e36 m50b31 turbo LPG
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
- Imię: Adrian
- lokalizacja: Kętrzyn
e36 m50b31 turbo LPG
Witam wszystkich.
Model: e36 coupe 325i z 1992r. A tak wyglądała po zakupie
Modyfikacje
Silnik: m50b25 vanos
- wał korbowy m54b30
- korbowody m50b25nv
- tłoki m43b19 z nowymi pierścieniami
- odprężony dwoma uszczelkami 1.75
- głowica m50b25nv z założonym vanosem i przed tygodniem wałek ssący zamiast wydechowego ( duża różnica pełne doładowani jest szybciej prawie o 500 obr/min)
- pompa oleju m52
Układ dolotowy:
- z turbiny wychodzi rura 50mm i za łapą przechodzi w 2,5"
- ic 550x230x65
- do kolektora ssącego rura 2,5"
- blos
Układ wydechowy:
- kolektor żeliwny
- turbina gt35 40 ts
- westegate 50mm w atmosferę
- wydech do sądy rura 2,5"
- za sądą 2x 50mm
- seryjny tłumik końcowy
Układ paliwowy / wtryskowy:
- benzyna seria
LPG:
- parowniki BRC AT-90 (wydajność 230 km)i major lovato ( wydajność 190km)
- blos
Elektronika / wskaźniki:
- komputer seria
-zegar ciśnienia oleju
- egt
Układ chłodzenia:
seria
Układ napędowy:
- do seryjnego dołożona elektro szpera
Zawieszenie:
- przód obniżony o około 100mm
BODY KIT i wnętrze:
- m pkiet zderzaki i lusterka
- dwie lotki
Na początku może trochę historii. Po roku jeżdżenia urwał się kawałek zaworu i zniszczył gładz cylindra, tłok i głowice (silnik był mocno zużyty).
Tak doszło do pomysłu na strokera m50b31.
W między czasie trzeba było czymś jeździć Silnik zastępczy m50b25nv na czas zbierania części i budowy. Później dawca korbowodów, głowicy i wałka ssącego na wydech.
Mały problem z odpaleniem. Koło miało w innym miejscu wcięcie.
Blok po rozwierceniu na 85mm.
Korbowody m50b25nv i tłoki m43b19.
Pod frezowany blok tak aby korbowody się zmieściły.
Wał siedzi w bloku.
Wrzucone tłoki z korbowodami i obraca się nigdzie nie haczy
Tłok wystaje lekko ponad płaszczyznę bloku.
Dwie uszczelki sklejone klejem i jak na razie przejeździło pół roku na wolnossącym i miesiąc na turbo.
Tak to wygląda z zewnątrz.
A tyle waży silnik.
I miesiąc temu przyszedł czas na turbo.
Dolot i zasilanie lpg.
Turbo na dole z rurą dolotową puszczoną między łapą a belką i niestety tylko 50mm
A tak to wygląda od dołu.
Westegate będzie nad kolektorem.
A tak wygląda całość.
Oczywiście musiałem zważyć.
Jak na razie dmucham tylko 0.5 bara ale i tak ładne efekty. Na trzecim biegu potrafi stracić trakcje. Jak na razie nie mam żadnego normalnego filmiku z testów.
Model: e36 coupe 325i z 1992r. A tak wyglądała po zakupie
Modyfikacje
Silnik: m50b25 vanos
- wał korbowy m54b30
- korbowody m50b25nv
- tłoki m43b19 z nowymi pierścieniami
- odprężony dwoma uszczelkami 1.75
- głowica m50b25nv z założonym vanosem i przed tygodniem wałek ssący zamiast wydechowego ( duża różnica pełne doładowani jest szybciej prawie o 500 obr/min)
- pompa oleju m52
Układ dolotowy:
- z turbiny wychodzi rura 50mm i za łapą przechodzi w 2,5"
- ic 550x230x65
- do kolektora ssącego rura 2,5"
- blos
Układ wydechowy:
- kolektor żeliwny
- turbina gt35 40 ts
- westegate 50mm w atmosferę
- wydech do sądy rura 2,5"
- za sądą 2x 50mm
- seryjny tłumik końcowy
Układ paliwowy / wtryskowy:
- benzyna seria
LPG:
- parowniki BRC AT-90 (wydajność 230 km)i major lovato ( wydajność 190km)
- blos
Elektronika / wskaźniki:
- komputer seria
-zegar ciśnienia oleju
- egt
Układ chłodzenia:
seria
Układ napędowy:
- do seryjnego dołożona elektro szpera
Zawieszenie:
- przód obniżony o około 100mm
BODY KIT i wnętrze:
- m pkiet zderzaki i lusterka
- dwie lotki
Na początku może trochę historii. Po roku jeżdżenia urwał się kawałek zaworu i zniszczył gładz cylindra, tłok i głowice (silnik był mocno zużyty).
Tak doszło do pomysłu na strokera m50b31.
W między czasie trzeba było czymś jeździć Silnik zastępczy m50b25nv na czas zbierania części i budowy. Później dawca korbowodów, głowicy i wałka ssącego na wydech.
Mały problem z odpaleniem. Koło miało w innym miejscu wcięcie.
Blok po rozwierceniu na 85mm.
Korbowody m50b25nv i tłoki m43b19.
Pod frezowany blok tak aby korbowody się zmieściły.
Wał siedzi w bloku.
Wrzucone tłoki z korbowodami i obraca się nigdzie nie haczy
Tłok wystaje lekko ponad płaszczyznę bloku.
Dwie uszczelki sklejone klejem i jak na razie przejeździło pół roku na wolnossącym i miesiąc na turbo.
Tak to wygląda z zewnątrz.
A tyle waży silnik.
I miesiąc temu przyszedł czas na turbo.
