e36 m50b31 turbo LPG
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
- Imię: Adrian
- lokalizacja: Kętrzyn
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Ostatnio miałem okazje zmierzyć afr w moim samochodzie. Początkowo był podlany ale po małej korekcie jest przy pełnym ogniu w okolicach 12. Przy normalnej jeździe 2-3 tys obrotów było idealnie (nie pamiętam wartości). Tak stwierdziła osoba która robiła pomiar.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Pewnie w okolicach 15 przy spokojnej jeździe, 12 na bucie jest okej.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 264
- Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
- Imię: Sebastian
- lokalizacja: Warszawa
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Jak sie autko sprawuje? Moze byles juz na hamowni?
-
- User
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 14:27
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Staniewo
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Co dzień śmiga na 0.6 bara a na hamowni wyszło 309 km i 400nm
-
- Forumowicz
- Posty: 264
- Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
- Imię: Sebastian
- lokalizacja: Warszawa
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Najbardziej ciekawi mnie jak sie sprawdza lpg? Byly jakie kolwiek problemy w trakcie uzytkowania?
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Samochód widziałem parę razy na żywo i niestety to nie jeździ. Silnik ma duży potencjał, ale jest kompletnie nie wykorzystany.
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
- Imię: Adrian
- lokalizacja: Kętrzyn
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Problemów kilka jest:
- Jakość gazu
- Jak w butli jest za małe ciśnienie gazu to samochód nie ma pełnej mocy. Brakuje górą paliwa.
- Wystrojenie wydaje się proste ale nie ma precyzji
- Nie ma tej mocy co na benzynie
- Samochód jak chwile postoi i się nagrzeje dolot to nie ma mocy
- Brak odcięcia
Ale jest też pare plusów między innymi spalanie ostatnio w trasie spaliła mi 12l/100km co jest bardzo ważne dla mnie bo samochód jeździ na co dzień.
Zależy jak na to patrzeć że samochód nie ma mocy. Jest dosyć duże turbo doładowanie niewielkie bo tylko chwilowe 0.6 bara i spada do 0.5. Więcej nie można bo sprzegło nie ogarnia. Na hamowni pokazało 310 km. A jak się domyślam widziałeś pewnie mnie na jednym z placów gdzie samochód nie mógł pokazać swojego potencjału bo na 1 biegu nie ma pełnego doładowania
- Jakość gazu
- Jak w butli jest za małe ciśnienie gazu to samochód nie ma pełnej mocy. Brakuje górą paliwa.
- Wystrojenie wydaje się proste ale nie ma precyzji
- Nie ma tej mocy co na benzynie
- Samochód jak chwile postoi i się nagrzeje dolot to nie ma mocy
- Brak odcięcia
Ale jest też pare plusów między innymi spalanie ostatnio w trasie spaliła mi 12l/100km co jest bardzo ważne dla mnie bo samochód jeździ na co dzień.
Zależy jak na to patrzeć że samochód nie ma mocy. Jest dosyć duże turbo doładowanie niewielkie bo tylko chwilowe 0.6 bara i spada do 0.5. Więcej nie można bo sprzegło nie ogarnia. Na hamowni pokazało 310 km. A jak się domyślam widziałeś pewnie mnie na jednym z placów gdzie samochód nie mógł pokazać swojego potencjału bo na 1 biegu nie ma pełnego doładowania
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Byłem, oglądałem co się dzieje pod maską. Ogólnie za "wydumke" i że to jeździ wielki plus ale mogłoby jeździć na benzynie i gazie (palić podobnie lub mniej) , mieć więcej mocy i być przy tym bardziej niezawodny (z minusów, które piszesz wyciągam taki wniosek).
Jak na budżetowe podejście jest spoko, ale jeżeli o aktualny stan wiedzy i możliwości jest słabo.
Silnik przygotowałeś pod dużo więcej koksu, a w tym setupie nic więcej z tego nie będzie. Skoro nie planujesz z tego robić drag cara i osiągać prędkości 300km/h i momentu powyżej 500-600nm to może jednak warto wrzucić krótszy dyfer (bo w tym momencie 2.8x nie ma kompletnie sensu), żeby poprawić elastyczność tego setupu ?
Jak na budżetowe podejście jest spoko, ale jeżeli o aktualny stan wiedzy i możliwości jest słabo.
Silnik przygotowałeś pod dużo więcej koksu, a w tym setupie nic więcej z tego nie będzie. Skoro nie planujesz z tego robić drag cara i osiągać prędkości 300km/h i momentu powyżej 500-600nm to może jednak warto wrzucić krótszy dyfer (bo w tym momencie 2.8x nie ma kompletnie sensu), żeby poprawić elastyczność tego setupu ?
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
- Imię: Adrian
- lokalizacja: Kętrzyn
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Wiadomo na benzynie będzie więcej mocy i może mniej awaryjne ale najzwyczajniej mnie nie stać na zrobienie czegoś takiego. Zrobienie teraz benzyny trochę kosztuje między innymi komputer wtryski strojenie czy przerobienie kolektora ssącego bo jest z n54. W najbliższych planach jest zrobienie sprzęgła dwutarczowego wtedy będzie można więcej ładować i może zmiana turbiny na mniejszą. Liczę na jakąś 4 z przodu oczywiście puki co na gazie.
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Do czterech z przodu 2-tarcz nie potrzebny.
Nie mój projekt, tylko przedstawiłem swoją opinie i obserwuje dalej.
Nie mój projekt, tylko przedstawiłem swoją opinie i obserwuje dalej.
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Jak będzie 4 z przodu to przy tym wale będzie spory niuton czego jednotarczowe sprzęgło nie ogarnie.
-
- User
- Posty: 32
- Rejestracja: 31 maja 2015, o 21:34
- Imię: Adrian
- lokalizacja: Kętrzyn
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Można by było inne sprzęgł ale dwutarczowe będzie pewne i nie będzie trzeba zmieniać za jakiś czas jak coś się zmieni i też nie chce spieków czy mocniejszych docisków bo za dużo jeżdze tym samochodem.
A co do momentu to na tej turbinie za dużo nie będzie. Później wykres wstawie bo zapomniałem o tym
A co do momentu to na tej turbinie za dużo nie będzie. Później wykres wstawie bo zapomniałem o tym
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: e36 m50b31 turbo LPG
Zapraszam do mojego tematu, albo paru innych. Jedno tarczowe sprzęgło bez spieka u mnie bez problemu przenosiło 550nm (problemem były tylko samoregulatory w docisku, najlepiej wziąć docisk od LT1, aby rozwiązać ten problem). w tym projekcie dwu tarczowe sprzęgło to przerost formy nad treścią, ale wiadomo będzie się wygodnie ruszało na nim.farmer91 pisze:Jak będzie 4 z przodu to przy tym wale będzie spory niuton czego jednotarczowe sprzęgło nie ogarnie.
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: e36 m50b31 turbo LPG
I właśnie sam sobie odpowiedziałeś dlaczego dwutarcz jest lepszy samoregulator żyjący własnym życiem to raz a dwa 550-600nm to max co na tym zrobisz przy nowym docisku, a w tym silniku zrobienie 600Nm to nie problem.
-
- Turbo-Team
- Posty: 668
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: e36 m50b31 turbo LPG
I po trzecie na dwu tarczu możesz upalać strzelac ze sprzegła i on ma do w nosie a jedno tarcz kapryśny jest na hardkorowe poczynania kierowcy.