego ale z czasem kolekcja będzie się powiększać
https://youtu.be/pIiraHZLpl0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=uyDCSTPnmMI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/RUzp7fHrIC8" onclick="window.open(this.href);return false;
Obecnie sezon przelataliśmy bez większych problemów opony już się prawie skończyły i dziś spróbowaliśmy zdjąć filtr z turbiny i efekt był oszałamiający
na 1 , 2 i 3 biegu i paliwku z Shella 100 oktanów spowodowało że bez strzelania ze sprzęgła za nami została chmura białego dymu
Jest to nasz 1 projekt także jeżeli czegoś nie opisałem czy może macie jakieś inne sugestie co zmienić jeszcze patrząc po opisie to będę wdzięczny za każde porady ludzi którzy przerobili tych projektów sporo , dla nas jak na 1 projekt efekt jest kosmiczny a satysfakcja że osiągnęliśmy to sami z małą pomocą ludzi chcących podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem jest również kosmiczna
Na pomysł z Turbo wpadłem z kolegą gdyż obaj jesteśmy fanami mocy to chcieliśmy zbudować coś co będzie dawało dużo frajdy i się udało .
Samochód ściągnięty z Torunia z silnikiem 1.6 , zależało nam tylko na budzie gdyż reszta i tak by była zastąpiona nowymi czy zregenerowanymi elementami i się udało znaleźć , ludzie pytają czemu Compact jak zaczęliśmy składac naszego to był może 1 compact turbo i chodziło nam żeby maksymalnie zejść z masy która jest wrogiem przyśpieszenia . Dzięki Wielkiej Pomocy FTWL_Motorsport udało się osiągnąć coś o czymś kiedyś nawet nie marzyliśmy .
Modyfikacje
Silnik: M50B25, przebieg 210 tyś . km. Brak owalizacji cylindrów, doskonale wyczuwalne ślady honowania. Odprężony przekładką 0.8 mm od FTWL i dwoma uszczelkami VR 1.75 + Loctite 3020. Rozebrany w drobny mak, wymyty, wyczyszczony i złożony ponownie na nowych uszczelkach z ASO.
Układ dolotowy: dolot z kwasówki, intercooler 450x300x76mm , aluminiowy customowy kolektor ssący , wielokrotnie wzmocniony, łączniki sylikonowe FMIC.pl. Kolektor wydechowy top mount i replika GT3582 antisurge od FTWL. BOV HKS SQV 4 i zawór WG 35 mm. Króćce smarujące, złączki, spływ i inne tematy od FTWL. EBC MAC.
Układ wydechowy: przelot 3", środkowy magnaflow, końcowy RM Motors
Układ paliwowy / wtryskowy: pompa replika 040 oraz wtryski 440 cc przy 3b Siemens Deka od FTWL. Seryjny regulator ciśnienia paliwa. Cała sekcja węży paliwowych i filtrów nowa.
Elektronika / wskaźniki: det3 w trybie FIT, strojenie Michał Szary. Wskaźniki boost i egt autogauge.
Układ chłodzenia: nowa chłodnica z E46 ze zbiorniczkiem z boku. 2 biegowy elektryczny wentylator chłodnicy.
Układ napędowy: sprzęgło jednomasowe jednotarczowe na bazie koła 240 mm (6.5 kg), sztywna tarcza kewlar 240 mm oraz docisk z M57 od FTWL. Szpera 25% po kapitalnej regeneracji w FTWL. Toyo R888 255/40 R17 na tyle. Short shifter Ori M3 E36
Układ hamulcowy: aluminiowe zaciski 4 tłoczkowe Brembo z E38 + tarcze e46 325x25 i klocki Ferrodo. Set od FTWL. Na dniach wleci serwo z pompą z E46 330d. Tył seria na tarczy 318 ti.
Zawieszenie: przód gwint FK, tył gwint Weitec, wszystkie tuleje to żółty poliuretan, przerobiona belka tylna - pochylenie oraz zbieżność od FTWL.
BODY KIT i wnętrze: body to wyrolowana do oporu seria, wnętrze wyprute, skórzane grzane fotele sportsitze BMW. Szyby przyciemnione czarnym sprayem W planach zejście z masy za pomocą maski drzwi oraz tylnej klapy z laminatu i wrzucenie lekkich kubłów oraz zdarcie mat wygłuszających. Myślę, że do urwania ze 150 kg.
Jest to 1 projekt zbudowany z kumplem i jak na 1 raz to jesteśmy ostro zadowoleni i mamy nadzieje że nie jest to 1 projekt gdyż już są plany żeby coś pozmieniać i wzmocnić naszego turbo lota . Obecnie ładujemy 1.5 bara moc jest niestety nieznana gdyż często ja jak i ziomek jesteśmy w rozjazdach i nie było kiedy ale myślimy że 400 pękło .
