M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
-
- Nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 paź 2015, o 21:25
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Radzyń Podlaski
M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
Witam! Jako że wkręciłem się w temat turbo do BMW postanowiłem spróbować i u siebie Moje BMW,kupione jako najzwyklejsza i najbiedniejsza seria, 3 lata temu jako 325i na blachach z Białegostoku. Blacha w koszmarnym stanie co się później okazało,tydzień po zakupie betonowy słupek zaliczony przednim lewym bokiem i kompletna rozbiórka do ostatniej śrubki. Przez 2 lata została uzbrojona w to co tylko było w zasięgu czyli kompletny mpakiet wew+zew, spód cały nowy -Poliuretany na całym zawieszeniu,odmalowane zawieszenie, cały komplet nowych hebli(przewody,tarcze,uszczelniacze,zaciski)kompletny wydech z katami od 328,/ środek uzbrojony w sporty w półskórze,pełne obc+CC,klimatyzacja,tempomat,nagłośnienie jbla mieszane z ori Hi-Fi,kiera serducho itp.Początkowo była czarna jednak pomysł był na białą i też została w taki kolor pomalowana ze wszystkimi wnękami Tak się prezentowała w poszczególnych etapach a ostatnie zdjęcie jest setupem końcowym
Ten projekt jest całkowicie amatorski,więc jak użyję jakiegoś terminu lub źle coś będę robił prosił bym o jakieś wskazówki
Model: 325
Modyfikacje
Silnik:M50B25NV
Układ dolotowy:SERIA
Układ wydechowy:M52B28 kompletny
Układ paliwowy / wtryskowy:SERIA
Elektronika / wskaźniki:SERIA
Układ chłodzenia:SERIA
Układ napędowy:SERIA 3,15
Zawieszenie:Poliuretany na całym zawieszeniu,tuleje acentryczne,nowy gwint MTSa
BODY KIT i wnętrze: Zewnętrzny i wewnętrzny kompletny Mpakiet,tempomat,sporty,multifunkcja,pełne obc+cc,nagłośnienie jbl+ori hifi,
Lekki bałagan :P
I finalna wersja
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 12.11.2016 Ponowna rozbiórka bo silnik zaczął się sypać,przy remoncie wpadnie również turbo. Zakupiłem już kilka rzeczy na przymiarkę oraz trochę części do remontu :
Wał m52b28,tłoki m43b19,panewki główne i korbowodowe kolbenschmidta,uszczelki pod głowicę bo miała iść kanapka pod tłoki od m52b28,chłodnica od tdsa 318,elektryczny wentylator 14" gdyż pozbywam się wiskozy, intercooler JRspeca 550x230, turbina replika GT3582r,flansze 10mm pod wydech i pod turbo z blachy czarnej,wylot z turbo z kwasu też 10mm
Na tym etapie oddałem wszystkie pokrywy silnika do szkiełkowania, blok poszedł również ale do piaskowania, jak wróci to pójdzie na frezowanie,przerobienie gwintów na M12 oraz na szlif pod tłoki 85mm,zostanie również sfrezowana podstawa pod pompę oleju gdyż chcę ją zaadoptować od silnika m54. Głowica pojechała do Dziak motorsport z Janowic na kompleksowy remont tzn- planowanie,docieranie zaworów,wymiana prowadnic zaworowych,wymiana uszczelniaczy. Jak wróci zabieram się za porting
Ten projekt jest całkowicie amatorski,więc jak użyję jakiegoś terminu lub źle coś będę robił prosił bym o jakieś wskazówki
Model: 325
Modyfikacje
