BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
-
- User
- Posty: 44
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
- Imię: Adam
- lokalizacja: Kalisz
BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Witajcie
Zaczynam build thread, a ze niedlugo bede zaczynac skladac silnik to mysle ze moze wyjsc z tego cos ciekawego i licze tez uslyszec podpowiedzi bo na pewno sie przydadza.
Auto jest w moim posiadaniu od 10lat, przeszlo w miedzyczasie kilka metamorfoz wizualnych ale tego nie bede opisywac zbyt obszernie.
Auto kilka lat wstecz mialo zakladany zestaw gpower na kompresorze asa tm12 u Mario w MTG, doladowanie na poziomie 0.45b tak jezdzilo lepiej lub gorzej 3 sezony ( seryjny silnik calkowicie) , pozniej mialo dostac zastrzyk mocy w postaci stage 2 na ktore pojechalo Leo, barany, catback, wtryski, intercooler, det3, skladalismy na szybko przed zlotem na ktory chcialem zdarzyc, i auto nie budowalo doladowania, byla diagnoza ze sprezarka dostala za duzego dolotu i nie ma sily napompowac, po zlocie zostala wyslana do regeneracji z ktora nie poradzil sobie magik i tak skończyła żywot.
Plan obecnie dosc mocno ewoluował, silnik opuscil komore, rozebralem go na czesci pierwsze, czesc gratów juz jest nazbierana i w zasadzie mozna powoli zamykać słupek. w modach ponizej postaram sie opisac stan faktyczny na dzisiejszy dzien
Modyfikacje
Silnik:
M54B30
Blok rozwiert gwintów pod szpilki M12 FTWL
Głowica po calkowitej obróbce, nowe uszczelniacze, dotarte zawory, planowanie, delikatny porting kanałów wydechowych.
Tłoki od N54 z powiekszonymi podcieciami na zawory
Kute korby Prism odprezajace -2.5mm, przerobione główki na stożek pod tłoki N54
sruby ARP
Wzmocniona ośka pompy olejowej
Komplet nowych uszczelek i czujników, panewek
Układ dolotowy:
Do zbudowania
Układ wydechowy:
Na ta chwile brak kolektora i downpipe
Układ paliwowy / wtryskowy:
Bosch 044 w baku
w listwie brozowe bosche z t5 330ccm, ustapia miejsca siemensa deka
Elektronika / wskaźniki:
Det3 ustapi miejsca emu
Układ chłodzenia:
Seria na elektrycznym wentylatorze
Układ napędowy:
dwumas, tarcza kevlar docisk z 3.0d
shortshifter shmiedmann
dyfer 3.23 z automata
Zawieszenie:
D2 racing Nitrogen z zewnatrznymi zbiornikami azotu
BODY KIT i wnętrze:
Body kit to polaczenie teili Alpiny i M technika
w srodku kubly rollbar i kilka smaczków
Dodam kilka fotek jak wygladalo 3 lata tamu zanim przestalo jezdzic, oraz fotki z obecnego etapu prac
Felgi z fotek sprzedalem i zostaly zakupione 18" obecny setup to 9.5 i 11 na to sa zalozone opony 255/35 i 295/30, tylne nadkola zostaly hydraulicznie poszerzone pod to kolo
komora silnika wygladala tak, obecnie jest zrobiony takzwany wiretuck, zaspawane sa wszystkie otwory i wygladzona powierzchnia pomalowana jest na czarny polysk, przewody sa ukryte w nadkolach
Moje auto i silnik maja 130tys przebiegu tak wiec pod pokrywa raczej czysciutko i pomimo ze na gladziach cylindrow widac orginalne honowanie chce oddac blok jednak do honowania od nowa
Podzespoły dobieram przy nie ocenionej pomocy Karola z FTWL, na ta chwile brakuje jeszcze decyzji na jakiej turbinie opierac ten setup, kusi mnie twinscroll ale to jeszcze troche do wyboru, w garazu lezy jeszcze kilka gratow typu zaciski hamulcowe pod bbk, nowe dokladki, beda inne fotele plan jest zeby auto zaczeło jezdzic w obojetnie jakiej formie w tym sezonie, a juz z czasem bede dokladal potrzebne partsy
Zaczynam build thread, a ze niedlugo bede zaczynac skladac silnik to mysle ze moze wyjsc z tego cos ciekawego i licze tez uslyszec podpowiedzi bo na pewno sie przydadza.
Auto jest w moim posiadaniu od 10lat, przeszlo w miedzyczasie kilka metamorfoz wizualnych ale tego nie bede opisywac zbyt obszernie.
Auto kilka lat wstecz mialo zakladany zestaw gpower na kompresorze asa tm12 u Mario w MTG, doladowanie na poziomie 0.45b tak jezdzilo lepiej lub gorzej 3 sezony ( seryjny silnik calkowicie) , pozniej mialo dostac zastrzyk mocy w postaci stage 2 na ktore pojechalo Leo, barany, catback, wtryski, intercooler, det3, skladalismy na szybko przed zlotem na ktory chcialem zdarzyc, i auto nie budowalo doladowania, byla diagnoza ze sprezarka dostala za duzego dolotu i nie ma sily napompowac, po zlocie zostala wyslana do regeneracji z ktora nie poradzil sobie magik i tak skończyła żywot.
Plan obecnie dosc mocno ewoluował, silnik opuscil komore, rozebralem go na czesci pierwsze, czesc gratów juz jest nazbierana i w zasadzie mozna powoli zamykać słupek. w modach ponizej postaram sie opisac stan faktyczny na dzisiejszy dzien
Modyfikacje
Silnik:
M54B30
Blok rozwiert gwintów pod szpilki M12 FTWL
Głowica po calkowitej obróbce, nowe uszczelniacze, dotarte zawory, planowanie, delikatny porting kanałów wydechowych.
Tłoki od N54 z powiekszonymi podcieciami na zawory
Kute korby Prism odprezajace -2.5mm, przerobione główki na stożek pod tłoki N54
sruby ARP
Wzmocniona ośka pompy olejowej
Komplet nowych uszczelek i czujników, panewek
Układ dolotowy:
Do zbudowania
Układ wydechowy:
Na ta chwile brak kolektora i downpipe
Układ paliwowy / wtryskowy:
Bosch 044 w baku
w listwie brozowe bosche z t5 330ccm, ustapia miejsca siemensa deka
Elektronika / wskaźniki:
Det3 ustapi miejsca emu
Układ chłodzenia:
Seria na elektrycznym wentylatorze
Układ napędowy:
dwumas, tarcza kevlar docisk z 3.0d
shortshifter shmiedmann
dyfer 3.23 z automata
Zawieszenie:
D2 racing Nitrogen z zewnatrznymi zbiornikami azotu
BODY KIT i wnętrze:
Body kit to polaczenie teili Alpiny i M technika
w srodku kubly rollbar i kilka smaczków
Dodam kilka fotek jak wygladalo 3 lata tamu zanim przestalo jezdzic, oraz fotki z obecnego etapu prac
Felgi z fotek sprzedalem i zostaly zakupione 18" obecny setup to 9.5 i 11 na to sa zalozone opony 255/35 i 295/30, tylne nadkola zostaly hydraulicznie poszerzone pod to kolo
komora silnika wygladala tak, obecnie jest zrobiony takzwany wiretuck, zaspawane sa wszystkie otwory i wygladzona powierzchnia pomalowana jest na czarny polysk, przewody sa ukryte w nadkolach
Moje auto i silnik maja 130tys przebiegu tak wiec pod pokrywa raczej czysciutko i pomimo ze na gladziach cylindrow widac orginalne honowanie chce oddac blok jednak do honowania od nowa
Podzespoły dobieram przy nie ocenionej pomocy Karola z FTWL, na ta chwile brakuje jeszcze decyzji na jakiej turbinie opierac ten setup, kusi mnie twinscroll ale to jeszcze troche do wyboru, w garazu lezy jeszcze kilka gratow typu zaciski hamulcowe pod bbk, nowe dokladki, beda inne fotele plan jest zeby auto zaczeło jezdzic w obojetnie jakiej formie w tym sezonie, a juz z czasem bede dokladal potrzebne partsy
- Szpera
- Forumowicz
- Posty: 286
- Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: Bielsk
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Piękna sztuka! Dbałość o detale, to mi się podoba!
