e46 330Ci turbo dla Łukasza

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.

e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez leo » 28 sie 2016, o 17:32

Przez ostatnie kilkanaście tygodni budowałem 330 turbo dla Łukasza, auto w którym wcześniej uzyskaliśmy 250km i 330Nm wydechem i dolotem ale właścicielowi było mało.

Kilka faktów z budowy auta.

Założeń było kilka, pierwsze z nich to bezawaryjność bo właściciel chce dużo jeździć tym samochodem, drugie to duża schludność całej instalacji, trzeci praktyczność auta w użytkowaniu. Wszystkie te założenia udało nam się uzyskać:)

Teraz troche suchych danych i faktów:

Bazą było m54b30 w którym delikatnie odpręzyliśmy motor i mocniej go skręciliśmy, przy okazji robiąc pełen przegląd i remont góry silnika.

Silnik:
-odpręzony w pełni metalową uszczelką pod głowicę (bez przekładek) naszego pomysłu
-głowica przeszła całkowity porzegląd i remont: nowe uszczleniacze zaworowe, docierane zawory, planowanie, sprawdzanie na szczelność itd
-blok z głowicą skecony na szpilkach 11mm od FTWL Motorsport
-z kolektora ssącego usunięe wszystko co zbędne łącznie z ori odmą
-termostat na 80 stopni naszego pomysłu

Dolot:
-cały dolot wyspawany z kwasiaka o średnicy 2,5 cala ze zmniejszoną ilością sylikonó do minimum
-IC FMIC 450x300x76mm
-BOV HKS SKV automat
-całość skręcona miękkimi opaskami

Wydech:
-turbina to sprawdzony turbonetic 60-2 o kompaktowym żeliwie i muszli ssącej oraz sporych wirnikach i łożyskach kulkowych chłodzony wodą
-kolektor wydechowy 3w1 Down Mount
-wyech 3 cale po całości z puszką końcową, elastozłączem i 2 x vbadem 
-WG 50mm ze screamer pipem

Układ paliwowy:
-wtryski siemens 360ccm
-pompa ori bosch 040

Elektronika
-ecumaster det3 w trybie Fuel implant
-wskaźniki "uszy Shreka" za kierownicą: boost + egt 
-układ zapłonowy na świecach denso
-usunięte sondy
-usunięty przepływomierz

Sprzęgło:
-lekkie koło jednomasowe + tarcza z okładziną kewlarową i dociskiem mocniejszym od sachsa performance`a pracującym bardzo miękko pod pedałem 
a wszystko to współpracuje z 6b skrzynią biegów bez zadnych modyfikacji łap wysprzęglikó itd

Aktualne doładowanie to 0,5 bara które pokonało seryjne sprzęgło po 4 godzinach.

Samochód jeździ bardzo przyjemnie i jak tylko kierownik wprawi się i zaprzyjaźni z pedałem gazu zwiększymy doładowanie i jeszcze raz dokładnie wystroimy.
Nie walczymy o każdy KM i NM a wykres pojawi się wkrótce.
Auto nie straciło ani trochę na funkcjonalności, wszystko pod autem zawieszone jest max wysoko i nie obciera, klimatyzacja pozostała na miejscu a pod maską jest wszystko dokładnie pochowane odmalowane i zrobione na glanc ;)

i kika fotek z budowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Avatar użytkownika
leo
Turbo-Team
 
Posty: 927
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 20:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez Szpera » 29 sie 2016, o 17:31

Świetnie to wygląda! Jaki ma potencjał ta sprężarka? Kiedy jest 0.5b ? Skoro jest na kulce i 2 vanosy to musi być fajnie. Dobra robota!
Avatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
 
Posty: 283
Dołączył(a): 13 lis 2010, o 12:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez morcine » 29 sie 2016, o 18:59

leo napisał(a):Aktualne doładowanie to 0,5 bara które pokonało seryjne sprzęgło po 4 godzinach.

Nie walczymy o każdy KM i NM a wykres pojawi się wkrótce.


KUrdę zdradź wać Pan ile jest teraz przy tych 0,5b ? :hammer: :hammer: :hammer: pękło 300KM
morcine
User
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2 lis 2010, o 22:17
Imię: Marcin
lokalizacja: Sosnowiec

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez leo » 29 sie 2016, o 21:03

300 pękło na 100% ale ile jest dokładnie trudo powiedzieć.... w sumie można by ją na 0,5 bara też shamować żeby mieć podgląd sytuacji :)

Co do turbiny to z tego co pamietam w okolicach chyba 2600 jest 0,5 bara ale podpytam jutro właściciela bo nie pamiętam dokładnie

seryjne sprzęgło które wytrzymywało 250km poległo po 4 godzinach całkowicie ;)
BMWexpert Motorsport
Avatar użytkownika
leo
Turbo-Team
 
Posty: 927
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 20:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez Szpera » 30 sie 2016, o 06:44

No to fajnie, a jaka jest bezpieczna granica mocy dla ori słupka ?
Avatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
 
Posty: 283
Dołączył(a): 13 lis 2010, o 12:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez leo » 30 sie 2016, o 19:27

mój przyjmuje 1,3 bara z dużej lochy jaką jest bw300sx na powiekszonym kutym ssaniu mysle z 1,5 powinien spokojnie przyjąć ;)

tutaj chyba bardziej temat rozbije sie o seryjne tłoki ALE zimą będziemy składać drugi mocniejszy słupek na mocniejszych gratach to ssprawdzimy pod koniec sezonu wytrzymałość tychże cudownych tłoków na odpreżonym silniku ;)
BMWexpert Motorsport
Avatar użytkownika
leo
Turbo-Team
 
Posty: 927
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 20:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez szarybmw » 3 wrz 2016, o 17:48

Sprawdzajcie ile zniosą te tłoki z m54b30 bo słuchy głoszą żę przy 0.5bar już nie ma żadnej półki :heh:
Avatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
 
Posty: 616
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 21:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez dzorczbond » 11 wrz 2016, o 22:15

te weze wodne od chlodzenia turbiny maja jakas dodatkowa elektryczna pompe? czy tylko tak o sa wpiete w uklad?
dzorczbond
User
 
Posty: 61
Dołączył(a): 28 maja 2014, o 16:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez leo » 12 wrz 2016, o 20:50

a po co komu dodatkowa pompka wody?

Turbo jest wpięte w ten sam sposób co wpina się reduktory do gazu w mały układ :)
BMWexpert Motorsport
Avatar użytkownika
leo
Turbo-Team
 
Posty: 927
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 20:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez dzorczbond » 12 wrz 2016, o 22:25

no tak, ale turbo a reduktor do gazu to 2 rozne swiaty. Pompka moze by poprawila wydajnosc jej chlodzenia przez leprzy przeplyw bo przewody nie sa jakiejsc duzej srednicy a na dodatek plyn ma sporo drogi do pokonania taka moja sugestia :piwo:
dzorczbond
User
 
Posty: 61
Dołączył(a): 28 maja 2014, o 16:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez Miś » 12 wrz 2016, o 22:28

dzorczbond napisał(a):no tak, ale turbo a reduktor do gazu to 2 rozne swiaty.

To dokładnie to samo, na mniejszej średnicy łatwiej utrzymać przepływ nawet. Polecam wpięcie chłodzenia turbo zamiast podgrzewania przepustnicy. :)
Na takich wężykach do turbo z płynem tylko ciężko czasem odpowietrzyć układ, ale wystarczy jeden poluzować przy turbo i powietrze ładnie ucieka. :)
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1140
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez dzorczbond » 12 wrz 2016, o 22:38

To dokładnie to samo, na mniejszej średnicy łatwiej utrzymać przepływ nawet.


Przy duzym EGT plyn sie przez to nie bedzie gotowal w okolicach turbiny?
dzorczbond
User
 
Posty: 61
Dołączył(a): 28 maja 2014, o 16:43
Imię: Tomek
lokalizacja: Brzeg

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez elmo0104 » 13 wrz 2016, o 04:13

U siebie mam w układzie chłodzenia zamiast przepustnicy turbo i działa. Nawet problemów z odpowietrzeniem nie ma o dziwo. Czasem po zgaszeniu auta słychać jak się w turbie gotuje ale układ się nie zapowietrza lub zapowietrza się na tyle że po uruchomieniu auta przepycha powietrze i jest dobrze.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Avatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
 
Posty: 2039
Dołączył(a): 25 paź 2009, o 12:09
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez Miś » 13 wrz 2016, o 06:28

elmo0104 napisał(a):Czasem po zgaszeniu auta słychać jak się w turbie gotuje ale układ się nie zapowietrza

Tego zapomniałem dodać, też to zauważyłem, ale to jedyna dziwna rzecz, tak to działa taki patent nawet jak węże idąc górą, dołem i są długie.
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Avatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
 
Posty: 1140
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 08:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów

Re: e46 330Ci turbo dla Łukasza

Postprzez leo » 17 lis 2016, o 22:28

Nic nie aktualizowałem bo w sumie nic się nie dzieje

Fura cały czas lata na 0,9 bara i ma się dobrze, heh ciekawe kiedy się podda no ale póki co nie zanosi się.

Własciciel usiadł dzisiaj z RL i zrobił całkiem dobry czas.

Obrazek

myślę że okolice 400km będą na pewno, auto na 19 calowych felgach 255 opona z tyłu, spore audio a masa mu nie straszna ;)

Fanty na ulepszony stage 1 już czekają więc niedługo aktualizacja :)
BMWexpert Motorsport
Avatar użytkownika
leo
Turbo-Team
 
Posty: 927
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 20:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Projekty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości