E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Niejawny
User
Posty: 60
Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
Imię: Rafał
lokalizacja: Warszawa

E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Niejawny »

Modyfikacje

Auto w trakcie budowy,będę wrzucać na bieżąco postępy

Silnik:
m50b25 bezvanos
Silnik przygotowany przed uturbieniem cały rozebrany wyczyszczony , wymienione na nowe pierścienie , panewki , wszystkie uszczelki , kapitalny remont głowicy , 2xuszczelka pod głowice + przekładka zalany olejem motul 300v 15w50



Turbo:
TD04 20T BILLET CNC po pełnej regeneracji, i hybrydyzacji

Układ dolotowy:
Intercooler fmic 450x300x76mm
Zawór upustowy HKS SSQV 3
Orurowanie kwasówka, w trakcie spawania

Układ wydechowy:
Kolektor żeliwny
Kwasówka 3 cale na 2 tłumikach (w trakcie spawania)

Układ wtryskowy:
360cc

Elektronika:
ECU master 3
Zegary egt, temperatury oleju, ciśnienia oleju, doładowania

Układ chłodzenia:
seria

Układ napędowy:
Skrzynia e46 330 5b, zespawany dyfer

Sprzęgło:
Dwumas 3.0d + tarcza wzmocniona 3.0 b + docisk 3.0d

Zawieszenie:
Gwintowane zawieszenie MTS , cały tył na poliuretanach + wzmocnienia mocowań wózka
Przód - wymienione wszystko co się dało, łączniki sworznie itd

Układ Hamulcowy:

Przód zaciski 6 tłoczkowe BMW Performance tarcze 337x30 W trakcie budowy
tył zaciski 4 tłoczkowe porsche 911 Tarcze3 20x21.8 W trakcie budowy

BODY KIT:
Mpakiet Poszerzenia nadkoli, GT Class 2, i inne pierdoły

Auto po remoncie blacharskim, wymieniona podłoga, progi mocowania lewarka, wnęka na koło zapasowe. Lakier z palety ferrari

Auto przed budową wyglądało tak:

Obrazek


Obrazek

Etap budowy m52b28 robi wypad, a na jego miejsce m50b25 wszystkim bardzo dobrze znane :D


Obrazek

Obrazek

Obrazek

W trakcie były prace blacharskie wymiana progów podłogi potem lakierowanie

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zrobiłem maskę w stylu GTR, ale muszę jeszcze wyskrobać "żaluzje" z carbonu


Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek328
User
Posty: 104
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
Imię: Przemek
lokalizacja: Legionowo

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Przemek328 »

Całe szczęście że te MTSy to tylko na chwilę :)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Pat-325 »

Nie wiem jaki masz plan na moc, ale na moje oko to szybko będziesz zmieniał sprężarkę.
Umrze górą. TD05 nie jest w stanie utrzymać ciśnienia powyżej 5000rpm, TD04 tym bardziej nie da rady.

Do tego będziesz miał koszmarnie mocne wejście tego TD04 i dociski z diesla z samoregulatorami będziesz zmieniał przy kopaniu.
Niejawny
User
Posty: 60
Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
Imię: Rafał
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Niejawny »

Tak wyglądał wykres przed zmianą wirnika na 20t
czyli td 04 hl 16t z dupką 7


Mogłem zmienić turbinę, ale okropnie mi się podoba jej charakterystyka wstawania ;) Co będzie na 20t, wyjdzie w praniu :)

Kilka fotek gratów

Żeliwny kolektor, ze specjalną flanszą aby td04 siadło na t3 , oraz adapter miedzy głowice a kolektor, nowe szpilki wydechu śrubki itd
Obrazek

td 04 20 t od peruna :clap:

Obrazek


W tle hamulce przód od bmw 135 6 tłoczków, tył od porsche
Obrazek

Jakiś tam zawias, icek łączniki rurki itd
Obrazek

Obrazek
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Pat-325 »

Bawiłem się z TD05-16g, a później 20g CNC. Wstawalność i reakcja na gaz mega.. ale niestety górą nic się nie dzieje.
Przy sprintach niestety też sprężarka jest cały czas poza mapą. Widać na wykresie jak moment leci na glebę powyżej 4500rpm.

Dmuchałem wszystko co się dało i tak z początkowych 1.5b finalnie spadało na 1.1b pod odcinką max.
Na miasto do dupowozu fajna opcja, ale żeby kręcić z tego ile się da to nie bardzo.

Trzymam kciuki tak czy inaczej :)
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: farmer91 »

Patrząc na całokształt części to heble trochę przerost formy nad treścią.
Niejawny
User
Posty: 60
Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
Imię: Rafał
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Niejawny »

farmer91 pisze:Patrząc na całokształt części to heble trochę przerost formy nad treścią.
Tak, ale projekt jest rozwojowy. Hamulce leżały w garażu x lat, żal było nie zamontować :heh: Na pewno lepiej sprawdzą się na aucie, niż na półce czekając na stage 3 :wink2:

Poszerzenia hard motorsport :

Obrazek
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Blacha »

Sporo chaosu w tym projekcie, najpierw malujesz całość w lakierze ferrari a później szpachlujesz otwory po listwach i nitujesz poszerzenia wykonane z przednich błotników e46.

Rozwiń trochę chybrydyzację turbo- kto robił, skąd części jaki ogólny koszt, stan turbiny przed modyfikacją.
Według mnie za ciasna część gorąca do 2.5
Niejawny
User
Posty: 60
Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
Imię: Rafał
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Niejawny »

Blacha pisze:Sporo chaosu w tym projekcie, najpierw malujesz całość w lakierze ferrari a później szpachlujesz otwory po listwach i nitujesz poszerzenia wykonane z przednich błotników e46.

Rozwiń trochę chybrydyzację turbo- kto robił, skąd części jaki ogólny koszt, stan turbiny przed modyfikacją.
Według mnie za ciasna część gorąca do 2.5
Praktycznie co chwila zmieniały się plany, co zaowocowało widocznym chaosem. Otwory po listwach nie są szpachlowane, jest to masa uszczelniająca po spawaniu progu, aby nie wlazła ruda. Potem zostaną zamontowane szerokie listwy boczne mpakiet. Poszerzenia nadkoli nie pochodzą z e46, jest to hard motorsport

Turbina td04 hl 16 t dupka 7cm (od volvo) została przerobiona w zakładzie u peruna (miszna z racingforum ), zostało zmienione koło kompresji z 16t na kute cnc 20t , została roztoczona muszla, aby owe koło się zmieściło, zamontowane nowe wzmocnione łożyska i uszczelniacze. Koszt przeróbki to 1200 zł razem z wymianą bebechów na mocniejsze (Wirnik wydechowy został seryjny, bo był jak nowy)



Pierwszy seryjny, drugi 20% twardszy a trzeci 100% twardszy stalowy spiek, który własnie został zamontowany

Obrazek
caserwis
Turbo-Team
Posty: 668
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: caserwis »

No hamulec to potęga treść żołądkowa będzie miała kłopot z pozostaniem na miejscu.
Ja jednak się przyczepie do tych nakładek bo skoro polakierowałeś całe auto na inny kolor i się narobiłeś lub wykosztowałeś to nie można było dla estetycznego całokształtu spasować te nakładki w trakcie przygotunku do lakierowania i zamiast druciarskich nitów zrobić na nito nakretki.
Niejawny
User
Posty: 60
Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
Imię: Rafał
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Niejawny »

Jak już pisałem, co chwila były zmiany planów. Auto najpierw było pomalowane, a potem przyszedł pomysł na poszerzenia :tongue:

Można było je ładnie spasować bez nitów, ale traciły swój urok. Wg mnie z nitami wyglądają o niebo lepiej :pasuje: , tym bardziej że seryjnie są pod nie przygotowane.

Mała aktualizacja części

Felgi BBS RC 302 4x 8.5x17 et15 5x120 i mała przymiarka zacisku (tarcza 325mm) ciekawe czy siądzie 337mm :?:

Obrazek







Ogarniecie bloków do spoilera. Zrobiłem formę, i finalnie risery będą z plastiku PUR (taki sam materiał z jakiego jest wykonany ori gt class 2) Jeszcze tylko oklejenie włóknem węglowym, i temat spoilera ogarnięty :cool2:

Risery przed sklejaniem:

Obrazek



Panowie migiem z drutem 308LSi podłapie w miarę dolot? bo do tiga nie mam dostępu :sad:
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Pan. B »

Dolot z nierdzewki?
Tak. Tylko pamiętaj o argonie ;)
Niejawny
User
Posty: 60
Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
Imię: Rafał
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Niejawny »

Tak nierdzewka. Zaślepić z 2 stron rurę przed spawaniem, i wpuścić argon? Czysty argon czy mix z co2?
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Pan. B »

Czysty argon. Może być Argon z domieszką helu. Wszystko zależy od gat nierdzewki.
Możesz spawać w osłonie argonu. Dopasuj dobrze rury przed spawaniem. Żeby drut nie przelazł do środka ;)
Warto używać czystych tarcz nie używanych przy zwykłej stali. Nie będą Ci kwiatki wychodzić.
Niejawny
User
Posty: 60
Rejestracja: 6 lut 2012, o 16:44
Imię: Rafał
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 m50b25 Coupe Ferrari Red TD04 20T

Post autor: Niejawny »

Pan. B pisze:Czysty argon. Może być Argon z domieszką helu. Wszystko zależy od gat nierdzewki.
Możesz spawać w osłonie argonu. Dopasuj dobrze rury przed spawaniem. Żeby drut nie przelazł do środka ;)
Warto używać czystych tarcz nie używanych przy zwykłej stali. Nie będą Ci kwiatki wychodzić.
Śmignę kilka rurek na test, zobaczymy jak wychodzi:) Dzięki za pomoc :piwo:
ODPOWIEDZ