e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez jurekkiller » 1 lis 2015, o 15:55

z czego są szpilki głowicy? Bo dość dziwnie wyglądają....
jurekkiller
User
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 lut 2015, o 20:55
Imię: jerzy
lokalizacja: katowice

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez elmo0104 » 1 lis 2015, o 20:23

Ja miałem styczność z M30odpalonym nasterowniku M50B25 vanos czyli motronic 3.3.1. cewki były na pokrywie a do świec połączone były przewodami ale silnik pracował idealnie równo i miał moc.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Avatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
 
Posty: 2033
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 12:09
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez Karolo » 1 lis 2015, o 20:36

Oczywiście, że będzie pracował super. Najlogiczniejsza opcja postawienie tego na wiązce i sterowniku z M50 najlepiej NV. Jedyny problem to czujnik wałka. Ale wystarczy tylko podpatrzeć w jakiej pozycji wałka znajduje się on w M50 i zrobić tak samo w m30. Później zostaje dorobienie miękkich przewodów do świec, bo fajki są za krótkie. Całość odpala bez problemu a jak ma się to mieć doładowane, to DET na fit chodzi jak burza. Silnik konstrukcyjny z lat 70 nabiera kultury pracy rodem z m50.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Avatar użytkownika
Karolo
Moderator
 
Posty: 1425
Dołączył(a): 13 sie 2010, o 22:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez corey » 1 lis 2015, o 21:56

Karolo napisał(a):Oczywiście, że będzie pracował super. Najlogiczniejsza opcja postawienie tego na wiązce i sterowniku z M50 najlepiej NV. Jedyny problem to czujnik wałka. Ale wystarczy tylko podpatrzeć w jakiej pozycji wałka znajduje się on w M50 i zrobić tak samo w m30. Później zostaje dorobienie miękkich przewodów do świec, bo fajki są za krótkie. Całość odpala bez problemu a jak ma się to mieć doładowane, to DET na fit chodzi jak burza. Silnik konstrukcyjny z lat 70 nabiera kultury pracy rodem z m50.



karol ty chyba sie bierzesz za strojenie i nie widzisz nic niepokojacego w takim setupie? zaplon z m50 jest jakies 10 stopni cofniety w porownaniu z optymalnym. nie bedzie mial fabrycznej mocy. m30 to konstrukcja z konca lat 50 tych.

co jest dziwnego w tych szpilkach?
corey
Forumowicz
 
Posty: 204
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 22:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez jurekkiller » 2 lis 2015, o 19:02

sprawiają wrażenie jak by były cięte/skracane
jurekkiller
User
 
Posty: 33
Dołączył(a): 1 lut 2015, o 20:55
Imię: jerzy
lokalizacja: katowice

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez Karolo » 2 lis 2015, o 20:21

corey napisał(a):karol ty chyba sie bierzesz za strojenie i nie widzisz nic niepokojacego w takim setupie? zaplon z m50 jest jakies 10 stopni cofniety w porownaniu z optymalnym. nie bedzie mial fabrycznej mocy. m30 to konstrukcja z konca lat 50 tych.



Oczywista racja, ale po to napisałem o decie trójce, żeby sobie dostosować temat pod nowe realia :) Do końca roku odpalam B35 na M112 i takowym osprzęcie to nagram filmik jak to będzie sobie prażyło. Raczej nie ma co tego traktować jako jakiejś nowości, bo era tych silników już minęła, ale dla tych, którzy chcą w tym grzebać, dostrojony detem osprzęt m50 jest ok.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Avatar użytkownika
Karolo
Moderator
 
Posty: 1425
Dołączył(a): 13 sie 2010, o 22:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez żabol_E34 » 2 lis 2015, o 22:23

Super auto, tak samo zresztą jak e 36 (jak dla mnie chyba najoryginalniejszy projekt na forum).
żabol_E34
User
 
Posty: 170
Dołączył(a): 20 sty 2010, o 21:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez spooch » 30 lis 2015, o 23:22

Z innej beczki, przybliżony koszt zbudowania takiego m30 jak mamy już e34 m30b35?
Projekt bardzo fajny, czysto i schludnie :clap:
pozdro
Avatar użytkownika
spooch
User
 
Posty: 58
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 20:31
Imię: Arek
lokalizacja: NMR

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez nfs » 1 gru 2015, o 21:01

spooch napisał(a):Z innej beczki, przybliżony koszt zbudowania takiego m30 jak mamy już e34 m30b35?
Projekt bardzo fajny, czysto i schludnie :clap:
pozdro


Pewnie podobnie jak m20. Okolice 7tysi jeśli robisz wszystko sam i na chińskich podzespołach.
Avatar użytkownika
nfs
User
 
Posty: 113
Dołączył(a): 11 gru 2011, o 21:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez caserwis » 2 gru 2015, o 14:26

No nie przesadzaj m20 wychodzi sporo taniej z uwagi na głowice i rozrząd na pasku.
caserwis
Turbo-Team
 
Posty: 593
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 10:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez nfs » 2 gru 2015, o 16:34

Przykład:
-turbosprezarka 1300zł
-intercooler 350zł
-wastegate 400zł
-wtryskiwacze 1300zł
-zegary 300zł
-BOV 200zł
-MBC 100zł
-pompa paliwa 300zł
-filtr powietrza 250zł
-obejmy, silikony, rury dolotu 350zł
-kocyk na turbo 200zł
-kompletny wydech z kwasówki z downpipe 600zł
-kolanka i rura na kolektor wydechowy 50zł
-podkładka pod filtr oleju + filtr 120zł
-bandaż na downpipe 170zł
-strojenie 300zł
-DET3 z Mapsensorem 650zł
-przewody zasilajace turbine olejem 60zł

...w tym momencie mamy 7000zł a na pewno zapomniałem o tysiącu pierdół.

