Stan przed rozpoczęciem prac
Zabrałem się najpierw za sprzęgło
Nowy docisk Sachs Performance dla S54, tarcza kevlarowa i odnowione koło dwumasowe
Zestaw z powrotem na samochodzie
Gabarytowo kompresor raczej nie jest mały
Dotoczone dodatkowe koło pasowe na wał korbowy do napędu kompresora
Montowane wewnątrz oryginalnego głównego koła pasowego
Aby rozpocząć prace z montażem kompresora konieczne było przeniesienie zbiorniczka płynu od wspomagania oraz obudowy filtra oleju na drugą stronę.
Najpierw dorobiłem uchwyt do kompresora
Kompresor jest na tyle duży i dosyć ciężki, że do ustawiania musiałem wspomóc się belką do podnoszenia silnika.
Kiedy pozycje samego kompresora miałem już wstępnie określoną mogłem zabrać sie za stworzenie mocowania od strony silnika.
Zazwyczaj mocuje kompresory do silników M60/M62 od strony pasażera. Jednak Piotr postawił warunek pozostawienia klimatyzacji, stąd montaż po stronie kierowcy.
W trakcie osiowania
Mocowanie w trakcie prac
Wstępnie spasowane na samochodzie oraz silniku
Miejsca pozostało niewiele
Układ paska klinowego ? docelowo pasek klinowy będzie 8PK w celu zminimalizowania problemów ze ślizganiem się paska podczas przyspieszeń.
Napinacz
Spływ z kompresora
Dużo pracy musiałem poświęcić na poprowadzenie przewodów do obudowy filtra oleju w związku z jego przenosinami.
Każda z końcówek musiała zostać przespawana pod odpowiednim kątem, aby umożliwić montaż
Przy filtrze
Zasilanie kompresora w olej
Początki układu dolotowego od stożka do kompresora wraz ze wspornikiem utrzymującym kompresor w miejscu.
Prace nad dolotem
Przy okazji prac nad dolotem uspawałem oil catch tanka
Mocowanie
Drugi dolot od kompresora do przepustnicy w trakcie prac
Doloty na gotowo
Cdn.