Dolot i zasilanie lpg.
Turbo na dole z rurą dolotową puszczoną między łapą a belką i niestety tylko 50mm
A tak to wygląda od dołu.
Westegate będzie nad kolektorem.
A tak wygląda całość.
Oczywiście musiałem zważyć.
Jak na razie dmucham tylko 0.5 bara ale i tak ładne efekty. Na trzecim biegu potrafi stracić trakcje. Jak na razie nie mam żadnego normalnego filmiku z testów.
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Silnik masz zrobiony perfekt , ale z dolotem to poszedłeś na całego te kolanka hamburskie nadają się na wydech . Na fotkach widać że wszystko ważysz nie lepiej było zrobić dolot z kształtek do wydechu ścianka 1,5mm na foto masz przykład takiego dolotu .
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
- wzkurczak
- User
- Posty: 149
- Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Warszawa Zachod
Re: e36 m50b31 turbo LPG
bez urazy ale mogłeś dać czarny sylikon...
czy jakies pomiary juz były? jakie masz Egt przy upalaniu?
czy jakies pomiary juz były? jakie masz Egt przy upalaniu?
-
- Turbo-Team
- Posty: 104
- Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Krasnik
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Hehe, czerwony silikon rolniczy temat też jestem ciekaw wyniku, ale w sumie LPG ma minimalnie tylko większą temperaturę spalania a liczbę oktanowa już sporo wyższa niz benzyna.Na dodatek parownik chlodzi wodę jeszcze. Ciekawe jak by to się zachowywalo przy instalacji wtrysku ciekłego LPG .
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
- Imię: Adrian
- lokalizacja: Kętrzyn
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Co do czerwonego silikonu wygląda jak wygląda ale działa kiedyś różne stosowałem czarna szare itp. ale ten się sprawdza i nigdzie nie cieknie. A silnik zważyłem z ciekawości bo ludzie gadali jakieś głupoty typu że silnik m50 waży 300kg.
Egt nie dotrwało do upalania jak to chiński sprzęt się zepsuł ale na postoju z tego co pamiętam było na gazie o 40 stopni więcej niż na benzynie.
Egt nie dotrwało do upalania jak to chiński sprzęt się zepsuł ale na postoju z tego co pamiętam było na gazie o 40 stopni więcej niż na benzynie.
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Przy dobrych wtryskach na sekwencji mozna cos zrobic ale tak to lipa. gratuluje pojemnosci Moze walek ssacy z m54b30 jako nastepna modyfikacja ?
Sluchaj jeśli prawa poduszka opadnie to kolektor nie bedzie wadził?
Sluchaj jeśli prawa poduszka opadnie to kolektor nie bedzie wadził?
E30 325
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
- Imię: Adrian
- lokalizacja: Kętrzyn
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Nie mam sekwencjiPrzy dobrych wtryskach na sekwencji mozna cos zrobic ale tak to lipa
A wałek m50 nie jest taki sam jak m54?Moze walek ssacy z m54b30 jako nastepna modyfikacja
Kolektor ma dużo miejsca do budy nawet był plan WG puścić między budą a kolektorem ale w tedy by musiało się prawie opierać. Turbina też ma dużo miejsca. WG ma najmniej miejsca ale też się mieści i raczej nie uderza.Sluchaj jeśli prawa poduszka opadnie to kolektor nie bedzie wadził?
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Widze ze sie odważyłeś i poszedłeś w moje slady z uszczelkami hehe tylko ja bez zadnych klejów i trzyma. Pozdro
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
- Imię: Adrian
- lokalizacja: Kętrzyn
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Troche nie byłem pewny tego rozwiązania widziałem jak nie jeden pisał że nigdy by tego nie zrobił bo nie wytrzyma. Moim zdaniem przekładko nie potrzebnie by obniżała cr.
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
- Imię: rafał
- lokalizacja: Przemyśl
Re: e36 m50b31 turbo LPG
dałeś 2 uszczelki jedna na drugą ????
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1798
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Polecam tutaj pomierzyć AFR, bo ten silnik łatwiej będzie wysadzić, niż M30.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Jakie Cr wyszlo na tym zestawie ?
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
- Imię: Adrian
- lokalizacja: Kętrzyn
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Tak dałem dwie uszczelki bez przekładki.dałeś 2 uszczelki jedna na drugą ????
Cały czas myśle o zakupie afru tylko nie mam kasy na ten cel. A na pewno by się przydał bo jest dobrze podlany jak na razie.Polecam tutaj pomierzyć AFR, bo ten silnik łatwiej będzie wysadzić, niż M30.
Nie jestem pewien ale około 8,5:1Jakie Cr wyszlo na tym zestawie ?
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
- Imię: rafał
- lokalizacja: Przemyśl
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Adi7010 pisze:Tak dałem dwie uszczelki bez przekładki.dałeś 2 uszczelki jedna na drugą ????Cały czas myśle o zakupie afru tylko nie mam kasy na ten cel. A na pewno by się przydał bo jest dobrze podlany jak na razie.Polecam tutaj pomierzyć AFR, bo ten silnik łatwiej będzie wysadzić, niż M30.Nie jestem pewien ale około 8,5:1Jakie Cr wyszlo na tym zestawie ?
kolega mierzy czymś takim:
http://allegro.pl/e82-analizator-spalin ... 19866.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turbo-Team
- Posty: 239
- Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
- Imię: Darek
- lokalizacja: Rydy
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Nie Bardzo możesz miec cr8,5 bo ja mam taki u siebie a mamy bardzo podobne setupy. U mnie jest tak blok m50, wał m54, korba m50b25nv, tłoki m44b19 i do tego kanapka 0,8mm i dwie uszczelki 1,75. Któryś z nas sie pomylił w liczeniu tylko ciekawe który ;p