E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
- wzkurczak
- User
- Posty: 149
- Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Warszawa Zachod
E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
Witam Panowie.
Jest mój drugi projekt turbo albo Stage II, ale chyba drugi bo tamto auto skończyło życie po roladzie
Dla przypomnienia poczciwe m20b20 http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t= ... 173#p17173" onclick="window.open(this.href);return false;
Przejdźmy teraz do obecnego Auta. Auto to typowy driftowóz i tak na prawdę to upalany drugi sezon.
Karoseria:
-Wąskie e30 sedan, fabrycznie 2 litry,
Jako ze w poprzedniej pogiął mi się dach to w pierwszej kolejności wjechała klatka bezpieczeństwa.
Auto w raz klatko trafiło pod lakier, kolory miały nawiązywać do poprzedniego driftowozu... i efekt chyba lepszy niż się spodziewałem
Silnik:
- blok m20b25 seria, założona głowica po obróbce, panewki i pierścienie pamiętają raczej Hitler
- blok przykryty głowiacą po obróbce + odprężenie kanapką
- nowy rozrząd, pompa wody, uszczelniacze, uszczelki.
Układ chłodzenia:
- duża chłodnica wody z e30 2,4d
- brak nagrzewnicy
-wentylator elektryczny z palca
Układ dolotowy:
- kolektor dolotowy i przepustnica z m20b25
-IC od Mrufczana ale nie pamiętam wymiarów
- turbo Holset HX35(7 łopatek na zasysie) z mozliwie najmniejsza częcią gorącą "8"
Układ wydechowy
-koletor seria do niego przejście z 2w1 z odwróceniem do góry
-westgate w atmosfere
Układ paliwowy
- wtryski 630 simens deka.
- pompa walbro 255
- swirl tank
- regulator seria
Układ napędowy
- skrzynia seria z 325i
- zaspawany dyferencjał mała głowa przełożenie 3.93
- podwójny docisk produkcji Jedrek-e30 plus tarcza kewlar 226mm
Sterowanie:
- wskaźniki Egt, Doładowanie,
- Emu + podgląd na tablecie
- sonda szerokopasmowa
Zawieszenie:
- zawieszenie gwintowane własnej roboty, przód Bilstein B8 chyba z golfa IV, piasty 5x120
- Zawieszenie tył niska sprężyna plus regulowane KoniSport zalany gęstym olejem (piękna sprawa ) piasty 4x100
- cambery
- wydłużony wahacz ok 6cm
- magiel e36 + elenktyczne wspomaganie
- adapter skrętu 30%
- wyplusowana tylna belka
Pewnie o czymś zapomniałem jeszcze...
Kilka fotek z budowy, niestety mało z samej mechaniki.
A wiec od początku, zbrojenie nadwozia:
i Cielak w komorze
Przymiar orurowania i IC
Wnętrze:
Wjechał kubełek Mirco GT chiński rękaw od razu poprawiony słaby element, pasy TAKATY wskaźniki
e30 zostało ubrane w pakiet GTR i wyglądało tak.
Na przestrzeni 2 lat borykałem się z rożnymi drobnymi usterkami, jak wiadomo auto do driftu nie ma lekko wiec wymieniłem 4 skrzynie biegów i z 5 dyfrów, 3 półośki. Przez ten czas było mi nie po drodze na Hamownie aż do wczoraj a że Zibi ma nowe rolki obciążeniowe wiec i obciążyliśmy fure i pojeździmy i otrzymaliśmy takie kreski.
Obecne doładowanie to 1.5b w piku i spada na 1.3b stałego. Zwiększanie doładowania do 1.6b juz nic nie zmieniało... Doszlismy do wniosku ze już cześć goraca i fabryczny kolektor po prostu więcej nie przepusci...
Chciał bym podziękować za pomoc w tworzeniu tego auta przede wszystkim Jedrkowi-e30 a od strony elektroniki Zibiemu i Kaliemu
Auto zmieniło trochę wygląd dorzucę parę fotek w wolnej chwili.
Jest mój drugi projekt turbo albo Stage II, ale chyba drugi bo tamto auto skończyło życie po roladzie
Dla przypomnienia poczciwe m20b20 http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t= ... 173#p17173" onclick="window.open(this.href);return false;
Przejdźmy teraz do obecnego Auta. Auto to typowy driftowóz i tak na prawdę to upalany drugi sezon.
Karoseria:
-Wąskie e30 sedan, fabrycznie 2 litry,
Jako ze w poprzedniej pogiął mi się dach to w pierwszej kolejności wjechała klatka bezpieczeństwa.
Auto w raz klatko trafiło pod lakier, kolory miały nawiązywać do poprzedniego driftowozu... i efekt chyba lepszy niż się spodziewałem
Silnik:
- blok m20b25 seria, założona głowica po obróbce, panewki i pierścienie pamiętają raczej Hitler
- blok przykryty głowiacą po obróbce + odprężenie kanapką
- nowy rozrząd, pompa wody, uszczelniacze, uszczelki.
Układ chłodzenia:
- duża chłodnica wody z e30 2,4d
- brak nagrzewnicy
-wentylator elektryczny z palca
Układ dolotowy:
- kolektor dolotowy i przepustnica z m20b25
-IC od Mrufczana ale nie pamiętam wymiarów
- turbo Holset HX35(7 łopatek na zasysie) z mozliwie najmniejsza częcią gorącą "8"
Układ wydechowy
-koletor seria do niego przejście z 2w1 z odwróceniem do góry
-westgate w atmosfere
Układ paliwowy
- wtryski 630 simens deka.
- pompa walbro 255
- swirl tank
- regulator seria
Układ napędowy
- skrzynia seria z 325i
- zaspawany dyferencjał mała głowa przełożenie 3.93
- podwójny docisk produkcji Jedrek-e30 plus tarcza kewlar 226mm
Sterowanie:
- wskaźniki Egt, Doładowanie,
- Emu + podgląd na tablecie
- sonda szerokopasmowa
Zawieszenie:
- zawieszenie gwintowane własnej roboty, przód Bilstein B8 chyba z golfa IV, piasty 5x120
- Zawieszenie tył niska sprężyna plus regulowane KoniSport zalany gęstym olejem (piękna sprawa ) piasty 4x100
- cambery
- wydłużony wahacz ok 6cm
- magiel e36 + elenktyczne wspomaganie
- adapter skrętu 30%
- wyplusowana tylna belka
Pewnie o czymś zapomniałem jeszcze...
Kilka fotek z budowy, niestety mało z samej mechaniki.
A wiec od początku, zbrojenie nadwozia:
i Cielak w komorze
Przymiar orurowania i IC
Wnętrze:
Wjechał kubełek Mirco GT chiński rękaw od razu poprawiony słaby element, pasy TAKATY wskaźniki
e30 zostało ubrane w pakiet GTR i wyglądało tak.
Na przestrzeni 2 lat borykałem się z rożnymi drobnymi usterkami, jak wiadomo auto do driftu nie ma lekko wiec wymieniłem 4 skrzynie biegów i z 5 dyfrów, 3 półośki. Przez ten czas było mi nie po drodze na Hamownie aż do wczoraj a że Zibi ma nowe rolki obciążeniowe wiec i obciążyliśmy fure i pojeździmy i otrzymaliśmy takie kreski.
Obecne doładowanie to 1.5b w piku i spada na 1.3b stałego. Zwiększanie doładowania do 1.6b juz nic nie zmieniało... Doszlismy do wniosku ze już cześć goraca i fabryczny kolektor po prostu więcej nie przepusci...
Chciał bym podziękować za pomoc w tworzeniu tego auta przede wszystkim Jedrkowi-e30 a od strony elektroniki Zibiemu i Kaliemu
Auto zmieniło trochę wygląd dorzucę parę fotek w wolnej chwili.
- wzkurczak
- User
- Posty: 149
- Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Warszawa Zachod
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
Po zakonczeniu letniego sezonu 2014 auto trafiło do garazu, w zimę od czasu do czasu odpalone. Wyjazd na Moto orkiestre w Styczniu, skończył się zabitą skrzynią.
Majac auto na podnośniku zobserwowalismy wyciek spod miski, mając miskę zdjętą postanowimy zajrzeć do panewek i co zobaczyliśmy
Panewki mogły by nie przeżyć kolejnego wyjazdu, wyglądają taka jak wyglądają i było juz widać jak zamki odbiły sie w stopkach w koncu jest duze prawdopodobieństwo ze pamiętają fabrykę. Po przespaniu się z tematem postanowiliśmy założyć nowe i zobaczyć co sie stanie, bo w koncy defakto nie obróciła się żadna, a wał nie wyglądał na uszkodzony i tak tez uczyniliśmy. Wjechały Sputtery. Ale zaczelismy szukac również przyczyny uszkodzenia tych starych, po wyjęciu pomy olejowej okazało ze jest strasznie zabita syfem, skończyło sie to tym ze z dwóch pomp złożyliśmy jedna. Poskładaliśmy auto odpaliliśmy i działa do dzis dnia:)
a to barwy na 2015
Auto dość szybko po kilku krotnych przelotach bokami łapalo pod 100 i 105 temp wody wiec zmieniłem wentylator na wydajniejszy i wleciała chłodnica oleju
Majac auto na podnośniku zobserwowalismy wyciek spod miski, mając miskę zdjętą postanowimy zajrzeć do panewek i co zobaczyliśmy
Panewki mogły by nie przeżyć kolejnego wyjazdu, wyglądają taka jak wyglądają i było juz widać jak zamki odbiły sie w stopkach w koncu jest duze prawdopodobieństwo ze pamiętają fabrykę. Po przespaniu się z tematem postanowiliśmy założyć nowe i zobaczyć co sie stanie, bo w koncy defakto nie obróciła się żadna, a wał nie wyglądał na uszkodzony i tak tez uczyniliśmy. Wjechały Sputtery. Ale zaczelismy szukac również przyczyny uszkodzenia tych starych, po wyjęciu pomy olejowej okazało ze jest strasznie zabita syfem, skończyło sie to tym ze z dwóch pomp złożyliśmy jedna. Poskładaliśmy auto odpaliliśmy i działa do dzis dnia:)
a to barwy na 2015
Auto dość szybko po kilku krotnych przelotach bokami łapalo pod 100 i 105 temp wody wiec zmieniłem wentylator na wydajniejszy i wleciała chłodnica oleju
-
- User
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 sie 2013, o 23:31
- Imię: Jędrzej
- lokalizacja: Warszawa
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
Super projekt-zabawka
Aż dziw bierze, że wszystko inne siada, a nielubiane przez wielu M20 jedzie dalej
A teraz pytania:
Co dokładnie było obrobione w głowicy?
Jakie obecnie jest CR / jakiej grubości przekładka?
Jak się sprawuje sprzęgło? Da się wykorzystać do normalnej jazdy po ulicy bez zmęczenia?
Jeszcze raz gratulacje
Aż dziw bierze, że wszystko inne siada, a nielubiane przez wielu M20 jedzie dalej
A teraz pytania:
Co dokładnie było obrobione w głowicy?
Jakie obecnie jest CR / jakiej grubości przekładka?
Jak się sprawuje sprzęgło? Da się wykorzystać do normalnej jazdy po ulicy bez zmęczenia?
Jeszcze raz gratulacje
- wzkurczak
- User
- Posty: 149
- Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Warszawa Zachod
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
Obróbka standard, uszczelniacze, prowadnice, gniazda zaworowe, jakaś naprawa jednego zaworu itp. bez żadnych modów.junior vintage pisze:Super projekt-zabawka
Aż dziw bierze, że wszystko inne siada, a nielubiane przez wielu M20 jedzie dalej
A teraz pytania:
Co dokładnie było obrobione w głowicy?
Jakie obecnie jest CR / jakiej grubości przekładka?
Jak się sprawuje sprzęgło? Da się wykorzystać do normalnej jazdy po ulicy bez zmęczenia?
Jeszcze raz gratulacje
CR nie pamiętam ale w granicach 8 a moze nawet ciut niżej.
sprzęgło w tym sezonie podało się ale dopiero jak zacząłem szaleć z rozmiarami kół znaczy 18"x10", Wjechał tez zaworek Mac i dopych westa jest 35%. I na drodze przy klikaniu zaczeło sie ślizgać i nie dokonczylimy strojenia. Okazało sie ze tarcza jest o 0.3 cieńsza od nowej, po nabiciu nowej jest okej.
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
Świetna koncepcja. Interesujące jest to, że siedzi tam emu ale nie napisałeś nic o układzie wtryskowym/zapłonowym. Rozdzielacz chyba wyleciał? Napisz coś więcej, wrzuć fotki
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
Z czego elektryczna pompa wspomagania? Bardzo mądre posunięcie.
- wzkurczak
- User
- Posty: 149
- Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Warszawa Zachod
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
no niestety jest to troche apsurdalne ale został fabryczny układ zapłonowy... był przymiar do zastosowania cewek z fiata i podłączenia w pełnej sekwencji ale zawsze coś...Karolo pisze:Świetna koncepcja. Interesujące jest to, że siedzi tam emu ale nie napisałeś nic o układzie wtryskowym/zapłonowym. Rozdzielacz chyba wyleciał? Napisz coś więcej, wrzuć fotki
- wzkurczak
- User
- Posty: 149
- Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Warszawa Zachod
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
w tym konkretnym przypadku pompa z Opla ZafiryKonradGT pisze:Z czego elektryczna pompa wspomagania? Bardzo mądre posunięcie.
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
Tak myślałem bo ja chce wsadzić z Vectry, ale to to samo jak dobrze kojarze. Gdzie umiejsciowiona?
- wzkurczak
- User
- Posty: 149
- Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Warszawa Zachod
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
W środku na ścianie grodziowej po stronie pasażera.KonradGT pisze:Tak myślałem bo ja chce wsadzić z Vectry, ale to to samo jak dobrze kojarze. Gdzie umiejsciowiona?
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
ladnie to wyglada. poprzednie kolory ladniejsze
co do kolektora ssacego - jest ok, przepusci o wiele wiecej - info potwierdzone bo sprawdzone.
co do kolektora ssacego - jest ok, przepusci o wiele wiecej - info potwierdzone bo sprawdzone.
- wzkurczak
- User
- Posty: 149
- Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Warszawa Zachod
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
ssacy wiem ze da rade miałem na mysli wydechowy, zastanawia mnie czy jest cos do ugrania jeszcze na tej sprężarce zmieniając tył na 10 lub 12, czy tylko wszystko sie przesunie w zakresie obrotów w górę.. pisze:ladnie to wyglada. poprzednie kolory ladniejsze
co do kolektora ssacego - jest ok, przepusci o wiele wiecej - info potwierdzone bo sprawdzone.
Jakieś sugestie?
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
zmienisz tyl przesunie sie wyzej wszystko i z automatu bedzie wiecej, bo tam gdzie ma isc do gory leci teraz na dol bo juz zapchany...wzkurczak pisze:ssacy wiem ze da rade miałem na mysli wydechowy, zastanawia mnie czy jest cos do ugrania jeszcze na tej sprężarce zmieniając tył na 10 lub 12, czy tylko wszystko sie przesunie w zakresie obrotów w górę.. pisze:ladnie to wyglada. poprzednie kolory ladniejsze
co do kolektora ssacego - jest ok, przepusci o wiele wiecej - info potwierdzone bo sprawdzone.
Jakieś sugestie?
- wzkurczak
- User
- Posty: 149
- Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Warszawa Zachod
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
lepiej 10 czy 12? aczkolwiek pewnie i tak kolektor bedzie do wymiany.... pisze:zmienisz tyl przesunie sie wyzej wszystko i z automatu bedzie wiecej, bo tam gdzie ma isc do gory leci teraz na dol bo juz zapchany...wzkurczak pisze:ssacy wiem ze da rade miałem na mysli wydechowy, zastanawia mnie czy jest cos do ugrania jeszcze na tej sprężarce zmieniając tył na 10 lub 12, czy tylko wszystko sie przesunie w zakresie obrotów w górę.. pisze:ladnie to wyglada. poprzednie kolory ladniejsze
co do kolektora ssacego - jest ok, przepusci o wiele wiecej - info potwierdzone bo sprawdzone.
Jakieś sugestie?
-
- Turbo-Team
- Posty: 668
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E30 M20B25 Holset HX35 - są cyferki
Gdzieś kiedyś wyczytałem że ori kolektory wydechowe dają rade do 400ps tylko trzeba dać dwa przednie odwrócone do góry.
Będe u siebie w m20b27 sprawdzał czy to nie bajki. W internetach różne bzdury piszą.
Zapłon zostawiłeś na ori cewce czy jakiś mod bo 1,5 barca na seryjny to już sporo.
Będe u siebie w m20b27 sprawdzał czy to nie bajki. W internetach różne bzdury piszą.
Zapłon zostawiłeś na ori cewce czy jakiś mod bo 1,5 barca na seryjny to już sporo.