Twin scroll - Borgwarner? Sprzęgło ogarnie tyle niuta?
Twin scroll - Borgwarner? Sprzęgło ogarnie tyle niuta?
-
- User
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 sie 2013, o 23:31
- Imię: Jędrzej
- lokalizacja: Warszawa
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Noooo Panie Adamie, będzie ogień
Trzymam kciuki za powodzenie. Oby alpina szybko wróciła na drogi.
Trzymam kciuki za powodzenie. Oby alpina szybko wróciła na drogi.
-
- User
- Posty: 44
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
- Imię: Adam
- lokalizacja: Kalisz
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Co do skrzyni to jest wlasnie problem, bo przydalo by sie od razu zrobic porzadnie i zalozyc dwutarcz i do tego od razy skrzynie s54 i szpere
tak wiec jest dylemat albo wyjedzie troche pozniej, bo trzeba do budzetu dolozyc
Jak mozesz napisz dokladniej o jaki model borga Ci chodzi to sie przyjrze
Junior no powtarzam sobie ze juz duzo nie brakuje ;P
tak wiec jest dylemat albo wyjedzie troche pozniej, bo trzeba do budzetu dolozyc
Jak mozesz napisz dokladniej o jaki model borga Ci chodzi to sie przyjrze
Junior no powtarzam sobie ze juz duzo nie brakuje ;P
-
- Turbo-Team
- Posty: 668
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Pierwsza fota bardzo ładna nic bym nie kombinował wygląda zacnie tak jak lubie minimalizm w dobrym guście.
Czekam na wykres z m54b30 dmuchniętego po męsku.
Czekam na wykres z m54b30 dmuchniętego po męsku.
-
- User
- Posty: 44
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
- Imię: Adam
- lokalizacja: Kalisz
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Jako ze oem pierscienie tlokowe dla jednego tloka kosztuja 360zl to u znajomego w sklepie udalo sie ustalic ze dwa gorne pierscienie beda takie same z silnika M60b30
odebralem taki zestaw i wyszed mnie po rabatach 390zl na 6 tlokow
tylko jedyny problem jest taki ze pierscienie olejowe w N54 maja 2.5mm w M60 maja 3mm i teraz pytanie czy nie oslabie za bardzo konstrukcji tloka jesli zlece poszerzenie rowka pierscienia olejowego
dodatkowo dodam ze nowe pierscienie sa takiej samej budowy jak te po lewej na zdjeciu czyli oem M54
odebralem taki zestaw i wyszed mnie po rabatach 390zl na 6 tlokow
tylko jedyny problem jest taki ze pierscienie olejowe w N54 maja 2.5mm w M60 maja 3mm i teraz pytanie czy nie oslabie za bardzo konstrukcji tloka jesli zlece poszerzenie rowka pierscienia olejowego
dodatkowo dodam ze nowe pierscienie sa takiej samej budowy jak te po lewej na zdjeciu czyli oem M54
- fulltone88
- Turbo-Team
- Posty: 110
- Rejestracja: 7 sty 2014, o 10:50
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Białystok
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Co do olejowych pierścieni to polecałbym trzy częściowe. Podwójne są mniej odporne na chłostanie.
-
- Turbo-Team
- Posty: 313
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
- Imię: Krzysiek
- lokalizacja: Wojnicz
- Lokalizacja: Wojnicz
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
śmiało możesz to poszerzyć, tylko zeby to było zrobione dokładnie. pomierz sobie ile masz luzu miecy pierscieniem a tłokiem i zrób tak samo na szerszy pierscien
-
- Forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
- Imię: Marek
- lokalizacja: Swinde
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Auto to lep na dupeczki i miłośników tuningu i ogólnie zajebiste -serio ,wieć tym bardziej dziwi mnie taka niekonsekwencja grube mody, worek pieniędzy ale przy czymś tak newralgicznym jak pierścienie kombinacja alpejska(fakt skurwysy.... drogie,ale dobierałeś tłok i nie patrzałeś i chyba kluczowy podzespół?) sorry to nie z "jadu" a z troski .Santino pisze:Jako ze oem pierscienie tlokowe dla jednego tloka kosztuja 360zl to u znajomego w sklepie udalo sie ustalic ze dwa gorne pierscienie beda takie same z silnika M60b30
odebralem taki zestaw i wyszed mnie po rabatach 390zl na 6 tlokow
tylko jedyny problem jest taki ze pierscienie olejowe w N54 maja 2.5mm w M60 maja 3mm i teraz pytanie czy nie oslabie za bardzo konstrukcji tloka jesli zlece poszerzenie rowka pierscienia olejowego
dodatkowo dodam ze nowe pierscienie sa takiej samej budowy jak te po lewej na zdjeciu czyli oem M54
A wracając do meritum m60 jest chyba na zeliwnym bloku a u ciebie stop alu-magnez?Wiem ze pierscienie to nie tlok ale czy zachowaja pasowanie itp przy innej rozszerzalnosci cieplnej bloku ? Ciekawa sytuacja, serio pytam .
-
- Nowy na forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 lis 2014, o 12:45
- Imię: Kuba
- lokalizacja: Kraków
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Jeeet pisze:Auto to lep na dupeczki i miłośników tuningu i ogólnie zajebiste -serio ,wieć tym bardziej dziwi mnie taka niekonsekwencja grube mody, worek pieniędzy ale przy czymś tak newralgicznym jak pierścienie kombinacja alpejska(fakt skurwysy.... drogie,ale dobierałeś tłok i nie patrzałeś i chyba kluczowy podzespół?) sorry to nie z "jadu" a z troski .Santino pisze:Jako ze oem pierscienie tlokowe dla jednego tloka kosztuja 360zl to u znajomego w sklepie udalo sie ustalic ze dwa gorne pierscienie beda takie same z silnika M60b30
odebralem taki zestaw i wyszed mnie po rabatach 390zl na 6 tlokow
tylko jedyny problem jest taki ze pierscienie olejowe w N54 maja 2.5mm w M60 maja 3mm i teraz pytanie czy nie oslabie za bardzo konstrukcji tloka jesli zlece poszerzenie rowka pierscienia olejowego
dodatkowo dodam ze nowe pierscienie sa takiej samej budowy jak te po lewej na zdjeciu czyli oem M54
A wracając do meritum m60 jest chyba na zeliwnym bloku a u ciebie stop alu-magnez?Wiem ze pierscienie to nie tlok ale czy zachowaja pasowanie itp przy innej rozszerzalnosci cieplnej bloku ? Ciekawa sytuacja, serio pytam .
