E46 320Ci TwinTurbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Blacha »

Adam pisze:Więc tak :) Turbosprężarki są identyczne, różnice na wejściu muszli zimnej wynikają z braku miejsca i musiala byc podszlifowana. Na wyjetym silniku wygląda to jako tako ale pod mask z całym orurowaniem jest koszmarnie ciasno i tak musiało być.
Moje już czekają na wymianę wirników ssących dlatego nie miałem jak porównać ale spoko, skoro jest ciasno.
Rozmyślam nad zmianą pozycji silnika i zamontowanie zestawu dużo wyżej... brakuje tylko czasu :kwasny:
Adam
User
Posty: 68
Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Adam »

Kilku znajomych hamowało auta 300+ na różnych hamowniach i to profi hamowniach to mieli rozrzut mocy do 50KM :) Może akurat trafiłbym na tą dobrą no ale nie wiem, zraziłem się i nie odwiedziłem żadnej. Waga jest seryjna plus osprzęt turbo więc pewnie ponad 1400kg, widać też jak jechało więc każdy może sobie wyciągnąć wnioski ile mogło mieć mocy. Widzę, że wszyscy sprawdzali wydajność wtryskiwaczy z b20... Jakbym powiedział, że są wtryski z b28 z podniesionym ciśnieniem na listwie z 3.5bar na 4bar to już byłoby bardziej prawdopodobne 290KM? To teraz wyobraź sobie, że z b20 i b28 mają baardzo podobną wydajność o ile nie identyczną bo są takie same...
Jakby nie było zostawiam ten temat bo średnio mnie interesuje czy było 290 a może 285 ;)

Blacha, Już wolałbym zrobić kolektory od podstaw niż obracać silnik ale też nie wiem czy jest jakaś wielka potrzeba aby były wyżej, jedyny powód to chyba zbyt niskie spływy ale tu jeszcze jest ok
Awatar użytkownika
Wiotki
User
Posty: 52
Rejestracja: 3 lut 2012, o 15:32
Imię: Piotr
lokalizacja: Polska
Lokalizacja: Lublin

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Wiotki »

Adam pisze:o już byłoby bardziej prawdopodobne 290KM? To teraz wyobraź sobie, że z b20 i b28 mają baardzo podobną wydajność o ile nie identyczną bo są takie same...
Jakby nie było zostawiam ten temat bo średnio mnie interesuje czy było 290 a może 285 ;)
Jak dla mnie to na tych wtryskach nie widzę najmniejszych szans ,żeby to miało ponad 250 koni , u mnie wtryski z 3.0 konczyly sie na 0,8 bara z td05 small czyli z potencjalem do 330 koni~ .
Awatar użytkownika
madmax81
Turbo-Team
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2012, o 22:29
Imię: Tomek
lokalizacja: Łódź/Widawa

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: madmax81 »

Wiec mowisz ze seria poza turbinami byla w tym setupie z b20. Popatrz na projekty Szarego Bmw Mavericka i jeszcze inne 2.0 turbo i zrozumiesz ze nie mogles miec 300 koni, w dodatku na seryjnym sprzegle dwumasowym.
Bóg musi kochać wariatów skoro tylu ich stworzył;)
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Miś »

Adam nie zawrócisz kijem Wisły, mnie wystarczy, że gazuję M52B28TU wkładając znane mi na wylot wtryski gazowe (Barracuda 115stka bez dysz na ciśnieniu 1,1) i widzę, że jest bardziej wydajna od seryjnego wtryskiwacza i to przy mocy 193KM. Nawet regulator 4b i przepięcie wężyka kompensacyjnego z separatora odmy do kolektora ssącego nie zrobi z tych wtrysków mocarzy i już, koniec, kropka.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Adam
User
Posty: 68
Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Adam »

Nie tłumacz mi o instalacjach gazowych bo to bez sensu, zero związku.
Jeśli wg was przy 100-200 w 13s miałem max 200KM to spoko, nie wiedzieć czemu o 30KM mocniejsze 330i potrzebuje na to z 20s. Ja wiem jak jechało, wiem jak jeżdżą 300 konne samochody, pomijając wydajność wtryskiwaczy której nie mierzyłem jak i żaden z was bo to są tylko wasze domniemania a skupiając się na osiągach mi wygląda na 290KM i koniec kropka jeśli komuś wygląda to inaczej to pozdrawiam :)
Jeśli przyjechałby ktoś do mnie na strojenie z takimi wtryskiwaczami to bym go wygonił uznając, że są zbyt małe ale ja miąłem wywalone czy to są 360 i lecą na pół gwizdka czy seria na zapętlaniu :) Miałem je wymieniać ale nie zdążyłem, życie...
Co ciekawe gdy było 250KM było już blisko końca ich wydajności tylko z każdym podniesieniem doładowania ich wydajność wzrastała. Po podniesieniu z 0.45 na 0.55 nawet nie bardzo miałem co stroić bo afr było takie samo aby do delikatnych korekt :) Ja rozumiem, że macie kupę wiedzy i w ogóle ale czasami nadmiar wiedzy wprowadza w błąd, jak wiecie, że czegoś nie da się zrobić to znajdźcie kogoś kto o tym nie wie i to zrobi :)
Na jakieś sensowne posty z przyjemnością odpowiem na te o mocy już mi się nie chce i odezwę się dopiero jak powróci doładowanie.
Pozdrawiam :piwo:
Adam
User
Posty: 68
Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Adam »

Witam.
Troszkę mnie nie było. Silnik od jakiegoś czasu ponownie zmaga się z doładowaniem, na razie skromne 0.3bar opadające do 0.27bar, wystrojone na seryjnym MS42. Takie pierdniecie komara jak na forumowe standardy :D
Przez ten czas oczywiście nie próżnowałem, testowałem różne customowe kolektory ssące, różne kolektory wydechowe i po każdym modzie stroiłem co się dało :) Dla przypomnienia teraz jest totalnie seryjny nieotwierany silnik m52tub25. Nie wiem ile miała seria ale z fajnym dolotem, kolektorem ssącym z m54 i kolektorami wydechowymi udało się dobić do okolic 210KM. 100-200 18.5-19s.
Ssący custom pominę bo nie udało się do końca dobrze zmierzyć ale też był przyjemny przyrost względem tego z m54 :)

Ale teraz do tematu, Turbo... Zestaw ten sam co w 2.0. Jak w 2.0 miałem doładowanie od 3500rpm teraz w 2.5 od 2500rpm. Bez większych zmian, wcześniej był wystrojony na FIT w det3 teraz seryjne MS42, było MBC teraz będzie EBC no i kolektor ssący.
Tak jechało na 0.3bar i ssącym m54 http://www.youtube.com/watch?v=OEETkFjJyW4" onclick="window.open(this.href);return false; teraz na customie przybyło około 10KM i poprawiła się góra ale nie sprawdzałem
Czekam aż det wróci z serwisu, podpinam MACa i dmucham dużo więcej. Gdzieś w międzyczasie sprzęgło do wymiany... Prawdopodobnie niedługo wpadnie coś porządniejszego i silnik zostanie przebudowany pod duużo większe moce no ale na razie jest co jest.
Auto oczywiście ciągle dzielnie służy na co dzień, w tym roku już 16-17tys km :)
Obrazek
Obrazek
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: makii »

Poogladalem filmy i jedzie troszkę słabiej od mojego ex Fiata coupe 16 vt 247 hp 397 nm i możesz się że mną nie zgadzać alemomenu niema więcej jak 360_370 nm, co nie zmienia faktu że jako daili dupowoz auto zacne :piwo:
Adam
User
Posty: 68
Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Adam »

Oj ile by nie było, nieważne. Są projekty na forum za nieporównywalnie większe kwoty a nie można sie doczekać hamowni od kupy czasu czy nawet głupiego nagrania 100-200 co robi się w chwili czasu i tak na prawdę nie wiadomo nawet jak jeżdżą. E46 to popularne auto i wiadomo mniej więcej jak jedzie przy jakich mocach. Zostawmy już ten temat. Wykres z deta daje jakieś rozeznanie a liczy się i tak to jak auto jedzie a to widać na nagraniach :)
Det rysował takie coś na ssącym m54 i przy 0.3bar ale jak widać doładowanie opada minimalnie, przed odcięciem jest 0.26-0.27bar a docelowo chce przynajmniej dwa razy więcej. Dołek na środku już usunięty po wystrojeniu vanosa.
Obrazek


Tak troszkę po za tematem... Ma ktoś dostęp do kolanek z aluminium? Tylko żadne tuningowe za chorą kase, zwykłe najzwyklejsze surowe.
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: makii »

Ja robię wszytko i doloty i wydechy z rury tlumikowej, co prawda nie aluminium, ale bardzo tanio
Wpisz sobie w Allegro hasło "wężownicą 60". Byc może ci się przyda.

coś takiego: http://allegro.pl/rura-gieta-kolanko-ko ... 98767.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: leo »

Adam pisze:Oj ile by nie było, nieważne. Są projekty na forum za nieporównywalnie większe kwoty a nie można sie doczekać hamowni od kupy czasu czy nawet głupiego nagrania 100-200 co robi się w chwili czasu i tak na prawdę nie wiadomo nawet jak jeżdżą.
Poczułem się wywołany do tablicy :clap: ale nie będę się tłumaczył, choć od dłuższego czasu trochę bawi mnie trochę pogoń za wykresami :cool2:

co do samego samochodu to sam jetem ciekaw ile wytrzymają seryjne tłoki bez odprężania bo w sumie 2 małe sprężarki wygenerują podobną ilość luftu co jedna większa a wiem że 0,5 bara z małej "pipki" to nie to samo co z dużej ;)

3mam kciuki za powodzenia całego projektu
BMWexpert Motorsport
Adam
User
Posty: 68
Rejestracja: 20 lut 2014, o 14:56
Imię: adam
lokalizacja: wr

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Adam »

makii Szkoda, że ten wywijas nie jest z alu :) Ale dobrze wiedzieć może kiedyś będzie potrzebne to będę wiedział do kogo uderzyć.
LeoNiepotrzebnie bo nawet nie pomyślałem o Tobie pisząc tego posta ale skoro się poczuwasz to spoko :) Oczywiście, że 0.5bar z różnych sprężarek to dwa różne światy, prawda stara jak świat, kto tego nie wie ;)
Tu nie chodzi o parcie na wykresy ale skoro robisz mody po to aby samochód zapierdzielał to logiczne byłoby pokazać jak jedzie. Chwalisz się każdym drobnym szczegółem z życia auta a to co chyba dla wszystkich na tym forum najważniejsze czyli jak fura podaje to wielka tajemnica. Dla mnie jest to nielogiczne. Oczywiście można budować auto tylko dla swojej satysfakcji niczym się nie chwaląc ale tu jest pewien konflikt bo albo nie piszemy o niczym a jeśli już o wszystkim to nawet jak Ciebie to nie interesuje ile zrobi 100-200 to dla osób które może czytają Twój temat warto byłoby to zmierzyć ;) Chwalenie się jak coś jedzie po jakichś modach jest czymś naturalnym więc nie wykręcaj się jakimś śmiesznym parciem na wykres bo to to coś normalnego.
Takie moje zdanie skoro już poczułeś sie i zacząłeś temat :piwo:
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: leo »

jasne że masz racje Adam i nawet nie będę tego negował ALE powiedz mi jaką masz pewność że na hamownie na którą pojedziesz da Ci wiarygodny wynik? Albo pomiar z RL będzie wykonany prawidłowo (bez górek itd itd) ? No właśnie.... później z takich rzeczy robią się dziwne mity, historie a co najgorsza kłunie bo Polacy to niestety naród który mocno rywalizuje między sobą i o wszystko ma ból dupy, niestety :/

Druga sprawa jest taka że widziałem auta które teleportują się na hamownii.... nie chciał bym składać czerwonej od nowa bo za dużo pracy mnie to kosztowało. Kiedyś wrzuciłem wykres z DET3 ale wiadomo że to tylko podgląd sytuacji i można się do niego ustosunkować ale nie brać go w pełni na serio.... dieslem pojechałem bo to dla mnie zwykły samochód.... nie wiem może niepotrzebny strach, ale jest i nic nie poradzę. Mogę zmierzyć do 200 licznikowo ale co to za porownanie?

Ja na to patrze tak że jeśli budujemy projekty aby bić rekordy, robić kreski itd to wykres jest potrzebny, moj samochód niestety nie jest ani rekordzistą, ani kreskowiczem... jest po prostu spełnieniem moich hobbystycznych zachcianek, pomysłów i własnego JA :) mam wiecej funu z budowania samochodów niż z jeżdżenia nimi.

Nie robie już OT możemy u mnie o tym popisać ;)

ps. Chciał byś przebić jakaś bariere mocową u siebie?
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: Miś »

leo pisze:Albo pomiar z RL będzie wykonany prawidłowo (bez górek itd itd) ?
RL oszukasz jak pstrykniesz foto telefonem przy szybie, ale jak wrzucisz na stronkę to nic nie da Ci jazda z górki, bo pomiar uzna za nieprawidłowy. :)
http://vboxtools.com/
Przykłady moje:
http://s31.postimg.org/nga2grq8q/dosetki.jpg
http://s31.postimg.org/ssywuwe56/stodwiescie.jpg
http://s32.postimg.org/a1a5h15ms/20160421_235911.jpg
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 320Ci TwinTurbo

Post autor: leo »

zapewne jest jak piszesz ale dużo jest właśnie zdjęć samego urządzenia, nie znam się na tym więc nie będę podejmował dyskusji :)
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