e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez corey » 17 cze 2020, o 20:11

Jeeet napisał(a):Też miałem pomysł na turbo t6 typ wiadro ale w e39 v8 ale po edukacji to to zbyt brutalna sprawa dla napedów i układu korbowodowego oem. jak wstanie to jak by otworzyć drzwi z buta zamiast klamką .Ale lubie takie szalone pomysły :piwo:



No troche przesada to byla. Kupilem ostatnio gt45 na kulce i z kolem cnc ale zostawie ja do jakiegos v8 :heh:

Znalazlem tez filmik z rx6r
https://www.youtube.com/watch?v=ndAhQOdCqH0


Silnik z gt35 powedrowal do innego auta kolegi.

Jeszcze raz skladam m30 do e38 ;)

Po weryfikacji w szlifierni okazalo sie ze wszystkie 4 waly jakie mialem na stanie okazaly sie krzywe :mellow: :mellow:
Nie moglem znalezc nigdzie prawdziwego nominalu i poszedlem w szlif pod panewki , tzn. kupilem pierwszy nadwymiar i wyszlifowano mi wal pod te konkretnie egzemplarze. Wlasciciel szlifierni ktorego dobrze znam i mu ufam gwarantowal wlasnymi jajami ze bedzie wszystko ok. Dlatego sie na to zdecydowalem. Koszt byl wysoki. Znalazlem super blok bez zadnych progow. Dlugo szukalem super pompy oleju do m30. Po pol roku dopiero znalazlem - koszt taki ze kiedys caly silnik za to kupowalem, coraz ciezej z czesciami do m30. To juz jest na wymarciu praktycznie. Glowica b35, nowy walek febi, nowe dzwigienki mg, uszczelniacze, szlif etc. Uszczelka zwykla plus piramidki, szpilki do glowicy. Kolo pasowe zakolkowane. Nowy rozrzad kompletny. Filtr oleju z m70 z chlodnica. Sprzeglo dwutarcz. Wtryski 630 albo 2200 zalezy jakie turbo wpadnie. Turbina jeszcze nie wiem , lezy na polce gt35 ale ile razy to mozna montowac. :ph34r:

https://youtu.be/3t4ZbdhChFA - piramidki

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
corey
Forumowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 22:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez Jeeet » 18 cze 2020, o 10:27

No ja miałem nowego kkk co w seri robiło 1000km + ,poszło do ls1 chyba 7.2 L .
Fajnie działasz ,myśle że od bezpiecznych 600-700 km (jak na ten setup) możesz zacząć,nie wiem w ile celujesz? Potem to chyba wzmacniacz zapłonu aby iść wyżej z bostem ? Chyba było na forum jak ktoś przeszedł na cewki w m20.
:offtopic:
M30 to już na prawde chistoria , szwagier jest maniakiem starych bemek ma bmw 2500, e3 ,e23 same m30 na gazniku ,myślałem że to szarpiące padaki ale fajnie chodzą budy może nie lekkie ale nie napasione wyposażeniem w latach 70-80tych to musiały być istne demony .
Jeeet
Forumowicz
 
Posty: 261
Dołączył(a): 27 lut 2011, o 16:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez corey » 18 cze 2020, o 17:17

Jeeet napisał(a):No ja miałem nowego kkk co w seri robiło 1000km + ,poszło do ls1 chyba 7.2 L .
Fajnie działasz ,myśle że od bezpiecznych 600-700 km (jak na ten setup) możesz zacząć,nie wiem w ile celujesz? Potem to chyba wzmacniacz zapłonu aby iść wyżej z bostem ? Chyba było na forum jak ktoś przeszedł na cewki w m20.
:offtopic:
M30 to już na prawde chistoria , szwagier jest maniakiem starych bemek ma bmw 2500, e3 ,e23 same m30 na gazniku ,myślałem że to szarpiące padaki ale fajnie chodzą budy może nie lekkie ale nie napasione wyposażeniem w latach 70-80tych to musiały być istne demony .