Korpus M60 jest z aluminium a cylindry są bez prasowania tulei.maja tylko.nalozona warstwę nikasilu bądź alusilu(zależne od roku produkcji)
-
- Forumowicz
- Posty: 466
- Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Brok
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
No dobra.Takie pytanie bo pisałeś że masz zamiar honować blok a słyszałem że tych bloków się nie honuje.Prawda czy mit? Zewnętrznie auto zrobione naprawde ze smakiem! Pozdro
-
- User
- Posty: 44
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
- Imię: Adam
- lokalizacja: Kalisz
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Z informacji jakie wyszukalem na necie to jedyny zamiennik znalalzem gdzies na alibabie u chinoli ale kontatku zero, bo i pewnie na komplet na jeden silnik to srednio im sie widzi.Jeeet pisze:Auto to lep na dupeczki i miłośników tuningu i ogólnie zajebiste -serio ,wieć tym bardziej dziwi mnie taka niekonsekwencja grube mody, worek pieniędzy ale przy czymś tak newralgicznym jak pierścienie kombinacja alpejska(fakt skurwysy.... drogie,ale dobierałeś tłok i nie patrzałeś i chyba kluczowy podzespół?) sorry to nie z "jadu" a z troski .Santino pisze:Jako ze oem pierscienie tlokowe dla jednego tloka kosztuja 360zl to u znajomego w sklepie udalo sie ustalic ze dwa gorne pierscienie beda takie same z silnika M60b30
odebralem taki zestaw i wyszed mnie po rabatach 390zl na 6 tlokow
tylko jedyny problem jest taki ze pierscienie olejowe w N54 maja 2.5mm w M60 maja 3mm i teraz pytanie czy nie oslabie za bardzo konstrukcji tloka jesli zlece poszerzenie rowka pierscienia olejowego
dodatkowo dodam ze nowe pierscienie sa takiej samej budowy jak te po lewej na zdjeciu czyli oem M54
A wracając do meritum m60 jest chyba na zeliwnym bloku a u ciebie stop alu-magnez?Wiem ze pierscienie to nie tlok ale czy zachowaja pasowanie itp przy innej rozszerzalnosci cieplnej bloku ? Ciekawa sytuacja, serio pytam .
Temat pierscieni jak i upg troche mnie meczy, jak bym wiedzaial ze bedzie tyle zachodu z tym to bym sobie odpuscil te tloki i kupil kucizne, bylo by mnie zachodu z przerabianiem korb pod tloki z N54, mniej zachodu z dobieraniem wyskosci korb, planowaniem bloku i kombinacji z uszczelkami, no ale teraz to juz i tak pozamiatane bo szkoda czasu kasy i pracy wlozone w ten setup.
Co do UPG niestety ale musi zostac seryjna wysokosc czyli w zasadzie wybiore cometica, bo athena ma minimalna wysokosc 1,2mm mimo lepszej konstrukcji fireringa to zeby miec sensowny CR tak jak jest wyliczone czyli 8,5 to musial bym dodatkowo rezac glowice o 0,7mm a tego wole juz uniknac.
Co do honowania, blok ma normalnie stalowe tuleje cylindrow, i mimo ze bylo jeszcze widac ori obrobke, to zostalo juz to zrobione na nowo
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Ty sie nie zastanawiaj, tylko poszerzaj ten rowek, bo ja to robiłem już nie raz w takim 1,8tsi gdzie tłok i silnik jest z papieru i chodzi bez problemu, ewentualnie w primie dorobiliby ci pierścienie jakości oem o wymiarach jakie chcesz. Ja bym poszerzał i sie nie zastanawiał, za pierwszym razem też trzęsły mi sie gacie, ale nie ma sie czym martwić. Jak bedziesz zainteresowany to ja robiłem na krasnobrodzkiej, ale zeby nie było reklamy to kolega robił u tokarza zza rogu za piwo i też chodzi. Co do uszczelki to musisz sam coś wymyslić, ale nawet jakby miała byc seryjna to dobrze skręcona trzyma 1,2b.
E30 325
-
- User
- Posty: 44
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
- Imię: Adam
- lokalizacja: Kalisz
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Doszly pierscienie od primy takie jak powinny byc, tak wiec pomierzylem pasowanie, wychodzi praktycznie wszedzie 0.35 na wszystkich 3 pierscieniach z tendencja to zaciesniania sie 0.30 w zaleznosci w ktorym punkcie cylindra
dostalem info ze upg cometica za tydzien bedzie u kumpla ktory zamowil mi w jueseju, tak wiec kwestia wysylki do nas i mozna zamykac slupek
dostalem info ze upg cometica za tydzien bedzie u kumpla ktory zamowil mi w jueseju, tak wiec kwestia wysylki do nas i mozna zamykac slupek
-
- Forumowicz
- Posty: 292
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres
Dzieje sie cos w temacie, samochod jezdzi?