RX8 M50B29T Street
-
- User
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 sty 2014, o 23:26
- Imię: Bartek
- lokalizacja: Limanowa
RX8 M50B29T Street
Witam
Długo śledze forum i już w tamtym roku byłby projekt bmw Turbo albo siadła opcja M60b40.
W tym roku brakło mocy i postanowiłem zrobić coś dmuchniętego:)
Biorca silnika to rx8:P Zawsze o takiej myślałem a ze względu na bardzo dobre parametry techniczne, stosunkowo niską cene za młody samochód oraz pojeżdzenia sobie rotorem da sie znieść połączenie niemieckiej motorowni z japońską budą i blachą
Silnik kupiłem z myślą tylko o strokerze z wałem b28 ale po otwarciu wnętrza okazał sie totalną kupą....
Progi w cylindrach, o rysach po honowaniu można było zapomnieć, panewki w wiekszości zatarte a ich pozostałości wszedzie w silniku....
Przynajmniej głowica okazała sie nie popękana ale i tak wszystkie prowadnice + nowe zawory
Rex ma zostać streetowozem dlatego nie chce ciąc ani grodzi, ani maski, ani nic zmieniać z zewnątrz a m50 starannie to utrudnia za wzgledu na to ze jest dosc wysokim silnikiem.
Specyfikacja:
Silnik
Blok M50b25 92r rowiert na 85mm pasowanie 0,04mm, honowany, osiowany + planowanie
Wał m52b28
Korby M50B25NV
Tłoki z M43b19
Głowica B25 NV po kompletnym remoncie
Panewki głowne M51
Panewki korbowe M50
Uszczelka Reinza 1,75mm
Śruby Reinza 10mm (zobaczymy czy wytrzyma, skręcone na 107Nm)
Uszczelka + kilka uszczelek papierowych psiknięte Loctite 3020
Wtryski 630ccm Siemiens Deka
Układ dolotowy
Turbo Replika 3582 Anti Surge od FTWL
Fmic 600x300
Reszta w trakcie
Układ wydechowy
Custom koletor ssący powydziwiany zeby zmieścić DP i nie pociąć całej budy
WG 50m "Tail"
Reszta w trakcie
Napęd
Skrzynia z M51 ZF
Sprzęgło dwutarcz FTWL
Reszta w trakcie
FOTO
Z góry sory za jakość, wszelkie zdjecia robione maglownicą :P
Taki bonusik z Rexa ktorego robilem wczesniej z 3/4 JZ tzn 1,8t AUQ wchodzi jak marzenie
Długo śledze forum i już w tamtym roku byłby projekt bmw Turbo albo siadła opcja M60b40.
W tym roku brakło mocy i postanowiłem zrobić coś dmuchniętego:)
Biorca silnika to rx8:P Zawsze o takiej myślałem a ze względu na bardzo dobre parametry techniczne, stosunkowo niską cene za młody samochód oraz pojeżdzenia sobie rotorem da sie znieść połączenie niemieckiej motorowni z japońską budą i blachą
Silnik kupiłem z myślą tylko o strokerze z wałem b28 ale po otwarciu wnętrza okazał sie totalną kupą....
Progi w cylindrach, o rysach po honowaniu można było zapomnieć, panewki w wiekszości zatarte a ich pozostałości wszedzie w silniku....
Przynajmniej głowica okazała sie nie popękana ale i tak wszystkie prowadnice + nowe zawory
Rex ma zostać streetowozem dlatego nie chce ciąc ani grodzi, ani maski, ani nic zmieniać z zewnątrz a m50 starannie to utrudnia za wzgledu na to ze jest dosc wysokim silnikiem.
Specyfikacja:
Silnik
Blok M50b25 92r rowiert na 85mm pasowanie 0,04mm, honowany, osiowany + planowanie
Wał m52b28
Korby M50B25NV
Tłoki z M43b19
Głowica B25 NV po kompletnym remoncie
Panewki głowne M51
Panewki korbowe M50
Uszczelka Reinza 1,75mm
Śruby Reinza 10mm (zobaczymy czy wytrzyma, skręcone na 107Nm)
Uszczelka + kilka uszczelek papierowych psiknięte Loctite 3020
Wtryski 630ccm Siemiens Deka
Układ dolotowy
Turbo Replika 3582 Anti Surge od FTWL
Fmic 600x300
Reszta w trakcie
Układ wydechowy
Custom koletor ssący powydziwiany zeby zmieścić DP i nie pociąć całej budy
WG 50m "Tail"
Reszta w trakcie
Napęd
Skrzynia z M51 ZF
Sprzęgło dwutarcz FTWL
Reszta w trakcie
FOTO
Z góry sory za jakość, wszelkie zdjecia robione maglownicą :P
Taki bonusik z Rexa ktorego robilem wczesniej z 3/4 JZ tzn 1,8t AUQ wchodzi jak marzenie
-
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 23:03
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Limanowa
Re: RX8 M50B29T Street
Wreszcie opisałeś Panewki główne z disla a na korby z m50 ? Nie na odwrót ? Dzialaj dzialaj bo wiosna coraz bliżej Gdzie będziesz stroić ?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: RX8 M50B29T Street
Czy oprócz belki trzeba coś ciąć w nadwoziu pod nowy silnik? Ile zniesie dyfer?
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: RX8 M50B29T Street
Miska przespawana pod silnik ustawiony przez skrzynię z TDS-a ale gdzie korek spustowy
-
- User
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 sty 2014, o 23:26
- Imię: Bartek
- lokalizacja: Limanowa
Re: RX8 M50B29T Street
DawidLwa nawet nie bylo czasu na takie opisywanie bo trzeba gonić terminy;) na DK28 w Dobrej; ) haha nie no nadal nie zdecydowałem u kogo.
Korona
Z przodu ida takie dwa wzmocnienia w poprzek, tam mocowaby jest akumulator itp itp. Hyym mysle ze gdyby silnij zostal N/A to skrzynia tds duzo ratuje budę. Ja pod turbo musialen dosc mocno potraktowac podluznice.
Blacha
Zauwaz nie misa zostaka odcięta na wysokości smoka w misie. Korek pozostał w seryjnym miejscu. Hym poprostu zostala skrupulatnie upierdzielona bo wyszedl taki trójkąt pod kolyska w którym jego odległość od ziemi to bylo ok 8cm na oryginalnej kozie;)
Korona
Z przodu ida takie dwa wzmocnienia w poprzek, tam mocowaby jest akumulator itp itp. Hyym mysle ze gdyby silnij zostal N/A to skrzynia tds duzo ratuje budę. Ja pod turbo musialen dosc mocno potraktowac podluznice.
Blacha
Zauwaz nie misa zostaka odcięta na wysokości smoka w misie. Korek pozostał w seryjnym miejscu. Hym poprostu zostala skrupulatnie upierdzielona bo wyszedl taki trójkąt pod kolyska w którym jego odległość od ziemi to bylo ok 8cm na oryginalnej kozie;)
-
- Turbo-Team
- Posty: 104
- Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Krasnik
Re: RX8 M50B29T Street
Jeżeli chcemy włożyć sam silnik m50 to wystarczy tylko przyciąć belkę z wysokości i wzmocnić ją a jeżeli chcemy zrobić skręt to lepiej już nową zrobić bo trzeba ją cofnąć.korona pisze:Czy oprócz belki trzeba coś ciąć w nadwoziu pod nowy silnik? Ile zniesie dyfer?
A co do dyfra to rozmawiam z kimś kto miał coś koło 700km na oryginalnym dyfrze w RX-8 i sam się zdziwił ze dzielnie wytrzymuje.
-
- User
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 sty 2014, o 23:26
- Imię: Bartek
- lokalizacja: Limanowa
Re: RX8 M50B29T Street
Na upartego zmieści sie nawet na ori kolysce tylko magiel musi isc normalny hydrauliczny.
Co do dyfra hyym wyjdzie w praniu bo to ze moze wytrzymać 700hp oddawanego wmiare liniowo to spoko ale zobacxy sie co powie na kopanie ze sprzegla na męskich oponach. Jak co to zawsze znajdzie sie jakis dyferek z polosiani np od 330dA i powinno byc ok;)
Co do dyfra hyym wyjdzie w praniu bo to ze moze wytrzymać 700hp oddawanego wmiare liniowo to spoko ale zobacxy sie co powie na kopanie ze sprzegla na męskich oponach. Jak co to zawsze znajdzie sie jakis dyferek z polosiani np od 330dA i powinno byc ok;)
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: RX8 M50B29T Street
A czy o przełożeniu dyfra pomyślałeś?
Mazda ma coś w okolicy 4.44, a to znaczy że ze skrzynią BMW będziesz startował z 3. biegu a v-max poniżej 190km/h.
Mam tu pod ręką Mazdę RX8 z 3.2 v6 (opel) + turbo CT26 z w pełni sprawną elektryką, klimą, absem.. ale dyfer jest z BMW z wyżej wspomnianych powodów.
Auto może i fajne, ale nawet z krótkim V6 jest tak upierdliwe w serwisowaniu że klękajcie narody
Mazda ma coś w okolicy 4.44, a to znaczy że ze skrzynią BMW będziesz startował z 3. biegu a v-max poniżej 190km/h.
Mam tu pod ręką Mazdę RX8 z 3.2 v6 (opel) + turbo CT26 z w pełni sprawną elektryką, klimą, absem.. ale dyfer jest z BMW z wyżej wspomnianych powodów.
Auto może i fajne, ale nawet z krótkim V6 jest tak upierdliwe w serwisowaniu że klękajcie narody
-
- User
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 sty 2014, o 23:26
- Imię: Bartek
- lokalizacja: Limanowa
Re: RX8 M50B29T Street
Jasne ze bralem to pod uwagę dlatego kupiłem z renesisem 192 5b bo on ma 4,4 a 231 6b cos kolo 4,7. Narazie chce zobaczyć co wyjdzie na tym dyfrze i pol oskach. I na pewno jak strzeli szybko to bede rozmyslal nad bmw typ 210. Jezdzilem cchwile z tym 1,8t ktore kreci sie prawie pod 7k na skrzyni mazdy 5b i tragedii nie ma na moj gorzysty krajobraz;) wcześniej jeździłem takie "touge" z m60 i z 4,1 schodzilem stopniowo na 2,64 i wrócił byn na ok 3,6-3,9.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: RX8 M50B29T Street
No ja sobie nie wyobrażam jechać jakiejś trasy gdzie przy 140km/h masz 4500-5000rpm.
Obecnie śmigam na 3.25 i planuję przesiadkę na coś dłuższego. Chyba robię się zbyt leniwy i wygodny
Obecnie śmigam na 3.25 i planuję przesiadkę na coś dłuższego. Chyba robię się zbyt leniwy i wygodny
-
- User
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 sty 2014, o 23:26
- Imię: Bartek
- lokalizacja: Limanowa
Re: RX8 M50B29T Street
I widzisz miekszany w jednym kraju a jednak wiele sie różni;) do autostrady mam 60km a nasze ekspresowki tez sa jakie sa i nie potrzebuje takich vmaksow;) irytujace może byc tylko koniec biegu przy przekladkach na patelniach, ale to temat na sezon;) teraz czas to odpalic;)
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: RX8 M50B29T Street
W wózek z mx5 po niewielkich modach wchodzi dyfer z e36 typ 188 a to chyba bardzo podobna konstrukcja wózka jak w rx8
-
- Forumowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
- Imię: rafał
- lokalizacja: Przemyśl
Re: RX8 M50B29T Street
Patrząc na to, jak ten silnik głęboko siedzi pod podszybiem, to serwisowanie tego pojazdu będzie udręką. Ją średnio widzę sens takiego projektu, ale nie jeździłem Rexem, więc nie wiem, być może ma ona takie wspaniałe właściwości jezdne w prowadzeniom ze ludzie decydują się na takie projekty, no chyba że chodzi o atrakcyjny wygląd ? bo buda może się podobać
-
- User
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 sty 2014, o 23:26
- Imię: Bartek
- lokalizacja: Limanowa
Re: RX8 M50B29T Street
Maki przyjrzyj sie dobrze temu rexowi z 1,8t tam zostala wycieta grodz dosc srogo ale tez podszybie zostslo tak przerobione ze demontujac wycieraczki i plastiki wymieniamy wszystko;) zobaczy sie z m50 co do prowadzenia ale na vanklu bylo swietne. Mega praca w ciasnych zakretach. Jezdzu sie jak troche wiekszym gokardem;) a pozaaaa tym mlody i względnie zdrowy JDM;)
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: RX8 M50B29T Street
JDM ? RX8? M50? No tak średnio bym powiedział.
A co do projektu fajny, będę śledził Co do dyfra, szykuj się od razu na modyfikację, nie ma sensu duża moc z takim przełożeniem... To pasuje do seryjnego wankla, brak mocy i kręcenie się wysoko.
A co do projektu fajny, będę śledził Co do dyfra, szykuj się od razu na modyfikację, nie ma sensu duża moc z takim przełożeniem... To pasuje do seryjnego wankla, brak mocy i kręcenie się wysoko.