ile bedzie zobaczymy , napewno 550+.Nie wiecej niz 700 bo to granica skrzyni biegow oem i polosi. Jeszcze nigdy nie zlozylem m30 na oem zaplonie, pierwsze co wlatuje zawsze to SA i zespolona cewka 3x2.
corey
Forumowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 22:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez Jeeet » 19 cze 2020, o 06:29

corey napisał(a):
Jeeet napisał(a):No ja miałem nowego kkk co w seri robiło 1000km + ,poszło do ls1 chyba 7.2 L .
Fajnie działasz ,myśle że od bezpiecznych 600-700 km (jak na ten setup) możesz zacząć,nie wiem w ile celujesz? Potem to chyba wzmacniacz zapłonu aby iść wyżej z bostem ? Chyba było na forum jak ktoś przeszedł na cewki w m20.
:offtopic:
M30 to już na prawde chistoria , szwagier jest maniakiem starych bemek ma bmw 2500, e3 ,e23 same m30 na gazniku ,myślałem że to szarpiące padaki ale fajnie chodzą budy może nie lekkie ale nie napasione wyposażeniem w latach 70-80tych to musiały być istne demony .


ile bedzie zobaczymy , napewno 550+.Nie wiecej niz 700 bo to granica skrzyni biegow oem i polosi. Jeszcze nigdy nie zlozylem m30 na oem zaplonie, pierwsze co wlatuje zawsze to SA i zespolona cewka 3x2.


Widze ze obcykany temat m30 i 700km. Z tego co predstawiasz wychodzi żę łatwiej przekroczyć mityczne 450km w m30 niżeli w nowszych konstrukcjach .Pewnie sporo na plus daje gotowe 3L + ,tłoki -korby wał -oem ? Strokera nie trzeba ,wałek cat cams generalnie mody głowicy to nie mus nie każdy chce kręcić 9000obr. ? Silnikowo wygląda to prosciej .
Klime chyba usunełeś ? To mi nie pasuje w e38 daily to tak troche jak fotelik dzieciecy w wyprutym z klatką driftowozie,no nie pasuje.
Jeeet
Forumowicz
 
Posty: 261
Dołączył(a): 27 lut 2011, o 16:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez KonradGT » 19 cze 2020, o 20:44

Mega sceptyczny jestem co do tych mocy rzędu 600 czy 700+ ot tak z M30... Mamy jakiś wykres do tego, czy po prostu moc wywróżona?
Avatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
 
Posty: 552
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 08:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez corey » 19 cze 2020, o 22:36

KonradGT napisał(a):Mega sceptyczny jestem co do tych mocy rzędu 600 czy 700+ ot tak z M30... Mamy jakiś wykres do tego, czy po prostu moc wywróżona?


Tak wywrozone. :śmiech: :śmiech: :śmiech:
corey
Forumowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 22:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez corey » 19 cze 2020, o 22:37

Jeeet napisał(a):
corey napisał(a):
Jeeet napisał(a):No ja miałem nowego kkk co w seri robiło 1000km + ,poszło do ls1 chyba 7.2 L .
Fajnie działasz ,myśle że od bezpiecznych 600-700 km (jak na ten setup) możesz zacząć,nie wiem w ile celujesz? Potem to chyba wzmacniacz zapłonu aby iść wyżej z bostem ? Chyba było na forum jak ktoś przeszedł na cewki w m20.
:offtopic:
M30 to już na prawde chistoria , szwagier jest maniakiem starych bemek ma bmw 2500, e3 ,e23 same m30 na gazniku ,myślałem że to szarpiące padaki ale fajnie chodzą budy może nie lekkie ale nie napasione wyposażeniem w latach 70-80tych to musiały być istne demony .


ile bedzie zobaczymy , napewno 550+.Nie wiecej niz 700 bo to granica skrzyni biegow oem i polosi. Jeszcze nigdy nie zlozylem m30 na oem zaplonie, pierwsze co wlatuje zawsze to SA i zespolona cewka 3x2.


