E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
-
- User
- Posty: 60
- Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Warszawa
E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Modyfikacje
Auto w trakcie budowy,będę wrzucać na bieżąco postępy
Silnik:
m50b25 bezvanos
Silnik przygotowany przed uturbieniem cały rozebrany wyczyszczony , wymienione na nowe pierścienie , panewki , wszystkie uszczelki , kapitalny remont głowicy , 2xuszczelka pod głowice + przekładka zalany olejem motul 300v 15w50
Turbo:
TD04 20T BILLET CNC po pełnej regeneracji, i hybrydyzacji
Układ dolotowy:
Intercooler fmic 450x300x76mm
Zawór upustowy HKS SSQV 3
Orurowanie kwasówka, w trakcie spawania
Układ wydechowy:
Kolektor żeliwny
Kwasówka 3 cale na 2 tłumikach (w trakcie spawania)
Układ wtryskowy:
360cc
Elektronika:
ECU master 3
Zegary egt, temperatury oleju, ciśnienia oleju, doładowania
Układ chłodzenia:
seria
Układ napędowy:
Skrzynia e46 330 5b, zespawany dyfer
Sprzęgło:
Dwumas 3.0d + tarcza wzmocniona 3.0 b + docisk 3.0d
Zawieszenie:
Gwintowane zawieszenie MTS , cały tył na poliuretanach + wzmocnienia mocowań wózka
Przód - wymienione wszystko co się dało, łączniki sworznie itd
Układ Hamulcowy:
Przód zaciski 6 tłoczkowe BMW Performance tarcze 337x30 W trakcie budowy
tył zaciski 4 tłoczkowe porsche 911 Tarcze3 20x21.8 W trakcie budowy
BODY KIT:
Mpakiet Poszerzenia nadkoli, GT Class 2, i inne pierdoły
Auto po remoncie blacharskim, wymieniona podłoga, progi mocowania lewarka, wnęka na koło zapasowe. Lakier z palety ferrari
Auto przed budową wyglądało tak:
Etap budowy m52b28 robi wypad, a na jego miejsce m50b25 wszystkim bardzo dobrze znane
W trakcie były prace blacharskie wymiana progów podłogi potem lakierowanie
Zrobiłem maskę w stylu GTR, ale muszę jeszcze wyskrobać "żaluzje" z carbonu
Auto w trakcie budowy,będę wrzucać na bieżąco postępy
Silnik:
m50b25 bezvanos
Silnik przygotowany przed uturbieniem cały rozebrany wyczyszczony , wymienione na nowe pierścienie , panewki , wszystkie uszczelki , kapitalny remont głowicy , 2xuszczelka pod głowice + przekładka zalany olejem motul 300v 15w50
Turbo:
TD04 20T BILLET CNC po pełnej regeneracji, i hybrydyzacji
Układ dolotowy:
Intercooler fmic 450x300x76mm
Zawór upustowy HKS SSQV 3
Orurowanie kwasówka, w trakcie spawania
Układ wydechowy:
Kolektor żeliwny
Kwasówka 3 cale na 2 tłumikach (w trakcie spawania)
Układ wtryskowy:
360cc
Elektronika:
ECU master 3
Zegary egt, temperatury oleju, ciśnienia oleju, doładowania
Układ chłodzenia:
seria
Układ napędowy:
Skrzynia e46 330 5b, zespawany dyfer
Sprzęgło:
Dwumas 3.0d + tarcza wzmocniona 3.0 b + docisk 3.0d
Zawieszenie:
Gwintowane zawieszenie MTS , cały tył na poliuretanach + wzmocnienia mocowań wózka
Przód - wymienione wszystko co się dało, łączniki sworznie itd
Układ Hamulcowy:
Przód zaciski 6 tłoczkowe BMW Performance tarcze 337x30 W trakcie budowy
tył zaciski 4 tłoczkowe porsche 911 Tarcze3 20x21.8 W trakcie budowy
BODY KIT:
Mpakiet Poszerzenia nadkoli, GT Class 2, i inne pierdoły
Auto po remoncie blacharskim, wymieniona podłoga, progi mocowania lewarka, wnęka na koło zapasowe. Lakier z palety ferrari
Auto przed budową wyglądało tak:
Etap budowy m52b28 robi wypad, a na jego miejsce m50b25 wszystkim bardzo dobrze znane
W trakcie były prace blacharskie wymiana progów podłogi potem lakierowanie
Zrobiłem maskę w stylu GTR, ale muszę jeszcze wyskrobać "żaluzje" z carbonu
- Przemek328
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
- Imię: Przemek
- lokalizacja: Legionowo
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Całe szczęście że te MTSy to tylko na chwilę
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Nie wiem jaki masz plan na moc, ale na moje oko to szybko będziesz zmieniał sprężarkę.
Umrze górą. TD05 nie jest w stanie utrzymać ciśnienia powyżej 5000rpm, TD04 tym bardziej nie da rady.
Do tego będziesz miał koszmarnie mocne wejście tego TD04 i dociski z diesla z samoregulatorami będziesz zmieniał przy kopaniu.
Umrze górą. TD05 nie jest w stanie utrzymać ciśnienia powyżej 5000rpm, TD04 tym bardziej nie da rady.
Do tego będziesz miał koszmarnie mocne wejście tego TD04 i dociski z diesla z samoregulatorami będziesz zmieniał przy kopaniu.
-
- User
- Posty: 60
- Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Tak wyglądał wykres przed zmianą wirnika na 20t
czyli td 04 hl 16t z dupką 7
Mogłem zmienić turbinę, ale okropnie mi się podoba jej charakterystyka wstawania Co będzie na 20t, wyjdzie w praniu
Kilka fotek gratów
Żeliwny kolektor, ze specjalną flanszą aby td04 siadło na t3 , oraz adapter miedzy głowice a kolektor, nowe szpilki wydechu śrubki itd
td 04 20 t od peruna
W tle hamulce przód od bmw 135 6 tłoczków, tył od porsche
Jakiś tam zawias, icek łączniki rurki itd
czyli td 04 hl 16t z dupką 7
Mogłem zmienić turbinę, ale okropnie mi się podoba jej charakterystyka wstawania Co będzie na 20t, wyjdzie w praniu
Kilka fotek gratów
Żeliwny kolektor, ze specjalną flanszą aby td04 siadło na t3 , oraz adapter miedzy głowice a kolektor, nowe szpilki wydechu śrubki itd
td 04 20 t od peruna
W tle hamulce przód od bmw 135 6 tłoczków, tył od porsche
Jakiś tam zawias, icek łączniki rurki itd
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Bawiłem się z TD05-16g, a później 20g CNC. Wstawalność i reakcja na gaz mega.. ale niestety górą nic się nie dzieje.
Przy sprintach niestety też sprężarka jest cały czas poza mapą. Widać na wykresie jak moment leci na glebę powyżej 4500rpm.
Dmuchałem wszystko co się dało i tak z początkowych 1.5b finalnie spadało na 1.1b pod odcinką max.
Na miasto do dupowozu fajna opcja, ale żeby kręcić z tego ile się da to nie bardzo.
Trzymam kciuki tak czy inaczej
Przy sprintach niestety też sprężarka jest cały czas poza mapą. Widać na wykresie jak moment leci na glebę powyżej 4500rpm.
Dmuchałem wszystko co się dało i tak z początkowych 1.5b finalnie spadało na 1.1b pod odcinką max.
Na miasto do dupowozu fajna opcja, ale żeby kręcić z tego ile się da to nie bardzo.
Trzymam kciuki tak czy inaczej
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Patrząc na całokształt części to heble trochę przerost formy nad treścią.
-
- User
- Posty: 60
- Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Warszawa
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Sporo chaosu w tym projekcie, najpierw malujesz całość w lakierze ferrari a później szpachlujesz otwory po listwach i nitujesz poszerzenia wykonane z przednich błotników e46.
Rozwiń trochę chybrydyzację turbo- kto robił, skąd części jaki ogólny koszt, stan turbiny przed modyfikacją.
Według mnie za ciasna część gorąca do 2.5
Rozwiń trochę chybrydyzację turbo- kto robił, skąd części jaki ogólny koszt, stan turbiny przed modyfikacją.
Według mnie za ciasna część gorąca do 2.5
-
- User
- Posty: 60
- Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Praktycznie co chwila zmieniały się plany, co zaowocowało widocznym chaosem. Otwory po listwach nie są szpachlowane, jest to masa uszczelniająca po spawaniu progu, aby nie wlazła ruda. Potem zostaną zamontowane szerokie listwy boczne mpakiet. Poszerzenia nadkoli nie pochodzą z e46, jest to hard motorsportBlacha pisze:Sporo chaosu w tym projekcie, najpierw malujesz całość w lakierze ferrari a później szpachlujesz otwory po listwach i nitujesz poszerzenia wykonane z przednich błotników e46.
Rozwiń trochę chybrydyzację turbo- kto robił, skąd części jaki ogólny koszt, stan turbiny przed modyfikacją.
