Latem tego roku miałem okazję pracować nad BMW E30 Łukasza. Zadań do wykonania było wiele. Głównymi założeniami były m.in. odnowa komory silnika pod względem lakierniczym, remont silnika oraz instalacja kompresora. Silnik to M50B25 z wałem korbowym od M54B30 oraz kutymi tłokami Wiseco 8.5:1CR 85mm. W efekcie uzyskaliśmy pojemność skokową równą 3050cc. Kompresor to Rotrex C38-81, wodny intercooler, wtryskiwacze 630cc, pompa paliwa Deatschwerks, strojenie Ecumaster EMU. Reszta informacji w fotorelacji poniżej.
Komora silnika przed rozpoczęciem prac
Po wyjęciu silnika
Ognisk korozji było sporo ? na zdjęciach tylko część z nich
W trakcie prac rozbiórkowych przed wizytą na piaskarni
Podczas piaskowania
Stan po piaskowaniu
Zdjęć rdzy i poszczególnych elementów po piaskowaniu jest więcej, ale nie to jest w końcu clue tego tematu
Dopiero po piaskowaniu zdemontowaliśmy przednią szybę (żeby nie zapiaszczyć całego wnętrza pojazdu) w celu sprawdzenia, co kryje się pod uszczelką
Naprawa mocowań nagrzewnicy w ścianie grodziowej
Do niektórych miejsc piaskarz nie doszedł, więc trzeba było oczyścić je mechanicznie
Górna osłona podłużnicy
Dolna część podstawy akumulatora
Przed oddaniem do lakiernika pozostało usunięcie starych mastyk oraz niepotrzebnych mocowań
Odnowiona belka, stabilizator oraz uchwyty gum stabilizatora
Podkład reaktywny, laweta i lakiernik