e36 m50b31 turbo LPG

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Adi7010
User
Posty: 32
Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
Imię: Adrian
lokalizacja: Kętrzyn

e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Adi7010 »

Witam wszystkich.

Model: e36 coupe 325i z 1992r. A tak wyglądała po zakupie
Obrazek

Modyfikacje

Silnik: m50b25 vanos
- wał korbowy m54b30
- korbowody m50b25nv
- tłoki m43b19 z nowymi pierścieniami
- odprężony dwoma uszczelkami 1.75
- głowica m50b25nv z założonym vanosem i przed tygodniem wałek ssący zamiast wydechowego ( duża różnica pełne doładowani jest szybciej prawie o 500 obr/min)
- pompa oleju m52


Układ dolotowy:
- z turbiny wychodzi rura 50mm i za łapą przechodzi w 2,5"
- ic 550x230x65
- do kolektora ssącego rura 2,5"
- blos


Układ wydechowy:
- kolektor żeliwny
- turbina gt35 40 ts
- westegate 50mm w atmosferę
- wydech do sądy rura 2,5"
- za sądą 2x 50mm
- seryjny tłumik końcowy


Układ paliwowy / wtryskowy:
- benzyna seria
LPG:
- parowniki BRC AT-90 (wydajność 230 km)i major lovato ( wydajność 190km)
- blos


Elektronika / wskaźniki:
- komputer seria
-zegar ciśnienia oleju
- egt

Układ chłodzenia:
seria

Układ napędowy:
- do seryjnego dołożona elektro szpera

Zawieszenie:
- przód obniżony o około 100mm

BODY KIT i wnętrze:
- m pkiet zderzaki i lusterka
- dwie lotki

Na początku może trochę historii. Po roku jeżdżenia urwał się kawałek zaworu i zniszczył gładz cylindra, tłok i głowice (silnik był mocno zużyty).
Tak doszło do pomysłu na strokera m50b31.
Obrazek

W między czasie trzeba było czymś jeździć :D Silnik zastępczy m50b25nv na czas zbierania części i budowy. Później dawca korbowodów, głowicy i wałka ssącego na wydech.
Obrazek

Mały problem z odpaleniem. Koło miało w innym miejscu wcięcie.
Obrazek

Blok po rozwierceniu na 85mm.
Obrazek

Korbowody m50b25nv i tłoki m43b19.
Obrazek

Pod frezowany blok tak aby korbowody się zmieściły.
Obrazek

Wał siedzi w bloku.
Obrazek

Wrzucone tłoki z korbowodami i obraca się nigdzie nie haczy :D
Obrazek

Tłok wystaje lekko ponad płaszczyznę bloku.
Obrazek

Dwie uszczelki sklejone klejem i jak na razie przejeździło pół roku na wolnossącym i miesiąc na turbo.
Obrazek

Tak to wygląda z zewnątrz.
Obrazek

A tyle waży silnik.
Obrazek

I miesiąc temu przyszedł czas na turbo.
Obrazek

Dolot i zasilanie lpg.
Obrazek

Turbo na dole z rurą dolotową puszczoną między łapą a belką i niestety tylko 50mm
Obrazek

A tak to wygląda od dołu.
Obrazek

Westegate będzie nad kolektorem.
Obrazek

A tak wygląda całość.
Obrazek

Oczywiście musiałem zważyć.
Obrazek

Jak na razie dmucham tylko 0.5 bara ale i tak ładne efekty. Na trzecim biegu potrafi stracić trakcje. Jak na razie nie mam żadnego normalnego filmiku z testów.
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: krzysiu134 »

Silnik masz zrobiony perfekt :ok: , ale z dolotem to poszedłeś na całego te kolanka hamburskie nadają się na wydech . Na fotkach widać że wszystko ważysz nie lepiej było zrobić dolot z kształtek do wydechu ścianka 1,5mm na foto masz przykład takiego dolotu .
Obrazek
Obrazek
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: wzkurczak »

bez urazy ale mogłeś dać czarny sylikon... :heh:
czy jakies pomiary juz były? jakie masz Egt przy upalaniu?
geather
Turbo-Team
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
Imię: Marcin
lokalizacja: Krasnik

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: geather »

Hehe, czerwony silikon rolniczy temat :heh: też jestem ciekaw wyniku, ale w sumie LPG ma minimalnie tylko większą temperaturę spalania a liczbę oktanowa już sporo wyższa niz benzyna.Na dodatek parownik chlodzi wodę jeszcze. Ciekawe jak by to się zachowywalo przy instalacji wtrysku ciekłego LPG .
Adi7010
User
Posty: 32
Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
Imię: Adrian
lokalizacja: Kętrzyn

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Adi7010 »

Co do czerwonego silikonu wygląda jak wygląda ale działa kiedyś różne stosowałem czarna szare itp. ale ten się sprawdza i nigdzie nie cieknie. A silnik zważyłem z ciekawości bo ludzie gadali jakieś głupoty typu że silnik m50 waży 300kg.
Egt nie dotrwało do upalania jak to chiński sprzęt się zepsuł ale na postoju z tego co pamiętam było na gazie o 40 stopni więcej niż na benzynie.
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: kamil7s »

Przy dobrych wtryskach na sekwencji mozna cos zrobic ale tak to lipa. gratuluje pojemnosci :) Moze walek ssacy z m54b30 jako nastepna modyfikacja :) ?

Sluchaj jeśli prawa poduszka opadnie to kolektor nie bedzie wadził?
E30 325
Adi7010
User
Posty: 32
Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
Imię: Adrian
lokalizacja: Kętrzyn

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Adi7010 »

Przy dobrych wtryskach na sekwencji mozna cos zrobic ale tak to lipa
Nie mam sekwencji
Moze walek ssacy z m54b30 jako nastepna modyfikacja
A wałek m50 nie jest taki sam jak m54?
Sluchaj jeśli prawa poduszka opadnie to kolektor nie bedzie wadził?
Kolektor ma dużo miejsca do budy nawet był plan WG puścić między budą a kolektorem ale w tedy by musiało się prawie opierać. Turbina też ma dużo miejsca. WG ma najmniej miejsca ale też się mieści i raczej nie uderza.
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: DawidLwa »

Widze ze sie odważyłeś i poszedłeś w moje slady z uszczelkami hehe tylko ja bez zadnych klejów i trzyma. Pozdro
Adi7010
User
Posty: 32
Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
Imię: Adrian
lokalizacja: Kętrzyn

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Adi7010 »

Troche nie byłem pewny tego rozwiązania widziałem jak nie jeden pisał że nigdy by tego nie zrobił bo nie wytrzyma. Moim zdaniem przekładko nie potrzebnie by obniżała cr.
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: makii »

dałeś 2 uszczelki jedna na drugą ????
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1798
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Miś »

Polecam tutaj pomierzyć AFR, bo ten silnik łatwiej będzie wysadzić, niż M30.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: DawidLwa »

Jakie Cr wyszlo na tym zestawie ?
Adi7010
User
Posty: 32
Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
Imię: Adrian
lokalizacja: Kętrzyn

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: Adi7010 »

dałeś 2 uszczelki jedna na drugą ????
Tak dałem dwie uszczelki bez przekładki.
Polecam tutaj pomierzyć AFR, bo ten silnik łatwiej będzie wysadzić, niż M30.
Cały czas myśle o zakupie afru tylko nie mam kasy na ten cel. A na pewno by się przydał bo jest dobrze podlany jak na razie.
Jakie Cr wyszlo na tym zestawie ?
Nie jestem pewien ale około 8,5:1
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: makii »

Adi7010 pisze:
dałeś 2 uszczelki jedna na drugą ????
Tak dałem dwie uszczelki bez przekładki.
Polecam tutaj pomierzyć AFR, bo ten silnik łatwiej będzie wysadzić, niż M30.
Cały czas myśle o zakupie afru tylko nie mam kasy na ten cel. A na pewno by się przydał bo jest dobrze podlany jak na razie.
Jakie Cr wyszlo na tym zestawie ?
Nie jestem pewien ale około 8,5:1


kolega mierzy czymś takim:

http://allegro.pl/e82-analizator-spalin ... 19866.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: e36 m50b31 turbo LPG

Post autor: kat23 »

Nie Bardzo możesz miec cr8,5 bo ja mam taki u siebie a mamy bardzo podobne setupy. U mnie jest tak blok m50, wał m54, korba m50b25nv, tłoki m44b19 i do tego kanapka 0,8mm i dwie uszczelki 1,75. Któryś z nas sie pomylił w liczeniu tylko ciekawe który ;p
ODPOWIEDZ