Według mnie za ciasna część gorąca do 2.5
Turbina td04 hl 16 t dupka 7cm (od volvo) została przerobiona w zakładzie u peruna (miszna z racingforum ), zostało zmienione koło kompresji z 16t na kute cnc 20t , została roztoczona muszla, aby owe koło się zmieściło, zamontowane nowe wzmocnione łożyska i uszczelniacze. Koszt przeróbki to 1200 zł razem z wymianą bebechów na mocniejsze (Wirnik wydechowy został seryjny, bo był jak nowy)
Pierwszy seryjny, drugi 20% twardszy a trzeci 100% twardszy stalowy spiek, który własnie został zamontowany
-
- Turbo-Team
- Posty: 668
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
No hamulec to potęga treść żołądkowa będzie miała kłopot z pozostaniem na miejscu.
Ja jednak się przyczepie do tych nakładek bo skoro polakierowałeś całe auto na inny kolor i się narobiłeś lub wykosztowałeś to nie można było dla estetycznego całokształtu spasować te nakładki w trakcie przygotunku do lakierowania i zamiast druciarskich nitów zrobić na nito nakretki.
Ja jednak się przyczepie do tych nakładek bo skoro polakierowałeś całe auto na inny kolor i się narobiłeś lub wykosztowałeś to nie można było dla estetycznego całokształtu spasować te nakładki w trakcie przygotunku do lakierowania i zamiast druciarskich nitów zrobić na nito nakretki.
-
- User
- Posty: 60
- Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Jak już pisałem, co chwila były zmiany planów. Auto najpierw było pomalowane, a potem przyszedł pomysł na poszerzenia
Można było je ładnie spasować bez nitów, ale traciły swój urok. Wg mnie z nitami wyglądają o niebo lepiej , tym bardziej że seryjnie są pod nie przygotowane.
Mała aktualizacja części
Felgi BBS RC 302 4x 8.5x17 et15 5x120 i mała przymiarka zacisku (tarcza 325mm) ciekawe czy siądzie 337mm
Ogarniecie bloków do spoilera. Zrobiłem formę, i finalnie risery będą z plastiku PUR (taki sam materiał z jakiego jest wykonany ori gt class 2) Jeszcze tylko oklejenie włóknem węglowym, i temat spoilera ogarnięty
Risery przed sklejaniem:
Panowie migiem z drutem 308LSi podłapie w miarę dolot? bo do tiga nie mam dostępu
Można było je ładnie spasować bez nitów, ale traciły swój urok. Wg mnie z nitami wyglądają o niebo lepiej , tym bardziej że seryjnie są pod nie przygotowane.
Mała aktualizacja części
Felgi BBS RC 302 4x 8.5x17 et15 5x120 i mała przymiarka zacisku (tarcza 325mm) ciekawe czy siądzie 337mm
Ogarniecie bloków do spoilera. Zrobiłem formę, i finalnie risery będą z plastiku PUR (taki sam materiał z jakiego jest wykonany ori gt class 2) Jeszcze tylko oklejenie włóknem węglowym, i temat spoilera ogarnięty
Risery przed sklejaniem:
Panowie migiem z drutem 308LSi podłapie w miarę dolot? bo do tiga nie mam dostępu
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Dolot z nierdzewki?
Tak. Tylko pamiętaj o argonie
Tak. Tylko pamiętaj o argonie
-
- User
- Posty: 60
- Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Tak nierdzewka. Zaślepić z 2 stron rurę przed spawaniem, i wpuścić argon? Czysty argon czy mix z co2?
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Czysty argon. Może być Argon z domieszką helu. Wszystko zależy od gat nierdzewki.
Możesz spawać w osłonie argonu. Dopasuj dobrze rury przed spawaniem. Żeby drut nie przelazł do środka
Warto używać czystych tarcz nie używanych przy zwykłej stali. Nie będą Ci kwiatki wychodzić.
Możesz spawać w osłonie argonu. Dopasuj dobrze rury przed spawaniem. Żeby drut nie przelazł do środka
Warto używać czystych tarcz nie używanych przy zwykłej stali. Nie będą Ci kwiatki wychodzić.
-
- User
- Posty: 60
- Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T
Śmignę kilka rurek na test, zobaczymy jak wychodzi:) Dzięki za pomocPan. B pisze:Czysty argon. Może być Argon z domieszką helu. Wszystko zależy od gat nierdzewki.
Możesz spawać w osłonie argonu. Dopasuj dobrze rury przed spawaniem. Żeby drut nie przelazł do środka
Warto używać czystych tarcz nie używanych przy zwykłej stali. Nie będą Ci kwiatki wychodzić.