Silnik:M50B25NV
Układ dolotowy:SERIA
Układ wydechowy:M52B28 kompletny
Układ paliwowy / wtryskowy:SERIA
Elektronika / wskaźniki:SERIA
Układ chłodzenia:SERIA
Układ napędowy:SERIA 3,15
Zawieszenie:Poliuretany na całym zawieszeniu,tuleje acentryczne,nowy gwint MTSa
BODY KIT i wnętrze: Zewnętrzny i wewnętrzny kompletny Mpakiet,tempomat,sporty,multifunkcja,pełne obc+cc,nagłośnienie jbl+ori hifi,
Lekki bałagan :P
I finalna wersja
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 12.11.2016 Ponowna rozbiórka bo silnik zaczął się sypać,przy remoncie wpadnie również turbo. Zakupiłem już kilka rzeczy na przymiarkę oraz trochę części do remontu :
Wał m52b28,tłoki m43b19,panewki główne i korbowodowe kolbenschmidta,uszczelki pod głowicę bo miała iść kanapka pod tłoki od m52b28,chłodnica od tdsa 318,elektryczny wentylator 14" gdyż pozbywam się wiskozy, intercooler JRspeca 550x230, turbina replika GT3582r,flansze 10mm pod wydech i pod turbo z blachy czarnej,wylot z turbo z kwasu też 10mm
Na tym etapie oddałem wszystkie pokrywy silnika do szkiełkowania, blok poszedł również ale do piaskowania, jak wróci to pójdzie na frezowanie,przerobienie gwintów na M12 oraz na szlif pod tłoki 85mm,zostanie również sfrezowana podstawa pod pompę oleju gdyż chcę ją zaadoptować od silnika m54. Głowica pojechała do Dziak motorsport z Janowic na kompleksowy remont tzn- planowanie,docieranie zaworów,wymiana prowadnic zaworowych,wymiana uszczelniaczy. Jak wróci zabieram się za porting
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
Jak masz możliwość to wrzuć visko z powrotem.
Małe ryzyko awarii a strata mocy niezauważalna.
Te chinskie cienkie wentylatory to nadają się co najwyżej do pokoju na lato...
A jeśli koniecznie chcesz elektryka to poszukaj używki z mondeo tdci lub vw t4 tdi. Chinczyka wciągają na starcie.
Małe ryzyko awarii a strata mocy niezauważalna.
Te chinskie cienkie wentylatory to nadają się co najwyżej do pokoju na lato...
A jeśli koniecznie chcesz elektryka to poszukaj używki z mondeo tdci lub vw t4 tdi. Chinczyka wciągają na starcie.
- wzkurczak
- User
- Posty: 149
- Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Warszawa Zachod
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
potwierdzam, chińczyka to można sobie w kiblu założyć, u mnie nie dawał rady
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
Jeśli tłoków jeszcze niemasz to na twoim miejscu odrazu bym szedł w te z m44 dla świetego spokoju
-
- Turbo-Team
- Posty: 668
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
Biały M-pak smacznie wyglada w niczym nie przypomina srajczenta akwizytora jak w podobnym projekcie.
Co do tłoków to temat rzeka zależy od przeznaczenia auta osobiście to pomyślał bym nad innymi niż te z m43.
Co do tłoków to temat rzeka zależy od przeznaczenia auta osobiście to pomyślał bym nad innymi niż te z m43.
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
Mogłeś najpierw robić porting głowicy i potem ja dać do Dziaka na remont.
-
- Nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 paź 2015, o 21:25
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Radzyń Podlaski
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
Główne przeznaczenie tego samochodu to będzie ulica a na tor i tak nie mam możliwości się przejechać No właśnie dzisiaj przyleciały mi dwa ostatnie tłoki od m43b19 i mam już komplet, w podobnym temacie ktoś wspominał że pilnując egt dzielnie wytrzymują doładowanie nawet 1.4b gdzie ja chciałbym max 1b. Czemu nie nadają się pod turbo ? Jeśli nie te to jakich szukać,bo nie ukrywam, ciężko dostać te od m44 :/
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1799
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
1b z GT3582r, odpowiednie CR, PB98, dobre strojenie i będzie latać bez problemu przy tłokach M43B19.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
Tłoki z M43 występowały w M44 bardzo często. Te z czterema wcięciami są tylko w M44 i to niektórych. Nie wiem czy są w czymkolwiek mocniejsze, bo ich półki wyglądają tak samo jak M44. Dziwi mnie też to, że co po niektórzy mają jazdy z tymi spadającymi półkami. Ja ładuje w taki silnik od ponad 20 tyś km 1.5 bara z gtxa 35, ma 470 koni i podaje cudownie. Dziś byłem nawet w te mrozy popędzlować i bez zmian. Jak dla mnie żywtoność takiej jednostki to kwestia dobrego wystrojenia zapłonów i braku problemów z paliwem.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2014, o 18:43
- Imię: Tomek
- lokalizacja: Brzeg
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
tez mam taki setup na tych tlokach z m43 i mam zamiar finalnie wystroic na max 1 bar z duzym zapasem paliwa i niskim CR wiec zobaczymy. Karolo sam pisales ze tych tlokow starasz sie unikac ze wzgledu na ksztalt denka ktore jest przystosowane do silnika 8V, zmieniles koncepcje czy nie o tych tlokach mowimy?
-
- Nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 paź 2015, o 21:25
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Radzyń Podlaski
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
A więc tak,troszeczkę się ruszyło- skompletowałem już tłoki od silnika m43b19,troszeczkę je umyłem dimerem - 4 sztuki z jednego silnika umyły się jak złoto,z drugiego 2 sztuki miały taki nagar że nie obyło się bez pomocy plastikowej skrabaczki :/ Niedługo jest zamiar pożyczyć bardzo dokładną wagę i poważyć tłoki z korbami od m50b25nv.
Blok po zdemontowaniu oddałem do piaskowania i mimo że dosyć dobrze go zabezpieczyłem to gość co to robił nasypał mi trochę piachu po kanałach olejowych :/ Czy ktoś czyścił kanały po piaskowaniu i mógłby powiedzieć czym to najlepiej zrobić aby nic nie zostało w środku? takie luźne pytanie jeszcze - ile u was kosztuje taka usługa piaskowania? Gość nie dość że nie dokładnie zrobił to jeszcze mnie skasował na 100zł :/
Po odebraniu blok odrazu wleciał w podkład epoksydowy novol spectral 985 i w żółty akryl. Za jakiś czas leci do szlifu pod tłoki na pasowanie 5-6 setek i planowanie płaszczyzny o 0,3mm
Już jakiś czas temu odebrałem głowicę od gruntownego remontu,wziąłem się odrazu za lekki porting i powiększenie kanałów do wymiaru flanszy którą kupiłem ją u Karolo
Zacząłem również spawać kolektor wydechowy, zrobiłem pierwsze przymiarki na samochodzie i później zacząłem ciąć rury i kolanka no i na samym cięciu się skończyło bo mimo że miałem osłonę na flexie i grube rękawice dostałem w palca kawałkiem pękniętą tarcze no i narazie nie jestem w stanie go dokończyć i czekam aż mi się troszkę ta rączka zagoi
No i na koniec postu pochwalę się tym co dostałem do kubełków (fejków bimarco expert 2) od mojej lubej -
Blok po zdemontowaniu oddałem do piaskowania i mimo że dosyć dobrze go zabezpieczyłem to gość co to robił nasypał mi trochę piachu po kanałach olejowych :/ Czy ktoś czyścił kanały po piaskowaniu i mógłby powiedzieć czym to najlepiej zrobić aby nic nie zostało w środku? takie luźne pytanie jeszcze - ile u was kosztuje taka usługa piaskowania? Gość nie dość że nie dokładnie zrobił to jeszcze mnie skasował na 100zł :/
Po odebraniu blok odrazu wleciał w podkład epoksydowy novol spectral 985 i w żółty akryl. Za jakiś czas leci do szlifu pod tłoki na pasowanie 5-6 setek i planowanie płaszczyzny o 0,3mm
Już jakiś czas temu odebrałem głowicę od gruntownego remontu,wziąłem się odrazu za lekki porting i powiększenie kanałów do wymiaru flanszy którą kupiłem ją u Karolo
Zacząłem również spawać kolektor wydechowy, zrobiłem pierwsze przymiarki na samochodzie i później zacząłem ciąć rury i kolanka no i na samym cięciu się skończyło bo mimo że miałem osłonę na flexie i grube rękawice dostałem w palca kawałkiem pękniętą tarcze no i narazie nie jestem w stanie go dokończyć i czekam aż mi się troszkę ta rączka zagoi
No i na koniec postu pochwalę się tym co dostałem do kubełków (fejków bimarco expert 2) od mojej lubej -
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
Bloków się nie piaskuje bo późniejsze pozbycie się korundu to obłęd. Na obecną chwilę zostaje Ci jedynie uczepienie bloku na stojaku i dniówka z myjką ciśnieniową oraz chemią. Zalewasz szorujesz i dajesz dużym ciśnieniem po kanałach. Musisz wypłukać wszystko - w innym przypadku żegnasz się z silnikiem, gdyż kulka korundowa nie ustąpi. Zniszczy panewkę, rotor na pompie i wszystko inne po drodze.
Co do ceny to raczej policzył Cie normalnie, choć ten sam a nawet lepszy efekt uzyskałbyś robiąc to sam szczotkami drucianymi na wiertarce (lepszy bo nie miałbyś teraz problemu z korundem).
Co do ceny to raczej policzył Cie normalnie, choć ten sam a nawet lepszy efekt uzyskałbyś robiąc to sam szczotkami drucianymi na wiertarce (lepszy bo nie miałbyś teraz problemu z korundem).
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- Nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 paź 2015, o 21:25
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Radzyń Podlaski
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
No nic jakoś postaram się dokładnie to wypłukać,mam nadzieję że dużo tego w kanałach nie ma,najwyżej później przepłukam blok olejem, pod ciśnieniem przez jakiś czas Czy macie jakiś spób na określenie stanu łańcucha i kół zębatych rozrządu ? Wiem że te "tępe" są jeszcze dobre,ale jak określić czy łańcuch jest zużyty?
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
Zrobiłeś sobie krzywdę tym piaskowaniem, ja nigdy nie odważyłbym się na taki krok
Co do łańcucha, zakładaj stary ten co masz. W pierwszym swoim silniku kupiłem cały nowy rozrząd, założenie nowego (ciasnego) łańcucha z kołem na wałek przy kanapce jest prawie że niemożliwe.
Łańcuch siedzi bardzo ciasno, aż za ciasno. Także nie polecam zakładać nowego.
Co do łańcucha, zakładaj stary ten co masz. W pierwszym swoim silniku kupiłem cały nowy rozrząd, założenie nowego (ciasnego) łańcucha z kołem na wałek przy kanapce jest prawie że niemożliwe.
Łańcuch siedzi bardzo ciasno, aż za ciasno. Także nie polecam zakładać nowego.
-
- User
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 mar 2016, o 10:59
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Kozienice
Re: M50B29T E36 Coupe By Misiowaty44
My po piaskowaniu bloku myliśmy wszystko myjką ciśnieniową z chemia do mycia silników żeby rozpuścić pozostałości oleju i piasek który mógłby się przykleić. potem wszystkie kanały pistoletem pod sprężarkę z ropą i brata silnik chodzi do tej pory
nam piaskuje gościu wszystko piaskiem wiślanym, bo zajmuje się gabarytami i robi na podwórku, ja zapłaciłem za wszystkie elementy silnika 50zł
nam piaskuje gościu wszystko piaskiem wiślanym, bo zajmuje się gabarytami i robi na podwórku, ja zapłaciłem za wszystkie elementy silnika 50zł