Obecnie na przyszły sezon mamy plany na :
-Sprzęgło 2 tarczowe
-Szpilki M12
-Wtryski 850cc
-Zmiane turbo na Borg Warnera i załadować 1.6 bara
Niestety nie mam dużo fotek z budowania projektu ale te co mam to postaram się wrzucić wszystkie
Wszystko zaczęło się tak, ogólnie cały projekt składaliśmy przez rok czasu jak policzyliśmy ile czasu przy tym siedzieliśmy to wyszło że w 2.5 tygodnia licząc po 10h dziennie
Pierwsze Odpalenie
https://www.youtube.com/watch?v=tpIwqQW ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Jakieś filmiki na razie mało tego ale z czasem kolekcja będzie się powiększać
https://youtu.be/pIiraHZLpl0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=uyDCSTPnmMI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/RUzp7fHrIC8" onclick="window.open(this.href);return false;
Obecnie sezon przelataliśmy bez większych problemów opony już się prawie skończyły i dziś spróbowaliśmy zdjąć filtr z turbiny i efekt był oszałamiający
na 1 , 2 i 3 biegu i paliwku z Shella 100 oktanów spowodowało że bez strzelania ze sprzęgła za nami została chmura białego dymu
Jest to nasz 1 projekt także jeżeli czegoś nie opisałem czy może macie jakieś inne sugestie co zmienić jeszcze patrząc po opisie to będę wdzięczny za każde porady ludzi którzy przerobili tych projektów sporo , dla nas jak na 1 projekt efekt jest kosmiczny a satysfakcja że osiągnęliśmy to sami z małą pomocą ludzi chcących podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem jest również kosmiczna
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo
Chyba na odwrót, dolot z alu a wydech z kwasiaka.krejzer pisze: Układ dolotowy: dolot z kwasówki, ... , aluminiowy customowy kolektor wydechowy...
Fajny projekt, bardzo mi się podobają compacty pomodzone i szybkie. Daj więcej fot, jak nie ma z budowy to przynajmniej stan obecny.
Zaciski przednie są na adapterze czy jest zmodyfikowana zwrotnica? Fajnie to spasowane bo tarcza siedzi bezpośrednio na piaście i chciałbym coś takiego u siebie.
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo
Coś mało zdjeć ...
-
- User
- Posty: 31
- Rejestracja: 28 wrz 2013, o 12:23
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Płock
Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo
Do zwrotnic jest zastosowany adapter żeby siadły te zaciski , co do fotek to wiem że mało musze przetrzepać kompa bo gdzieś mam ale jak coś potrzeba to nagle nie ma ale na dniach uzupełnię
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo
Na 1.5 bara 440cc i replika 040?
-
- User
- Posty: 31
- Rejestracja: 28 wrz 2013, o 12:23
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Płock
Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo
Nom tyle ładujemy a coś w tym dziwnego bo nie czaje ?
-
- User
- Posty: 31
- Rejestracja: 28 wrz 2013, o 12:23
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Płock
Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo
Blacha pisze:Chyba na odwrót, dolot z alu a wydech z kwasiaka.krejzer pisze: Układ dolotowy: dolot z kwasówki, ... , aluminiowy customowy kolektor wydechowy...
Wszystko jest z kwasa zrobione
-
- Nowy na forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 lip 2013, o 19:03
- Imię: Maciek
- lokalizacja: Kraków
Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo
Kolego jaki rozmiar tarczy do tych brembo? Wstaw jakieś fotki.
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
-
- User
- Posty: 31
- Rejestracja: 28 wrz 2013, o 12:23
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Płock
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo
Do kogo można się odezwać o adaptery pod te zaciski co masz u siebie ?
Auto wygląda niepozornie można się nieźle pomylić
Auto wygląda niepozornie można się nieźle pomylić
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo
Nie wiem jak w kompakcie ale w normalnym kebabie wkłada sie jarzma i zaciski z e46 330d i jest 325mm.
E30 325
-
- Nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 paź 2015, o 14:18
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Płock
Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo
no tak ale masz seryjne zaciski z e46 jedno tloczkowe, a tu sa 4 tloki z e38 i musi byc adepter na zwrotnicy
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo
Rzeczywiście twoja racja bo niedoczytałem, jednak to przerost formy nad treścią przy tonowym autku.
E30 325
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW e36 Compact m50b25 turbo
to zależy jak kto jeździ i czego oczekuje od hebli... mi też na początku w moim daily wydawało się że mam super heble ale z czasem jednak słabe się wydają.