BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Santino
User
Posty: 44
Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
Imię: Adam
lokalizacja: Kalisz

BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: Santino »

Witajcie

Zaczynam build thread, a ze niedlugo bede zaczynac skladac silnik to mysle ze moze wyjsc z tego cos ciekawego i licze tez uslyszec podpowiedzi bo na pewno sie przydadza.
Auto jest w moim posiadaniu od 10lat, przeszlo w miedzyczasie kilka metamorfoz wizualnych ale tego nie bede opisywac zbyt obszernie.

Auto kilka lat wstecz mialo zakladany zestaw gpower na kompresorze asa tm12 u Mario w MTG, doladowanie na poziomie 0.45b tak jezdzilo lepiej lub gorzej 3 sezony ( seryjny silnik calkowicie) , pozniej mialo dostac zastrzyk mocy w postaci stage 2 na ktore pojechalo Leo, barany, catback, wtryski, intercooler, det3, skladalismy na szybko przed zlotem na ktory chcialem zdarzyc, i auto nie budowalo doladowania, byla diagnoza ze sprezarka dostala za duzego dolotu i nie ma sily napompowac, po zlocie zostala wyslana do regeneracji z ktora nie poradzil sobie magik i tak skończyła żywot.

Plan obecnie dosc mocno ewoluował, silnik opuscil komore, rozebralem go na czesci pierwsze, czesc gratów juz jest nazbierana i w zasadzie mozna powoli zamykać słupek. w modach ponizej postaram sie opisac stan faktyczny na dzisiejszy dzien

Modyfikacje

Silnik:
M54B30
Blok rozwiert gwintów pod szpilki M12 FTWL
Głowica po calkowitej obróbce, nowe uszczelniacze, dotarte zawory, planowanie, delikatny porting kanałów wydechowych.
Tłoki od N54 z powiekszonymi podcieciami na zawory
Kute korby Prism odprezajace -2.5mm, przerobione główki na stożek pod tłoki N54
sruby ARP
Wzmocniona ośka pompy olejowej
Komplet nowych uszczelek i czujników, panewek

Układ dolotowy:
Do zbudowania

Układ wydechowy:
Na ta chwile brak kolektora i downpipe

Układ paliwowy / wtryskowy:
Bosch 044 w baku
w listwie brozowe bosche z t5 330ccm, ustapia miejsca siemensa deka

Elektronika / wskaźniki:
Det3 ustapi miejsca emu

Układ chłodzenia:
Seria na elektrycznym wentylatorze

Układ napędowy:
dwumas, tarcza kevlar docisk z 3.0d
shortshifter shmiedmann
dyfer 3.23 z automata

Zawieszenie:
D2 racing Nitrogen z zewnatrznymi zbiornikami azotu

BODY KIT i wnętrze:
Body kit to polaczenie teili Alpiny i M technika
w srodku kubly rollbar i kilka smaczków

Dodam kilka fotek jak wygladalo 3 lata tamu zanim przestalo jezdzic, oraz fotki z obecnego etapu prac

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Felgi z fotek sprzedalem i zostaly zakupione 18" obecny setup to 9.5 i 11 na to sa zalozone opony 255/35 i 295/30, tylne nadkola zostaly hydraulicznie poszerzone pod to kolo
Obrazek
Obrazek

komora silnika wygladala tak, obecnie jest zrobiony takzwany wiretuck, zaspawane sa wszystkie otwory i wygladzona powierzchnia pomalowana jest na czarny polysk, przewody sa ukryte w nadkolach
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Moje auto i silnik maja 130tys przebiegu tak wiec pod pokrywa raczej czysciutko i pomimo ze na gladziach cylindrow widac orginalne honowanie chce oddac blok jednak do honowania od nowa
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podzespoły dobieram przy nie ocenionej pomocy Karola z FTWL, na ta chwile brakuje jeszcze decyzji na jakiej turbinie opierac ten setup, kusi mnie twinscroll ale to jeszcze troche do wyboru, w garazu lezy jeszcze kilka gratow typu zaciski hamulcowe pod bbk, nowe dokladki, beda inne fotele plan jest zeby auto zaczeło jezdzic w obojetnie jakiej formie w tym sezonie, a juz z czasem bede dokladal potrzebne partsy
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: Szpera »

Piękna sztuka! Dbałość o detale, to mi się podoba!
Twin scroll - Borgwarner? Sprzęgło ogarnie tyle niuta?
junior vintage
User
Posty: 19
Rejestracja: 11 sie 2013, o 23:31
Imię: Jędrzej
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: junior vintage »

Noooo Panie Adamie, będzie ogień :)

Trzymam kciuki za powodzenie. Oby alpina szybko wróciła na drogi.
Santino
User
Posty: 44
Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
Imię: Adam
lokalizacja: Kalisz

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: Santino »

Co do skrzyni to jest wlasnie problem, bo przydalo by sie od razu zrobic porzadnie i zalozyc dwutarcz i do tego od razy skrzynie s54 i szpere
tak wiec jest dylemat albo wyjedzie troche pozniej, bo trzeba do budzetu dolozyc :)
Jak mozesz napisz dokladniej o jaki model borga Ci chodzi to sie przyjrze
Junior no powtarzam sobie ze juz duzo nie brakuje ;P
caserwis
Turbo-Team
Posty: 664
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: caserwis »

Pierwsza fota bardzo ładna nic bym nie kombinował wygląda zacnie tak jak lubie minimalizm w dobrym guście.
Czekam na wykres z m54b30 dmuchniętego po męsku.
Santino
User
Posty: 44
Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
Imię: Adam
lokalizacja: Kalisz

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: Santino »

Jako ze oem pierscienie tlokowe dla jednego tloka kosztuja 360zl to u znajomego w sklepie udalo sie ustalic ze dwa gorne pierscienie beda takie same z silnika M60b30
odebralem taki zestaw i wyszed mnie po rabatach 390zl na 6 tlokow
tylko jedyny problem jest taki ze pierscienie olejowe w N54 maja 2.5mm w M60 maja 3mm i teraz pytanie czy nie oslabie za bardzo konstrukcji tloka jesli zlece poszerzenie rowka pierscienia olejowego
dodatkowo dodam ze nowe pierscienie sa takiej samej budowy jak te po lewej na zdjeciu czyli oem M54
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
fulltone88
Turbo-Team
Posty: 110
Rejestracja: 7 sty 2014, o 10:50
Imię: Piotrek
lokalizacja: Białystok

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: fulltone88 »

Co do olejowych pierścieni to polecałbym trzy częściowe. Podwójne są mniej odporne na chłostanie.
sztymc
Turbo-Team
Posty: 313
Rejestracja: 29 sty 2014, o 21:00
Imię: Krzysiek
lokalizacja: Wojnicz
Lokalizacja: Wojnicz

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: sztymc »

śmiało możesz to poszerzyć, tylko zeby to było zrobione dokładnie. pomierz sobie ile masz luzu miecy pierscieniem a tłokiem i zrób tak samo na szerszy pierscien :)
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: Jeeet »

Santino pisze:Jako ze oem pierscienie tlokowe dla jednego tloka kosztuja 360zl to u znajomego w sklepie udalo sie ustalic ze dwa gorne pierscienie beda takie same z silnika M60b30
odebralem taki zestaw i wyszed mnie po rabatach 390zl na 6 tlokow
tylko jedyny problem jest taki ze pierscienie olejowe w N54 maja 2.5mm w M60 maja 3mm i teraz pytanie czy nie oslabie za bardzo konstrukcji tloka jesli zlece poszerzenie rowka pierscienia olejowego
dodatkowo dodam ze nowe pierscienie sa takiej samej budowy jak te po lewej na zdjeciu czyli oem M54
Obrazek
Obrazek
Auto to lep na dupeczki i miłośników tuningu i ogólnie zajebiste -serio :piwo: ,wieć tym bardziej dziwi mnie taka niekonsekwencja grube mody, worek pieniędzy ale przy czymś tak newralgicznym jak pierścienie kombinacja alpejska(fakt skurwysy.... drogie,ale dobierałeś tłok i nie patrzałeś i chyba kluczowy podzespół?) sorry to nie z "jadu" a z troski .
A wracając do meritum m60 jest chyba na zeliwnym bloku a u ciebie stop alu-magnez?Wiem ze pierscienie to nie tlok ale czy zachowaja pasowanie itp przy innej rozszerzalnosci cieplnej bloku ? Ciekawa sytuacja, serio pytam .
KubaPK
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 16 lis 2014, o 12:45
Imię: Kuba
lokalizacja: Kraków

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: KubaPK »

Jeeet pisze:
Santino pisze:Jako ze oem pierscienie tlokowe dla jednego tloka kosztuja 360zl to u znajomego w sklepie udalo sie ustalic ze dwa gorne pierscienie beda takie same z silnika M60b30
odebralem taki zestaw i wyszed mnie po rabatach 390zl na 6 tlokow
tylko jedyny problem jest taki ze pierscienie olejowe w N54 maja 2.5mm w M60 maja 3mm i teraz pytanie czy nie oslabie za bardzo konstrukcji tloka jesli zlece poszerzenie rowka pierscienia olejowego
dodatkowo dodam ze nowe pierscienie sa takiej samej budowy jak te po lewej na zdjeciu czyli oem M54
Obrazek
Obrazek
Auto to lep na dupeczki i miłośników tuningu i ogólnie zajebiste -serio :piwo: ,wieć tym bardziej dziwi mnie taka niekonsekwencja grube mody, worek pieniędzy ale przy czymś tak newralgicznym jak pierścienie kombinacja alpejska(fakt skurwysy.... drogie,ale dobierałeś tłok i nie patrzałeś i chyba kluczowy podzespół?) sorry to nie z "jadu" a z troski .
A wracając do meritum m60 jest chyba na zeliwnym bloku a u ciebie stop alu-magnez?Wiem ze pierscienie to nie tlok ale czy zachowaja pasowanie itp przy innej rozszerzalnosci cieplnej bloku ? Ciekawa sytuacja, serio pytam .

Korpus M60 jest z aluminium a cylindry są bez prasowania tulei.maja tylko.nalozona warstwę nikasilu bądź alusilu(zależne od roku produkcji)
wojtekm17
Forumowicz
Posty: 466
Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: wojtekm17 »

No dobra.Takie pytanie bo pisałeś że masz zamiar honować blok a słyszałem że tych bloków się nie honuje.Prawda czy mit? Zewnętrznie auto zrobione naprawde ze smakiem! Pozdro
Santino
User
Posty: 44
Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
Imię: Adam
lokalizacja: Kalisz

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: Santino »

Jeeet pisze:
Santino pisze:Jako ze oem pierscienie tlokowe dla jednego tloka kosztuja 360zl to u znajomego w sklepie udalo sie ustalic ze dwa gorne pierscienie beda takie same z silnika M60b30
odebralem taki zestaw i wyszed mnie po rabatach 390zl na 6 tlokow
tylko jedyny problem jest taki ze pierscienie olejowe w N54 maja 2.5mm w M60 maja 3mm i teraz pytanie czy nie oslabie za bardzo konstrukcji tloka jesli zlece poszerzenie rowka pierscienia olejowego
dodatkowo dodam ze nowe pierscienie sa takiej samej budowy jak te po lewej na zdjeciu czyli oem M54
Obrazek
Obrazek
Auto to lep na dupeczki i miłośników tuningu i ogólnie zajebiste -serio :piwo: ,wieć tym bardziej dziwi mnie taka niekonsekwencja grube mody, worek pieniędzy ale przy czymś tak newralgicznym jak pierścienie kombinacja alpejska(fakt skurwysy.... drogie,ale dobierałeś tłok i nie patrzałeś i chyba kluczowy podzespół?) sorry to nie z "jadu" a z troski .
A wracając do meritum m60 jest chyba na zeliwnym bloku a u ciebie stop alu-magnez?Wiem ze pierscienie to nie tlok ale czy zachowaja pasowanie itp przy innej rozszerzalnosci cieplnej bloku ? Ciekawa sytuacja, serio pytam .
Z informacji jakie wyszukalem na necie to jedyny zamiennik znalalzem gdzies na alibabie u chinoli ale kontatku zero, bo i pewnie na komplet na jeden silnik to srednio im sie widzi.
Temat pierscieni jak i upg troche mnie meczy, jak bym wiedzaial ze bedzie tyle zachodu z tym to bym sobie odpuscil te tloki i kupil kucizne, bylo by mnie zachodu z przerabianiem korb pod tloki z N54, mniej zachodu z dobieraniem wyskosci korb, planowaniem bloku i kombinacji z uszczelkami, no ale teraz to juz i tak pozamiatane bo szkoda czasu kasy i pracy wlozone w ten setup.
Co do UPG niestety ale musi zostac seryjna wysokosc czyli w zasadzie wybiore cometica, bo athena ma minimalna wysokosc 1,2mm mimo lepszej konstrukcji fireringa to zeby miec sensowny CR tak jak jest wyliczone czyli 8,5 to musial bym dodatkowo rezac glowice o 0,7mm a tego wole juz uniknac.
Co do honowania, blok ma normalnie stalowe tuleje cylindrow, i mimo ze bylo jeszcze widac ori obrobke, to zostalo juz to zrobione na nowo
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: kamil7s »

Ty sie nie zastanawiaj, tylko poszerzaj ten rowek, bo ja to robiłem już nie raz w takim 1,8tsi gdzie tłok i silnik jest z papieru i chodzi bez problemu, ewentualnie w primie dorobiliby ci pierścienie jakości oem o wymiarach jakie chcesz. Ja bym poszerzał i sie nie zastanawiał, za pierwszym razem też trzęsły mi sie gacie, ale nie ma sie czym martwić. Jak bedziesz zainteresowany to ja robiłem na krasnobrodzkiej, ale zeby nie było reklamy to kolega robił u tokarza zza rogu za piwo i też chodzi. Co do uszczelki to musisz sam coś wymyslić, ale nawet jakby miała byc seryjna to dobrze skręcona trzyma 1,2b.
E30 325
Santino
User
Posty: 44
Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
Imię: Adam
lokalizacja: Kalisz

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: Santino »

Doszly pierscienie od primy takie jak powinny byc, tak wiec pomierzylem pasowanie, wychodzi praktycznie wszedzie 0.35 na wszystkich 3 pierscieniach z tendencja to zaciesniania sie 0.30 w zaleznosci w ktorym punkcie cylindra
dostalem info ze upg cometica za tydzien bedzie u kumpla ktory zamowil mi w jueseju, tak wiec kwestia wysylki do nas i mozna zamykac slupek :)
Obrazek
Horex
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
Imię: Konrad
lokalizacja: Mielec

Re: BMW 330Ci e46 - Turbo - in progres

Post autor: Horex »

Dzieje sie cos w temacie, samochod jezdzi?
ODPOWIEDZ