Powyższa lista to same czesci kupowane (jak kwasówka i kolanka na wydech i tłumik) po minimalnych kosztach. Jakby ktoś się czepiał że można taniej to owszem ale np. na wtryskach sie nie powinno oszczedzać (1300zł nowe zielone bosche od SIDa).

Da się o wiele taniej jeśli połowę części mamy a drugą znajdziemy na śmietniku ale przeważnie, chcąc zrobić chociaż średnio dobrze, wychodzi nieco drożej niż włożenie magnetyzerów :wink2:
Avatar użytkownika
nfs
User
 
Posty: 113
Dołączył(a): 11 gru 2011, o 21:27
Imię: Grzegorz
lokalizacja: Pruszków

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez caserwis » 2 gru 2015, o 17:46

Zgodze się s Tobą jeśli chodzi o m30 ale w m20 sporo rzeczy odpada np WG , podstawka pod chłodnice oleju , wtryski nowe nie od SIDa turbine kupisz z WG z STi za 1000 w idealnym stanie. Reszta jak piszesz. Ale nie róbmy spamu koledze w temacie.
caserwis
Turbo-Team
 
Posty: 593
Dołączył(a): 13 lut 2013, o 10:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez ruleczka » 26 gru 2015, o 10:53

Jak z wytrzymałością tłoka po swrezowaniu denka? Do ilu został odpreżony po takim zabiegu?
Jeeet napisał(a):
corey napisał(a):Cewka z forda 2.9 cosworth.

Na zaplonach z m50 silnik bedzie slabo pracowal - roznica w glowicach jest ogromna. mocy z tego nie bedzie.

Mialem kiedys m30 na zaplonie z forda edis 6. wymaga to jednak dodatkowo swini.

Tak zeby to na czyms oryginalnym chodzilo to moj strzal : chrysler voyager silnik 3.3 z przed 95 roku.


Ciekawa opcja , czyli tak z grubsza potrzeba wiązki /sterownika/układu zapłonowego z auta j/w plus wymiana koła pasowego wału albo innego skąd brany jest impuls (ustawienie czujnika i zapłon zostawił bym fachurze ) iii silnik zapali ?
(strojenie to inny temat)

Ciekawa opcja tylko czym cewka jest wysterowana? w Voyage-rze steruje ECU (MFS-I)
Fajny wynik gratulacje. :pasuje:
ruleczka
Nowy na forum
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 sty 2012, o 14:03
Imię: Tomasz
lokalizacja: Polska

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez corey » 15 lut 2016, o 18:54

ruleczka napisał(a):Jak z wytrzymałością tłoka po swrezowaniu denka? Do ilu został odpreżony po takim zabiegu?
Jeeet napisał(a):
corey napisał(a):Cewka z forda 2.9 cosworth.

Na zaplonach z m50 silnik bedzie slabo pracowal - roznica w glowicach jest ogromna. mocy z tego nie bedzie.

Mialem kiedys m30 na zaplonie z forda edis 6. wymaga to jednak dodatkowo swini.

Tak zeby to na czyms oryginalnym chodzilo to moj strzal : chrysler voyager silnik 3.3 z przed 95 roku.


Ciekawa opcja , czyli tak z grubsza potrzeba wiązki /sterownika/układu zapłonowego z auta j/w plus wymiana koła pasowego wału albo innego skąd brany jest impuls (ustawienie czujnika i zapłon zostawił bym fachurze ) iii silnik zapali ?
(strojenie to inny temat)

Ciekawa opcja tylko czym cewka jest wysterowana? w Voyage-rze steruje ECU (MFS-I)
Fajny wynik gratulacje. :pasuje:



Wytrzymalosc tloka po zfrezowaniu narazie nie zbadana. Nie udalo mi sie zepsuc takiego setupu poprzez uszkodzenie denka.
Odprezenie po takim zabiegu to tez wykladnik splanowania glowicy i bloku, nie obliczalem tego - jest na oko, bedzie dobrze ;).

Co do sterowania m30 przez komp z voyagera. Cewka z chryslera sterowana kompem z chryslera. Jest to super elastyczna elektronika przed ktora chyle czola, w jakim krotkim czasie ten komp jest wstanie sie zaadoptowac to masakra, korzystajac tylko z seryjnej jednoprzewodowej lambady. Prostota i efektywnosc.

Auto z tego co wiem sie juz pomalowalo. Wlasciciel zadeklarowal sie ze pod koniec lutego przyjedzie na podniesienie doladowania 1,5 bara i wystrojenie finalne tego setupu. Zrobi sie szybka wycieczke na hamownie i to bylby koniec.
corey
Forumowicz
 
Posty: 204
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 22:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e34 + m30b35 + gt35 chinskie na dole

Postprzez corey » 5 kwi 2016, o 10:15

wlasciciel sam podniosl doladowanie. 1,1 - 1,2b i zmierzyl. Gora brakuje - to juz chyba koniec turbiny, no i moznaby jeszcze walkiem pokrecic. ale na takie doladowanie wynik nienajgorszy.

tylko takie zdjecie mam.

Obrazek
corey
Forumowicz
 
Posty: 204
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 22:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości