RX8 M50B29T Street

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
selvador
User
Posty: 26
Rejestracja: 30 sty 2014, o 23:26
Imię: Bartek
lokalizacja: Limanowa

RX8 M50B29T Street

Post autor: selvador »

Witam
Długo śledze forum i już w tamtym roku byłby projekt bmw Turbo albo siadła opcja M60b40.
W tym roku brakło mocy i postanowiłem zrobić coś dmuchniętego:)

Biorca silnika to rx8:P Zawsze o takiej myślałem a ze względu na bardzo dobre parametry techniczne, stosunkowo niską cene za młody samochód oraz pojeżdzenia sobie rotorem da sie znieść połączenie niemieckiej motorowni z japońską budą i blachą :hammer:
Silnik kupiłem z myślą tylko o strokerze z wałem b28 ale po otwarciu wnętrza okazał sie totalną kupą....
Progi w cylindrach, o rysach po honowaniu można było zapomnieć, panewki w wiekszości zatarte a ich pozostałości wszedzie w silniku....
Przynajmniej głowica okazała sie nie popękana ale i tak wszystkie prowadnice + nowe zawory
Rex ma zostać streetowozem dlatego nie chce ciąc ani grodzi, ani maski, ani nic zmieniać z zewnątrz a m50 starannie to utrudnia za wzgledu na to ze jest dosc wysokim silnikiem.

Specyfikacja:

Silnik

Blok M50b25 92r rowiert na 85mm pasowanie 0,04mm, honowany, osiowany + planowanie
Wał m52b28
Korby M50B25NV
Tłoki z M43b19
Głowica B25 NV po kompletnym remoncie
Panewki głowne M51
Panewki korbowe M50
Uszczelka Reinza 1,75mm
Śruby Reinza 10mm (zobaczymy czy wytrzyma, skręcone na 107Nm)
Uszczelka + kilka uszczelek papierowych psiknięte Loctite 3020
Wtryski 630ccm Siemiens Deka

Układ dolotowy
Turbo Replika 3582 Anti Surge od FTWL
Fmic 600x300
Reszta w trakcie

Układ wydechowy
Custom koletor ssący powydziwiany zeby zmieścić DP i nie pociąć całej budy
WG 50m "Tail"
Reszta w trakcie

Napęd
Skrzynia z M51 ZF
Sprzęgło dwutarcz FTWL
Reszta w trakcie

FOTO
Z góry sory za jakość, wszelkie zdjecia robione maglownicą :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Taki bonusik z Rexa ktorego robilem wczesniej z 3/4 JZ tzn 1,8t AUQ wchodzi jak marzenie
Obrazek
DawidLwa
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
Imię: Dawid
lokalizacja: Limanowa

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: DawidLwa »

Wreszcie opisałeś :piwo: Panewki główne z disla a na korby z m50 ? Nie na odwrót ? Dzialaj dzialaj bo wiosna coraz bliżej :pasuje: Gdzie będziesz stroić ?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: korona »

Czy oprócz belki trzeba coś ciąć w nadwoziu pod nowy silnik? Ile zniesie dyfer?
www.turboBMW.pl
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: Blacha »

Miska przespawana pod silnik ustawiony przez skrzynię z TDS-a ale gdzie korek spustowy :?:
selvador
User
Posty: 26
Rejestracja: 30 sty 2014, o 23:26
Imię: Bartek
lokalizacja: Limanowa

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: selvador »

DawidLwa nawet nie bylo czasu na takie opisywanie bo trzeba gonić terminy;) na DK28 w Dobrej; ) haha nie no nadal nie zdecydowałem u kogo.

Korona
Z przodu ida takie dwa wzmocnienia w poprzek, tam mocowaby jest akumulator itp itp. Hyym mysle ze gdyby silnij zostal N/A to skrzynia tds duzo ratuje budę. Ja pod turbo musialen dosc mocno potraktowac podluznice.

Blacha
Zauwaz nie misa zostaka odcięta na wysokości smoka w misie. Korek pozostał w seryjnym miejscu. Hym poprostu zostala skrupulatnie upierdzielona bo wyszedl taki trójkąt pod kolyska w którym jego odległość od ziemi to bylo ok 8cm na oryginalnej kozie;)
geather
Turbo-Team
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
Imię: Marcin
lokalizacja: Krasnik

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: geather »

korona pisze:Czy oprócz belki trzeba coś ciąć w nadwoziu pod nowy silnik? Ile zniesie dyfer?
Jeżeli chcemy włożyć sam silnik m50 to wystarczy tylko przyciąć belkę z wysokości i wzmocnić ją a jeżeli chcemy zrobić skręt to lepiej już nową zrobić bo trzeba ją cofnąć.
A co do dyfra to rozmawiam z kimś kto miał coś koło 700km na oryginalnym dyfrze w RX-8 i sam się zdziwił ze dzielnie wytrzymuje.
selvador
User
Posty: 26
Rejestracja: 30 sty 2014, o 23:26
Imię: Bartek
lokalizacja: Limanowa

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: selvador »

Na upartego zmieści sie nawet na ori kolysce tylko magiel musi isc normalny hydrauliczny.
Co do dyfra hyym wyjdzie w praniu bo to ze moze wytrzymać 700hp oddawanego wmiare liniowo to spoko ale zobacxy sie co powie na kopanie ze sprzegla na męskich oponach. Jak co to zawsze znajdzie sie jakis dyferek z polosiani np od 330dA i powinno byc ok;)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: Pat-325 »

A czy o przełożeniu dyfra pomyślałeś?
Mazda ma coś w okolicy 4.44, a to znaczy że ze skrzynią BMW będziesz startował z 3. biegu a v-max poniżej 190km/h.

Mam tu pod ręką Mazdę RX8 z 3.2 v6 (opel) + turbo CT26 z w pełni sprawną elektryką, klimą, absem.. ale dyfer jest z BMW z wyżej wspomnianych powodów.
Auto może i fajne, ale nawet z krótkim V6 jest tak upierdliwe w serwisowaniu że klękajcie narody ;)
selvador
User
Posty: 26
Rejestracja: 30 sty 2014, o 23:26
Imię: Bartek
lokalizacja: Limanowa

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: selvador »

Jasne ze bralem to pod uwagę dlatego kupiłem z renesisem 192 5b bo on ma 4,4 a 231 6b cos kolo 4,7. Narazie chce zobaczyć co wyjdzie na tym dyfrze i pol oskach. I na pewno jak strzeli szybko to bede rozmyslal nad bmw typ 210. Jezdzilem cchwile z tym 1,8t ktore kreci sie prawie pod 7k na skrzyni mazdy 5b i tragedii nie ma na moj gorzysty krajobraz;) wcześniej jeździłem takie "touge" z m60 i z 4,1 schodzilem stopniowo na 2,64 i wrócił byn na ok 3,6-3,9.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: Pat-325 »

No ja sobie nie wyobrażam jechać jakiejś trasy gdzie przy 140km/h masz 4500-5000rpm.
Obecnie śmigam na 3.25 i planuję przesiadkę na coś dłuższego. Chyba robię się zbyt leniwy i wygodny ;)
selvador
User
Posty: 26
Rejestracja: 30 sty 2014, o 23:26
Imię: Bartek
lokalizacja: Limanowa

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: selvador »

I widzisz miekszany w jednym kraju a jednak wiele sie różni;) do autostrady mam 60km a nasze ekspresowki tez sa jakie sa i nie potrzebuje takich vmaksow;) irytujace może byc tylko koniec biegu przy przekladkach na patelniach, ale to temat na sezon;) teraz czas to odpalic;)
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: farmer91 »

W wózek z mx5 po niewielkich modach wchodzi dyfer z e36 typ 188 a to chyba bardzo podobna konstrukcja wózka jak w rx8
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: makii »

Patrząc na to, jak ten silnik głęboko siedzi pod podszybiem, to serwisowanie tego pojazdu będzie udręką. Ją średnio widzę sens takiego projektu, ale nie jeździłem Rexem, więc nie wiem, być może ma ona takie wspaniałe właściwości jezdne w prowadzeniom ze ludzie decydują się na takie projekty, no chyba że chodzi o atrakcyjny wygląd ? bo buda może się podobać :tongue:
selvador
User
Posty: 26
Rejestracja: 30 sty 2014, o 23:26
Imię: Bartek
lokalizacja: Limanowa

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: selvador »

Maki przyjrzyj sie dobrze temu rexowi z 1,8t ;) tam zostala wycieta grodz dosc srogo ale tez podszybie zostslo tak przerobione ze demontujac wycieraczki i plastiki wymieniamy wszystko;) zobaczy sie z m50 co do prowadzenia ale na vanklu bylo swietne. Mega praca w ciasnych zakretach. Jezdzu sie jak troche wiekszym gokardem;) a pozaaaa tym mlody i względnie zdrowy JDM;)
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: RX8 M50B29T Street

Post autor: deejeys »

JDM ? RX8? M50? No tak średnio bym powiedział.



A co do projektu fajny, będę śledził :) Co do dyfra, szykuj się od razu na modyfikację, nie ma sensu duża moc z takim przełożeniem... To pasuje do seryjnego wankla, brak mocy i kręcenie się wysoko.
ODPOWIEDZ