Widze ze obcykany temat m30 i 700km. Z tego co predstawiasz wychodzi żę łatwiej przekroczyć mityczne 450km w m30 niżeli w nowszych konstrukcjach .Pewnie sporo na plus daje gotowe 3L + ,tłoki -korby wał -oem ? Strokera nie trzeba ,wałek cat cams generalnie mody głowicy to nie mus nie każdy chce kręcić 9000obr. ? Silnikowo wygląda to prosciej .
Klime chyba usunełeś ? To mi nie pasuje w e38 daily to tak troche jak fotelik dzieciecy w wyprutym z klatką driftowozie,no nie pasuje.



klima oczywiscie jest , zmieniony olej w sprezarce na syntetyk i tyle, nabite r134. Silnik oprucz uszczelki pod glowica, szpilek praktycznie seryjny.
corey
Forumowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 22:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez Jeeet » 21 cze 2020, o 05:11

Koniecznie dokumentuj na forum jak pisałem jestem fanem takich pomysłów ,pzdr.
Jeeet
Forumowicz
 
Posty: 261
Dołączył(a): 27 lut 2011, o 16:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez Grzesi(E30)k » 22 cze 2020, o 07:32

Jaką cewke stosujesz? Chce uciec z kopułki w m20 ale kable moga zostac
-chałturnik-
Avatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
 
Posty: 714
Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:21
Lokalizacja: B-stok
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez ecru » 22 cze 2020, o 16:47

Grzesi(E30)k napisał(a):Jaką cewke stosujesz? Chce uciec z kopułki w m20 ale kable moga zostac


Ja do swojego starego projektu M20 wykorzystałem cewkę od opla omegi V6.
Działa bez najmniejszego problemu, a skoro sterownik ma być SA to nie będzie problemów z wysterowaniem.
Działa w trybie wasted spark.
Gdzieś tu mam jakieś stare zdjęcia:

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
ecru
Turbo-Team
 
Posty: 72
Dołączył(a): 27 paź 2009, o 18:43
Imię: David
lokalizacja: Wilanów

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez corey » 22 cze 2020, o 20:42

Grzesi(E30)k napisał(a):Jaką cewke stosujesz? Chce uciec z kopułki w m20 ale kable moga zostac


przetestowalem rozne, z vr6, opla, gm usa, i moja ulubiona jest ford edis 6 , ma najmocniejsza iskre i pasuja do niej oem przewody. kosztuje grosze.
corey
Forumowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 22:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez Grzesi(E30)k » 23 cze 2020, o 04:59

Dzieki za informacje. Widze że nowa cewka edis6 ngk 200zł :D
-chałturnik-
Avatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
 
Posty: 714
Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:21
Lokalizacja: B-stok
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez gadziuWLKP » 23 cze 2020, o 05:01

a te indywidualne z TSI czerwone? Jest jakiś tam problem żeby je podłączyć do ori sterownika ale w SA pewnie się uda? Co wiecie w tym temacie?
gadziuWLKP
Forumowicz
 
Posty: 506
Dołączył(a): 14 gru 2017, o 17:29
Imię: Adam
lokalizacja: Wlkp

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez corey » 23 cze 2020, o 18:25

gadziuWLKP napisał(a):a te indywidualne z TSI czerwone? Jest jakiś tam problem żeby je podłączyć do ori sterownika ale w SA pewnie się uda? Co wiecie w tym temacie?



w audi to ok , ale w bmw nie widze zadnego sensu tego montowac. Szczegolnie przy m30 czy m20 to strzal w kolano z umiejscowieniem. Pozatym awaryjne.
corey
Forumowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 30 paź 2009, o 22:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e38 + m30b35 + wiadro jednak na gorze

Postprzez farmer91 » 23 cze 2020, o 19:46

Nie boisz się o ten wał po szlifie? Wszystkie historie z wałami po szlifie jakie znam gdzie były zapewnienia że będzie to jeździć kończyły się tak samo, zatarciem. Z tego co wiem to krzywizna 0,03-0,04 jest akceptowalna jeśli czopy są ok, A większe odchyłki prostują, bynajmniej niedaleko mnie jest firma która typowo zajmuje się prostowaniem i wyważaniem wałów korbowych.
farmer91
Turbo-Team
 
Posty: 348
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 22:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości